AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #41 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (43 minutter siden): "om du føler det er voldtekt,så er det voldtekt ". Det stemmer heldigvis og naturligvis ikke. Herregud, må være noe av det dummeste jeg har lest. 🙄 HI: Nei, du har ikke blitt voldtatt. Anonymkode: 8b3f4...b01
visp Skrevet 21. januar 2022 #42 Skrevet 21. januar 2022 Hvorfor er det viktig for deg å definere hva det er om du ikke har problemer med det? Med så få opplysninger så er det ikke dette voldtekt i det hele tatt. Men det kan jo hende at du holdt unna noe info som var viktig? Som at du er livredd han? Eller at du ikke har lett for å bevege deg? 1
Oppgitt78 Skrevet 21. januar 2022 #43 Skrevet 21. januar 2022 Fireflies skrev (2 timer siden): Jo, det vil gjøre en forskjell. Folk har blitt frikjent i retten selv når folk har filmet at vedkomne sa nei fordi de de ikke hadde brukt vold mot den man forgrep seg på. Det sender også et klart signal på at et nei skal respekteres. Det gjøres det ikke i dag. Tja.. Dette sorterer vel under overgrep uansett, og er vel strengt tatt straffbart nå også.. Det er særs tvilsomt at en samtykkelov vil gjøre noen merkbar forandring, da bevisbyrden vil være lik som i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #44 Skrevet 21. januar 2022 Straffeloven (§ 297) sier at: Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år. Dette går under seksuelt overgrep og er straffbart. Anonymkode: 5096b...bdf 1
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #45 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du har helt rett. Men dessverre så er det ikke slik loven ser dette. Med det TS beskriver, så er det ett sexuelt overgrep og ikke voldtekt ihht norsk lov pr dags dato. Loven tar lite hensyn til om man føler det var voldtekt eller overgrep, men baseres på den faktiske hendelsen. Men, overgrep burde selvsagt og anmeldes osv.. Uten tvil.. Anonymkode: 93fbd...e3d Ønsker å se den lovteksten som avskriver ordet Nei,som samtykke. Hvilken paragraf henviser du til ? Det har skjedd endel hva samtykke og lovverket gjelder de siste par åra,- har det ikke ? Nettopp pga det som egentlig er voldtekt. Nå vi finne ut av dette ❤🌷
visp Skrevet 21. januar 2022 #46 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Straffeloven (§ 297) sier at: Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år. Dette går under seksuelt overgrep og er straffbart. Anonymkode: 5096b...bdf Så du har med deg loven hver bidige gang du har sex? Og studerer alt som skjer i senga mot hva som står i loven? Det må da gå an å se på omstendighetene! Livet fungerer ikke sånn! 1
Flintis Skrevet 21. januar 2022 #47 Skrevet 21. januar 2022 Jeg stusser litt over begrepet makt, må det være fysisk eller kan det være psykisk?
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #48 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det stemmer heldigvis og naturligvis ikke. Herregud, må være noe av det dummeste jeg har lest. 🙄 HI: Nei, du har ikke blitt voldtatt. Anonymkode: 8b3f4...b01 Ok. Det kan mene utifra din oppfatning og erfaring. Hva med å ta TS på alvor ifht hennes spørsmål? Ordet voldtekt er nevnt i hennes overskrift. Selv om hun ser ting fra flere aspekt,så stiller hun likevel spørsmålet. Dette er noe hun har tenkt mye på. Jeg tror hun kanskje er litt ung og ikke har erfart lignende. For oss som HAR erfart lignende og nå er eldre, så er det enkelt å gjenkjenne utenifra. Har du opplevd å bli holdt nede av en mann( også kjæreste eller ektemann) mot din vilje ,sagt nei ,og blitt penetrert?? Svar på det .
