Gå til innhold

Ste datter som hater meg ..

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

De minste barna blir skjermet. Hun bor i  vinterhagen i garasjen . For ordens skyld den er isolert og store vinduer . Det er ekstra stuen våres. Hun fikk innrede etter eget ønske .

Hun kommer som regel sent hjem og da er de minste barna i seng.  

Far har tatt praten med henne mange ganger. Senest i dag og sagt klart fra at den oppførselen i går er ikke grei. Det er lov å mene ting og hun må og lære å akseptere andre sine meninger . Da fikk han til svar at hun hatet meg … og mye annet som ikke egner seg på trykk.

Hun bor 14/14. Men hos mor vil hun heller ikke være . Hun lager like mye bråk der . Men der er det ste- far som får det. 

Anonymkode: bc40a...649

Og igjen, ingen av dere klarer å faktisk prate med hverandre på en slik måte at man finner ut hva roten er. 
Ta kontakt med noen som kan faktisk hjelpe dere i å komme til bunns i dette her. Eller er du for arrogant til det?

Anonymkode: 66319...602

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min stefar hater meg. Han synes jeg er en bortskjemt drittunge som klikker, eller var da. Ja, jeg kunne KLIKKE på han. Men jeg hadde god grunn, for han behandlet meg ikke bra i det hele tatt. Men mannen var totalt blottet for selvinnsikt og synes selv jeg var problemet. Vet ikke hvordan saken er hos dere, men har du medfølelse for henne? Du skriver bare at hun har hatet deg fra første stund. Når du kommer inn i livet til en niåring er barnet såpass ungt, og du har hatt mer enn nok tid til å etablere et godt forhold. Med det mener jeg du må se innover også.

Anonymkode: 623db...9a7

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde kasta henne ut enkelt å greit.

Sånn oppførsel tolerer jeg ikke i mitt hus. Da kan hun finne sitt eget og oppføre seg som hun vil på sin egen plass

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hun er voksen, og i jobb? Da kan hun skaffe seg en hybel, eller dere kan være ekstra greie og skaffe henne en. 
Høres ut som om hun trenger psykisk hjelp, men hun er myndig, og bør kunne klare seg sjøl. Så godt som alle jeg kjenner flyttet hjemmefra når de var 19. Kanskje pipa får en annen lyd når/hvis hun ikke kan snylte på dere lenger men må klare seg sjøl.

Hun burde ikke være ditt problem TS. Du har vært grei med henne. Med mindre hun blir enda gæernere med åra vil hun nok skjønne det sjøl og etterhvert, at hun oppfører seg som en dum bortskjemt bitch. 

Dere kan i alle fall nevne muligheten sånn i forbifarten. «Hei, vi har sett en fin hybel [et par timer herfra]» 😀

Husk det er hun det er noe gæernt med, ikke deg TS 😊

(Å sparke jenta rett ut er litt vel drøyt og hardt da, jeg tror på å gi folk sjanser 😊)

Endret av Entern
  • Liker 4
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Hun er voksen, og i jobb? Da kan hun skaffe seg en hybel, eller dere kan være ekstra greie og skaffe henne en. 
Høres ut som om hun trenger psykisk hjelp, men hun er myndig, og bør kunne klare seg sjøl. Så godt som alle jeg kjenner flyttet hjemmefra når de var 19. Kanskje pipa får en annen lyd når/hvis hun ikke kan snylte på dere lenger men må klare seg sjøl.

Hun burde ikke være ditt problem TS. Du har vært grei med henne. Med mindre hun blir enda gæernere med åra vil hun nok skjønne det sjøl og etterhvert, at hun oppfører seg som en dum bortskjemt bitch. 

Dere kan i alle fall nevne muligheten sånn i forbifarten. «Hei, vi har sett en fin hybel [et par timer herfra]» 😀

Husk det er hun det er noe gæernt med, ikke deg TS 😊

Hva i all verden veit du om det? Vi har får èn side av en konflikt som har pågått i 10 år uten at TS forstår den. 

Anonymkode: 32d5f...4e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i all verden veit du om det? Vi har får èn side av en konflikt som har pågått i 10 år uten at TS forstår den. 

Jeg veit vel like mye som alle andre i denne tråden? TS virker hyggelig, synes vi skal ta henne på ordet og regne med at det er datteren som er kjip. Da må vi gi råd som hjelper TS.

• Liker 8
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Jeg veit vel like mye som alle andre i denne tråden? TS virker hyggelig, synes vi skal ta henne på ordet og regne med at det er datteren som er kjip. Da må vi gi råd som hjelper TS.

Ganske naivt å bare anta at datteren er kjip. TS har hatt ti år på seg til å danne en relasjon til det som var et ungt barn. Da må man faktisk skylde på DEN voksne for at den relasjonen aldri ble god.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Kan ikke si meg enig. TS har sagt selv at hun ikke ønsker å snakke med henne. Hun vil nok vi skal si at hun burde kastes ut. Jeg mener det vitner om en elendig stemor som ikke bryr seg. Men det verste er nok at hun står i veien for at jenta kan ha en godt forhold til faren sin. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min stefar hater meg. Han synes jeg er en bortskjemt drittunge som klikker, eller var da. Ja, jeg kunne KLIKKE på han. Men jeg hadde god grunn, for han behandlet meg ikke bra i det hele tatt. Men mannen var totalt blottet for selvinnsikt og synes selv jeg var problemet. Vet ikke hvordan saken er hos dere, men har du medfølelse for henne? Du skriver bare at hun har hatet deg fra første stund. Når du kommer inn i livet til en niåring er barnet såpass ungt, og du har hatt mer enn nok tid til å etablere et godt forhold. Med det mener jeg du må se innover også.

Så trist å høre om din ste- far . 
jeg har virkelig sett innover i meg selv .Hun har blitt med meg og mine barn som også er jenter på jenteturer. Hun har på alle måter blitt inkludert som min datter. Laget skumparty når hun var liten for det ville hun , jeg  har virkelig stilt opp. Hun ønsket seg ny bunad til Konfirmasjonen. Da fikk jeg mine venniner  ,min mor og jeg sydde bunaden. Den fikk hun i konfirmasjonsgave fra oss. 
så jeg føler virkelig jeg har prøvd. 

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke si meg enig. TS har sagt selv at hun ikke ønsker å snakke med henne. Hun vil nok vi skal si at hun burde kastes ut. Jeg mener det vitner om en elendig stemor som ikke bryr seg. Men det verste er nok at hun står i veien for at jenta kan ha en godt forhold til faren sin. 

Hvor får du dette fra? Se over. TS har vært en god mor så vidt vi kan se.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har virkelig sett innover i meg selv .Hun har blitt med meg og mine barn som også er jenter på jenteturer. Hun har på alle måter blitt inkludert som min datter. Laget skumparty når hun var liten for det ville hun , jeg  har virkelig stilt opp. Hun ønsket seg ny bunad til Konfirmasjonen. Da fikk jeg mine venniner  ,min mor og jeg sydde bunaden. Den fikk hun i konfirmasjonsgave fra oss. 

Det høres ut som du har prøvd ut fra det du beskriver ja. Det kan likevel være uforløste følelser. Sliter hun med noe? Kjærlighetssorg, rus, venninneproblemer?

Jeg synes idéen om å kaste henne ut er ekstremt dårlig. Dere risikerer å brenne alle broer og såre henne for alltid. Et for alltid ødelagt far-datter-forhold. Ikke verdt det. Å bo hjemme som 19-åring er ikke så gammelt, og veldig fornuftig i mange tilfeller.

• Liker 2
Skrevet

Dette er min intuitive reaksjon:

Det er veldig mye «vi» i hovedinnlegget, når du burde trådd til side, ts.

Det er hennes far som burde ivaretatt henne bedre. Hun har vært sjalu og hatt det vanskelig og du har presset deg på og presset deg på med «Jeg er snill og hjelpsom» - mantraet ditt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som du har prøvd ut fra det du beskriver ja. Det kan likevel være uforløste følelser. Sliter hun med noe? Kjærlighetssorg, rus, venninneproblemer?

Jeg synes idéen om å kaste henne ut er ekstremt dårlig. Dere risikerer å brenne alle broer og såre henne for alltid. Et for alltid ødelagt far-datter-forhold. Ikke verdt det. Å bo hjemme som 19-åring er ikke så gammelt, og veldig fornuftig i mange tilfeller.

Og spesielt om hun har psykiske problemer, så vil dere ikke kaste henne ut i ondt blod. 

• Liker 2
Skrevet

Ts : Hun blir ikke kastet ut. Men når hun selv pakker bilen sin og reiser uten å svare på mld eller tlf når far ringer så blir man hjelpesløs . 
Jeg har prøvd å være en god ste- mor på lik linjen som jeg er mor til de andre barna mine som også har vært små en gang . 
Men når hun hele tiden har kjempet imot .. i 10 år snart … og når det nå eskalerer. Så må jeg ta en pause. For samme hva jeg gjør er det galt . Dømm meg gjerne nedenom å hjem .. Jeg har på ingen måte dårlig samvittighet. Men jeg har en grense . Nå er den nådd for min del. 
Dette er mitt siste svar i denne tråden . 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts : Hun blir ikke kastet ut. Men når hun selv pakker bilen sin og reiser uten å svare på mld eller tlf når far ringer så blir man hjelpesløs . 
Jeg har prøvd å være en god ste- mor på lik linjen som jeg er mor til de andre barna mine som også har vært små en gang . 
Men når hun hele tiden har kjempet imot .. i 10 år snart … og når det nå eskalerer. Så må jeg ta en pause. For samme hva jeg gjør er det galt . Dømm meg gjerne nedenom å hjem .. Jeg har på ingen måte dårlig samvittighet. Men jeg har en grense . Nå er den nådd for min del. 
Dette er mitt siste svar i denne tråden . 

Skjønner ikke at du ikke lar faren bestemme mer siden det er hans datter det er snakk om. Om han ikke har mistar tålmodigheten overfor egen datter så har han ikke det! Ubetinga kjærlighet finner man ofte mellom foreldre og barna sine, men kanskje ikke mellom stemor. Men som sagt, det verste du gjør er å fucke opp deres forhold<! 

• Liker 1
Skrevet

Mener du virkelig at mannen din har sett på dette gjennom 10 år uten å sette ned foten?

jeg hadde hatt null respekt for en sånn mann.

Anonymkode: f1892...3d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For en drittkjerring, at det er mulig, hennes foreldre burde skjemmes

Anonymkode: 7237b...b32

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så mye mer enn praktiske/økonomiske ting som kreves som stemor.

Har du vært følelsesmessig tilgjengelig for henne? 
Slet hun med bruddet?

Har mor motarbeidet deg?

Høres jo ut som hun fortsatt sliter mye pga brudd iom at hun er så oppfarende både mot deg og stefar, at hun ser på dere som grunnen til at A4 familien ikke er inntakt. 
For all del, hun er 19 år og «voksen» men fortsatt egentlig ett barn følelsesmessig og helt klart st hun sliter med noe.

Anonymkode: f043a...d7c

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler hun har problemer med moren, og lar det gå ut over deg. Firdu det er på en måte tryggere. Du er tryggere. Hun savner moren sin. 

Anonymkode: 3a455...13d

Gjest Ghostface
Skrevet

Greit at hun kanskje ikke liker deg, men hun burde i hvert fall vise respekt så lenge dere bor i samme hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...