Angeleye Skrevet 31. januar 2022 #1 Del Skrevet 31. januar 2022 Hei, og velkommen til min dagbok! Jeg har tenkt lenge på dette, og har vært en aktiv leser her på prøveforumet siden sommeren. Men har ikke tørd å lage egen dagbok før nå. Veien hit har foreløpig vært full av frustrasjon, og det toppet seg i dag. Så følte for å endelig opprette en dagbok, for å skrive ned tankene og kanskje snakke med flere i samme situasjon 🙂 Litt om historien sålangt: Jeg og samboer (i 30-årene) var lenge uenige om dette med barn. Jeg har vært klar lenge, mens han først var usikker på om han ville ha i det hele tatt. Men etterhvert innså han at den biologiske klokken min tikker, og p-pillene ble kastet i sommer. Før jeg visste ordet av det var jeg faktisk gravid! Dette skjedde i pp1 i august/september. Jeg kunne nesten ikke tro det, men avventet gleden og bestilte tidlig ultralyd i uke 7 før jeg ville tro på det. Og bra var det, for der fant de ikke noe foster. Jeg kom tilbake to uker senere for å se om de kunne se mer da, i tilfelle jeg var kortere på vei. Men nei. Medisinsk abort ble startet, men jeg blødde ekstremt lite! Tok to runder med cytotec, og var overbevist om at jeg måtte ha utskraping pga lite blødning. Men kontroll noen dager senere viste at alt var ute. Dette var i oktober. Det tok seks uker før graviditetstestene ble negativ (var sååå frustrerende!), og mensen nesten to uker etter det. Innimellom gikk jeg rundt med kvalme, ømme pupper, hormonsvingninger osv. Trodde jeg var gravid på nytt, noe jeg ikke var. Mensen kom i desember, og jeg forsøkte å finne eggløsning. Fikk aldri utslag på tester, og mensen kom 10 dager forsinket nå i januar. Mens jeg ventet på mensen tok jeg x antall graviditetstester, der alle utenom en var negativ. Fikk selvfølgelig opp håpet da jeg fikk en svak strek (på rfsu strimmel), men samtidig var babyplan sin test negativ på samme urin. Så aner ikke hva som skjedde der, kanskje det var en defekt test? Tok også vaksinen i den pp'en, så kanskje derfor mensen var så forsinket? Denne mensen varte litt lenger, og det var en del koagler. Så har tenkt kanskje jeg hadde litt rester etter MA'en (har etter nyttår fortsatt vært en del kvalm og hatt ømme bryster). Så var jeg endelig i gang med ny pp, og planla å gå fullt inn for å finne eggløsning og legge inn aksjer. Fikk aldri positive tester nå heller, men fikk en del kroppslige symptomer som tydet på eggløsning denne uken. Vi la inn aksjer, og endelig skulle jeg få en skikkelig pp tenkte jeg. Helt til i dag. På jobb startet jeg plutselig å styrtblø (!!!) fra underlivet. Det kom plutselig og i store mengder. Var helt grusomt. Dro rett til legen, som ikke undersøkte meg en gang. Han konstaterte bare at dette kunne skje opptil 6 måneder etter en MA, og at det var rester som kom. Og at forsøket denne pp'en er ødelagt. Så ble kjempelei meg, og har hatt en skikkelig drittdag... aner ikke hva som skjer nå med denne syklusen? Orker bare ikke mer venting og frustrasjon... blir liksom aldri ferdig med aborten som var for fire måneder siden snart. 😢 Ble langt dette. Men har hatt så mye på hjertet, og nå var det jammen på tide å endelig opprette denne dagboken. Er spent på om ting vil normalisere seg snart. Planen er å bestille time til gynekolog denne uken som kan sjekke ting litt nøyere med tanke på rester/blødningen, ta celleprøve og bare se hvordan ting står til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 31. januar 2022 #2 Del Skrevet 31. januar 2022 Så trist å høre om opplevelsen din! Det er så tungt når sånne ting skjer. Sikkert lurt å få en time for en ordentlig undersøkelse. Personlig syntes jeg det er veldig godt og terapeutisk å skrive ned tankene mine når livet sparket mens man ligger nede. Jeg har ihvertfall lyst å følge deg vider på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2022 @Ruskemor Så hyggelig at du vil følge meg! Jeg har vært litt inne og lest i din dagbok også, så kommer til å følge din reise også 🥰 Ja, kjenner prøvingen har tært mer psykisk på enn forventet! Trodde jo jeg skulle være helt avslappet til dette, og bare ta ting som det kommer. Men neida! Prøving er virkelig altoppslukende når det står på. Men håper nesten jeg kan slappe litt av de neste par ukene når jeg uansett vet det ikke kommer til å skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg er også helt overveldet over hvor altoppslukende det er, og vi skal begynne pp1 på liksom. Tror jo også at du merker det ekstra godt psykisk med dine opplevelser, enn hvis du ikke hadde hatt den erfaringen du fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 31. januar 2022 Ja, det tror jeg du har rett i! For var jo forberedt på å bruke opp mot et år på prøvingen. Men siden jeg ble gravid på pp1 og mistet, så har jeg blitt så utålmodig og vil liksom bare bli gravid med en gang! Får prøve å slappe litt av, og tenke at jeg har fortsatt god tid 🙂 og som gynekologen sa i oktober; jeg kan jo faktisk bli gravid. Så de var ikke bekymret for fertiliteten min iallefall ^^ Merker allerede det er godt å skrive ned tankene, og få oppsummert veien sålangt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 1. februar 2022 #6 Del Skrevet 1. februar 2022 Angeleye skrev (14 timer siden): Ja, det tror jeg du har rett i! For var jo forberedt på å bruke opp mot et år på prøvingen. Men siden jeg ble gravid på pp1 og mistet, så har jeg blitt så utålmodig og vil liksom bare bli gravid med en gang! Får prøve å slappe litt av, og tenke at jeg har fortsatt god tid 🙂 og som gynekologen sa i oktober; jeg kan jo faktisk bli gravid. Så de var ikke bekymret for fertiliteten min iallefall ^^ Merker allerede det er godt å skrive ned tankene, og få oppsummert veien sålangt 🙂 Jeg krysser fingrene for at det ikke tar så lang tid før det sitter en spire🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 1. februar 2022 #7 Del Skrevet 1. februar 2022 Hei, jeg vil gjerne følge deg videre!! Så utrolig kjipt det du har opplevd! Virkelig. Vi ble også plutselig gravid måneden før vi hadde bestemt oss for å begynne å prøve, men så mistet jeg med SA i slutten av uke 6… Er i pp2 nå etter SA, men allerede utålmodig 😅 Lylke til 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 1. februar 2022 Så kjekt @Katrin94! Jeg har smuglest i dagboken din, så følger med på deg også 🤗 Litt lik situasjon da! Kjenner veldig igjen den følelsen av utålmodighet... skulle liksom skjedd i går hvis jeg fikk bestemme. Håper det klaffer for dere igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 2. februar 2022 (endret) Da har jeg bestilt gynekologtime til mandag. Føler det er greit å få sjekka hvordan ting står til, samt snakke med noen som faktisk har peiling. Følte fastlegen avviste meg, og snakket kun om at det er vanlig med mellomblødning og menstruasjonsforstyrrelser etter en MA. Mens jeg satt der og nettopp hadde blødd ekstreme mengder, med koagler og alt. Føler liksom ikke jeg kan kalle det en mellomblødning akkurat. Blødningen avtok på tirsdagen, for så å ta seg opp igjen på kvelden. Og da kom det ut store (!!) klumper (sorry litt mye info🙈). Jeg blødde ikke i nærheten av denne mengden under den faktiske aborten i oktober. Da var det bare som en sterkere mensen, men kom ikke noe koagler eller noe da. Så mest sannsynlig har jeg gått med mye rester siden den gangen?! Kan ikke skjønne annet. Selv om jeg fikk ultralyd 2-3 dager etterpå, og de mente det såg fint ut. Skjønner egentlig ingenting. Men håper jo kroppen har nullstilt seg litt nå, og at den nå faktisk er klar for en graviditet. Bare håper ikke det blir krøll med syklusen pga dette. Blir spennende å se hva gynekologen sier. Endret 2. februar 2022 av Angeleye Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 3. februar 2022 #10 Del Skrevet 3. februar 2022 Hei! Vil gjerne følge med videre her 🥰 så leit å høre at du mista og at det tar sånn tid for kroppen å gå tilbake til normalen! 😔 Jeg mista også i samme periode som deg, ble gravid i september og mista når jeg var 8 uker på vei. Det høres ikke dumt ut med en gyn time for å sjekke at alt står bra til☺️ håper kroppen får stabilisert seg skikkelig nå etter siste blødning og at dere får startet opp med prøvingen igjen! ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 5. februar 2022 Så kjekt at du vil følge med @Elise93. Ja, jeg synes det er skikkelig frustrerende at det tar så lang tid for kroppen å stabilisere seg! Det er egentlig det som føles verst nå... Føler ikke jeg får noen reelle sjanser til å faktisk prøve på nytt. Men trist å høre at du også har mistet 😢 Og så en liten oppdatering fra de siste dagene. De har heller ikke vært så enkle... jeg begynte å føle meg pjusk onsdag/torsdag med sår hals osv, testet heldigvis negativ på hurtigtest. Men fra å frykte forkjølelse/Omikron, ble jeg verre torsdagen med en intens kvalme, frysninger og svimmelhet. Det endte opp med at jeg kastet opp sent torsdag kveld! Kan ikke huske sist jeg har kastet opp og følt meg så dårlig... ble heldigvis bare den ene runden med oppkast, men var dårlig hele fredagen også (dog pittelitt bedre). Men fikk ikke i meg noe særlig mat eller noe før i dag, og nå føler jeg meg omtrent helt bra igjen. Men var fryktelig ubehagelig! Tenker alt må henge sammen med blødningen fra tidligere i uken. Jeg spotter fortsatt litt blod, fortsatt noen klumper innimellom. Gleder meg til gynekologen på mandag. Håper han har noen svar til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 5. februar 2022 #12 Del Skrevet 5. februar 2022 Lurt å ta en tur til gynekolog. Jeg har opplevd det samme som deg. Fikk påvist tom fostersekk i uke 8 og tok medisinsk abort. Kroppen brukte flere måneder på å bli seg selv igjen. Jeg hadde blødninger, ømme bryster og andre symptomer som minnet om de jeg hadde da jeg var gravid. Det viste seg at jeg hadde en cyste på 5 mm som trolig utviklet seg etter aborten. Den sprakk etter 3 måneder og da fungerte kroppen bedre. Håper du funnet ut av hva det er. Ubehagelig å ikke vite ❤️ Kanskje det kan være lurt å ta CRP for å sikre at du ikke har fått infeksjon? Det kan skje for noen etter abort. Her vil jeg følge med videre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 5. februar 2022 (endret) Tusen takk for at du deler dine erfaringer @Prøver2021, setter stor pris på det! Det høres jo ganske likt ut, så kanskje det er noe lignende jeg opplever nå? Ta crp var en god idé. Skal få tatt det på jobb på mandag tenker jeg. Så takk for tips! Måtte lese i din dagbok nå. Så trist å høre at du har mistet igjen! Men krysser fingrene for at vi blir gravid begge to snart, og med spirer som holder hele veien ❤ Endret 5. februar 2022 av Angeleye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 5. februar 2022 #14 Del Skrevet 5. februar 2022 Angeleye skrev (9 timer siden): Så kjekt at du vil følge med @Elise93. Ja, jeg synes det er skikkelig frustrerende at det tar så lang tid for kroppen å stabilisere seg! Det er egentlig det som føles verst nå... Føler ikke jeg får noen reelle sjanser til å faktisk prøve på nytt. Men trist å høre at du også har mistet 😢 Og så en liten oppdatering fra de siste dagene. De har heller ikke vært så enkle... jeg begynte å føle meg pjusk onsdag/torsdag med sår hals osv, testet heldigvis negativ på hurtigtest. Men fra å frykte forkjølelse/Omikron, ble jeg verre torsdagen med en intens kvalme, frysninger og svimmelhet. Det endte opp med at jeg kastet opp sent torsdag kveld! Kan ikke huske sist jeg har kastet opp og følt meg så dårlig... ble heldigvis bare den ene runden med oppkast, men var dårlig hele fredagen også (dog pittelitt bedre). Men fikk ikke i meg noe særlig mat eller noe før i dag, og nå føler jeg meg omtrent helt bra igjen. Men var fryktelig ubehagelig! Tenker alt må henge sammen med blødningen fra tidligere i uken. Jeg spotter fortsatt litt blod, fortsatt noen klumper innimellom. Gleder meg til gynekologen på mandag. Håper han har noen svar til meg... Ååå, det hørtes fælt ut! Som hun skrev over meg så kan det jo være lurt å sjekke mtp infeksjon som man kan få etter abort.. Men bra at du føler deg bedre! Lykke til hos gynekologen 😊🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 8. februar 2022 Lang historie kort; det blir utskrapning. Forhåpentligvis i kveld, muligens i morgen tidlig. Jeg er bare lettet over at noe blir gjort, og at jeg snart kanskje er ferdig med denne aborten. Gynekologen fant mye(!!) rester. Snakket om mulig polypp i tillegg, pluss at en cyste også har sprukket på eggstokken. Så mye greier! Er på KK nå, venter på svar om tidspunkt. De mente det var rester da, og snakket ikke så mye om polypp. Men de vet ikke så mye før etterpå. Jeg har aldri vært i narkose eller vært borti noe slikt før. Men virker som mange har fin erfaring med utskrapning vs cytotec. Jeg skal iallefall aldri ta cytotec igjen hvis det skulle bli aktuelt! Og så synes jeg det er så rart at dette ikke ble oppdaget i oktober. Gleder meg til å få dette overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 8. februar 2022 #16 Del Skrevet 8. februar 2022 Godt å høre at de fant ut av noe og at det blir satt i gang tiltak ❤️ Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 8. februar 2022 #17 Del Skrevet 8. februar 2022 Åå, så bra at de fant det ut og at du får utskrapning. Ikke rart du har blødd og vært dårlig 😔 lykke til med utskrapningen! Blir nok deilig å få det overstått sånn at dere kan starte skikkelig på nytt ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 9. februar 2022 Tusen takk @Prøver2021og @Elise93❤ Utskrapningen ble heldigvis gjort i går. Selve prosedyren gikk fort og greit. Men den ventingen altså...! Først vente på svar om hvilken dag det blir, så venting på å få det unnagjort, og MASSE venting i etterkant. Var ferdig med oppvåkningen og alt 20.30. Skulle bare snakke med legen etterpå for mer informasjon. Legen kom aldri. Tilslutt dro jeg fra sykehuset midnatt, og venter heller på telefon fra legen her hjemme. Har jo litt spørsmål. Var flere jeg snakket med som undret seg veldig over at dette har vært siden oktober, og at det ikke ble fanget opp den gangen. Men nå er jeg ferdig. Føler meg veldig fin i formen faktisk 🙂 gleder meg til å prøve videre, men må bare smøre meg med tålmodighet og tenke at det vil ta litt tid å få eggløsning og mensen igjen. Skal tenke på noe annet fremover. Og i helgen skal det drikkes vin 🙈🍷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 9. februar 2022 #19 Del Skrevet 9. februar 2022 Godt å høre at du er ferdig og at formen er fin ❤️ Kos deg med vin i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 9. februar 2022 #20 Del Skrevet 9. februar 2022 Angeleye skrev (10 timer siden): Tusen takk @Prøver2021og @Elise93❤ Utskrapningen ble heldigvis gjort i går. Selve prosedyren gikk fort og greit. Men den ventingen altså...! Først vente på svar om hvilken dag det blir, så venting på å få det unnagjort, og MASSE venting i etterkant. Var ferdig med oppvåkningen og alt 20.30. Skulle bare snakke med legen etterpå for mer informasjon. Legen kom aldri. Tilslutt dro jeg fra sykehuset midnatt, og venter heller på telefon fra legen her hjemme. Har jo litt spørsmål. Var flere jeg snakket med som undret seg veldig over at dette har vært siden oktober, og at det ikke ble fanget opp den gangen. Men nå er jeg ferdig. Føler meg veldig fin i formen faktisk 🙂 gleder meg til å prøve videre, men må bare smøre meg med tålmodighet og tenke at det vil ta litt tid å få eggløsning og mensen igjen. Skal tenke på noe annet fremover. Og i helgen skal det drikkes vin 🙈🍷 For en lettelse du må føle over å endelig være ferdig med dette! Jeg hadde hvertfall følt meg utrolig letta 🥰 så bra at formen er fin! Synes også det er veldig rart at det ikke ble oppdaget i oktober. Håper du får noen svar på det 😊 Kos deg masse i helga!! ❤️🍷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå