Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?


Tanuki

Anbefalte innlegg

syntes den norske og svenske kvinnen var utrolig modige som sto frem. De har vært dumme, men denne svindleren var/er proff.

Endret av Tanuki
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble helt satt ut av denne dokumentaren. Helt utrolig at man kan manipulere andre mennesker på så kynisk vis! Stakkars jente😥

 

Anonymkode: fea8b...b65

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den nettopp. Føler jeg har vært på en lang, kjip reise.

Spoiler

At han dro til den plastiske kirurgen ga meg ekstra klump i magen. Det var nesten godt å se at han fortsatte livet på slutten av dokumentaren. Da vet vi i hvert fall fremdeles hvordan han ser ut...

 

Anonymkode: 24acf...d37

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett filmen ennå, men lest nettopp artikkelen på VG. 

Hvorfor er han ikke i fengsel? 

Anonymkode: 892f7...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sett den. Er veldig irritert over at han ikke har blitt tiltalt for svindel når det foreligger bevis.. politiet verden over prioriteter tydeligvis ikke svindelsaker selv med så store summer. Jeg har blitt catfished av en en gang, og vet man kan bli forelsket og blindet av det.. klarte heldighvis å avsløre det før jeg ble lurt til noe svindel. Men kan bare forestille meg traumet som disse kvinnene lever med. Bra at det har kommet ut! håper hans nåværende kjæreste får vite om det.. og at han blir buret inne tilslutt. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad Netflix tok tak i denne saken. Hele verden må få vite om folk som holder på slik som dette. Håper flere land endrer sine regler og rutiner, slik at de raskere får tatt svindlere før det går så langt som det her. Mannen burde vært buret inne for lengst. Og damene skulle fått tilbakebetalt av han. Er helt feil at de skal betale tilbake, uten at han bidrar ett øre.

Anonymkode: 9796d...7e0

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan på en måte forstå at folk lar seg lure i starten, men hva er det som skjer i hodene til folk når de begynner å overføre millioner av kroner? Det må jo skje en kortslutning et sted, men hvordan kan det skje med så mange? Og tilsynelatende helt oppegående mennesker? Som den legen som var med i Åsted Norge. Denne tindersvindleren har som jeg har forstått det faktisk inngått et slags forhold med kvinnene, da kan man kanskje forstå det bedre enn de som bare overfører en haug kroner til noen de kun har møtt på nettet. Men likevel. Selv hvis jeg var gift ville jeg ikke bare overført hundretusenvis av kroner til den andre sånn uten videre.

Anonymkode: 298b0...dfc

Det er vel egentlig ganske enkelt fordi svindlere er sinnsykt gode menneskekjenner ofte, det virker iallefall som at de vet hvilke personer de skal se etter. Min mor er slik, hun kunne nok gått på hver jækla svindel greie hun kom over. Hun ringer heldigvis meg omtrent ved den minste ting som gjelder penger, sånn at jeg får stoppet henne. Om ikke hadde hun nok betalt restskatt til «staten», penger på abonnement hun har, gitt informasjon for å motta «premier» osv. Altså alle folk er ikke like smarte, og de vet nok ofte hvilke punkt de skal trykke på personene som driver med slikt. 

Anonymkode: 8945a...d34

  • Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppegående og tøffe damer som tok affære!

Bare så synd at de likevel til slutt sitter igjen med svarteper og må betale gjelden hans.

Helt utrolig at han er tilbake i det samme livet med penger som han var i før han ble tatt.

Anonymkode: c0d37...503

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan på en måte forstå at folk lar seg lure i starten, men hva er det som skjer i hodene til folk når de begynner å overføre millioner av kroner? Det må jo skje en kortslutning et sted, men hvordan kan det skje med så mange? Og tilsynelatende helt oppegående mennesker? Som den legen som var med i Åsted Norge. Denne tindersvindleren har som jeg har forstått det faktisk inngått et slags forhold med kvinnene, da kan man kanskje forstå det bedre enn de som bare overfører en haug kroner til noen de kun har møtt på nettet. Men likevel. Selv hvis jeg var gift ville jeg ikke bare overført hundretusenvis av kroner til den andre sånn uten videre.

Anonymkode: 298b0...dfc

Det kalles manipulering. Lett å tro man ikke kunne gjort noe sånt selv når man ikke har vært offer for det selv. 

Anonymkode: 88389...059

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 min holdt for min del.

På de 15 minuttene rakk jeg å registrere at ordinary Joe sveipes bort , skryt av +++++ likes, samt at cash og tilsynelatende status endrer "jeg er ikke interessert i hook Ups" til "jeg puler på første date".

Selvfølgelig veldig fælt at de ble svindlet, men jeg gidder ikke se på dokumentarer som gir meg en total avsmak på såkalt norske oppegående damer.

  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det bare var en hel haug med tekstmeldinger og mms i denne serien. må ha vært kalde forhold, basert på fantasier fra alles side, bare forestiller jeg meg.

han blir nok tatt en dag, for ett eller annet.

men når en voksen mann kaller deg "babe", det ordet klarer jeg ikke. blir forsøkt kontaktet nesten daglig av ukjente menn på SM som begynner med å si -hi babe-, da blokkerer jeg med en gang. seriøse folk snakker ikke sånn.

 

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke fulgt så godt med i denne saken, men knullet denne norske jenta på første tinderdate?

Anonymkode: 78f2e...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: å overføre 2,5 mill etter å ha møtt hverandre et par ganger? Her burde vel sunn skepsis slått inn- men de tenker vel at de har fått en milliardær på kroken…..Huff, synes synd på de involverte jentene/damene. Håper de foranrer verdi-sett etter dette. Privatfly, dyre dresser og champis er ikke kult. Prøv fjellturer, telt og hjemmelaget middag neste gang 🤷‍♀️
Krysser fingre for at denne psykopaten blir tatt. 

  • Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg ikke fulgt så godt med i denne saken, men knullet denne norske jenta på første tinderdate?

Anonymkode: 78f2e...f37

Hun sa så ja. 

Anonymkode: 7cdf1...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (2 timer siden):

15 min holdt for min del.

På de 15 minuttene rakk jeg å registrere at ordinary Joe sveipes bort , skryt av +++++ likes, samt at cash og tilsynelatende status endrer "jeg er ikke interessert i hook Ups" til "jeg puler på første date".

Selvfølgelig veldig fælt at de ble svindlet, men jeg gidder ikke se på dokumentarer som gir meg en total avsmak på såkalt norske oppegående damer.

Jeg vil vel ikke akkurat si at man er spesielt oppegående hvis man tar opp flere millioner i lån og sender pengene til en person man knapt kjenner,..

Anonymkode: 7e456...9a2

  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke fått sett dokumentaren ennå, men jeg kjenner saken ganske godt.

Rett og slett ganske fascinerende. 

Anonymkode: db557...8a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet ikke om jeg har tenkt å se denne. En venninne av meg mente man fikk "sykt mye mer bakgrunnsinfo i denne filmen" .. men jeg er skeptisk.  Jeg har også blitt forført og manipulert av  menn, så jeg kan til dels kjenne meg igjen i akkurat den følelsen - men når noen ber om sånne summer penger?  Nei da hadde jeg sagt nei tvert - uansett. Muligens små summer hadde gått, men såå mye?  Og gi fra seg sitt eget bankkort?   Altså ærlig talt. Det rimer jo ikke på en flekk.  Men, vi er alle forskjellige og ja jeg vet det er lett å sitte utenfor å si hva man selv ville gjort. Men trodde ærlig talt at yngre damer var mer opplyst så mye det har vært skrevet om romantikksvindel de siste årene. 

Anonymkode: 1a629...0b0

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten i rommet er jo at det mest sannsynlig var den flashy og luksuriøse livsstilen hans som blendet, og som sikkert ofrene tenkte de ville dra nytte av selv i fremtiden. Kudos til dem for å stå frem, så får man håpe denne svindleren aldri får anledning til å gjøre noe lignende igjen.

Synes nesten det er verre med alle de som blir svindlet via SMS og email, fordi det tikker inn en melding som kunne vært ekte, som ber dem følge en link etc. Noen av disse er jo så vanskelige å skille fra ekte scenarier at man blir matt.

Hadde en milliardær bedt meg ta opp lån hadde jeg blitt eitrende forbanna tror jeg.

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke selv, men jeg er ikke typen som lar meg bli blendet av penger og jetsetlivet. 
 

Og jeg blir generelt skeptisk til folk som låner penger, uansett forklaring de måtte ha. Jeg er heller ikke typen som hopper til køys på første date. 

 

 

Anonymkode: 75a53...f38

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...