Gå til innhold

Dps avsluttet med meg, sier de ikke kan hjelpe meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ingen hjelpe meg? Har det så vondt hver dag. 

Har vært hos mange forskjellige dps de siste 20 årene og de pleier alltid å avslutte med meg fordi de ikke kan hjelpe meg. De sier alltid at jeg må prøve å klare meg selv, og at jeg kan ta kontakt igjen om det blir for vanskelig. 

Så da har jeg vært inn og ut av forskjellige dps i Oslo siden jeg var 21 år. Blir 41 i år. 

Da jeg var 40, ifjor, fant vi ut at jeg hadde asperger og selektiv mutisme og et følsomt nervesystem. Sliter mye med angst og har problem med høye, brå og sinte stemmer. Da får jeg angst. Jeg har en sånn type angst som ikke medisiner hjelper mot. 

Jeg går hele tiden rundt med en vond følelse inni meg. Den er der konstant, og den forsterkes når jeg stresser mye og jeg må forholde meg til overveldende og vanskelige ting. Da får jeg lett sammenbrudd pga for mye inntrykk og føler at hjernen min blir overstimulert. Jeg har null filter og er følsom på lyd og lys og når det skjer mye og det er mange mennesker. 

Eneste gangen den vonde følelsen er borte er når jeg sover, derfor gleder jeg meg alltid til å sove og å drømme. Følelsen blir litt "glemt" når jeg gjør hyggelige aktiviteter som jeg liker, og om jeg klarer å komme meg dypt inn i aktiviteten har jeg det ganske bra. Med en gang jeg blir forstyrret av noe kommer den vonde følelsen sterkere tilbake og jeg klarer ikke fortsette med det jeg holder på meg. Ofte ender det opp med at jeg bryter sammen. 

Skulle ønske jeg kunne få hjelp med dette, for det er veldig slitsomt å leve sånn. Har også mange andre problemer, men orker ikke utlevere det her. Kan si at jeg sliter mye med tvangstanker, som at jeg ikke har lov til å leve fritt som alle andre. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått masse svar i de tidligere trådene dine du har startet her inne.

Du må slippe besettelsen din du har til DPS og ta til deg de rådene du har fått.

Anonymkode: 149b6...05f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til NAV at du ønsker å utrede arbeidsevnen.

Så får du et roligere liv med uføretrygd.

Det du skal gjøre er å ha det rolig.

 

Anonymkode: 619eb...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en dialog med NAV?

Hvis ikke, så sender du melding nå.

Hei.

Jeg ønsker å utrede arbeidsevnen.

Med vennlig hilsen

........ ...........

Støyet i hodet kan du prøve å bedre gjennom meditasjon.

Kroppen din vet ikke at du bare tenker på dumme ting.

Den tror at du gjennomgår det hver gang.

Så for kroppens skyld må du prøve å tenke på ting du er takknemlig for istedenfor.

 

Anonymkode: 619eb...138

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChaseDurer
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du en dialog med NAV?

Hvis ikke, så sender du melding nå.

Hei.

Jeg ønsker å utrede arbeidsevnen.

Med vennlig hilsen

........ ...........

Støyet i hodet kan du prøve å bedre gjennom meditasjon.

Kroppen din vet ikke at du bare tenker på dumme ting.

Den tror at du gjennomgår det hver gang.

Så for kroppens skyld må du prøve å tenke på ting du er takknemlig for istedenfor.

 

Anonymkode: 619eb...138

Veldig gode poenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man angst så vil det hjelpe med beroligende medisin. Den er jo beroligende..  

Du må lære deg å leve med autisme. Ikke bare se problemer med det. Dette er deg og den du er, da må du ta vare på deg selv ved å gjøre visse tiltak, bruk øreklokker eller propper for å begrense lyden. Forlat situasjonen når du ser faresignalene på at det vil bli galt. Ha solbriller i vesken. Det finnes youtubevideoer om angstmestring. Begynn med yoga. Tenk hva beroligende du kan gjenta for deg selv når du er i ferd med å miste kontroll så du får nullet ut. 

 

Anonymkode: d4b1e...327

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har fått masse svar i de tidligere trådene dine du har startet her inne.

Du må slippe besettelsen din du har til DPS og ta til deg de rådene du har fått.

Anonymkode: 149b6...05f

Jeg har gått til dps gjennom 20-og 30-årene, så de er de eneste jeg har sosialisert meg med de siste 20 årene. 

