Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #21 Skrevet 21. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er fordi jeg er jenten og jeg snakker om en hendelse som skjedde med exen min. Dette er ikke noe som jeg har sett på som veldig traumatisk. Men det har vært i tankene mine flere ganger, og jeg synes det var en ubehagelig følelse at han fortsatte da jeg sa nei. hilsen meg som skrev innlegget Anonymkode: e1651...6aa Vet du hva ? Det var en voldtekt. Voldtekt trenger ikke ha fysisk vold i seg. Du sa nei. Da går det under psykisk vold. Den ubehagelige følelsen etter du sa nei forteller det,- selv om du ikke anerkjenner det som et traume. Men det blir fort det da det går på vår frie vilje. Særlig i forhold hvor dette skjer gjentatte ganger. Da er det alltid noe veldig galt ellers med vedkommende som tar seg til rette. En mann som gjennomfører samleie etter et nei,- voldtar. Så det VAR det du ble utsatt for. Det er vanlig å avskrive voldtekt i disse gråsonene, da offeret både kan føle kjærlighet, fysisk lysst blandet med forvirring,skam og avhengighet. T.o.m barn / unge som utsettes for overgrep kan i visse tilfeller føle lysst . Dette er fysisk manipulasjon av overgriper på offerets kropp. Derav skam og mørketall. Du har ingen feil i dette . ! Hårreisende at noen her inne definerer mangel på fysisk vold som " ikke-voldtekt" !!! 😡 Si det til barnebrudene i den 3.verden ! Dette har med maktbalanse psykologisk å gjøre. Absolutt voldtekt . Om motsatte var tilfelle ville 99 % av pedofile ikke vært voldtekstutøvere! Overgripere er voldtektsmenn( og i sjeldne tilfeller kvinner) Ferdig snakka! Å ta med vold - det er kjernen i det hele av begrepet. ! - voldta- Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #22 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva defineres egentlig som voldtekt? Hvis en kjæreste vil ha sex men jenten sier hu ikke har lyst der og da. Gutten hører ikke på det hun sier. Jenten sier nei. Han gjør det likevel. Jenten gjør ingen intiativ under selve akten og synes ikke det er noe særlig behagelig at han gjør det når hun ikke vil… Jenten har ikke noe traumer og det ble ikke brukt fysisk vold. Er dette voldtekt? Anonymkode: e1651...6aa TS. Hva var grunnen til at du ble passiv? Besvarelsen har stor betydning for spørsmålet ditt. Anonymkode: f35b2...068 1
Oppgitt78 Skrevet 21. januar 2022 #23 Skrevet 21. januar 2022 Fireflies skrev (25 minutter siden): Siden det blir en diskusjon rundt det så er det så fint å vite at vi vil få samtykkelov. Innlegget her viser at det trengs. https://amnesty.no/endelig-norge-far-en-samtykkelov Bevisbyrden vil jo være den samme, så det er svært usannsynlig at en samtykkelov vil utgjøre noen praktisk forskjell.
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #24 Skrevet 21. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS. Hva var grunnen til at du ble passiv? Besvarelsen har stor betydning for spørsmålet ditt. Anonymkode: f35b2...068 Slutt !! Anonyme feige....betydning my ass. Dette er noe du IKKE må ta til deg TS ❤ Til innleggsskriver: hva var grunnen Ida 8 år til at du ble passiv for onkel Reidar ??? 🤮 Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #25 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (1 minutt siden): Slutt !! Anonyme feige.... ??? Hvis hun feks var passiv fordi hun var redd han skulle bli sint, så har det betydning for situasjonen. Det betyr ikke at saken ikke er alvorlig som den er presentert fra TS. Beklager at jeg ikke presiserte det. Anonymkode: f35b2...068 1
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #26 Skrevet 21. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): ??? Hvis hun feks var passiv fordi hun var redd han skulle bli sint, så har det betydning for situasjonen. Det betyr ikke at saken ikke er alvorlig som den er presentert fra TS. Beklager at jeg ikke presiserte det. Anonymkode: f35b2...068 Ja du fikk meg til å tenne på pluggene !