Elise93 Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #181 Del Skrevet 16. mai 2022 cd 6, sprøytedag 5 Nå har jeg satt hormonsprøyter i noen dager og merker ikke så mye bivirkninger så langt. Både jeg og samboer prøver å leve ekstra sunt nå før evnt egguttak for at cellene skal være "sunne" 😂. Det er litt vanskelig med masse bursdager og 17 mai rett rundt hjørnet, men vi begge har hvertfall kuttet alkohol til absolutt minimum. Første ultralyd er på onsdag og jeg er mildt sagt veldig spent. Første ivf-forsøk føler jeg er litt prøving og feiling da man ikke vet 100% hvordan jeg reagerer på stimuleringen osv. Håper de har utregnet ganske riktig for meg 😬🤞 jeg er også forberedt på at i verste fall er det veldig få egg der og kanskje ingen blir befruktet. Men jeg håper håper!! 🤩 Kan forvente uttak tidlig i neste uke om alt går etter planen. En veldig spennende prosess med mye tanker og følelser. Vi er positive til ivf-prosessen, de velger jo det beste egget, passer på at slimhinna er god nok osv. Så alt burde jo være klart for at et egg skal feste seg der inne 🤩 åh som jeg håper! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 16. mai 2022 #182 Del Skrevet 16. mai 2022 Elise93 skrev (13 minutter siden): cd 6, sprøytedag 5 Nå har jeg satt hormonsprøyter i noen dager og merker ikke så mye bivirkninger så langt. Både jeg og samboer prøver å leve ekstra sunt nå før evnt egguttak for at cellene skal være "sunne" 😂. Det er litt vanskelig med masse bursdager og 17 mai rett rundt hjørnet, men vi begge har hvertfall kuttet alkohol til absolutt minimum. Første ultralyd er på onsdag og jeg er mildt sagt veldig spent. Første ivf-forsøk føler jeg er litt prøving og feiling da man ikke vet 100% hvordan jeg reagerer på stimuleringen osv. Håper de har utregnet ganske riktig for meg 😬🤞 jeg er også forberedt på at i verste fall er det veldig få egg der og kanskje ingen blir befruktet. Men jeg håper håper!! 🤩 Kan forvente uttak tidlig i neste uke om alt går etter planen. En veldig spennende prosess med mye tanker og følelser. Vi er positive til ivf-prosessen, de velger jo det beste egget, passer på at slimhinna er god nok osv. Så alt burde jo være klart for at et egg skal feste seg der inne 🤩 åh som jeg håper! 🤞 Så spennende dager for deg, @Elise93! Selvfølgelig er det vanskelig å ikke tenke masse på det som skjer nå. Det er jo nervepirrende tid, men om ganske kort tid vet du jo resultatet, uansett hvordan det går. Jeg tror det er lurt å bare prøve å holde seg opptatt med mest mulig annet sånt man blir litt avledet fra dette store som vi står midt oppi - for dette handler faktisk om livet, bokstavelig talt. Klart det er stort! Og så må man bare prøve å leve så normalt som man kan i mellomtiden☺️Håper legene har truffet på doseringen av hormonene dine og at kroppen spiller på lag!☺️🤞🏻❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 16. mai 2022 #183 Del Skrevet 16. mai 2022 Så spennende! Krysser fingrene for gode nyheter til onsdag 🤞🏻🥰❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 16. mai 2022 #184 Del Skrevet 16. mai 2022 Oi, dette blir spennende da fremover! Krysser virkelig fingrene for deg nå 🥰🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter #185 Del Skrevet 19. mai 2022 Angeleye skrev (På 16.5.2022 den 18.47): Oi, dette blir spennende da fremover! Krysser virkelig fingrene for deg nå 🥰🤞 Tusen takk❤️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter #186 Del Skrevet 19. mai 2022 Hjertespar skrev (På 16.5.2022 den 13.18): Så spennende dager for deg, @Elise93! Selvfølgelig er det vanskelig å ikke tenke masse på det som skjer nå. Det er jo nervepirrende tid, men om ganske kort tid vet du jo resultatet, uansett hvordan det går. Jeg tror det er lurt å bare prøve å holde seg opptatt med mest mulig annet sånt man blir litt avledet fra dette store som vi står midt oppi - for dette handler faktisk om livet, bokstavelig talt. Klart det er stort! Og så må man bare prøve å leve så normalt som man kan i mellomtiden☺️Håper legene har truffet på doseringen av hormonene dine og at kroppen spiller på lag!☺️🤞🏻❤️ Tusen takk 😍🤞 timen igår gikk bra, de fant 6-7 eggposer og jeg skal tilbake imorgen for å sjekke på nytt og avtale uttak ☺️ jeg synes selv eggposene var litt små (ca 10mm) men gynekologen vet jo best, hehe. håper de får ut alle eggene! 