Gå til innhold

Heisan håper på..


Heisan

Anbefalte innlegg

Er jo ny i gamet og lurer på. Ser noen bruker tempsjekk for å finne ut når EL, andre bruker strips +andre tester, hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anerikke

Har virkelig ikke peiling... Synes også det er forvirrende!

Håper på å klare meg uten :sjenert:

Hadde veldig regelmessig sykus, også før pilla.

Visste når EL kom, og det kjentes godt!!!!

Så nå håper jeg bare på at det blir slik igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :)

Har alltid hatt regelmessig syklus jeg og, i en periode kom tante hver 4. tirsdag ca 10.30 ;) Men har bare kjent at jeg har EL et par ganger, så lurer på om jeg skal måle temp. Leste her inne at man skulle måle før man var på do om morgenen, hittil har jeg glemt det hver dag ;)

Hvordan går det med tanta di nå, fortsatt ond ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Mye bedre nå! Men var uvanlig langvarig denne gangen.

Litt kjedelig å tenke på at jeg egentlig ikke slutter ORDENTLIG på pilla før i morra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du føler deg bedre da :)

Fint at noen virker like utålmodig som meg, selv om jeg ikke har rukket å begynne å prøve en gang (virker nemlig litt utålmodig du og ;) )

Tror jeg blir sprø snart jeg av å ha de tankene svirrende rundt i hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Ja, jeg er kjempeutålmodig!!!!!!!!

Håper det roer seg, for det er slitsomt å tenke på det hele tiden.

Kobler ut på jobb, men så kommer jeg hjem og setter meg foran pcen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på det hele tida jeg og, prøver å skåne typen litt og ikke snakke om det hele tiden. Det gjør det ikke no bedre å ikke snakke om det akkurat, men det hjelper å få ut litt her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

:Nikke:

Prater endel med han om det, men han er vel ikke like interessert i alle detaljene som jeg er! :ler:

Litt redd for å få for høye forventninger også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, da er det på tide å oppdatere litt. 15 dager til nett hjemme nå ;)

Var hos legen i går, blei faktisk litt roligere, selv om jeg ikke fikk vite no særlig nytt. Jeg fortalte han at jeg ville prøve å bli gravid og at det først å fremst var derfor jeg kom å snakket med han. Synes han åpnet bra; ja da må du jo først slutte med prevensjon :ler: Fikk ellers standard råd, og han sa at jeg ikke trengte å bekymre meg for småblødningene, så lenge jeg i utgangspunktet kan få barn, er det ikke blødningene tegn på noe annet. Det er bare "Knut" som jobber. Det øker jo ikke akkurat sexlysten, men jeg har et lite håp om at blødningene er borte når tante har dratt ;)

Ellers er tankene for det meste fylt med prøvingen, jobb og husarbeid som skulle vært gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Gratulere med dagbok!! Jeg har akkurat startet dagbok selv, så vil nok følge med på deg.. Lykke til med prøving!! Har lyst jeg og, men må kanskje overtale issmannen først...

Bra legen ikke hadde noe dumt å si om Knut :icon_lol: Likte navnet altså!!

:klem:

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det iss, og lykke til med å overtale issmannen (hehe leste først ismannen) Titter straks innom dagboka di :)

Ja, har blitt litt lettere til sinns etter legebesøket :) Og i lige måde Geri :)

*krysser fingrene for alle som prøver* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt info.. Om El ogsånt ;)

Sorry detaljene her.. :ler:

DENNE INFOEN ER HENTA FRA www.pernille.info

De forskjellige typer sekret:

Menstruasjon - rød blødning.

Spotting - brun/rosa liten blødning eller lett blodtilblandet sekret.

Tørt - ingen sekreter.

Klebrig - ofte hvitt. Føles "tørt" og smuldrete, kan være litt klumpete. Kan ikke strekkes, kan av og til danne små topper ved strekking.

Lotion - hvitt eller (lys) gult, ser ut og føles som fuktighetskrem. Danner små topper ved strekking.

Melk - hvitt eller (lys) gult, ser ut og føles som melk. Danner ikke topper ved strekking, men holder seg tyntflytende på fingeren.

Vann - blankt og glatt, nesten som eggløsningsslim, bortsett fra at det ikke kan strekkes.

Eggløsningsslim - oftest blankt, men kan også være hvitt, gult, blankt m/ litt hvitt/gult/rosa/rødt/brunt i, hvitt m/ litt gult/rosa/rødt/brunt i eller gult m/ litt hvitt/rosa/rødt/brunt i. Ligner veldig på eggehvite, er veldig glatt og sleipt. Kan strekkes alt fra 1-25 cm, avhengig av kvaliteten. Det vil ikke absorberes av dopapiret, men legge seg oppå.

I hvilken rekkefølge kommer sekretene gjennom syklusen?

Alle sykluser starter med mensen. ..(blabla..)

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller her som i alt annet i livet. Noen har aldri eggløsningsslim, andre er aldri helt tørre. Det meste er normalt, og følger man med gjennom noen sykluser så ser man ofte et eget mønster selv om man ikke følger tommelfingerregelen.

Tommelfingerregelen er altså:

Mensen > spotting > tørr > klebrig > lotion > melk > eggløsningsslim > lotion/klebrig > tørr > (lotion/melk >) mensen.

En typisk sekretmønster gjennom en syklus kan se sånn ut (eggløsning på dag 18):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Så bra med de tilbakemeldingene fra legen, da! Ingen reell grunn til bekyming ennå ihvertfall. :)

Jobb og husarbeid ja. Av og til føles det som om det er bare det livet består av. Blæh! Om ikke annet få formerer hybelkaninene seg i stort tempo her hos meg. Sånn til inspirasjon, kanskje. ;) Nok fjas for i dag. Kommer plutselig innom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Torsdag i dag, snart fredag og så er det heelg :-D Lever omtrent for helgene siden det er så mye å gjøre på jobb, roer seg litt her nå men finnes jo ikke no bedre enn helg uansett :)

I morra regner jeg med det blir party-party, Halloweentema med kuule folk så dette blir bra. Typen kjører så da sparer vi litt kr. Han har bursdag neste uke så går nok litt kr nå..

Ellers er "tante" her, men hun er ganske grei faktisk, merker bare til'a sånn innimellom. Hehe, gleder meg til hun har dratt for da blir det :humpe:;) Har blitt dårlig med det i det siste pga Knut. (som skal ha roa seg)

Takker for besøk og info Epica :) Jeg har ikke noen type sekret utenom tante jeg da, så får vel heller prøve med temp..

Hybelkaniner ja :ler: Formerer seg hos oss og gitt, får kanskje bare la dem være, og følge på hvordan de formerer seg, kanskje vi kan lære noe ;)

Hei og Hopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Skal bli godt med helg, ja... Skal på besøk til venner, og lage goooood mat!

De har ei lita tulle, så det blir vel mye kos!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisan

Hyggelig å se dere har vært innom Geri og iss :) Du får kose deg skikkelig med tulla til vennene dine da, er nok ikke lenge før du har din egen ;)

I går kosa vi vors skikkelig :) Jeg elsker å overraske andre, og i går gjorde jeg det skikkelig. Da jeg kom hjem sto typen å vaska opp. Jeg kom bort til han og spurte om ikke han kunne vææær så snill og ta med seg det nye spillet jeg hadde kjøpt til han og gå inn på kontoret og spille det. Han fikk ikke lov til å ta resten av oppvasken, for det skulle jeg, og han fikk ikke lov til å komme ut på kjøkkenet å smugtitte på hva jeg lagde til middag (yndlingsretten hans). Hehe, han blei kjempesur, men sa javelda ;) Etterpå spiste vi og så jakten på kjærligheten++ Bra kveld midt i uka :)

Nå er jeg ferdig på jobb, og neste på planen er å finne ut hva jeg skal ha på meg i kveld. Er jo halloweentema, og jeg aner ikke hvor jeg har lagt tinga fra i fjor (har flytta i mellomtida, ting har en tendens til å forsvinne da gitt)

Bare 12 dager igjen til nett hjemme :)

Endret av Heisan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! ;)

Gratulerer med ny dagbok og som prøver!

Sluttet selv med pillen i august, så det blir spennende å se om det blir en spire på oss til jul. :)

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...