Gå til innhold

Samboer ønsker ikke at jeg skal drive firmaet mitt hjemmefra i starten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg setter veldig pris på rådene deres, men jeg kan ikke bare gå nå, jeg føler jeg må kjempe litt til. Jeg har liksom aldri fått til noe i livet og jeg ønsker så veldig og få til et godt forhold til samboer og en god familie for barnet. Jeg har hatt så mange vonde og tunge år før, jeg trodde dette var tiden livet skulle snu ordentlig til noe godt. Jeg har prøvd å snakke med han om ting som er viktig for meg, og det har ikke gått så bra til nå, men samtidig så kan jeg ikke bare gi meg. Jeg vet at hvis han ikke hadde vært så sær og sta og heller hjulpet meg litt, eller i det minste latt meg fortsette firmaet mitt så hadde han også fått det bedre i lengden ved at jeg hadde bidratt mye. Han har jo fine sider også, jeg vet bare ikke hva som har skjedd og håper han snart vil forstå at vi ikke kan leve to totalt forkjellige liv under samme tak.

 

Anonymkode: 6dce3...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg vet ikke, jeg har mistet troen på alt og du har nok rett i at dette er enda et av mine dårlige valg i livet.  

Med dårlige valg så mener jeg at jeg aldri har klart å utdanne meg pga tidligere traumer fra skole og at jeg slet med å få jobber, jeg har derfor også hatt dårlig råd og dessverre tatt en del dumme økonomiske valg jeg aldri har kommet meg ut av. Jeg fikk også mitt første barn som tenåring, som jeg har oppdratt helt alene og som nå om ikke så alt for lenge er myndig. 

Jeg hører hva du sier og skjønner det så godt, men jeg ønsker ikke å bli alenemor en gang til. Jeg skulle egentlig ikke ha flere barn, men jeg trodde virkelig han var mannen i mitt liv. Jeg ser jo nå at jeg har skøvet mye med han under teppet. 

Anonymkode: 6dce3...70b

Jeg blir skikkelig lei meg av å lese dette. Jeg leser at du er en person som har lave forventninger til andre mennesker, og det som er så leit er at jeg tipper at du har lært å forvente fint lite av andre på den harde måten. Mange kan mene at du bare må sette krav osv, men dette er virkeligheten din.

Jeg tror du er for hard mot deg selv, det høres jo ikke ut som om du er et håpløst tilfelle; du har oppdratt et barn alene, du har satt i gang din egen virksomhet og kundene dine setter pris på det du tilbyr. Dette er ikke handlingene til et ressurssvakt menneske. Jeg har mye mer tro på at du selv skaper et godt liv for deg og barnet, enn at denne mannen gjør det.

Jeg skjønner at det ikke frister å være alenemor, men da har du i hvert fall en viss frihet som du ikke har i dag. Jeg tror at du holder på å skape nye problemer nå med å gi bort makt til en person som ikke vil deg vel.

Anonymkode: 2a747...511

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har jo fine sider også, jeg vet bare ikke hva som har skjedd og håper han snart vil forstå at vi ikke kan leve to totalt forkjellige liv under samme ta

Han forandret seg etter at dere flyttet sammen i hans hus eller etter at du ble gravid? Dvs han viser frem hvem han egentlig er. Det er typisk at slike mennesker venter med å vise frem hvordan de egentlig er, til etter at partneren har blitt knyttet til vedkommende og eller blitt gravid og eller  har blitt avhengig av vedkommende på en eller annen måte

Anonymkode: b9e8f...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. De fine sidene hans er trolig kun skuespill dessverre.

Anonymkode: b9e8f...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

. Jeg har prøvd å snakke med han om ting som er viktig for meg, og det har ikke gått så bra til nå, men samtidig så kan jeg ikke bare gi meg. Jeg vet at hvis han ikke hadde vært så sær og sta og heller hjulpet meg litt, eller i det minste latt meg fortsette firmaet mitt så hadde han også fått det bedre i lengden ved at jeg hadde bidratt mye. Han har jo fine sider også, jeg vet bare ikke hva som har skjedd og håper han snart vil forstå at vi ikke kan leve to totalt forkjellige liv under samme tak.

Han tar ikke hensyn til hva som er viktig for deg? Hensynsløs egoist med andre ord.

Han hjelper deg ikke? Hensynsløs egoist med andre ord.

Du håper han vil forstå og at han vil endre seg? Dessverre kommer han ikke til å endre seg til det bedre men til det verre.

Gå fra han.

Anonymkode: b9e8f...2ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg setter veldig pris på rådene deres, men jeg kan ikke bare gå nå, jeg føler jeg må kjempe litt til. Jeg har liksom aldri fått til noe i livet og jeg ønsker så veldig og få til et godt forhold til samboer og en god familie for barnet. Jeg har hatt så mange vonde og tunge år før, jeg trodde dette var tiden livet skulle snu ordentlig til noe godt. Jeg har prøvd å snakke med han om ting som er viktig for meg, og det har ikke gått så bra til nå, men samtidig så kan jeg ikke bare gi meg. Jeg vet at hvis han ikke hadde vært så sær og sta og heller hjulpet meg litt, eller i det minste latt meg fortsette firmaet mitt så hadde han også fått det bedre i lengden ved at jeg hadde bidratt mye. Han har jo fine sider også, jeg vet bare ikke hva som har skjedd og håper han snart vil forstå at vi ikke kan leve to totalt forkjellige liv under samme tak.

 

Anonymkode: 6dce3...70b

Syns du det er ok at han ikke lytter når du prater om noe som er viktig for deg? 

Det er vanlig å hjelpe hverandre i et godt forhold. Det høres ikke ut som at han anser huset som ditt også...

Anonymkode: 1f2c8...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent konkret: 

Hva vi det kreve, praktisk og økonomisk, å innrede kjelleren til massasjestudio og brynstudio (?) ? 

Hvor stor kan inntjeningen være før du skal i permisjon - hvor lenge er det igjen? 

Er det kapital til f.eks regnskapsfører, vask av lokale, utstyr og andre investeringer? 

Hva vil overskuddet bli? Vil det veie opp for ulempene? 

For eksempel. 

(Jeg tilstår at jeg ikke helt kan forstå at man kan tjene veldig mye på bryn og massasje i en kjeller som ikke er ment for formålet, og jeg vet ganske mye om å drive ENK)

Anonymkode: 721ee...956

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men…..

Det å drive næringsvirksomhet i egen bolig: har du sjekket opp det praktiske og økonomiske rundt dette?

Er det egentlig dette han er skeptisk til? Altså skattesmell osv? Økonomisk rot?

Jeg kan ingenting om ENK, men tenker også at det er mye som skal til for å starte for seg selv. Mye jobb. 
 

Har du penger til regnskapsfører, og klarer du følge hygienestandarden som er pålagt i henhold til lovverk? Er det form og farge du vil drive med - eller PMU/microblading osv? Sistnevnte er det jo ikke bare å gjøre hjemmefra.

Sannsynligvis er det mindre arbeid for deg å leie deg inn hos en eller annen bedrift som allerede driver med dette? 
 

Det blir jo litt lugubert å invitere inn folk i en tilfeldig kjeller.

Om du hadde hatt midler til å innrede kjellerdelen som faktisk næringsvirksomhet og en smakfull hudpleiesalong hadde jo saken vært en annen. 

Endret av Fløff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (Akkurat nå):

Men…..

Det å drive næringsvirksomhet i egen bolig: har du sjekket opp det praktiske og økonomiske rundt dette?

Er det egentlig dette han er skeptisk til? Altså skattesmell osv? Økonomisk rot?

Det er ganske mye å sette seg inn i. 

Anonymkode: 721ee...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du peiling på å drive firma? Skatt, moms, osv? Det er så mye mer ved å drifte eget firma enn bare lokalet.. og det kan bli dyrt hvis det ikke blir riktig! 

I den situasjonen du er nå ville jeg kjørt på med alle slags vakter jeg kunne fått innen helse/barnehage hvis det kunne hjulpet meg med å få opparbeidet foreldrepenger. Rekker du det? Eller hvordan har du tenkt til å få ordnet deg i foreldrepermisjonstiden? 

Anonymkode: a0a4b...025

De fleste forstår det mest grunnleggende, og det er ingen grunn til å anta at TS ikke har "peiling på å drive firma". Dessuten finnes det regnskapsførere av en grunn. 

Anonymkode: ff1a9...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste forstår det mest grunnleggende, og det er ingen grunn til å anta at TS ikke har "peiling på å drive firma". Dessuten finnes det regnskapsførere av en grunn. 

Anonymkode: ff1a9...60a

Men de koster penger. Ts er blakk. 

Anonymkode: e3c44...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De fleste forstår det mest grunnleggende, og det er ingen grunn til å anta at TS ikke har "peiling på å drive firma". Dessuten finnes det regnskapsførere av en grunn. 

Anonymkode: ff1a9...60a

Det er overveldende mange som ikke forstår at dette ikke er noe man bare kan gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo litt vilt ut spør du meg! Øyenbryn osv (om det er microblading o.l) kan du potensielt tjene masse penger på! Venninnen min jobber med det og har 3-4 kunder hver dag som betaler rundt 2500 hver. Høres ut som han vil ha deg der du er i dag så han har kontroll. Å ikke ville ha fremmede i huset, kunne jeg forstått om du ønsket å starte en nattklubb. Her er det snakk om en-til-en behandlinger. Jeg vet flere salonger leier ut rom til enten fastpris eller en % av omsetningen din, kunne dette vært en mulighet for deg der du bor?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er massasje og øyebryn en vei hvor du vil klare å legge deg opp godt med penger? Høres litt tvilsomt ut for meg.

Med tiden kunne du evt kostet på ny inngangsdør til kjellerstuen, og dør som kan låses ved trappen.

Anonymkode: 4336a...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ham godt. Jeg hadde overhodet ikke ønsket at samboer dreiv på med kunderettet næringsvirksomhet fra mitt hus. Å trekke fremmende inn i hus hver dag hadde vært uaktuelt. Da måtte han leid seg lokale et annet sted 

Anonymkode: b0ba8...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Han. Hva med deg? Hva ønsker du?

Han omtaler det altså som sitt hjem og ikke dere begges hjem? :sjokkert:

Anonymkode: b9e8f...2ab

Det er nå for svingende han som har kjøpt det. I dagligtale kan man si begges sitt hjem, men det er han som eier og har siste ord i avgjørelser. 

Anonymkode: 0bc2e...4fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er nå for svingende han som har kjøpt det. I dagligtale kan man si begges sitt hjem, men det er han som eier og har siste ord i avgjørelser. 

Anonymkode: 0bc2e...4fb

Her er det jeg som står som eier på huset. Det betyr ikke at jeg har veto rett ovenfor samboer som deler utgifter. Hva slags samliv er det? Og hvorfor hjelper han ikke henne med å få en inntekt igjen? 

Anonymkode: 211bb...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...