( så mange incels og idioter her inne ) Hvilken betydning er du ute etter ??? Håper det har med hennes oppfattelse av situasjonen som skjedde / og hennes selvforståelse. ? Ingenting i hennes innlegg som antyder aggresjon fra mannen... Derav også et notabene ifht hva mange opplever som unge eller i nye forhold som ikke kommer til å bli bra. Mange unge jenter lar seg penetrere( for å si det rett ut) fordi de ikke er kjent med seg selv /mannen/ egen standard/ grenser etc... de vil ikke virke unormale..da så mye legges opp til hva som helst etter x og y i samfunn . En overfladiskhet som ikke treffer mange . Men som ikke snakkes høyt om... Uansett : et nei er et nei. Trenger ikke engang bli uttalt vokalt. Mange ord for nei ellers,- også uttalt gjennom kroppsspråk og stillhet ❤ Og tårer ... mange i stillhet,gråter under overgrep eller i umiddelbar etterkant. Man VET selv at man ikke ville. ! Kanskje man ville litt,men ikke på den måten... Noe forsvant av trygghet enten i akten eller rundt forholdet ellers... Det ER lov å si på kort varsel uansett. Det kan være en kommentar, en off handling eller at man selv trenger tid eller avstand.Anyway...Gode og trygge menn er følsomme på slikt. Normale menn kjører på når kvinnen ber om det. Gidder ikke debattere underkategorier av avvik . En generalisering er nok 🌷 Da de fleste menn er normale. Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
Isambard Skrevet 21. januar 2022 #27 Skrevet 21. januar 2022 Jeg tror ikke dette regnes som voldtekt juridisk, men jeg mener det burde regnes som voldtekt. Jeg synes loven burde vært endret sånn at det er voldtekt når man med ord eller handlinger signaliserer at man ikke vil. For eksempel at man sier net. Jeg er uenig i en samtykkelov som krever eksplisitt samtykke, sånn som Amnesty ønsker. Jeg tror ikke alle kommer til å avtale i klartekst hva som skal skje i senga. Hvis en kvinner berører penisen til ektemannen uten en klar avtale på forhånd vil han kunne anmelde henne. Hun vil ikke kunne forsvare seg i retten selv om han hintet om at han ønsket sex. Et hint er ikke eksplisitt. Omtrent hvem som helst vil kunne ankalges og dømmes. Amnesty har blitt en trussel mot rettssikkerheten. En skam, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #29 Skrevet 21. januar 2022 Herregud. Nei. Jeg hadde sex med min tidligere samboer mot min vilje maaaange ganger for å bevare husfreden. Kaller ikke det voldtekt. Anonymkode: 6a713...725 1
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #30 Skrevet 21. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Herregud. Nei. Jeg hadde sex med min tidligere samboer mot min vilje maaaange ganger for å bevare husfreden. Kaller ikke det voldtekt. Anonymkode: 6a713...725 Jeg hadde analsex flere ganger med min tidligere eksmann mot min vilje for å bevare husfreden. Det visste jeg var voldtekt. Så spørsmålet da er " husfreden". Om det for deg ikke innebar utrygghet, så hva var det da ?? Blander du vilje og lysst ? For det er virkelig 2 forskjellige ting. 🤪 Likevel opplevde orgasmer under overgrep . Det fysiske og psykiske manipulert. 😪/ annen trussel og avhengighet overhengende... Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #31 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (4 minutter siden): Jeg hadde analsex flere ganger med min tidligere eksmann mot min vilje for å bevare husfreden. Det visste jeg var voldtekt. Så spørsmålet da er " husfreden". Om det for deg ikke innebar utrygghet, så hva var det da ?? Blander du vilje og lysst ? For det er virkelig 2 forskjellige ting. 🤪 Dere overdriver dette med voldtekt. Alt er ikke voldtekt. Hun kunne sikkert ha sagt nei, dyttet han vekk og gått. Han trodde sikkert hun hadde ombestemt seg siden hun ikke gjorde motstand. Anonymkode: 6a713...725 1
Fireflies Skrevet 21. januar 2022 #32 Skrevet 21. januar 2022 Oppgitt78 skrev (55 minutter siden): Bevisbyrden vil jo være den samme, så det er svært usannsynlig at en samtykkelov vil utgjøre noen praktisk forskjell. Jo, det vil gjøre en forskjell. Folk har blitt frikjent i retten selv når folk har filmet at vedkomne sa nei fordi de de ikke hadde brukt vold mot den man forgrep seg på. Det sender også et klart signal på at et nei skal respekteres. Det gjøres det ikke i dag. 2
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #33 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere overdriver dette med voldtekt. Alt er ikke voldtekt. Hun kunne sikkert ha sagt nei, dyttet han vekk og gått. Han trodde sikkert hun hadde ombestemt seg siden hun ikke gjorde motstand. Anonymkode: 6a713...725 Det kunne hun sikkert. Men hun sa nei. Der burde han stoppet!!!!! Er det kun motstand som vokaliserer mangel på samtykke. ? Da vet du lite. 🥶
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #34 Skrevet 21. januar 2022 Om en kvinne sier det er voldtekt så er det voldtekt. Anonymkode: c299d...cc1
Gjest Skogsalv Skrevet 21. januar 2022 #35 Skrevet 21. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Om en kvinne sier det er voldtekt så er det voldtekt. Anonymkode: c299d...cc1 Nå kommer du kanskje til å få mulig motbør av incels og kverulanter . Samt parentesen av de som har opplevd falske anklager . Hvilket selvsagt aldri er greit . Men jeg skjønner hva du mener,og er enig ❤ Ønsker bare å tilføye: "om du føler det er voldtekt,så er det voldtekt ". Kvinner kødder ikke med slikt . Vi kjenner vårt eget samtykke i sjela. Det kommer til uttrykk verbalt eller kroppslig. ALLTID ! Dette bør inn i pensum for både gutter og jenter før og gjennom ungdomsskolen og utover i videregående. Dogmer og forventning avvæpnet. Grenser og aksept utover og innover satt. DET BURDE HELSESØSTRA SNAKKET OM .....( sikkert mange menn der ute som lurer på om de gikk over streken grunnet mangel på kunnskap og trygghet ,( redde for stempel) - og som aldri speaks up. ) Mannskultur er speilet til Kvinnekultur. Og vice versa. Om ikke noe er råttent i Danmark,så er det hvertfall på tide med større åpenhet hva grenser og gråsoner gjelder. Og skam ikke er i vokabularet for ofre. Endret 21. januar 2022 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #36 Skrevet 21. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei det er voldtekt. Anonymkode: 8f364...fe0 Ihht norsk lov, så er det overgrep og ikke voldtekt.. Desverre.. Anonymkode: 93fbd...e3d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #37 Skrevet 21. januar 2022 15 minutter siden, Skogsalv said: Nå kommer du kanskje til å få mulig motbør av incels og kverulanter . Samt parentesen av de som har opplevd falske anklager . Hvilket selvsagt aldri er greit . Men jeg skjønner hva du mener,og er enig ❤ Ønsker bare å tilføye: "om du føler det er voldtekt,så er det voldtekt ". Kvinner kødder ikke med slikt . Vi kjenner vårt eget samtykke i sjela. Det kommer til uttrykk verbalt eller kroppslig. ALLTID ! Dette bør inn i pensum for både gutter og jenter før og gjennom ungdomsskolen og utover i videregående. Dogmer og forventning avvæpnet. Grenser og aksept utover og innover satt. DET BURDE HELSESØSTRA SNAKKET OM .....( sikkert mange menn der ute som lurer på om de gikk over streken grunnet mangel på kunnskap og trygghet ,( redde for stempel) - og som aldri speaks up. ) Mannskultur er speilet til Kvinnekultur. Og vice versa. Om ikke noe er råttent i Danmark,så er det hvertfall på tide med større åpenhet hva grenser og gråsoner gjelder. Og skam ikke er i vokabularet for ofre. Du har helt rett. Men dessverre så er det ikke slik loven ser dette. Med det TS beskriver, så er det ett sexuelt overgrep og ikke voldtekt ihht norsk lov pr dags dato. Loven tar lite hensyn til om man føler det var voldtekt eller overgrep, men baseres på den faktiske hendelsen. Men, overgrep burde selvsagt og anmeldes osv.. Uten tvil.. Anonymkode: 93fbd...e3d
Silva Pluvialis Skrevet 21. januar 2022 #38 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere overdriver dette med voldtekt. Alt er ikke voldtekt. Hun kunne sikkert ha sagt nei, dyttet han vekk og gått. Han trodde sikkert hun hadde ombestemt seg siden hun ikke gjorde motstand. Anonymkode: 6a713...725 Hvis hun var i freeze så kunne hun ikke bare dyttet han vekk og gått. 3
trafikkdirigenten Skrevet 21. januar 2022 #39 Skrevet 21. januar 2022 Det er i kategori voldtekt, fatter ikke at menn klarer å gjøre dette mot kvinner, menn som gjør dette er ingen menn men rotter! 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #40 Skrevet 21. januar 2022 Skogsalv skrev (2 timer siden): Slutt !! Anonyme feige....betydning my ass. Dette er noe du IKKE må ta til deg TS ❤ Til innleggsskriver: hva var grunnen Ida 8 år til at du ble passiv for onkel Reidar ??? 🤮 Men kjære vene. Overgrep mot barn og voksne er to helt forskjellige ting. Nå har jeg beklaget meg for at jeg ordla meg fryktelig klønete. Jeg har tidligere i tråden sagt at jeg ser veldig alvorlig på hendelsen til TS. Jeg har argumentert for at ordet "makt" i lovens forstand ikke nødvendigvis betyr at man slår eller holder fast noen som kjemper i mot. Jeg tror ikke det går an å ikke bruke makt mot en som er fullstendig passiv. Jeg mener derfor at det TS har opplevd kan være voldtekt. Bakgrunnen for spørsmålet mitt var at det sannsuynligvis er en grunn til at TS forble passiv. Var hun redd? Hvorfor var hun redd? Jeg bryr meg ikke om at grunnen er banal. Det overgriper gjorde var ikke greit, og et nei er et nei, Sånt skal ikke skje når man sier nei. Men det er tilsynelatende små marginer som kan gjøre et overgrep mer alvorlig enn det i utgangspunktet ser ut til. Jeg spurte fordi jeg ønsker å gi TS så gode råd som mulig. Anonymkode: f35b2...068 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå