Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på middag hos et vennepar i går og ble servert et knippe nydelige tapasretter. Fra øverst til nederst er det tzatziki (umulig å se på bildet), reker, egenrøykt laks, pastasalat, grillspyd med kylling og middelhavskrydra kjøttboller. I tillegg kom det ovnsstekte poteter med hvitløk og parmesan, samt hjemmebakt focaccia, aioli, sitron og persille. Etterpå vanket det mørk sjokoladekake med vaniljeis og jordbær, og til slutt kom det et ostefat med blant annet brie og Kraftkar (prisbelønt blåmuggost fra Tingvollost på Nordmøre). Vinen i glassene på bildet (velkomstdrink) er en rosévariant av Crémant (fransk sjampanje som ikke er laget i Champagne). Det eneste aberet er at det ikke blir så lett for oss å matche dette nivået neste gang vi inviterer dem – skjønt det er jo egentlig en hyggelig utfordring.

20240210_164906.thumb.png.b0f2fa752ad32f5d88c5673e04999e1d.png

• Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (45 minutter siden):

Muligens for langt unna 🤔 Halve landet omtrent i mellom. 

Såpass ja 😉🤔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lun potetsalat, kyllingfilet og maispuré. Eplepai til dessert😊

20240211_170502.jpg

20240211_172049.jpg

Anonymkode: 48ce3...ef7

• Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen derpå er det ok med noe enkelt. Vi snekra sammen en omelett – uten kjøtt, men med egg (overraskende nok) og ost, så helt vegetarisk var den ikke.

20240211_162851.thumb.png.5ebcf5e046624c5503e9de13f42d3978.png

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lun potetsalat, kyllingfilet og maispuré. Eplepai til dessert😊

20240211_170502.jpg

20240211_172049.jpg

Åhh så godt ut kyllingsfileet har jeg ikke spist på 20 år må lages til sommer,n på grillen :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (2 timer siden):

Vi var på middag hos et vennepar i går og ble servert et knippe nydelige tapasretter. Fra øverst til nederst er det tzatziki (umulig å se på bildet), reker, egenrøykt laks, pastasalat, grillspyd med kylling og middelhavskrydra kjøttboller. I tillegg kom det ovnsstekte poteter med hvitløk og parmesan, samt hjemmebakt focaccia, aioli, sitron og persille. Etterpå vanket det mørk sjokoladekake med vaniljeis og jordbær, og til slutt kom det et ostefat med blant annet brie og Kraftkar (prisbelønt blåmuggost fra Tingvollost på Nordmøre). Vinen i glassene på bildet (velkomstdrink) er en rosévariant av Crémant (fransk sjampanje som ikke er laget i Champagne). Det eneste aberet er at det ikke blir så lett for oss å matche dette nivået neste gang vi inviterer dem – skjønt det er jo egentlig en hyggelig utfordring.

20240210_164906.thumb.png.b0f2fa752ad32f5d88c5673e04999e1d.png

Så skikkelig godt ut :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingbryst stekt med sitron og ulike løker. Med sopp, og en risotto med ingefær og squash. «Risottoen» er laga med små blomsterpasta😃 (Samboers verk, ikke meg).

IMG_3841.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (38 minutter siden):

Åhh så godt ut kyllingsfileet har jeg ikke spist på 20 år må lages til sommer,n på grillen :D 

Tusen takk! Ja, det får du gjøre 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk! Ja, det får du gjøre 😊

Ja skal det 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat-781475499.thumb.jpg.76ca56b1b10e6e9361e59975810a90c5.jpg

Hadde middagsbesøk i dag (egentlig fastelavnsbesøk, men så bestemte jeg meg for å lage middag). Serverte kjøttkaker i brun saus med potet og kålstuing. Ble veldig godt, selv om det ikke ble seende så delikat ut.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har glemt å ta bilde av middagen 😅

Det ble taco til middag, og skolebolle til dessert 😋 Hjemmelaga både bolledeig og vaniljekrem 😄

IMG_8737.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (3 timer siden):

Har glemt å ta bilde av middagen 😅

Det ble taco til middag, og skolebolle til dessert 😋 Hjemmelaga både bolledeig og vaniljekrem 😄

IMG_8737.jpeg

Elsker å se den generøse mengden vanilje som er brukt. "Alle vet" at ekte vanilje er best, men få bruker det. Ser rett og slett deilig ut! 😍

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Off-topic men har tråden byttet navn?? Har lest tittelen mange ganger nå og føler den het noe annet før?

Eller har jeg bare sovet litt lite inatt? 🫣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg deltar ikke i tråden med bilder selv, men vil bare takke dere som gjør det 🙂 Det er så mange bra mattips her. Supert å bruke denne tråden når man bare er generelt lite kreativ på kjøkkenet,ikke vet hva man skal finne på å lage,og er lei av å spise mye av det samme om igjen. Også er det god stemning her. Kjempefin tråd ☺️

Anonymkode: 4e2ad...3e3

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...