Er desperat etter hjelp. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Jeg vill anbefale kommunens helsetjeneste. De har bedre tid en DPS. 
 

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/helsetjenester/psykisk-helse/sok-om-psykisk-helsehjelp/

Ja, jeg skal visst få et møte med kommunen om ikke så lenge. Fikk brev i posten idag. 

Vet ikke hva de kan hjelpe med. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå og ta en håranalyse og sjekke mineralubalanser i kroppen. Det virker inn på psyken. Det synes jeg virkelig du skal gjøre. Helhetshelse.no.

 

Anonymkode: 41fb5...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si til NAV at du ønsker å utrede arbeidsevnen.

Så får du et roligere liv med uføretrygd.

Det du skal gjøre er å ha det rolig.

 

Anonymkode: 619eb...138

Ja, jeg bare har ikke klart å forklare de, og jeg blir bare presset ut i jobb hele tiden. Holder på å klikke for meg inni hodet om de ikke kan høre på meg snart.

Jeg vet ikke om jeg får uføretrygd, for de forstår ingenting. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du en dialog med NAV?

Hvis ikke, så sender du melding nå.

Hei.

Jeg ønsker å utrede arbeidsevnen.

Med vennlig hilsen

........ ...........

Støyet i hodet kan du prøve å bedre gjennom meditasjon.

Kroppen din vet ikke at du bare tenker på dumme ting.

Den tror at du gjennomgår det hver gang.

Så for kroppens skyld må du prøve å tenke på ting du er takknemlig for istedenfor.

 

Anonymkode: 619eb...138

Jeg trenger ikke utrede arbeidsevnen, for jeg vet at jeg ikke klarer å jobbe. 

Når jeg har prøvd å jobbe har jeg gjemt meg, prøvd å være usynlig, går ofte på do for å gråte hele tiden, blir så stressa av alle menneskene og presset til å være effektiv. Jeg klarer ikke være rask og effektiv. Om jeg må stresse meg selv går alt galt. Det blir det kluss og jeg bryter sammen. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du kunne hjulpet selv?

Anonymkode: 78643...30c

Det hadde hjulpet å få uføretrygd og mitt eget sted å bo så jeg kunne få litt ro til å ta vare på meg selv og komme meg etter alle årene med stress og mas. 

Etter en tid kunne jeg kanskje prøvd å se hva jeg kan mestre i livet.

Bor hjemme og her er det mye stress og mas og krav og forventninger, og jeg er så følsom på lyd, så blir gal i hodet. 

Anonymkode: f24bb...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må gå og ta en håranalyse og sjekke mineralubalanser i kroppen. Det virker inn på psyken. Det synes jeg virkelig du skal gjøre. Helhetshelse.no.

 

Anonymkode: 41fb5...c50

Jeg har sjekket meg for vitaminer og mineraler og alt sånt, og tar mye vitaminer og spiser sunt. Kan ikke spise noe gluten eller melkeprodukter, blir så dårlig utenfor psykisk av det. Og får dårlig hud av det. 

Har det veldig bra når jeg ikke spiser gluten og  melkeprodukter. 

Anonymkode: f24bb...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har gått på dps i flere tiår uten å bli bedre har de helt rett. De kan ikke hjelpe deg, og det er mange andre som står i kø for å komme inn. Mennesker de kanskje kan hjelpe. Du bør ta tak i alt du har lært i løpet av disse årene og jobbe videre med det på egenhånd, og så bør du få utredet arbeidsevnen din. Kanskje du er en av de som faktisk har det best hjemme der du slipper stress.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det er. Man kommer til et punkt hvor behandling går over i så repetativ grad, at man avslutter. 

Man må vokte seg for overbehandling og så mye komfort at man glemmer sin egen rolle/styrke. 

Anonymkode: 010b4...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter å utrede arbeidsevnen, og alle må gjennom den prosessen.

Men det er ikke dermed sagt at du må være ute i jobb.

Det er du for dårlig til.

Du må i verste fall møte opp og bli evaluert.

Da må du få frem begrensningene dine. 

Skriv ned hvordan du har det.

Har du en dialog med fastlegen nå?

Vet hen at du ønsker å søke uføretrygd?

 

Anonymkode: 619eb...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fått hjelp etter 20 år er det på tide å studere psykologi selv slik at du kan behandle deg selv.

Anonymkode: 8b271...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...