Gå til innhold

Hvorfor er Taylor Swift så populær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er musikken helt generisk og kjedelig. 

Anonymkode: 94e02...644

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenåringsgreie. En opparbeider seg mer kulturell dømmekraft når en blir eldre.

 

Slik har det alltid vært, at en lett ble revet med i ung alder, og som oss fleste skjemmes over i dag.

Anonymkode: 9da4d...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker swift. Synes hun er en god låtskriver. Hun skriver ting det for mange er lett å identifisere seg med og har fengende melodier. Ja, det er kanskje ikke det mest avant garde av musikk, men jeg synes de som virkelig klarer å benytte seg av de klassiske låtskrivergrepene for å lage musikk som fenger er imponerende. Spesielt når man ser på alderen hennes og den utviklingen hun allerede har hatt fra hun begynte... Godt jobba! Hun har et talent og har omgitt seg med andre talentfulle mennesker som har hjulpet henne. 

Jeg synes det er vanskelig å se ned på mennesker som skaper og lager innhold til verden - for jeg kunne absolutt ikke klart det samme. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi musikken hennes er deilig og gjør folk glade. Hva skal man med "kulturell dømmekraft" hvis man ikke kan like musikk man blir glad av?

Anonymkode: e330b...39b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor Swift har den siste tiden blitt mer populær hos et voksent publikum. Hun har virkelig vært i stand til å fornye seg og samarbeidet med medlemmer fra the National og Bon Iver. Jeg mener hun har markert seg som en fantastisk sanger og låtskriver. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenåringsgreie. En opparbeider seg mer kulturell dømmekraft når en blir eldre.

 

Slik har det alltid vært, at en lett ble revet med i ung alder, og som oss fleste skjemmes over i dag.

Anonymkode: 9da4d...f6e

Dette kunne jeg forstått om du hadde snakket om en ny artist. Det er snart 20 år siden TS slo gjennom. Fansene hennes er 24 år ++.

Hun er så populær pga. låtskrivingen. Hun er en helt enestående låtskriver, både pop og indie. 

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin70 skrev (58 minutter siden):

 Jeg mener hun har markert seg som en fantastisk sanger og låtskriver. 

Dette. Hun skiller seg ut i den kjedelige mengden av syngedamer som ikke skriver noe selv, men kun tar seg bra ut på bilder og kan synge noenlunde rent.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget først Swift skikkelig etter samarbeidet hennes med Bon Iver i 2020, når hun slapp albumet "Folklore". Ble HELT frelst. Hun er en fantastisk låtskriver, og i samarbeidene med Aaron Dressner fra The National har hun virkelig blomstret. Den tidligste mer poppete musikken er ikke helt min greie, men den nye indie singer-songwriter stilen er fenomenal. De tidligere albumene hennes som hun nå har spilt inn på nytt har også tatt nytte av den mer voksne tonen, og jeg kost meg veldig med de.
Jeg er en fan!

Anonymkode: 4e697...c66

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

For meg er musikken helt generisk og kjedelig. 

Anonymkode: 94e02...644

Det er det samme som jeg hører. Det er ingen grunn til at jeg skulle sette på denne musikken framfor noe annet. Den utfordrer meg ikke, er ikke så interessant instrumentalt, ei heller er den spesielt catchy. Hverken fugl eller fisk, rett og slett. Definisjonen på gjennomsnittlig.

Anonymkode: f1669...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det samme som jeg hører. Det er ingen grunn til at jeg skulle sette på denne musikken framfor noe annet. Den utfordrer meg ikke, er ikke så interessant instrumentalt, ei heller er den spesielt catchy. Hverken fugl eller fisk, rett og slett. Definisjonen på gjennomsnittlig.

Anonymkode: f1669...d6e

Jeg synes de nyeste albumene, spesielt Folklore er uhyre spennende musikalsk. Det er noen magiske komposisjoner der, produsert av Aaron Dessner.

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synger en blanding mellom contry og popmusikk, noe rotfast som fenger folk flest. Hun synger om seg selv, om deg og meg. Om noe ekte. Noe vi kan kjenne oss igjen i. Hun har en god stemme, og sikkert en strålende personlighet, noe som hjelper godt på for å være populær over lang tid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpestykke skrev (5 minutter siden):

Hun synger en blanding mellom contry og popmusikk, noe rotfast som fenger folk flest. Hun synger om seg selv, om deg og meg. Om noe ekte. Noe vi kan kjenne oss igjen i. Hun har en god stemme, og sikkert en strålende personlighet, noe som hjelper godt på for å være populær over lang tid. 

Enig i det du skriver, bortsett fra at hun gikk vekk fra country for 10 år siden.

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en fantastisk låtskriver, som flere her nevner. Aldri følt meg så truffet av noen låttekster noen gang, og jeg er snart 40 år og hører vanligvis på helt annen musikk. 

Anonymkode: b003d...183

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører på mye musikk. Og har radioen på omtrent hele dagen. Men må innrømme at jeg aldri har opplevd å tenke "Åh, det var en fin sang" når en av Swift sine sanger spilles. Syns ikke sangene er fengende, rett og slett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg oppdaget først Swift skikkelig etter samarbeidet hennes med Bon Iver i 2020, når hun slapp albumet "Folklore". Ble HELT frelst. Hun er en fantastisk låtskriver, og i samarbeidene med Aaron Dressner fra The National har hun virkelig blomstret. Den tidligste mer poppete musikken er ikke helt min greie, men den nye indie singer-songwriter stilen er fenomenal. De tidligere albumene hennes som hun nå har spilt inn på nytt har også tatt nytte av den mer voksne tonen, og jeg kost meg veldig med de.
Jeg er en fan!

Anonymkode: 4e697...c66

Jeg og! Folklore er et helt genialt album. 

Anonymkode: 1fe80...414

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevnes at hun på mange måter er et uoffisielle feminist ikon. Hun eide ikke sine egne sanger da de var eid av selskapet. Så hun spilte inn alt på nytt. 

Hun skriver også utrolig ærlig om hva hun opplever og ekstremt mange kvinner kan kjenne seg igjen i det hun har gått igjennom. 

Hun er en sterk og flott stemme! 

Anonymkode: 1fe80...414

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg oppdaget først Swift skikkelig etter samarbeidet hennes med Bon Iver i 2020, når hun slapp albumet "Folklore". Ble HELT frelst. Hun er en fantastisk låtskriver, og i samarbeidene med Aaron Dressner fra The National har hun virkelig blomstret. Den tidligste mer poppete musikken er ikke helt min greie, men den nye indie singer-songwriter stilen er fenomenal. De tidligere albumene hennes som hun nå har spilt inn på nytt har også tatt nytte av den mer voksne tonen, og jeg kost meg veldig med de.
Jeg er en fan!

Anonymkode: 4e697...c66

Jeg også ble frest av Folklore. Men da sjekket jeg også ut resten av diskografien. Er akkurat like god låtskriving på tidligere album. Rett og slett genial låtskriving. Clean, All Too Well, State of Grace, Out of The Woods. Ja kunne fortsatt lenge. Poenget er, hun var et stort låtskrivertalent i tenårene. Skikkelig god i 20 årene. Og nå i 30 årene er hun på et nivå i låtskriving verden bare har sett av en liten håndfull artister tidligere. 
 

TS har for lengst etablert seg som en av tidenes låtskrivere, og sin generasjons kanskje viktigste artist. Det går ikke an å avskrive TS lengre, det er ikke 2015.

Anonymkode: 97f86...e96

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det andre har nevnt - Folklore er et fantastisk album hvor fortellerkunsten hennes virkelig kommer frem. Tror nok at mange aldri vil gi henne en sjans, og avfeier Taylor Swift av default. Noe som er veldig synd, for hun har utviklet seg til å bli en spennende artist. 

Anonymkode: b310f...23e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg ikke orker å klikke inn i tråder om Swift, for det er så mange som aldri har hørt gjennom albumene hennes, men som har sterke meninger om musikken hennes. Hun vant en nasjonal poesikonkurranse da hun gikk i 4. klasse og inngikk en låtskriverkontrakt for et plateselskap da hun var 13-14 år. Hun har skrevet låter siden hun var 12-13 år, men musikken har endret - naturlig nok - siden hun var preteen. Låtene fra de første albumene hennes er heller ikke dårlige, det var en ung jente som hadde et stort  talent for låtskriving.

Det er også greit å nevne at hun skrev tekstene og jobbet med melodiene og rytmene, mens Aaron Dessner jobbet med det instrumentelle på «folklore» og «evermore.» Alle som er fan av henne vet at hun skriver låtene selv, den lille hjelpen hun får er å bytte ut noen ord eller å plukke ut linjer som skal være med i sangene. «All Too Well» for eksempel, versjonen som kom ut i for ti år siden ble kreditert med to låtskrivere, Taylor Swift og Liz Rose. Det eneste Liz Rose gjorde var å hjelpe henne med å korte ned sangen. I fjor kom originalversjonen ut som var 10 minutter lang og den eneste låtskriveren som var kreditert var Swift selv, og den versjonen var, om mulig, enda bedre.

Alle artister kan, om de vil, skrive låtene sine selv, men talent er det mange som ikke har. Taylor har det, og det er en grunn til at hun regnes som en av tidenes beste låtskrivere. Det kan ingen ta fra henne, selv om man misliker en sjanger.

Anonymkode: 54bc2...33e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg også ble frest av Folklore. Men da sjekket jeg også ut resten av diskografien. Er akkurat like god låtskriving på tidligere album. Rett og slett genial låtskriving. Clean, All Too Well, State of Grace, Out of The Woods. Ja kunne fortsatt lenge. Poenget er, hun var et stort låtskrivertalent i tenårene. Skikkelig god i 20 årene. Og nå i 30 årene er hun på et nivå i låtskriving verden bare har sett av en liten håndfull artister tidligere. 
 

TS har for lengst etablert seg som en av tidenes låtskrivere, og sin generasjons kanskje viktigste artist. Det går ikke an å avskrive TS lengre, det er ikke 2015.

Anonymkode: 97f86...e96

Ja samme, gått igjennom hele diskografien i etterkant! Syns nyinspillingene av de eldre albumene er enda bedre enn originalene, og gleder meg til hun slipper resten. Når det er sagt elsker jeg HELE folklore og evermore, men finner ofte kun en håndfull på de eldre albumene. Men hun er helt klart genial i alle! Bare mer min "greie" de nyeste. 

Anonymkode: 4e697...c66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...