Gå til innhold

Julegaver til barna


Maja23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Tenker ikke mest på hva som ungene ønsker seg. Det trenger ikke være dyrt for å falle i smak.

I fjor brukte vil kr 300,- gaven ble en kjempehit.

Året før der igjen brukte vi kr 200 og derfør igjen kr 500 så det er alt etter som. Når barna er små vet dem ikke hva verdi er .... enn så lenge.

I år blir det nokk å havne på ca 600 pga ønske.....men vi får se om økonomi tillater det. Om det ikke ordner seg med kronasjer finner vi på noe annet lurt.

Lykke til

Ps. Det er greit å lære dem at det er tanken og ikke verdien som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel 3-4000 i gaver tenker jeg på 3 barn.

Så julen koster den,for man skal ha flotte middager,nye klær og raketter og hele suppa.

Men koseligt er det da.

begynner flere mnd før sånn at vi skal komme i mål før jul uten å være blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker mest på hva de ønsker seg, så på prisen. De får nok ikke gaver over 1000,-...Dersom en ønsker seg noe til 300,- og den andre noe til 800,- så kan det nok hende vi kjøper det.. Vi kjøper ikke "en gave til" til den som ønsker seg det billigste, for at de skal få for lik sum. Det blir tøysete synes jeg. Det utjevner seg i løpet av året likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det variere veldig alt eter hva jentene ønsker seg.For ungene er det viktigste at de får det de ønsker seg, ikke hva det koster. Men om de ønsker seg veldig dyre ting har vi gjort det sånn at familie får beskjed om at jentene sparer til noe spesielt og ønsker penger. For jeg har ikke råd til å bruke mange tusen på julegaver!

I fjor var det bare en ting min minste ønsket seg, og det var et kosedyr til 39,-! Hun fikk (selvfølgelig!) den + endel klær og var strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper gaver til barna fra oss, til barna fra hverandre, og til barna fra nissen. Fra oss i år: 800,- til hver, fra hverandre 100,- på hver og fra nissen 100 fra hver.. Ca altså.. Men jeg syntes egentlig ikke at prisen er det viktige.. Hva de ønsker seg er det viktige.. Jeg har ennå små barn som ønsker seg alt og blir glade for alt...

Det blir jo værre når de ønsker seg PC og slalåmutstyr osv... Da snakker vi utgifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Vi bruker nok i overkant av 4500,- til sammen på våre 3 barn. Mer enn det har vi ikke råd til.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye på hva det koster. Men prøver å finne noe jeg tror de vil like. De får ikke mange og kjempedyre gaver altså. Har aldri gitt de gaver over 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre fellesbarn har fått gave på 250 kr hver, stedatter vet jeg enda ikke hva får, men erfaring tilsier at det blir dyrere. Jentene fikk ny barnehagesekk, ny matboks og drikkeflaske da de begynner i barnehage i januar og alikevel trenger dette. De har det de trenger av klær og leker, og jeg synes det blir for dumt å bidra til enda mer. Familie kjøper gjerne både klær og leker, så de blir nok alt annet enn gaveløse.

Endret av Qlio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ende opp mellom 300 og 500 kr til våre to barn. Vi ser på hva de ønsker seg, ikke prisen. Derfor har det blitt over 1000 hvis et av barna har trengt ski, men bruker ikke dermed 1000 på den andre bare for at det skal være rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt etter hva de ønsker seg....men jeg synes 1000 er mer enn nok. Handler vel like mye om å oppdra dem til at det er innholdet i gaven og ikke prisen som er viktig. Jentene har besteforeldre som er glad i å kjøpe de store tingene som ski og sykkel. I år får de ingen gave, men en gåte som forteller dem at de skal til V´Gran Canaria i januar...det blir ca 5000 på hver.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca. 1000 kr pr. barn (Vi har ett hver) I tillegg får de en liten gave fra nissen, pluss at vi pakker inn noe billige aktivitetsleker de får åpne på formiddagen julaften slik at ventetiden ikke blir så lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har brukt rundt 2000 kroner på hvert barn, men da har vi kjøpt ny sykkel, tv på rommet, skipakker, klær og den salgs. Vi bruker ikke 2000 på leketøy de ønsker seg.

I år vil jeg anta at vi kommer til å bruke rundt 1500 på prinsessen, hun får sannsynligvis DS med den teite bikkja til. Eller kanskje vi skal høre om mormor og morfar vil spleise.

Lillemann vet vi ikke ennå. Men vi kommer ikke til å bruke like mye på hver bare for at det skal være likt. Tipper han bl a får det Donaldspillet til Advancen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe en i-pod (eller tilsvarende) til eldstemann - han er totalt musikkfrelst. Kjøper da noe tilsvarende til min yngste - han får ikke en i-pod for han er altfor distre og glemmer lett sakene sine rundt omkring - men han får like dyr gave som broren. Kanskje et nytt snowboard, eller en billigere type mp3-spiller og noen fine skateklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får de sessongkort i alpinbakken, det får de på høsten og beskjed om at det er julegaven. På selve julaften får de da en mindre ting, også det er ofte klær eller annet de trenger/ønsker seg. Dette har vi fortsatt med selv om noen av de er litt over 18 år og skulle klare å kjøpe sessongkort selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...