Gå til innhold

Hvorfor er Taylor Swift så populær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Billy Joel om Swift:

«She’s productive and keeps coming up with great concepts and songs and she’s huge. You have to give her high marks. She knows music and she knows how to write. She’s like that generation’s Beatles.» 

Anonymkode: 54bc2...33e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såpestykke skrev (2 timer siden):

Hun synger en blanding mellom contry og popmusikk, noe rotfast som fenger folk flest. Hun synger om seg selv, om deg og meg. Om noe ekte. Noe vi kan kjenne oss igjen i. Hun har en god stemme, og sikkert en strålende personlighet, noe som hjelper godt på for å være populær over lang tid. 

Er ikke det litt fascinerende at en ung dame klarer dette på egenhånd, samtidig som andre artister lener seg på store team (som lager middelmådige/overproduserte låter)? Plateselskap har flere team, noen jobber med versene, mens andre jobber med refrengene, osv, osv.  Store deler av musikkbransjen er søppel. Det er bra at det finnes artister som skaper låtene selv. Jeg vil helst høre en personlig låt, istedenfor en upersonlige låt skrevet av en gjeng som et plateselskap har satt sammen.

Anonymkode: 54bc2...33e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangent skrev (5 timer siden):

Jeg liker swift. Synes hun er en god låtskriver. Hun skriver ting det for mange er lett å identifisere seg med og har fengende melodier. Ja, det er kanskje ikke det mest avant garde av musikk, men jeg synes de som virkelig klarer å benytte seg av de klassiske låtskrivergrepene for å lage musikk som fenger er imponerende. Spesielt når man ser på alderen hennes og den utviklingen hun allerede har hatt fra hun begynte... Godt jobba! Hun har et talent og har omgitt seg med andre talentfulle mennesker som har hjulpet henne. 

Jeg synes det er vanskelig å se ned på mennesker som skaper og lager innhold til verden - for jeg kunne absolutt ikke klart det samme. 

Når det gjelde avant garde, så vet vi hva som skjedde når avant garde-kunstneren Yoko Ono skulle blande seg inn i John Lennons musikk? Noen av livekonsertene de hadde gir meg hodepine😄

Anonymkode: 54bc2...33e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette kunne jeg forstått om du hadde snakket om en ny artist. Det er snart 20 år siden TS slo gjennom. Fansene hennes er 24 år ++.

Hun er så populær pga. låtskrivingen. Hun er en helt enestående låtskriver, både pop og indie. 

Anonymkode: 97f86...e96

100% hype. Ufattelig kjedelige låter, alt er gjort før. Hun scorer høyt med suppetekster folk kan kjenne seg igjen i. Selvsagt av en grunn.

 

Anonymkode: 5195f...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

100% hype. Ufattelig kjedelige låter, alt er gjort før. Hun scorer høyt med suppetekster folk kan kjenne seg igjen i. Selvsagt av en grunn.

 

Anonymkode: 5195f...5d1

Du må ha et begrenset følelsesliv. 

Anonymkode: 1fe80...414

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ha et begrenset følelsesliv. 

Anonymkode: 1fe80...414

Herlig kommentar!😂

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha et begrenset følelsesliv. 

Anonymkode: 1fe80...414

Følelsene mine trigges av musikk med feel. Ikke simpel pop som er gammelt nytt.

Anonymkode: 5195f...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mye av den beste musikken til Taylor Swift ikke spilles på radio. Så de som tror de vet hva musikken hennes går ut på, har sjelden hørt det beste. 

Anonymkode: b003d...183

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg synes mye av den beste musikken til Taylor Swift ikke spilles på radio. Så de som tror de vet hva musikken hennes går ut på, har sjelden hørt det beste. 

Anonymkode: b003d...183

Ja, enig. Mange som avskriver henne helt som artist pga. de kanskje ikke liker Love Story. En sang hun skrev som 18-åring! Musikken hennes har utviklet seg enormt siden den tid. 

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For meg er musikken helt generisk og kjedelig. 

Anonymkode: 94e02...644

 

Da har du dårlig musikksmak om du syntes det

Anonymkode: b68b7...d57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de siste tingene hun har gitt ut er jævlig bra.

Anonymkode: 61464...bcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, enig. Mange som avskriver henne helt som artist pga. de kanskje ikke liker Love Story. En sang hun skrev som 18-åring! Musikken hennes har utviklet seg enormt siden den tid. 

Anonymkode: 97f86...e96

Tenker også på for eksempel Shake it off. En stor hit, men absolutt ikke høyt på lista for min del. 

Anonymkode: b003d...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For meg er musikken helt generisk og kjedelig. 

Anonymkode: 94e02...644

Liker henne veldig godt :) mye fine sanger

Anonymkode: 17098...573

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker også på for eksempel Shake it off. En stor hit, men absolutt ikke høyt på lista for min del. 

Anonymkode: b003d...183

Ja enig. Synd den er en av de mest kjente egentlig. For den er en av de mindre gode. Selv om den er veldig oppfinnsom og artig!

Anonymkode: 97f86...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Følelsene mine trigges av musikk med feel. Ikke simpel pop som er gammelt nytt.

Anonymkode: 5195f...5d1

Det er simpelt å rangere pop som simpelt. Bare gamle geitebukker som argumenterer mot pop som sjanger. "Musikken var bedre før - bæææ"-

Anonymkode: 61464...bcc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker også på for eksempel Shake it off. En stor hit, men absolutt ikke høyt på lista for min del. 

Anonymkode: b003d...183

Det er de siste albumene som har fått henne høyt opp. Det skjedde noe. Alle la merke til det, også de som kaller seg musikkkritikere.

Anonymkode: 61464...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For meg er musikken helt generisk og kjedelig. 

Anonymkode: 94e02...644

For min del er det omvendt, synes musikken er skikkelig catchy, mens personen kan jeg styre min begeistring for og vel som det. 

Anonymkode: a934d...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er de siste albumene som har fått henne høyt opp. Det skjedde noe. Alle la merke til det, også de som kaller seg musikkkritikere.

Anonymkode: 61464...bcc

Det er sant, men kanskje spesielt her i Norge. Både Red og 1989 fikk strålende kritikker. Red omtalt som et klassisk album av blant annet Rolling Stone Magazine, og 1989 har omtrent fått kultstatus og omtalt som et «perfekt popalbum». Men begge disse er pop- men suveren pop. Men det var dårlig valg av singler fra begge disse. De dårligste sangene ble hits (noen unntak).

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er de siste albumene som har fått henne høyt opp. Det skjedde noe. Alle la merke til det, også de som kaller seg musikkkritikere.

Anonymkode: 61464...bcc

Taylor Swift har da alltid blitt sett på som en eminent låtskriver, i hvert fall over dammen, det er kun nettroller i kommentarfelter som elsker å hate henne. Det er så mange artister en kan mislike, men jeg forstår ikke hvorfor noen har en intens motvilje mot artist som skriver og behersker flere instrumenter. Det finnes så mange talentløse artister en kan mislike 🤷🏻‍♀️

Kristin70 skrev (11 timer siden):

Taylor Swift har den siste tiden blitt mer populær hos et voksent publikum. Hun har virkelig vært i stand til å fornye seg og samarbeidet med medlemmer fra the National og Bon Iver. Jeg mener hun har markert seg som en fantastisk sanger og låtskriver. 

Hun fornyer seg hele tiden ja, og hun var en dyktig låtskriver lenge før hun begynte å samarbeide med Aaron Dessner fra the National (han har uttalt at hun er "the greatest living songwriter" - og jeg er enig med ham). Låtskriverferdighetene hennes er årsaken til at hun har en musikkkarriere. Hun har vært innom flere sjangre, men det som er konstant er låtskrivingen hennes. Tre ting Taylor er mester i: låtskriving, melodier og rytmer. 

Anonymkode: 54bc2...33e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...