Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #81 Del Skrevet 4. februar 2022 ATLAS6 skrev (6 minutter siden): Det er jo bare en idiotisk mening. Klart vi trenger at flere ofre står frem med bilder og navn. Hadde det bare vært "norsk kvinne" så hadde det vært vanskeligere å formidle historien. Ved å ha en identitet på offeret så er det lettere for historien å bli plukket opp og delt videre. Puuuh, ja. Godt hun advarer oss andre. Så vi ikke ender opp med å regelrett gi bort to millioner til en milliardær som vi har datet i fire uker. Puuuh. 22 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
garfunkel Skrevet 4. februar 2022 #82 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) 4 hours ago, Million said: Nå har jeg bare sett en liten stund på dokumentarfilmen, men jeg kjenner jeg blir irritert. Hun sitter jo og smiler og ler (!) og fryder seg når hun snakker om de opplevelsene, første daten, høres ut som det er skikkelig gøy å tenke tilbake på turen med privat jetfly og datene med han osv. Høres ikke ut som en bedratt og svindlet kvinne akkurat! Hun må være ufattelig naiv som tar opp slike enorme mengder med LÅN for en person man bare har kjent i noen uker. Ingen flashing med privatfly og sigarer og russisk kaviar hadde fått meg til å oppta lån og gi pengene til en annen person! Jeg også slet litt med å synes synd på hun der. Virker som hun var mer opptatt av å fremstå som spesiell og unik at en så "kjekk og velstående" fyr valgte seg ut nettopp henne. Tror ikke hun helt forstår at han peilet seg inn på henne fordi hun var dum nok til å bite på og la seg blende av all luksusen. Han svipet sikkert Like på alle kvinnfolk han fikk opp på Tinder, og inviterte sikkert alle til en drink på det hotellet. Men de fleste har vett og skepsis nok til å takke nei. Så har man slike som Cecilie da som ikke har det. Veldig cringe når hun tydelig stolt skulle vise frem alle liksene hun hadde fått på Tinder. Og så på slutten da, når hun får spm om hun noen sinne vil prøve seg på Tinder igjen: "Tinder ja?? Oh yes, jeg er på Tinder nå jeg Skaffet meg Tinder igjen så fort jeg blokkerte han jeg;) 😁😁" Ehhh okei.... Endret 4. februar 2022 av garfunkel 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. februar 2022 #83 Del Skrevet 4. februar 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Puuuh, ja. Godt hun advarer oss andre. Så vi ikke ender opp med å regelrett gi bort to millioner til en milliardær som vi har datet i fire uker. Puuuh. Med tanke på hvor mange som har stått frem som svindlet av han, og vi må anta at det er mørketall for enkelte finner det dårlig dømmekraft å stå fram, så har hun definitivt advart og/eller hjulpet noen. Hun nederlandske fant jo ut av det fordi de to sto fram med navn og dermed kunne kontaktes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #84 Del Skrevet 4. februar 2022 ATLAS6 skrev (1 minutt siden): Med tanke på hvor mange som har stått frem som svindlet av han, og vi må anta at det er mørketall for enkelte finner det dårlig dømmekraft å stå fram, så har hun definitivt advart og/eller hjulpet noen. Hun nederlandske fant jo ut av det fordi de to sto fram med navn og dermed kunne kontaktes. Jeg har likevel problemer med å forstå at noen kan være så vanvittig naive. Og attpåtil kreve gjelden slettet pga egen dumskap. Man skal liksom ikke ta noe ansvar selv, her. Det er helt uvirkelig for meg å skulle ta opp enorme lån for å låne videre til en kjæreste jeg nettopp har møtt. 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frottis Skrevet 4. februar 2022 #85 Del Skrevet 4. februar 2022 Synes den er interessant. Er det vanlig å bli med noen i et privatfly etter en kaffe? Eller ta fly for å møtes etter å ha sendt noen få, korte meldinger? Som hhv den norske og den svenske kvinnen gjorde. Når de først var blitt kjæreste/venner, forstår jeg nesten at de overførte penger. Tror han var overbevisende og skjønner at de trodde på historien hans. Men ikke bli med i flyet til en annen etter en ettermiddag er vel en grei læring. Synes desverre både norsk og svensk kvinne framstår som dumme. Og de er voksne kvinner, ikke jenter. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #86 Del Skrevet 4. februar 2022 Frottis skrev (1 minutt siden): Synes den er interessant. Er det vanlig å bli med noen i et privatfly etter en kaffe? Eller ta fly for å møtes etter å ha sendt noen få, korte meldinger? Som hhv den norske og den svenske kvinnen gjorde. Når de først var blitt kjæreste/venner, forstår jeg nesten at de overførte penger. Tror han var overbevisende og skjønner at de trodde på historien hans. Men ikke bli med i flyet til en annen etter en ettermiddag er vel en grei læring. Synes desverre både norsk og svensk kvinne framstår som dumme. Og de er voksne kvinner, ikke jenter. Forstår du det? Mannen var "milliardær". Det samme var "faren", og "vennekretsen" hans. Hvis han trengte penger, hadde du ikke tenkt at han kunne spørre noen andre, fremfor deg selv som ikke eier nåla i veggen? Jepp, enig med deg. De fremstår som dumme:) 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. februar 2022 #87 Del Skrevet 4. februar 2022 Hannah80 skrev (3 minutter siden): Jeg har likevel problemer med å forstå at noen kan være så vanvittig naive. Og attpåtil kreve gjelden slettet pga egen dumskap. Man skal liksom ikke ta noe ansvar selv, her. Det er helt uvirkelig for meg å skulle ta opp enorme lån for å låne videre til en kjæreste jeg nettopp har møtt. Tror det er fryktelig lett å si når man ikke selv er i den situasjonen. Han her er profesjonell, og har drevet i mange år med mange forskjellige identiteter. Dette er ikke en frieriepost fra Nigeria, men en som man møter fysisk, som tar de med på privatfly, med masse folk rundt seg og bruker penger på dem. Han har til og med gått så langt at han har laget et falsk liv på internett. Da blir det vanskeligere å tro at fasaden er falsk, og klart han trekker i enkelte tråder som spiller på jentenes samvittighet. At hun ønsker gjelden slettet er jo forståelig, og bankene burde nok hatt et bedre system som fanget opp ofre utsatt for svindel. Problemet er jo at hun søkte lån i mange forskjellige banker, både innenlands og utenlands, og hadde falske arbeidskontrakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #88 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) ATLAS6 skrev (6 minutter siden): Tror det er fryktelig lett å si når man ikke selv er i den situasjonen. Han her er profesjonell, og har drevet i mange år med mange forskjellige identiteter. Dette er ikke en frieriepost fra Nigeria, men en som man møter fysisk, som tar de med på privatfly, med masse folk rundt seg og bruker penger på dem. Han har til og med gått så langt at han har laget et falsk liv på internett. Da blir det vanskeligere å tro at fasaden er falsk, og klart han trekker i enkelte tråder som spiller på jentenes samvittighet. At hun ønsker gjelden slettet er jo forståelig, og bankene burde nok hatt et bedre system som fanget opp ofre utsatt for svindel. Problemet er jo at hun søkte lån i mange forskjellige banker, både innenlands og utenlands, og hadde falske arbeidskontrakter. Denne professoren fra Bergen også, som sto frem på tv. Hun ble lurt for ÅTTE millioner kroner. Av en mann hun aldri noensinne har møtt i virkeligheten. Kun på nettet. Og hun uttalte at det kunne skje alle som var feks i en sårbar fase i livet. Nei, det kan ikke skje alle. Jeg har også vært sårbar og forlatt etter en uønsket (fra min side) skilsmisse. Men uansett så hadde jeg ikke latt meg lure på en slik måte. Denne professoren ble til og med advart av banken sin. Men hun nektet å høre. Da hun mente at det var ekte kjærlighet. En mann hun aldri hadde møtt... Endret 4. februar 2022 av Hannah80 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. februar 2022 #89 Del Skrevet 4. februar 2022 Hannah80 skrev (7 minutter siden): Denne professoren fra Bergen også, som sto frem på tv. Hun ble lurt for ÅTTE millioner kroner. Av en mann hun aldri noensinne har møtt i virkeligheten. Kun på nettet. Og hun uttalte at det kunne skje alle som var feks i en sårbar fase i livet. Nei, det kan ikke skje alle. Jeg har også vært sårbar og forlatt etter en uønsket (fra min side) skilsmisse. Men uansett så hadde jeg ikke latt meg lure på en slik måte. Denne professoren ble til og med advart av banken sin. Men hun nektet å høre. Da hun mente at det var ekte kjærlighet. En mann hun aldri hadde møtt... Kanskje du ikke var i "riktig" sårbar fase i livet da? Har du aldri blitt lurt av noe/noen? Jeg mener også at alle kan bli lurt i ulike grad i løpet av livet. Om det så er å bli medlem av et MLM selskap og tape penger på fargerike jeans, eller låne bort penger til venner man trodde man skulle få tilbakebetalt fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #90 Del Skrevet 4. februar 2022 ATLAS6 skrev (2 minutter siden): Kanskje du ikke var i "riktig" sårbar fase i livet da? Har du aldri blitt lurt av noe/noen? Jeg mener også at alle kan bli lurt i ulike grad i løpet av livet. Om det så er å bli medlem av et MLM selskap og tape penger på fargerike jeans, eller låne bort penger til venner man trodde man skulle få tilbakebetalt fra. Altså, det er grader av lureri. Jeg har aldri lånt bort penger til venner. Har aldri fått et spørsmål om det. Et dårlig kleskjøp gjør vi alle. Men det er en fullstendig annen liga når det er snakk om store summer. Nei, jeg er ikke lettlurt. Og jeg hadde heller aldri blitt sjarmert av noen som overøser meg med komplimenter.(Love-bombing) Tvert imot. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. februar 2022 #91 Del Skrevet 4. februar 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Altså, det er grader av lureri. Jeg har aldri lånt bort penger til venner. Har aldri fått et spørsmål om det. Et dårlig kleskjøp gjør vi alle. Men det er en fullstendig annen liga når det er snakk om store summer. Nei, jeg er ikke lettlurt. Og jeg hadde heller aldri blitt sjarmert av noen som overøser meg med komplimenter.(Love-bombing) Tvert imot. Så bra for deg. Betyr det at du ikke kan ha empati for andre kan havne i en slik situasjon? Hva hadde du sagt til din venninne hvis det var hun dette gjaldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 4. februar 2022 #92 Del Skrevet 4. februar 2022 Jeg syns det er modig gjort av kvinnene å stå frem. Får håpe at så mange som mulig får med seg hvem denne svindleren er. Jeg må selv si at det er naivt av de å låne bort så mye penger. Det hadde virkelig skurret i min verden. Jeg har selv blitt kontaktet av en rik mann i utlandet, og ble invitert hjemme hos han. Dette var en mann med et team rundt seg, lik svindleren. Forskjellen var at han var ingen svindler, bare steinrik. Jeg takket ja til invitasjon hjemme hos han, mot at jeg kunne ta med meg venner. Vi ble med, men det var det. Jeg ble spurt om jeg ville ha videre kontakt, men takket pent nei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noddi Skrevet 4. februar 2022 #93 Del Skrevet 4. februar 2022 Hadde aldri satt meg på et fly med en israelsk mann jeg nettopp hadde møtt til Bulgaria. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 4. februar 2022 #94 Del Skrevet 4. februar 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Så bra for deg. Betyr det at du ikke kan ha empati for andre kan havne i en slik situasjon? Hva hadde du sagt til din venninne hvis det var hun dette gjaldt? Jeg har en onkel som har latt seg lure over nett. Drev å sendte henne penger. Var de klassiske greiene. Moren hennes trengte penger til operasjon osv. Alle advarte han, fra første stund. Men, nei. Han sto på sitt. Det var kjærlighet. Han hadde brukt et par hundre tusen på henne, før han innså sannheten. Nei, syns ikke synd på han. Det manglet ikke på advarsler. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 4. februar 2022 #95 Del Skrevet 4. februar 2022 Disse jentene er jo naive, samtidig så synes jeg de er tøffe som står frem og advarer. Både hun norske og svenske er nok litt blonde, samtidig så er det vel noe av greia med Tinder. Hva er det ellers man leter etter når det er utseende og fremtoning som avgjør. Den nederlandske dama var tøff synes jeg. Og kudos til alle for at de står frem og advarer mot denne sjarlatanen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjoner Skrevet 4. februar 2022 #96 Del Skrevet 4. februar 2022 Hannah80 skrev (På 4.2.2022 den 15.46): Puuuh, ja. Godt hun advarer oss andre. Så vi ikke ender opp med å regelrett gi bort to millioner til en milliardær som vi har datet i fire uker. Puuuh. Enig ! 😂👍 bonsaijenta skrev (På 4.2.2022 den 16.33): Jeg syns det er modig gjort av kvinnene å stå frem. Får håpe at så mange som mulig får med seg hvem denne svindleren er. Jeg må selv si at det er naivt av de å låne bort så mye penger. Det hadde virkelig skurret i min verden. Jeg har selv blitt kontaktet av en rik mann i utlandet, og ble invitert hjemme hos han. Dette var en mann med et team rundt seg, lik svindleren. Forskjellen var at han var ingen svindler, bare steinrik. Jeg takket ja til invitasjon hjemme hos han, mot at jeg kunne ta med meg venner. Vi ble med, men det var det. Jeg ble spurt om jeg ville ha videre kontakt, men takket pent nei. Things that did not happend … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2022 #97 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) Jeg skjønner at man kan bli lurt, men jeg stusser også på at noen kan overføre millioner av kroner til et menneske, uansett årsak. Det er klart kvinnene i denne historien også har vært naive. Det er klart de ikke burde sendt disse pengene. Det er klart de bør betale tilbake pengene de lånte fra banken. Samtidig er de også ofre. Ofre for manipulasjon. Og er man nedbrutt nok, så kan man falle i klørne på en slik person. Hvis man er nedbrutt nok og uheldig nok. Det er naivt å tenke at det ikke kunne skjedd deg. Du kunne kanskje ikke overført penger, men lurt på andre måter, det kunne du kanskje blitt. Hvis du var nedbrutt, selvutslettende eller desperat nok. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 4. februar 2022 #98 Del Skrevet 4. februar 2022 18 minutter siden, Hannah80 said: Jeg har en onkel som har latt seg lure over nett. Drev å sendte henne penger. Var de klassiske greiene. Moren hennes trengte penger til operasjon osv. Alle advarte han, fra første stund. Men, nei. Han sto på sitt. Det var kjærlighet. Han hadde brukt et par hundre tusen på henne, før han innså sannheten. Nei, syns ikke synd på han. Det manglet ikke på advarsler. Psykologiske reaksjoner er sterke og alle har et behov for å føle seg elsket og sett. Når det endelig kommer noe som tilsynelatende gjør det så er det lett å la seg blende om man aldri har følt det tidligere. Det er jo et psykologisk forsvar også det å nekte å innse sannheten fordi den kan gjøre så utfattelig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swifty Skrevet 4. februar 2022 #99 Del Skrevet 4. februar 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner at man kan bli lurt, men jeg stusser også på at noen kan overføre millioner av kroner til et menneske, uansett årsak. Jeg har som sagt blitt lurt og misbrukt over nett. Jeg vet at det er fullt mulig å bli manipulert over internett hvis man er nedbrutt nok. Til mitt forsvar så var jeg mindreårig da jeg ble groomet. Sårbar, relasjonsskadd, forvirret, selvutslettende, naiv, og ikke minst et barn som hadde en ubehandlet alvorlig psykisk lidelse. Det perfekte psykopatoffer. Jeg falt rett i nettet hans. Årene ble mange, og det hele endte hos politiet etter langvarig psykisk vold. Jeg hadde lagt hele hjertet mitt hos dette mennesket - fordi jeg var utsultet på anerkjennelse og omsorg. Ukritisk fra barnsben av ble jeg nå i overkant mistroisk, og ligger nå i sikte for paranoid personlighetsforstyrrelse. Noen vil kanskje spørre, hvordan er det mulig? Hvordan er det mulig å bli lurt av en man har snakket med på internett? Da tenker jeg at man heller må stille spørsmålet andre vei. Hvorfor tillater noen seg å misbruke og svindle? Nå sendte jeg aldri penger. Jeg har foreldre som var i overkant opptatt av det - heldigvis! Min far, særlig, har hetta for alt hva angår lån og økonomiske problemer, så jeg var godt advart. Psykologisk, derimot, kom jeg veldig dårlig ut. Hvordan kunne dette skje? Det skjedde fordi jeg var nedbrutt nok. Og fordi jeg var så uheldig at jeg havnet i kloa på en manipulerende og psykopatisk person. Det er klart jeg var naiv, jeg benekter ikke det. Det er klart kvinnene i denne historien også har vært naive. Det er klart de ikke burde sendt disse pengene. Det er klart de bør betale tilbake pengene de lånte fra banken. Samtidig er de også ofre. Ofre for manipulasjon. Og er man nedbrutt nok, så kan man falle i klørne på en slik person. Hvis man er nedbrutt nok og uheldig nok. Det er naivt å tenke at det ikke kunne skjedd deg. Du kunne kanskje ikke overført penger, men lurt på andre måter, det kunne du kanskje blitt. Hvis du var nedbrutt, selvutslettende eller desperat nok. Det er vel ingen som nekter for at folk blir lurt, altså om ingen overhode ble lurt hadde det vel egentlig ikke fantes svindlere. Det er jo ikke vits svindle eller manipulere noen dersom ingen er mottakelig. Det blir vel heller sagt at en må være litt naiv/dum eller lignende for at en blir utsatt. Nå er det veldig synd at folk velger svindle folk som av ulike grunner er mer utsatt for den type svindel. Jeg har selv familiemedlemmer som rett og slett er ganske dumme når det kommer til slikt. Jeg har lært dem at de alltid må sjekke adressen på mailer de mottar, er de usikker må de opprette en ny fane, og logge inn på bedriften sine sider fra den nye fanen. Og om noen spør om låne penger må de svare nei, og iallefall om det er snakk om penger de faktisk ikke har. Du har faktisk ingen garanti for at du får pengene igjen egentlig, selv om det skulle være noen du kjenner godt i virkeligheten. Litt uvennskap uten en solid kontrakt og du blir skyldig beløpet ettersom det faktisk står i ditt navn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 4. februar 2022 #100 Del Skrevet 4. februar 2022 14 minutter siden, Tvillingsjel said: (...) Hvis du var nedbrutt, selvutslettende eller desperat nok. Helt enig. Så en dokumentar en gang om kvinnene som var i gruppen til Charles Manson og begikk grusome handlinger. De var i utgangspunktet helt ordinære unge kvinner på søken etter noe og dumpet dessverre bort i CM og hadde de ikke gjort det så hadde de sannsynligvis vært frie kvinner hele sitt liv. De ble manipulert og hjernevasket på det groveste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå