Gå til innhold

Ste datter som hater meg ..

Fremhevede innlegg

Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper du ikke ville sagt det samme om ditt eget barn. 

Anonymkode: 32d5f...4e2

Tråden handler da ikke om meg? Den handler om ei voksen dame med sinnemestringsproblemer. Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver om meg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnomynBruker skrev (1 minutt siden):

Tråden handler da ikke om meg? Den handler om ei voksen dame med sinnemestringsproblemer. Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver om meg? 

Tråden handler om en stemor og en stedatter som ikke kommer over ens. Hva slags passiv aggressivitet som TS utstråler står det ingenting om i klartekst men man kan lese det mellom linjene. 

• Liker 4
Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tråden handler om en stemor og en stedatter som ikke kommer over ens. Hva slags passiv aggressivitet som TS utstråler står det ingenting om i klartekst men man kan lese det mellom linjene. 

Jaja, samme hvordan det henger sammen og hvem sin feil det er. Kvinnen er myndig og vil sikkert like godt å ha sitt eget nå. 

Skrevet

En normalt utviklet, frisk 19-åring oppfører seg ikke sånn. Har hun en diagnose? 

Jeg ville bedt far om å ta en alvorsprat med henne. Han må fortelle henne at om hun skal fortsette å bo hos dere, må det skje en endring i atferd. Hvis hun ikke evner å se hvordan hun oppfører seg, eller viser endringsvilje, så må hun flytte ut. Hun er voksen nå, og kan da ikke tro at hun kan oppføre seg som en bortskjemt småunge.

Anonymkode: 0afbb...24e

• Liker 9
Skrevet

Ts her : tar et felles svar

vi diskuterte hvilke bil vi skulle gå for . Og selvfølgelig fikk hun være med å diskutere. Men når hun foreslo en bil så sa jeg at det er helt utelukket . Jeg driver eget firma og samme hvor kul en Ford Fiesta er så passer ikke det i min bransje 😉

Vi har prøvd mange ganger å prate , bare jeg og hun . Og oss 3. Jeg orker ikke å ta den samtalen flere ganger alene med henne for alt jeg sier blir vridd og vrengt på. 

Jeg er nok litt mer en enn One night stand som Vidar Villa synger om. Vi er godt voksne etablerte folk. 

spesiell teori at man skal vente med å etablere seg på nytt før barna er voksne . Mange voksne barn som bor hjemme når de studere.. skal man da vente med nytt forhold  til man er 50/60 år?? Da er det vertfall mange som har gjort samme «feilen» som meg 😉

Anonymkode: bc40a...649

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vi diskuterte hvilke bil vi skulle gå for . Og selvfølgelig fikk hun være med å diskutere. Men når hun foreslo en bil så sa jeg at det er helt utelukket . Jeg driver eget firma og samme hvor kul en Ford Fiesta er så passer ikke det i min bransje 😉

Vi har prøvd mange ganger å prate , bare jeg og hun . Og oss 3. Jeg orker ikke å ta den samtalen flere ganger alene med henne for alt jeg sier blir vridd og vrengt på. 

Jeg er nok litt mer en enn One night stand som Vidar Villa synger om. Vi er godt voksne etablerte folk. 

spesiell teori at man skal vente med å etablere seg på nytt før barna er voksne . Mange voksne barn som bor hjemme når de studere.. skal man da vente med nytt forhold  til man er 50/60 år?? Da er det vertfall mange som har gjort samme «feilen» som meg 😉

Da ville jeg sagt at hvis hun har noe på hjertet så kan hun ta det opp på en ordentlig måte, og hvis ikke så kan hun oppføre seg.

Mye mulig hun sliter med noe psykisk, aner ikke om hun er sånn mot andre også? I såfall kan du jo ikke ta det personlig, nødvendigvis. Men om du sier at hun alltid har hata deg, så tenker jeg at det sikkert er en grunn. Mulig hun er på moren sin sin side eller ett eller annet. 

Skrevet

Høres ut som om at du og hun driver og trykker på hverandres knapper. 
Du sier selv at dere har hatt samtaler, du og henne, dere alle 3, hun og faren osv. 

Og ingenting av det har hjulpet tydeligvis. Hva med å ta det opp med kvalifisert personell istedenfor?

Det kreves 2 parter for å ha en krangel, så man kan ikke skylde alt på den ene parten uten å ta ansvar og gjøre endringer på det en selv er skyld i.

Jeg har selv hatt en bonus datter som var frekk og freidig og rett og slett stygg mot meg. 
Vi søkte hjelp hos psykolog, og det hjalp veldig. 
I dag så er vi 2 erter i samme pod.

Anonymkode: 66319...602

• Liker 4
Skrevet

Skolen meldte inn en bekymringsmld til barnevernet på henne rett før hun ble 18 år. Så vi var nede i samtaler  Men de klarte ikke å finne ut hvorfor hun oppfører seg slik . 
Hun oppfører seg ganske likt ovenfor alle som hun omgås med . Men vi alle synes det begynner å bli frustrende i lengden 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skolen meldte inn en bekymringsmld til barnevernet på henne rett før hun ble 18 år. Så vi var nede i samtaler  Men de klarte ikke å finne ut hvorfor hun oppfører seg slik . 
Hun oppfører seg ganske likt ovenfor alle som hun omgås med . Men vi alle synes det begynner å bli frustrende i lengden 

Men dere velger å tenke at hun ER et problem i stedet for at hun HAR problemer. Det er det som er litt trist. 

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ble hun ikke værende hos mor?

Har det vært like ille i alle de 10 årene?

Enten så får dere dra på familievernkontoret alle 3 og snakke ut der, eller så får mor og far skaffe en enkel hybel til 19åringen så hun får bestemme selv.

Dette er jo en betent sak som skulle vært løst for flerfoldige år siden.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det er altså ei jente med store, (u)kjente problemer dette. Det er jo ikke noe som har eskalert den siste måneden. Da skjønner jeg ikke hva slags tips og råd du forventer å få fra oss fremmede? Faren må jo skaffe jenta hjelp, på den ene eller andre måten. Dere må da ha en plan?

Anonymkode: 91816...be7

• Liker 3
Skrevet

Hva sier faren til dette? tar ikke han tak i det? Om hun er like frekk med han, så bør han jo gi henne beskjed om å enten oppføre seg eller flytte ut. Min sønn som bor hos meg og sambo hadde en tendens til å svare surt, men da tok jeg en prat med han om at han er voksen (er 19 han også) og at det forventes at han oppfører seg deretter. Det gjelder både oppførsel og om å ta sin del av husarbeid. Jeg syns det er best at forelderen selv tar en skikkelig prat med avkommet, ikke at bonusmor eller far må det.

Anonymkode: d8abf...cce

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Virker ikke som om du har spurt henne hva problemet er eller prøvd å snakke med henne? Tror ikke at å ignorere henne vil gjøre saken noe bedre, hadde vært bedre om du brydde deg og lytta til hva hun hadde på hjertet, for NOE må det være. 

Enig med denne. 

Hadde min datter eller stedatter klikket i vinkel og deretter demonstrert hjemme med å smelle dører, så hadde jeg blitt bekymret. Det er jo en veldig frustrasjon der som det nok ligger mange vonde følelser bak 

Kan det ha vært noe i måten du svarte henne på som gjør at hun tok seg nær/følte seg avvist? Reelt eller ei. Noe har trigget denne frustrasjonen. Det kan ikke være godt å ha det slik. Jeg tenker vel at når en ungdom gjør så uttrykk for noe galt så ligger det en mulighet der. Det er en gyllen anledning til å si; "Hvordan har du det jenta mi? Jeg ser du er veldig sint, og det gjør meg vondt. Fortell meg hva som ligger bak dette sinnet". Da kan dere kanskje komme nærmere. Iskald høflighet er det verre å trenge gjennom. Gi meg heller en sint ungdom. 

Her er det mange følelser i sving, og jeg tviler på at hun har det godt, eller gjør dette for å være stygg mot deg. Hun er sint. og bak det sinne er det mye leit. At du ignorerer henne må vel være en vond bekreftelse. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at du blander epler og pærer her. Det er 19-åringens far som har valgt å være i et forhold med deg, og han som har valgt å sette eget ønske om å flytte inn med deg og få flere barn fremfor 19-åringens ønske om å slippe å bli kjent med deg.

Dette ønsket - å slippe å forholde seg til tilfeldige voksne mennesker som et barns skilte far/mor ønsker å ha sex med synes jeg at foreldre bør respektere. Som voksen tåler man fint å vente med å sambo til egne barn er 18 og flytter ut. At barnets far valgte å la være er likevel en sak dem imellom. De må ordne opp i den. Det er helt naturlig at 19-åringen føler seg nedprioritert til fordel for sin fars ønsker fordi hun ER nedprioritert. At dette for all fremtid påvirker forholdet deres er også naturlig. Har man fått bevist at man for sine foreldre er uviktig vil man neppe bry seg mye om dem.

Anonymkode: c0dfc...c57

For noe fjas. For noen egosentriske, selvgode blærer man ville fått om alle barn skal vokse opp med at verden kun snurrer om deres akse og at deres behov er viktigiere enn alle andres.

Anonymkode: dcca7...35b

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun har ingenting med hva slags bil dere kjøper. Hun oppfører seg ufordragelig, du kan godt sette henne på plass tilbake og si til mannen din at han får ta seg en prat med henne fordi sånn kan hun ikke oppføre seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter å ha lest HI, er det spesielt en ting som bekymrer meg, og det er de to andre barna. Det var vel ett på 6 og ett på 19 mnd. Jeg tenker at dette IKKE er en grei atmosfære for de å vokse opp i. At det er et annet voksent menneske i deres hjem, som behandler deres mor på en slik måte, kan faktisk være ganske ødeleggende for disse to minste. Høres ut som om konfliktene kan bli ganske høylytte, og da er det IKKE greit at det befinner seg små barn i hjemmet. 

Tenker at her må du, far og stedatteren sette dere ned å diskutere hvordan det skal være i dette hjemmet. Hvis stedatteren ikke kan oppføre seg på en trygg måte i hjemmet der det bor to små barn, så må hun faktisk flytte. Dere kan seriøst ikke fortsette å la de to minste ha slike hverdager. 

• Liker 19
Skrevet

De minste barna blir skjermet. Hun bor i  vinterhagen i garasjen . For ordens skyld den er isolert og store vinduer . Det er ekstra stuen våres. Hun fikk innrede etter eget ønske .

Hun kommer som regel sent hjem og da er de minste barna i seng.  

Far har tatt praten med henne mange ganger. Senest i dag og sagt klart fra at den oppførselen i går er ikke grei. Det er lov å mene ting og hun må og lære å akseptere andre sine meninger . Da fikk han til svar at hun hatet meg … og mye annet som ikke egner seg på trykk.

Hun bor 14/14. Men hos mor vil hun heller ikke være . Hun lager like mye bråk der . Men der er det ste- far som får det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De minste barna blir skjermet. Hun bor i  vinterhagen i garasjen . For ordens skyld den er isolert og store vinduer . Det er ekstra stuen våres. Hun fikk innrede etter eget ønske .

Hun kommer som regel sent hjem og da er de minste barna i seng.  

Far har tatt praten med henne mange ganger. Senest i dag og sagt klart fra at den oppførselen i går er ikke grei. Det er lov å mene ting og hun må og lære å akseptere andre sine meninger . Da fikk han til svar at hun hatet meg … og mye annet som ikke egner seg på trykk.

Hun bor 14/14. Men hos mor vil hun heller ikke være . Hun lager like mye bråk der . Men der er det ste- far som får det. 

Kanskje føler hun at foreldrene på hver side har valgt nye partnere over det å bry seg om henne? Inviterer dere henne inn og inkluderer henne? Eller er du en person som prøver å holde henne utenfor? Og behandler du henne like bra som dine egne barn? 

Selv om hun er 19 år nå, så har hun "hata deg" i 10 år, siden hun var 9! Følelser som det kan sitte igjen dersom de ikke blir møtt med forståelse og tatt tak i. Du kan liksom ikke bare si at nei, nå er du 19, så nå tells det ikke lenger, alt som har plaga deg siden barneskolen, og dermed fraskrive deg alt ansvaret du har hatt som stemor. Hun er kanskje 19, men du er fortsatt stemoren hennes om du vil det eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Hun er 19 år. Uansett på tide å flytte ut. 

Anonymkode: 5519c...ed4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at du blander epler og pærer her. Det er 19-åringens far som har valgt å være i et forhold med deg, og han som har valgt å sette eget ønske om å flytte inn med deg og få flere barn fremfor 19-åringens ønske om å slippe å bli kjent med deg.

Dette ønsket - å slippe å forholde seg til tilfeldige voksne mennesker som et barns skilte far/mor ønsker å ha sex med synes jeg at foreldre bør respektere. Som voksen tåler man fint å vente med å sambo til egne barn er 18 og flytter ut. At barnets far valgte å la være er likevel en sak dem imellom. De må ordne opp i den. Det er helt naturlig at 19-åringen føler seg nedprioritert til fordel for sin fars ønsker fordi hun ER nedprioritert. At dette for all fremtid påvirker forholdet deres er også naturlig. Har man fått bevist at man for sine foreldre er uviktig vil man neppe bry seg mye om dem.

Så over til ditt forhold til henne. Her ser jeg ikke behovet for å ha et forhold. Som påpekt kan selvsagt barnet til din samboer velge å ønske å ikke ha noe med deg å gjøre. Det ønsket må respekteres.

Når det gjelder adferden er nok det beste å få 19-åringen ut i egen hybel. Her bør både mor og far bistå med råd og praktisk hjelp så hun får etablert et eget liv, borte fra dere og der hun altså kan velge å ikke forholde seg til deg. Barn, selv 19-åringer, er et resultat av sin oppdragelse. Så hennes mor og far (og du) har jo lagt opp til at hun oppfører seg som hun gjør. 

Anonymkode: c0dfc...c57

Du virker lite moden som tror et forhold kun handler om sex.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...