🤞 Har jo vært bekymret for tynn slimhinne siden jeg har hatt det når jeg har gått på letrozol, men igår var den hele 6,6 mm på syklusdag 8 bare 😍 håper det er et godt tegn! De fant også noe på 16mm på den andre eggstokken som de ikke visste var cyste eller eggpose 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter #187 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Prøver2021 skrev (På 16.5.2022 den 14.14): Så spennende! Krysser fingrene for gode nyheter til onsdag 🤞🏻🥰❤️ Tusen takk❤️❤️ Endret 19. mai 2022 av Elise93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 19. mai 2022 #188 Del Skrevet 19. mai 2022 Elise93 skrev (4 timer siden): Tusen takk 😍🤞 timen igår gikk bra, de fant 6-7 eggposer og jeg skal tilbake imorgen for å sjekke på nytt og avtale uttak ☺️ jeg synes selv eggposene var litt små (ca 10mm) men gynekologen vet jo best, hehe. håper de får ut alle eggene! 🤞 Har jo vært bekymret for tynn slimhinne siden jeg har hatt det når jeg har gått på letrozol, men igår var den hele 6,6 mm på syklusdag 8 bare 😍 håper det er et godt tegn! De fant også noe på 16mm på den andre eggstokken som de ikke visste var cyste eller eggpose 🤔 Så spennende, og godt at ting så bra ut så langt!🥳jeg er ikke sikker på dette med tykkelse på slimhinnen, men det var sikkert bra det som ble målt igår 😄👏🏻🤞🏻Du får oppdatere etter kontrollen i morgen da! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladlaksen Skrevet 20. mai 2022 #189 Del Skrevet 20. mai 2022 Så spennende å oppdatere seg her ❤️ Masse som skjer nå! Krysser fingrene for dere ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 23. mai 2022 Forfatter #190 Del Skrevet 23. mai 2022 Kontrolltime idag og skal ha egguttak på onsdag! de fant hvertfall 4 modne egg og flere umodne som vi håper blir modne til onsdag 🥰 føler meg veldig spent og optimistisk. Så nå håper jeg bare at eggene er av god kvalitet! 🥺🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 23. mai 2022 #191 Del Skrevet 23. mai 2022 Satser på gullegget nå! 🤞🏼🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. mai 2022 #192 Del Skrevet 25. mai 2022 Lykke til i dag! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. mai 2022 #193 Del Skrevet 25. mai 2022 Håper det går bra idag. Er spent på oppdatering!☺️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. mai 2022 #194 Del Skrevet 25. mai 2022 Lykke til 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. mai 2022 #195 Del Skrevet 25. mai 2022 Lykke til i dag 🥰🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 25. mai 2022 Forfatter #196 Del Skrevet 25. mai 2022 Tusen takk for lykkeønskninger ❤️ de fikk ut 5 egg, noe jeg er fornøyd med siden de så 4 modne på mandagens kontroll. Ut ifra hva jeg har lest vil man vel helst ha fler, men dette er jo mitt 1 forsøk og da vet man ikke helt hvordan kroppen reagerer på simuleringen. Nå håper jeg bare de er av god kvalitet 🥺🤞 selve prosedyren gikk veldig fint! Litt ubehag, men ikke noe spesielt vondt. Har ikke hatt noe vondt etterpå heller ☺️ Nå begynner den nervepirrende ventetiden om hvor mange som blir befruktet og utvikler seg 🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. mai 2022 #197 Del Skrevet 25. mai 2022 Åå, så bra med 5 stk 👏🏻🥰 Krysser fingrene for god utvikling på flere av dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #198 Del Skrevet 26. mai 2022 Noen tanker rundt det å være ufrivillig barnløs Jeg tror noe av det vondeste jeg føler med å være ufrivillig barnløs akkurat nå er å se alle de lykkelige menneskene rundt meg som er gravide og/eller har barn. Å se alle de lykkelige stundene på facebook, instagram og ikke minst i virkeligheten. Man blir stadig vekk minnet på hva man så sterkt ønsker selv, men ikke klarer. Man føler på et utenforskap, man er liksom ikke en del av resten av samfunnet. For samfunnet dreier seg i stor grad om barn og alt tilrettelegges rundt det å ha barn. I Norge så verdsetter vi kjernefamilien veldig høyt og barna betyr alt. Og det er helt greit! Men det gjør ekstra vondt for oss som har et sterkt barneønske uten å få det oppfylt. Det kan godt hende jeg romantiserer svangerskap, barsel og småbarnslivet. Skrikende unger, kolikk, null nattesøvn og bæsjebleier? Ja takk! Gi meg alt, jeg tar det gledelig imot. Den dagen jeg kanskje sitter her uten å ha dusja på fler dager, null søvn og ser ut som et vrak så skal jeg være takknemlig. Det har jeg bestemt meg for. Jeg skal være så jævlig takknemlig over at nettopp JEG får være en mamma mens mange andre der ute sliter med å få barn. Jeg unner ingen den usikkerheten og frykten man føler på når man ikke vet om man noensinne skal bli foreldre. Det gjør bare så vondt. Min eneste trøst er at vi begynte å prøve "tidlig", når jeg "bare" var 27 år. Sånn sett kan jeg si at jeg har god tid. Jeg håper bare så inderlig at vi snart får ønsket vårt oppfylt ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 26. mai 2022 #199 Del Skrevet 26. mai 2022 Elise93 skrev (3 timer siden): Noen tanker rundt det å være ufrivillig barnløs Jeg tror noe av det vondeste jeg føler med å være ufrivillig barnløs akkurat nå er å se alle de lykkelige menneskene rundt meg som er gravide og/eller har barn. Å se alle de lykkelige stundene på facebook, instagram og ikke minst i virkeligheten. Man blir stadig vekk minnet på hva man så sterkt ønsker selv, men ikke klarer. Man føler på et utenforskap, man er liksom ikke en del av resten av samfunnet. For samfunnet dreier seg i stor grad om barn og alt tilrettelegges rundt det å ha barn. I Norge så verdsetter vi kjernefamilien veldig høyt og barna betyr alt. Og det er helt greit! Men det gjør ekstra vondt for oss som har et sterkt barneønske uten å få det oppfylt. Det kan godt hende jeg romantiserer svangerskap, barsel og småbarnslivet. Skrikende unger, kolikk, null nattesøvn og bæsjebleier? Ja takk! Gi meg alt, jeg tar det gledelig imot. Den dagen jeg kanskje sitter her uten å ha dusja på fler dager, null søvn og ser ut som et vrak så skal jeg være takknemlig. Det har jeg bestemt meg for. Jeg skal være så jævlig takknemlig over at nettopp JEG får være en mamma mens mange andre der ute sliter med å få barn. Jeg unner ingen den usikkerheten og frykten man føler på når man ikke vet om man noensinne skal bli foreldre. Det gjør bare så vondt. Min eneste trøst er at vi begynte å prøve "tidlig", når jeg "bare" var 27 år. Sånn sett kan jeg si at jeg har god tid. Jeg håper bare så inderlig at vi snart får ønsket vårt oppfylt ❤️ Jeg forstår deg godt ❤️Jeg føler nok på et ekstra utenforskap, fordi jeg verken har partner eller barn. Selv om jeg kanskje hadde rukket å finne en partner å få barn med mens jeg hadde muligheten, har jeg jo valgt å gjøre dette på egenhånd og det er glad for at jeg har muligheten til. Men jeg blir minnet på stadig vekk på at jeg ikke har en partner å få barn med, så det blir på en måte et dobbelt savn siden jeg ikke har noen av delene. Men utenforskap er det, på samme måte som for dere barnløse par. Og ja, jeg synes også det er vondt. Og det er jo synd at man skal kjenne på misunnelse og vonde følelser over det andre opplever som fine begivenheter - graviditet, fødsel, barnebursdager og alt det andre vi håper å oppleve en dag❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. mai 2022 #200 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) Forstår veldig godt tankene dine. Var på nippet dit selv for over 10 år siden. Forskjellen er bare at nå romantiseres jo kjernefamilien ENDA mer enn da. Virker som at absolutt hvert snev av lykke skal pøses ut i Some! Vi blir bombardert med andres lykke hele tiden. Jeg har tatt meg selv i å tenke hva gir meg mest glede. Å bare sette pris på øyeblikket eller å skulle ta bilde av det for å vise andre at nå koser jeg meg. Jeg har fundert mye over dette i det siste året, så måtte bare slenge det inn Selv har jeg snudd veldig når det gjelder hvor mye jeg deler. Mest fordi jeg tenker, hvor spennende er det for andre eeeegentlig? (Hint til alle de som legger ut 20 snap fra en konsert ) Liten avsporing bare. Jeg er sikker på du snart sitter der i ammetåka og har like mye søvnmangel som mange andre. (Og det er da ingen problem å dusje selv om man har baby.. jeg tok bare med meg min inn i dusjen 🤷🏼♀️) Det som jeg tror er fint er at man ikke kan forberede seg på tilværelsen med barn. Det sier jeg i etterpåklokskapens ånd. Er vel en grunn til at vi ikke klarer å sette oss inn i andres situasjoner tror jeg. Man vokser med oppgaven og ofte vet man pokker ikke hva man driver med en gang Jeg synes det er trist at man skal føle seg utenfor dersom man ikke har barn. Selv om jeg elsker mine barn så ser jeg jo at det finnes mye bra her i livet som ikke involverer barn. Barna er ikke nødvendigvis nøkkelen til lykke. Selv om mange får det til å fremstå slik. Heier masse på eggene dine! Har dere bestemt om dere skal sette inn en eller to dersom dere får muligheten? 😃 Endret 27. mai 2022 av Kakaoen Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå