Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?


Tanuki

Anbefalte innlegg

FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden):

Jeg er nok ikke i stand til å bli så "blendet" av kjærlighet jeg for jeg klarer virkelig ikke å relatere til disse kvinnene. Ja, det er dumt de har vært så godtroende og synd er det men altså... Nei, jeg har det nok bare ikke i meg er født realistisk anlagt. Men så har jo ikke jeg troen på denne typen kjærlighet heller som man bare har i Disney filmene.

Jeg forstår det ikke men disse mennene må være ekstremt gode skuespillere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TLR skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det ikke men disse mennene må være ekstremt gode skuespillere? 

Nja, men hvis noe virker å være for godt til å være sant så er det som regel det, disse damene var jo ikke 16 år heller...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt forelsket over internett, men jeg hadde to regler: Ikke sende nakenbilder, og ikke sende penger. Uansett! Det er jeg veldig glad for den dag i dag. 

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elidaa skrev (4 timer siden):

Sikkert upopulær mening, men jeg kjenner mest på frustrasjon over sånt. Det er trist at godtroende mennesker blir lurt, men også sjokkerende hvor lett det er å lure naive mennesker. Eier de ikke kritisk sans?

Man blir riktig nok blendet av kjærlighet, men når det gjelder svære summer av penger burde røde varsellamper lyse for fult.

Hvorfor skulle denne mannen absolutt be 'kjæresten' sin om penger? Han tilhørte jo en av verdens rikeste familier ifølge han selv.. Så hans bekjente skulle vel naturligvis vært blant eliten.. Å be noen av dem om å få låne penger virker jo mye mer naturlig i situasjonene han fant på for få kvinnene til å overføre han masse penger..

Lærte ganske tidlig at jeg ikke burde stole på hva menn jeg er forelsket i sie. Var veldig naiv selv som 16 åring og lærte hvor falske noen kan være. Noen sier bare det de vet en ønsker å høre, men mener ikke et ord av det. Helt empatiløst. Sikkert mange som ikke har opplevd lignende, og fortsatt har den sammr naiviteten jeg hadde den gang.

Er egentlig bare trist hvordan noen mennesker misbruker mennesker ved å overbevise dem om at de elsker dem, ønsker dem bare alt godt o. l De tar dem der hvor de er svakest. 

Utrolig at folk lar seg lure. En milliardær som tigger om penger? Det får han dra lengre utpå landet med.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er littegrann rart at de var klart å få så mye lån. En gang jeg prøvde å kjøpe noe til 18000 kr på matchesfashion på debetkortet fikk jeg telefon fra Handelsbanken hvor de spurte hva jeg holdt på med liksom… de følger med på alt av uvanlig aktivitet på kortet mitt. 

Og særlig mye lån kunne jeg aldri fått. Men det gikk vel an å lyge seg til mye lån for bare et par år siden. 
 

selv om jeg synes synd på damene så er det riktig å betale tilbake til kreditorene siden de tross alt tok opp lån selv, men håper han aldri klarer å lure noen igjen. 
synes også de er litt tøffe som står frem for å advare andre mot han. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (13 timer siden):

Altså: å overføre 2,5 mill etter å ha møtt hverandre et par ganger? Her burde vel sunn skepsis slått inn- men de tenker vel at de har fått en milliardær på kroken…..Huff, synes synd på de involverte jentene/damene. Håper de foranrer verdi-sett etter dette. Privatfly, dyre dresser og champis er ikke kult. Prøv fjellturer, telt og hjemmelaget middag neste gang 🤷‍♀️
Krysser fingre for at denne psykopaten blir tatt. 

Han ble tatt i 2019 og dømt til 15 mnd fengsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (43 minutter siden):

Han ble tatt i 2019 og dømt til 15 mnd fengsel. 

Nja, han var vel ute etter 5 måneder og lever nå som en fri mann? Eller blander jeg?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sonet vel bare 5 måneder og så har jeg lest at han slapp fri før på grunn av god oppførsel...ja og noen steder står det korona. Hipp som happ egentlig, men er jo utrolig at en kan sone et par måneder så er man fri og må ikke betale noe til noen, meget spesielt. 

https://www.dailystar.co.uk/tv/tinder-swindler-simon-leviev-now-26033264

https://www.radiox.co.uk/news/tv-film/where-is-tindler-swindler-simon-leviev-now/#:~:text=He was sentenced to 15,being released for good behaviour.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marbelle
Tanuki skrev (På 2.2.2022 den 10.37):

syntes den norske og svenske kvinnen var utrolig modige som sto frem. De har vært dumme, men denne svindleren var/er proff.

Jeg lurer på om han er psykopa*? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er aktiv på Instagram. Koser seg han. Igår fulgte han ingen, idag følger han er dame han sikkert dater og svindler🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (21 timer siden):

Nja, han var vel ute etter 5 måneder og lever nå som en fri mann? Eller blander jeg?

Han slapp ut etter 5 mnder, og lever nå det samme livet som før….. helt tragisk.

Endret av Løvejenten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evelynita
Minitroll skrev (3 timer siden):

Det er littegrann rart at de var klart å få så mye lån. 

Du har ikke sett serien..? Han "ansatte" de i firmaet sitt og ga de fake lønnsslipper så de kunne få høyere lån. 

 

Vil forøvrig anbefale serien, noe helt annet enn VG spesialen. Forøvrig syns jeg jentene er modig. Ingenting skjer og han får bare fortsatte. Så de stilte opp verden rundt og får SÅ mye hat. Digger Ayleen.

 

Jeg må si én ting, SHIT its på norsk. Altså Cecilie, lol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelynita skrev (1 minutt siden):

Du har ikke sett serien..? Han "ansatte" de i firmaet sitt og ga de fake lønnsslipper så de kunne få høyere lån. 

 

Vil forøvrig anbefale serien, noe helt annet enn VG spesialen. Forøvrig syns jeg jentene er modig. Ingenting skjer og han får bare fortsatte. Så de stilte opp verden rundt og får SÅ mye hat. Digger Ayleen.

 

Jeg må si én ting, SHIT its på norsk. Altså Cecilie, lol.

 

Jo såg det i dokumentaren, men da må han jo ha faket lønnsslipper langt tilbake i tid. Og de fleste banker sjekker jo hva folk har hatt i inntekt via skatteopplysninger i tillegg. Cecilie var vel student I Storbrittania, så noen opplysninger må jo ha skurret litt her. 

Noen banker har vel slettet noe av gjelden også, men Bank Norwegian er knallhard og nekter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita
Minitroll skrev (2 minutter siden):

Jo såg det i dokumentaren, men da må han jo ha faket lønnsslipper langt tilbake i tid. Og de fleste banker sjekker jo hva folk har hatt i inntekt via skatteopplysninger i tillegg. Cecilie var vel student I Storbrittania, så noen opplysninger må jo ha skurret litt her. 

Jeg vet ikke hvem som har slettet lån eller ikke, men kanskje de som fikk disse fake lønnslippene gjorde det? Lol, man skulle jo ikke tro at det var så lett, men tydeligvis funket det jo noen steder 😳 Det er jo også pinlig for bankene. 

Endret av Evelynita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ikke kalle henne gold-digger, men heller veldig naiv. 

Nå var/er jo denne fyren også en erfaren svindler, som ikke bare har svindlet kvinner, men alt som kan gå. Sikkert en klassisk sosiopat og narsissist. 

Lurer på hvordan det gikk med henne, økonomisk sett? Det er jo tilnærmet 0% sjanse for å få han hit og dømt, eller at man får inndratt noe gjeld fra utlandet. Hun tok jo ut gjeld i sitt egen navn, og vi alle vet hvordan bankene i Norge fungerer - så den gjelda må jo hvile 100% på henne, og ingen andre. 

$250k tilsvarte jo rundt 2 millioner kroner, og om dette var kredittkortgjeld, så er det jo snakk om 25% rente. Eller 500000 kr i rente, hvert år! Med mindre hun hadde familie og venner som kunne dekke gjelda, så kan jeg ikke tenke at hun klarte å betale dette ned. 

Vel, håper det ordner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan se intervju med hun på Lindmo. Ligger på nrk, 28 januar. Der sier hun at den dag i dag sliter hun med økonomi, hun vil ikke kunne kjøpe leilighet og kan ikke kjøpe mobilabonnement heller. Trist. 2,1 mill i gjeld, og det er lån med høyere rente enn boligmarked. Men leste en artikkel at Gjensidige har fjernet gjelden der, sto ikke hvor mye den var på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Honey Dew said:

Utrolig at folk lar seg lure. En milliardær som tigger om penger? Det får han dra lengre utpå landet med.

det er jo lett for oss å si som sitter i sofaen og ser dokumentaren. Husk at denne svindleren visste utmerket goodt hva han dev med.  Han hadde livvakter, fabrikerte nettsider etc. Luksuslivsstil og gradevis utgav han mer personlig info, røpet hvor farlif diamatindustrien var etc. 

Ja, alarmbjellende burde ha gått av da han ba om penger, men er man forelsket så VIL man jo tro det beste og hjelpe den man er glad i. Han spilte kynisk på kvinnenes samvittighet, og gav løfter om tilbakebetaling som sikkert virket troverdig dersom en trodde han var en milliardær i vansker. 

uten tvil at jentene har vært naive, men de ble manipulrert så til de grader og.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (På 4.2.2022 den 0.10):

Dere kan se intervju med hun på Lindmo. Ligger på nrk, 28 januar. Der sier hun at den dag i dag sliter hun med økonomi, hun vil ikke kunne kjøpe leilighet og kan ikke kjøpe mobilabonnement heller. Trist. 2,1 mill i gjeld, og det er lån med høyere rente enn boligmarked. Men leste en artikkel at Gjensidige har fjernet gjelden der, sto ikke hvor mye den var på.

200.000. Google navnet hennes så finner man en del om rettssak med bankene. Hun ble dømt til å betale tilbake, hun anket men ankel ble avvist. 

Har lest om saken flere steder nå og sett flere intervjuer. Hun sier blant annet

«Jeg angrer jo litt på den daten nå men jeg vil heller angre på noe jeg har gjort enn noe jeg ikke har gjort» tv2

—-

Men hva svarer Fjellhøy til dem som mener hun har vært i overkant naiv?

– Samme tanker har jeg hatt mange ganger når man ser og hører om svindel. Og at man kalles dum og naiv. Men denne saken er veldig spesiell, svarer Fjellhøy til NRK.

—-

Ville gjort det samme igjen

NEDRE ROMERIKE TINGHUS (VG)

Cecilie Fjellhøy sier hun oppriktig trodde på det «Tindersvindleren» Simon Leviev fortalte henne. Men bankene mener hun burde skjønt at hun ble lurt..

—-

nå holder hun foredrag, fra 30.000 kr koster det 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...