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #49 Skrevet 21. januar 2022 visp skrev (9 minutter siden): Så du har med deg loven hver bidige gang du har sex? Og studerer alt som skjer i senga mot hva som står i loven? Det må da gå an å se på omstendighetene! Livet fungerer ikke sånn! Ja. Norges Lover er med på kammerset 🤪🤣. Du drar alt ut av kontekst.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #50 Skrevet 21. januar 2022 visp skrev (8 minutter siden): Så du har med deg loven hver bidige gang du har sex? Og studerer alt som skjer i senga mot hva som står i loven? Det må da gå an å se på omstendighetene! Livet fungerer ikke sånn! Jeg har opplevd seksuelt overgrep. Jeg skjønte ikke at det var det som hadde skjedd. Ble kjempedeprimert etterpå uten å forstå hvorfor. Endte opp på overgrepsmottaket fordi jeg var redd og ble forklart hvorfor det var et seksuelt overgrep. Ingen kommer inn der og sier de har blitt voldtatt. De er forvirra og har traumer. Mange vet ikke at de har opplevd overgrep og mange sier det aldri til noen. Og en del folk begår overgrep uten å være klar over det. Derfor er samtykke viktig. Enten er det et rungende ja eller så er det nei. Aldri gjennomfør et samleie hvis du er usikker. Eller bare fordi du har lyst. Anonymkode: 5096b...bdf 3
visp Skrevet 21. januar 2022 #51 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har opplevd seksuelt overgrep. Jeg skjønte ikke at det var det som hadde skjedd. Ble kjempedeprimert etterpå uten å forstå hvorfor. Endte opp på overgrepsmottaket fordi jeg var redd og ble forklart hvorfor det var et seksuelt overgrep. Ingen kommer inn der og sier de har blitt voldtatt. De er forvirra og har traumer. Mange vet ikke at de har opplevd overgrep og mange sier det aldri til noen. Og en del folk begår overgrep uten å være klar over det. Derfor er samtykke viktig. Enten er det et rungende ja eller så er det nei. Aldri gjennomfør et samleie hvis du er usikker. Eller bare fordi du har lyst. Anonymkode: 5096b...bdf TS kommer med altfor få opplysninger! Hun sier selv at "den tenkte person i hovedinnlegget ikke opplevde noen traumer med det og at det ikke ble brukt vold". Alle må roe seg ned mange hakk og tenke på at det er en gutt med på dette også som kanskje får masse problemer om alle strømmer til og overbeviser om at dette var galt uten mer info enn dette.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #52 Skrevet 21. januar 2022 Jeg vil si at det er voldtekt, uansett hva loven sier. Om du ikke har noen traumer knyttet til det, så ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Selv om folk kanskje mener at man bør ha tatt skade fra det, og mange får traumer etter en slik hendelse, så betyr ikke det at du skal tvinge deg selv til å utvikle traume fra det. Om du ikke har traumer og ikke føler så veldig mye rundt det som skjedde, så synes jeg ikke du skal ruge på det. Jeg har mistanker om at noen begikk seksuelt overgrep på meg en god del år siden når jeg var full og sov (han ba om unnskyldning for den natta flere ganger noen år senere, og alltid når han hadde drukket, men han sa aldri akkurat hva han ba om unnskyldning for). Men, jeg har ikke noen traumer fra det, og jeg sitter ikke med masse tanker og følelser rundt det, så jeg fant ut at det var ingen hensikt i å skulle ruge på det "bare fordi". Godt å høre at han er en ex, TS. Det er noe alvorlig galt med menn som kan ha sex med noen som sa nei og som ligger der helt passiv. Anonymkode: c6e0b...0da 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #53 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva defineres egentlig som voldtekt? Hvis en kjæreste vil ha sex men jenten sier hu ikke har lyst der og da. Gutten hører ikke på det hun sier. Jenten sier nei. Han gjør det likevel. Jenten gjør ingen intiativ under selve akten og synes ikke det er noe særlig behagelig at han gjør det når hun ikke vil… Jenten har ikke noe traumer og det ble ikke brukt fysisk vold. Er dette voldtekt? Anonymkode: e1651...6aa Hvis hun opplever det sånn at hun blir redd/truet og derfor ikke klarer å si nei, er det voldtekt etter dagens lovverk. Jeg synes all sex uten samtykke bør regnes som voldtekt (ny samtykkelov). Anonymkode: eadeb...7b4 1
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #54 Skrevet 21. januar 2022 (endret) visp skrev (7 minutter siden): TS kommer med altfor få opplysninger! Hun sier selv at "den tenkte person i hovedinnlegget ikke opplevde noen traumer med det og at det ikke ble brukt vold". Alle må roe seg ned mange hakk og tenke på at det er en gutt med på dette også som kanskje får masse problemer om alle strømmer til og overbeviser om at dette var galt uten mer info enn dette. Du må roe deg selv ned ifht å avkriminesere ,,,alle må roe seg..??. hun sa nei. Hvilken gutt snakker du om ? Gutten er fraværende her i etterkant. Hun kommer IKKE med for få opplysninger. Dette er textbook case for hvordan en ungt voldtekstsoffer opplever hendelsen og resonnerer i etterkant . De fleste voldtekter skjer i nære relasjoner. Eller visste du ikke det heller ? Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
visp Skrevet 21. januar 2022 #55 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (1 minutt siden): Du må roe deg selv ned ifht å avkriminesere ,,,alle må roe seg..??. hun sa nei. Hvilken gutt snakker du om ? Gutten er fraværende her i etterkant. Hun kommer IKKE med for få opplysninger. Dette er textbook case for hvordan en ungt voldtekstsoffer opplever hendelsen og resonnerer i etterkant . "Vet du hva? Det var en voldtekt!" Det er dine første ord til ts. Snakk om å roe seg ned ja. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #56 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (4 timer siden): Slutt !! Anonyme feige....betydning my ass. Dette er noe du IKKE må ta til deg TS ❤ Til innleggsskriver: hva var grunnen Ida 8 år til at du ble passiv for onkel Reidar ??? 🤮 Roe seg ned? Anonymkode: f35b2...068 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #57 Skrevet 21. januar 2022 Hvis det ikke er uttrykt et spesifikt ja så er det en voldtekt. Anonymkode: 21d7c...235 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #58 Skrevet 21. januar 2022 visp skrev (16 minutter siden): TS kommer med altfor få opplysninger! Hun sier selv at "den tenkte person i hovedinnlegget ikke opplevde noen traumer med det og at det ikke ble brukt vold". Alle må roe seg ned mange hakk og tenke på at det er en gutt med på dette også som kanskje får masse problemer om alle strømmer til og overbeviser om at dette var galt uten mer info enn dette. Ts sa at hun sa nei. Pusher man etter dette har man overgrepstendenser og fortjener straff og behandling. Gjør man noe straffbart gjør man noe straffbart. Anonymkode: 5096b...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #59 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere overdriver dette med voldtekt. Alt er ikke voldtekt. Hun kunne sikkert ha sagt nei, dyttet han vekk og gått. Han trodde sikkert hun hadde ombestemt seg siden hun ikke gjorde motstand. Anonymkode: 6a713...725 Jeg synes man burde ha den innstillingen at nei er nei og slutte å mase. I stedet for å hele tiden lete etter et ja selv etter at noen har sagt nei flere ganger. Man respekterer jo ikke personen da. Nå fikk heller ikke mannen noe ja, bare passivitet etter mas. Skulle han hatt sex etter så mange nei burde han forsikret seg om at hun faktisk hadde ombestemt seg uten at grunnen var press eller indirekte trusler, for det gir ingen mening å tenke at passivitet etter mange nei betyr ja. Anonymkode: eadeb...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #60 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva defineres egentlig som voldtekt? Hvis en kjæreste vil ha sex men jenten sier hu ikke har lyst der og da. Gutten hører ikke på det hun sier. Jenten sier nei. Han gjør det likevel. Jenten gjør ingen intiativ under selve akten og synes ikke det er noe særlig behagelig at han gjør det når hun ikke vil… Jenten har ikke noe traumer og det ble ikke brukt fysisk vold. Er dette voldtekt? Anonymkode: e1651...6aa Det blir vel kanskje ikke definert som voldtekt, men det er selvfølgelig seksuelt overgrep. Jeg opplevde akkurat det som står her, i tillegg til at han dro meg over på magen og holdt meg fast mens jeg gråt. Følte den dagen at sjelen min forlot kroppen min, har aldri vært den samme siden. Det jeg opplevde var voldtekt, det du skrev om i HI vil uansett være overgrep. Hun sa NEI. Anonymkode: 7de56...3f2 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå