ops2 Skrevet 6. februar 2022 #341 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) 3 hours ago, Gab said: Denne tråden er vel enda et tegn på at det haster med kjønnsnøytrale fellesgarderober for alle oss som mener denne kjønnsoppdelingen er overdrevet og unødvendig. Dette er hovedsakelig (men ikke bare) kulturell opplæring. I mange land land i tropiske områder jorden rundt var det vanlig at kvinner og menn var nakne sammen. I andre land et stykke fra ekvator var kjønnsblandet nakenhet vanlig i forbindelse med bading og sauna. I Japan, Finland, Russland, Tyskland, Østerrike, Sveits og Øst-Europa har kjønnsblandet nakenhet blitt praktisert i forbindelse med badstue og spa i mange århundre. I Japan var det fra det niende århundre til 1912. I Øst-Tyskland gikk 80% av befolkningen på nakenstrender. Dette er mer enn noe annet en tilvenning..... Forkorter det lange innlegget ditt, siden du har mistet et vesentlig poeng. Jeg har brukt kjønnsnøytral garderobe mye. Og det er helt ok. Fordi jeg vet hva jeg går inn i, og regner med å se penis, baller og hårete rygger på personer som er et hode høyere enn meg. De stedene jeg har brukt det, har det vært en stor garderobe med kjønnsnøytral i midten, og menn og kvinner har hatt hver sin ytterkant. Som 19-åring har jeg hatt en 180 cm høy mann som er mye sterkere enn meg sitte på brystet mitt, med knærne på overarmene mine og rette en avsaget hagle mot hodet mitt. Jeg er ikke redd for å møte en mann uten klær. Men jeg vil møte han på egne premisser. Det kommer helt overraskende på de som tror de er i en kvinnegarderobe og som møter penis, skjeggstubb og adamseple. De som har angst på grunn av tidligere voldtekter (som 6,6 % av norske kvinner har blitt voldtatt) kan gå i kvinnedelen og være trygg på å møte bare kvinner der. Så kan kvinnene du nevner, som kommer med en familie for eksempel, gå i midten hvor det er felles. Dette er en flott ordning! Men det blir helt galt når aktivisten Pål/Petra insisterer på at "jeg er kvinne, jeg hører til i kvinnedelen". I dag har man ikke lov til å høflig be Pål/Petra om å gå i fellesgarderoben eller handicapgarderoben. Det er å diskriminere Pål/Petra. Kvinnene som ønsker oppdeling etter kjønn, blir ikke respektert. Hvorfor skal deres oppfatning av hva som er komfortabelt og trygt, bli sidesatt og i verste tilfeller gjort narr av? Hvorfor må kvinner gjøre plass til transkvinner, og ikke engang protestere uten å kalles transfober? 6,6% av en million, hva blir det? 66 000? Jeg spør på ramme alvor, jeg er ikke bra i matte. Hvis det er 1,5 millioner voksne kvinner i Norge blir det rundt regnet 100 000. Korriger gjerne antallet % av en million. Hvis du er for innvandring og multikultur, så kan du lese hva islam sier om nakenhet. Din oppfatning av fellesgarderober vil utestenge ikke bare de kvinner som har hatt forferdelige opplevelser med menn, men kvinner som av religiøse årsaker ikke kan se menns nakne kropp, eller menn se deres kropp. Det skal selvsagt også gjelde for alle som ikke ønsker det. Katolske/frikirke/andre religioner. Transaktivismen vil ikke bare utestenge kvinner som er redde for menn fra garderober, men også innvandrere fra land med strengere religioner. Det er ca 150 000 registrerte medlemmer i muslimske trossamfunn, hvor vi kan si at 75 000 kvinner og minimum 50 000 er troende, ikke bare registrert etter skikk og bruk. I tillegg er det minst 50 000 muslimer i Norge som ikke står i et muslimsk trossamfunn, så vi vet ikke noe sikkert antall. Det som er sikkert, er at det er flere kvinnelige muslimer enn transkvinner i Norge. I en ideell verden har man kjønnsnøytral garderobe og kjønnsinndelte garderober i alle anlegg. Men på grunn av plass og økonomi er ikke dette mulig. Da mener jeg at kvinnegarderoben skal ikke gjøres kjønnsnøytral på grunn av Pål/Petra. Hun får gå i handicapgarderoben, og det er det. Endret 6. februar 2022 av ops2 la til litt mer, og rettet skrivefeil 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 6. februar 2022 #342 Del Skrevet 6. februar 2022 Hvis vi ikke kan argumentere mot å ha områder ekskusive for kvinner nå, når skal vi gjøre det? Når vi har fått den første mannlige langrennsløperen som skifter til kvinneidretten, og slår alle biologiske kvinner? Som setter nye norgesrekorder og verdensrekorder? Farvel, kommende jenter som vil bli den nye Therese Johaug. Når Norge har mannlige voldtektsmenn som soner i kvinneavdelinger? Når alle forbrytelser begått av menn som identifiserer seg som kvinner, blir registrert som kvinnelige forbrytere? Vi kommer til å se en økning i pedofili, vold og voldtekter "begått av kvinner". Vi har allerede forbud mot å utestenge transmenn fra kvinnelige garderober og toaletter. Når skal vi kjempe mot å ha de i alle områder definert for kvinner? Når det blir straffbart å argumentere som jeg gjør? Nesten hver dag leser jeg om hvordan det blir vedtatt dommer i US og UK som dømmer at det ikke er lov å nekte menn i områder definert for kvinner. Det er en menneskerett å gå i kvinneområdet. Vi har ikke så mange aktivister i Norge som vil gjøre det ennå. Det er bare et spørsmål om når det blir mange nok. https://www.nbcconnecticut.com/news/local/connecticut-supreme-court-rules-women-only-gym-areas-violate-state-discrimination-law/2700615/ 14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 6. februar 2022 #343 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) 1 hour ago, Drizzt said: Er det en sammenheng mellom det å være lys i huden, ha blondt hår og spise brunost? I skandinaviske land virker det å være en påfallende sammenheng mellom disse faktorene. Hvilke land i Øst-Europa anerkjenner ikke eksistensen av skeive folk? Jeg har ikke hørt om slike europeiske land, så er veldig nysgjerrig. I Ungarn er det helt lov å være skeiv og diskriminering på grunn av seksuell legning er forbudt med lov. Men de har ikke ekteskap mellom personer av samme kjønn, istedet har de registrert partnerskap. I Ungarn så ønsker myndighetene å stoppe homolobbyen (et begrep som jeg har sett er kjent for flere her inne) og forby "promotering" av homofili til barn og unge. Ekte nasjonalsosialistisk propaganda som vi har hørt det før. https://edition.cnn.com/2021/07/01/europe/lgbtq-rights-hungary-eastern-europe-intl-cmd/index.html https://abcnews.go.com/International/wireStory/human-rights-officials-denounce-hungarys-anti-lgbt-bills-78267830 https://www.theguardian.com/world/2019/oct/25/anti-lgbt-rhetoric-stokes-tensions-in-eastern-europe Endret 6. februar 2022 av havrekaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 6. februar 2022 #344 Del Skrevet 6. februar 2022 Jentespeidere i UK, Southwell, den største avdelingen med 7000 medlemmer, har ansatt en transgender kvinne som leder. https://www.girlguidingnottinghamshire.org.uk/wp-content/uploads/2021/10/INFORMER-OCTOBER-2021-FINAL.pdf "Monica Sulley – Division Commissioner, Southwell Division" Dette var en stilling kun åpen for kvinner. Og så har en mann som identifiserer seg som kvinne fått den. https://www.thesun.co.uk/news/16831667/girlguide-leader-dominatrix-rifle-probe/ I etterkant har det kommet fram mye bilder og informasjon om Monica Sulley, og om hun er egnet til stillingen. Man kan lure på om ikke Jentespeiderene googlet før de ansatte. Ærlig talt, å lese nettsteder som samler disse "enkeltstående hendelsene" får nakkehårene mine til å reise seg. Men det er ikke det verste. Kvinner som har sendt email og fortalte de var bekymret over å ha en transgender kvinne med denne bakgrunnen som leder for jenter 5-7 år, har blitt innkalt for samtale med politiet! https://4w.pub/police-contacts-women-girlguiding/ Quote “Even if the safeguarding concern is dismissed, it should never be the case that a person fears they might be arrested due to raising it. Being threatened with arrest is no minor thing. It seems like a complete overreach by the police to be accusing someone of malicious communications when the email was nothing of the sort." 11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 6. februar 2022 #345 Del Skrevet 6. februar 2022 havrekaffe skrev (13 timer siden): Er det en sammenheng mellom det å være innvandringsmotstander, ligge på ytre høyre politisk og å være skeptisk til homofile og transer? I land som Ungarn og andre øst-europeiske land virker det å være en påfallende sammenheng mellom disse faktorene. Så vidt jeg vet så eksisterer det vel ikke skeive folk i de landene i følge myndighetene blant annet. Ja, sammenhengen er lav intelligens, og mangel på empati. Er jo ingen hemmelighet at både homofobi og rasisme ofte kommer av lite kunnskap om andre. Jo mer man blir eksponert for ulike folk, jo mer respekt og forståelse for man for andre.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 6. februar 2022 #346 Del Skrevet 6. februar 2022 ops2 skrev (10 timer siden): Hvis vi ikke kan argumentere mot å ha områder ekskusive for kvinner nå, når skal vi gjøre det? Når vi har fått den første mannlige langrennsløperen som skifter til kvinneidretten, og slår alle biologiske kvinner? Som setter nye norgesrekorder og verdensrekorder? Farvel, kommende jenter som vil bli den nye Therese Johaug. Når Norge har mannlige voldtektsmenn som soner i kvinneavdelinger? Når alle forbrytelser begått av menn som identifiserer seg som kvinner, blir registrert som kvinnelige forbrytere? Vi kommer til å se en økning i pedofili, vold og voldtekter "begått av kvinner". Vi har allerede forbud mot å utestenge transmenn fra kvinnelige garderober og toaletter. Når skal vi kjempe mot å ha de i alle områder definert for kvinner? Når det blir straffbart å argumentere som jeg gjør? Nesten hver dag leser jeg om hvordan det blir vedtatt dommer i US og UK som dømmer at det ikke er lov å nekte menn i områder definert for kvinner. Det er en menneskerett å gå i kvinneområdet. Vi har ikke så mange aktivister i Norge som vil gjøre det ennå. Det er bare et spørsmål om når det blir mange nok. https://www.nbcconnecticut.com/news/local/connecticut-supreme-court-rules-women-only-gym-areas-violate-state-discrimination-law/2700615/ Fordi transkvinner ER kvinner, ikke MENN. De er derfor selvsagt velkomne til områder eksklusivt for kvinner. Menn derimot, er ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 6. februar 2022 #347 Del Skrevet 6. februar 2022 ops2 skrev (12 timer siden): Forkorter det lange innlegget ditt, siden du har mistet et vesentlig poeng. Jeg har brukt kjønnsnøytral garderobe mye. Og det er helt ok. Fordi jeg vet hva jeg går inn i, og regner med å se penis, baller og hårete rygger på personer som er et hode høyere enn meg. De stedene jeg har brukt det, har det vært en stor garderobe med kjønnsnøytral i midten, og menn og kvinner har hatt hver sin ytterkant. Som 19-åring har jeg hatt en 180 cm høy mann som er mye sterkere enn meg sitte på brystet mitt, med knærne på overarmene mine og rette en avsaget hagle mot hodet mitt. Jeg er ikke redd for å møte en mann uten klær. Men jeg vil møte han på egne premisser. Det kommer helt overraskende på de som tror de er i en kvinnegarderobe og som møter penis, skjeggstubb og adamseple. De som har angst på grunn av tidligere voldtekter (som 6,6 % av norske kvinner har blitt voldtatt) kan gå i kvinnedelen og være trygg på å møte bare kvinner der. Så kan kvinnene du nevner, som kommer med en familie for eksempel, gå i midten hvor det er felles. Dette er en flott ordning! Men det blir helt galt når aktivisten Pål/Petra insisterer på at "jeg er kvinne, jeg hører til i kvinnedelen". I dag har man ikke lov til å høflig be Pål/Petra om å gå i fellesgarderoben eller handicapgarderoben. Det er å diskriminere Pål/Petra. Kvinnene som ønsker oppdeling etter kjønn, blir ikke respektert. Hvorfor skal deres oppfatning av hva som er komfortabelt og trygt, bli sidesatt og i verste tilfeller gjort narr av? Hvorfor må kvinner gjøre plass til transkvinner, og ikke engang protestere uten å kalles transfober? 6,6% av en million, hva blir det? 66 000? Jeg spør på ramme alvor, jeg er ikke bra i matte. Hvis det er 1,5 millioner voksne kvinner i Norge blir det rundt regnet 100 000. Korriger gjerne antallet % av en million. Hvis du er for innvandring og multikultur, så kan du lese hva islam sier om nakenhet. Din oppfatning av fellesgarderober vil utestenge ikke bare de kvinner som har hatt forferdelige opplevelser med menn, men kvinner som av religiøse årsaker ikke kan se menns nakne kropp, eller menn se deres kropp. Det skal selvsagt også gjelde for alle som ikke ønsker det. Katolske/frikirke/andre religioner. Transaktivismen vil ikke bare utestenge kvinner som er redde for menn fra garderober, men også innvandrere fra land med strengere religioner. Det er ca 150 000 registrerte medlemmer i muslimske trossamfunn, hvor vi kan si at 75 000 kvinner og minimum 50 000 er troende, ikke bare registrert etter skikk og bruk. I tillegg er det minst 50 000 muslimer i Norge som ikke står i et muslimsk trossamfunn, så vi vet ikke noe sikkert antall. Det som er sikkert, er at det er flere kvinnelige muslimer enn transkvinner i Norge. I en ideell verden har man kjønnsnøytral garderobe og kjønnsinndelte garderober i alle anlegg. Men på grunn av plass og økonomi er ikke dette mulig. Da mener jeg at kvinnegarderoben skal ikke gjøres kjønnsnøytral på grunn av Pål/Petra. Hun får gå i handicapgarderoben, og det er det. Du siterer meg og skriver "Din oppfatning av fellesgarderober vil utestenge ....... kvinner som av religiøse årsaker ikke kan se menns nakne kropp". Du har tydeligvis ikke oppfattet hva jeg skriver og du kjenner heller ikke til synet på nakenhet innen islam. Du mener tydeligvis at muslimske kvinner kan vise seg nakne for andre kvinner i en fellesgarderobe kun for kvinner. Det gjelder kun for muslimske kvinner fra Tyrkia og de nærmeste områdene. For muslimske kvinner fra nær sagt alle andre steder er det slik at de heller ikke kan vise seg nakne for andre kvinner. Mitt forslag er at man har fellesgarderober for kvinner, fellesgarderober for menn, kjønnsnøytrale fellesgarderober og garderober/dusjer for enkeltpersoner. Den siste er dyrere enn de andre så det er naturlig at den koster litt mer å bruke. Da kan muslimske kvinner fra Tyrkia gå i felles kvinnegarderobe og andre muslimske kvinner leie seg en garedrobe/dusj hvor de er alene. Transgendere, kjønnsblande par, familier, vennegjenger m.m. kan gå i den kjønnsnøytrale. Jeg tviler sterkt på at alle kvinner som har blitt voldtatt vil rette sin redsel mot alle menn og ikke tørre å gå i en kjønnsnøytral garderobe sammen med sin partner/venner av samme og motsatt kjønn. (Det er ikke umulig at noen vil heller gå i en kjønnsnøytral garderobe med sin partner enn å gå alene i en garderobe med bare kvinner.) Folk er forskjellig, også voldtatte kvinner. Selvfølgelig er det en del voldtatte som ikke vil gå i en kjønnsnøytral garderobe men det er også mange som ikke plasserer sin redsel der. Du skriver videre at man ikke har plass og økonomi til å innføre en tredje kjønnsnøytral fellesgarderobe. Problemet er nok først og fremst snakk om vilje. Hvis man virkelig vil kan man skaffe både økonomi og plass. Nå klarte man etter femtitallet å gå fra en fellesgarderobe til to uten spesielt store problemer. Å gå fra to til tre burde være lettere. Til slutt skriver du at man ikke skal gjøre kvinnegarderoben kjønnsnøytral. Det er jeg helt enig og det er det vel heller ingen som har hevdet eller ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 6. februar 2022 #348 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg kjenner virkelig behov for å ikke delta noe mer i debatten om kjønn. Det er så fordummende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 6. februar 2022 #349 Del Skrevet 6. februar 2022 Madame Butterfly skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner virkelig behov for å ikke delta noe mer i debatten om kjønn. Det er så fordummende. Du står selvfølgelig helt fritt til å delta i de debatter du vil. For noen er kjønnsdebattene ikke viktige men for andre går de inn på helt vesentlige deler av deres liv. Og en annen ting: Ikke fortell i de debatten du ikke er interessert i at du ikke er interessert. De fleste av oss finner langt de fleste debatter uinteressante. Det er helt vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 7. februar 2022 #350 Del Skrevet 7. februar 2022 2 hours ago, Clefable said: Fordi transkvinner ER kvinner, ikke MENN. De er derfor selvsagt velkomne til områder eksklusivt for kvinner. Menn derimot, er ikke det. Ser du på det som uproblematisk at transkvinner dominerer kvinneidretten? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 7. februar 2022 #351 Del Skrevet 7. februar 2022 7 hours ago, flowerpower1 said: Ja, sammenhengen er lav intelligens, og mangel på empati. Er jo ingen hemmelighet at både homofobi og rasisme ofte kommer av lite kunnskap om andre. Jo mer man blir eksponert for ulike folk, jo mer respekt og forståelse for man for andre.. Godt andre også har gjort seg de samme tankene. Er nok mye frykten for det ukjente, men finner det spesielt hvor mye det generaliseres. Er alle kvinner tvilsomme fordi det sitter noen kvinner i fengsel? Sånn retorisk sagt. Historien har vel vist at når det gjelder temaer som homo og trans så kommer det til syne hva som egentlig bor i folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 7. februar 2022 #352 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) 10 hours ago, Gab said: Og en annen ting: Ikke fortell i de debatten du ikke er interessert i at du ikke er interessert. De fleste av oss finner langt de fleste debatter uinteressante. Det er helt vanlig. Det var fordi det var en «debatt» jeg har deltatt i, men trekker meg ut av. Full av usakligheter, på et helt annet nivå enn det skulle gått an å forestille seg. Endret 7. februar 2022 av Madame Butterfly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 7. februar 2022 #353 Del Skrevet 7. februar 2022 On 2/5/2022 at 5:50 PM, flowerpower1 said: Lytter jo til andre men det betyr ikke at jeg må være enig. Og man må heller ikke respektere at andre har dårlige holdninger til andre mennesker. Hva handler det om? Det er jo ikke en eneste person som faktisk klarer å argumentere mot at det kan innføres et tredje juridisk kjønn. Det betyr jo ikke automatisk at hvem som helst kan gå inn i alle garderober eller noe av det andre som påstås her. Forklar meg nøyaktig hva det er. Jeg spurte deg for en stund siden hva det vil innebære å innføre et tredje juridisk kjønn. Dette svarte du ikke på så da blir det jo vanskelig å argumentere verken for eller mot. Da står man igjen med å argumentere for/mot et tredje juridisk kjønn som et papirkonsept. En fånyttes øvelse. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 7. februar 2022 #354 Del Skrevet 7. februar 2022 havrekaffe skrev (På 6.2.2022 den 8.20): I land som Ungarn og andre øst-europeiske land virker det å være en påfallende sammenheng mellom disse faktorene. Så vidt jeg vet så eksisterer det vel ikke skeive folk i de landene i følge myndighetene blant annet. Selv om situasjonen i ungarn er langt verre en i norge, så er Ungarn likevel mere homovennlig en det kanskje ser ut som utenifra. Homofile har til og med "enerett" på kulturskatter som termalbadet kiraly, som ligger 200m i luftlinje fra parlamentet. Det er nok av homsepuber både i og utenfor turiststrøk. Dette ville vært utenkelig i enkelte av de landene som deler grense med ungarn. Skal også sies at mange av "disse landene" er det største partiet totalt sett, ikke det partiet som er størst i urbane strøk. Kan være ekstrem stor forksjell på den gjennomsnittlige bygdemannen og bymannen. Det er forresten ikke alle land som er enten en del av soviet eller sovietkontrollert som er Øst-Europeiske. Det er klart det er "praktisk" å bare kalle alle de landene som har godt under gjennomsnittlig kjøpekraft og soviet-inflytelse som øst-europeisk, Men ungarn forblir sentral europeisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 7. februar 2022 #355 Del Skrevet 7. februar 2022 Snakk om å være desillusjonert når man tror man forandre på biologiske faktum. Jeg føler jeg burde ha vært en muskuløs fyr med kraftig hår og skjeggvekst. Uansett hva jeg føler om det får ikke det biologiske faktumet til å endre seg. Jenter snur seg ikke etter meg bare fordi jeg føler meg som en kjekkas. Det biologiske faktumet er at jeg ikke er noen jentene ser på to ganger. Vær så god, føl deg som hva du vil. Men det fins kun to kjønn, og så er det en haug av variasjoner om hvor mye mann og kvinne disse føler seg som. Hvis vi absolutt må dele det opp i flere kjønn så er det jo noen ledige vokaler i h*n- kombinasjonene. Han, hun og hen er tatt, men vi har fremdeles hin, hon, hyn, hæn, høn og hån å ta av! 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 8. februar 2022 #356 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) For den som tror at vi har ytringsfrihet i Norge, så skjer dette med en kunstner som mener hva jeg tror flertallet mener. At det er to kjønn, og at å føle seg som det andre kjønn er fint, men overgår ikke biologi. https://klassekampen.no/utgave/2022-02-03/skeivt-ar-2022-kansellert/zwG3?fbclid=IwAR1p7VG6DsVtk7GNzeZdDRMIA6NydMN9dj2DnXDScSFI4DTuqlIRLaLJNB4 Vær så god, "cancel culture" i Norge. Som om en artists kunstverk har noe som helst å gjøre med hennes meninger. Quote I forkant av avinvitasjonen hadde Haugar Kunstmuseum over tid mottatt brev, e-poster og telefoner fra blant andre Skeiv Ungdom og transaktivister som malte et bilde av meg som en transhater.------- Det hadde allerede blitt lagd et opprop mot meg der det sto: «Dette er Tonje Gjevjon, hun er farlig, hun tar liv.» Det er fordummende, idiotisk og trangsynt at noen kan påstå at det å ha en mening er "å ta liv". Men det verste er at dette blir tatt på alvor, og så får kunstneren beskjed om at hun kan ikke være med. Quote Jeg var ikke forberedt på omfanget av hvordan skeive organisasjoner, politikere og aktivister skulle demonisere en lesbisk kunstner som ikke gikk i takt. Transaktivister tar kontakt med folk jeg jobber med, og framstiller meg som hatefull og advarer mot å bli assosiert med meg. De har kontaktet en arbeidsgiver for å advare mot mine holdninger i et forsøk på å frata meg mitt inntektsgrunnlag og muligheten til å virke i kunstfeltet. Og de lykkes. Jeg burde ikke bruke så harde harde ord mot transaktivister at jeg får sletter innlegget, så jeg sitter på hendene mine for ikke å skrive akkurat hva jeg mener om disse. Det er sikkert mange, mange transer som ikke vil ha noe å gjøre med aktivistene. Det er aktivistene som skulle fått en kald skulder når de kommer og skal ta hevn ved å få kansellert de som har en annen mening. Endret 8. februar 2022 av ops2 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 8. februar 2022 #357 Del Skrevet 8. februar 2022 On 2/7/2022 at 12:23 AM, Gab said: Du siterer meg og skriver "Din oppfatning av fellesgarderober vil utestenge ....... kvinner som av religiøse årsaker ikke kan se menns nakne kropp". Du har tydeligvis ikke oppfattet hva jeg skriver og du kjenner heller ikke til synet på nakenhet innen islam. Du mener tydeligvis at muslimske kvinner kan vise seg nakne for andre kvinner i en fellesgarderobe kun for kvinner. Det gjelder kun for muslimske kvinner fra Tyrkia og de nærmeste områdene. For muslimske kvinner fra nær sagt alle andre steder er det slik at de heller ikke kan vise seg nakne for andre kvinner. Mitt forslag er at man har fellesgarderober for kvinner, fellesgarderober for menn, kjønnsnøytrale fellesgarderober og garderober/dusjer for enkeltpersoner. Den siste er dyrere enn de andre så det er naturlig at den koster litt mer å bruke. Da kan muslimske kvinner fra Tyrkia gå i felles kvinnegarderobe og andre muslimske kvinner leie seg en garedrobe/dusj hvor de er alene. Transgendere, kjønnsblande par, familier, vennegjenger m.m. kan gå i den kjønnsnøytrale. Jeg tviler sterkt på at alle kvinner som har blitt voldtatt vil rette sin redsel mot alle menn og ikke tørre å gå i en kjønnsnøytral garderobe sammen med sin partner/venner av samme og motsatt kjønn. (Det er ikke umulig at noen vil heller gå i en kjønnsnøytral garderobe med sin partner enn å gå alene i en garderobe med bare kvinner.) Folk er forskjellig, også voldtatte kvinner. Selvfølgelig er det en del voldtatte som ikke vil gå i en kjønnsnøytral garderobe men det er også mange som ikke plasserer sin redsel der. Du skriver videre at man ikke har plass og økonomi til å innføre en tredje kjønnsnøytral fellesgarderobe. Problemet er nok først og fremst snakk om vilje. Hvis man virkelig vil kan man skaffe både økonomi og plass. Nå klarte man etter femtitallet å gå fra en fellesgarderobe til to uten spesielt store problemer. Å gå fra to til tre burde være lettere. Til slutt skriver du at man ikke skal gjøre kvinnegarderoben kjønnsnøytral. Det er jeg helt enig og det er det vel heller ingen som har hevdet eller ønsket. Da har jeg ikke helt forstått hva du skrev. Det var ganske pakket inn. Jeg fikk inntrykk av at du mente at alle som vil ha en kvinnegarderobe er trangsynte og at problemet løses bare man får fellesgarderober nok... Hvis du er enig i at kvinnegarderobene ikke skal gjøres kjønnsnøytral hvor det ikke finnes alternativer, så er vi enige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristenmann Skrevet 8. februar 2022 #358 Del Skrevet 8. februar 2022 Denne kjønnsdebatten blir for meg biologisk feil. Vi har kun to kjønn, mann og kvinne. Følelser har ingenting med biologi å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 9. februar 2022 #359 Del Skrevet 9. februar 2022 Kristenmann skrev (På 8.2.2022 den 15.44): Denne kjønnsdebatten blir for meg biologisk feil. Vi har kun to kjønn, mann og kvinne. Følelser har ingenting med biologi å gjøre! Kjønnsdebatten handler ikke om biologi. Ingen krangler på det biologiske (selv om det også er mulig å være født med "intetkjønn"). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 9. februar 2022 #360 Del Skrevet 9. februar 2022 havrekaffe skrev (På 6.2.2022 den 11.55): I Ungarn så ønsker myndighetene å stoppe homolobbyen (et begrep som jeg har sett er kjent for flere her inne) og forby "promotering" av homofili til barn og unge. Ekte nasjonalsosialistisk propaganda som vi har hørt det før. https://edition.cnn.com/2021/07/01/europe/lgbtq-rights-hungary-eastern-europe-intl-cmd/index.html https://abcnews.go.com/International/wireStory/human-rights-officials-denounce-hungarys-anti-lgbt-bills-78267830 https://www.theguardian.com/world/2019/oct/25/anti-lgbt-rhetoric-stokes-tensions-in-eastern-europe Så det du skrev istad stemmer ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå