Gå til innhold

Du får servert biff med tilbehør, spiser dere opp alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller stopper dere før det? Jeg har ikke hjerte til å ikke spise opp. Får så dårlig samvittighet. Samtidig kjenner jeg at jeg blir alt for mett etterpå. Og det går bare utover meg selv. 

Anonymkode: 28cf1...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun en gang jeg ikke har spist opp når jeg har fått servert noe (inkl mat jeg ikke liker) det jeg ikke spiste var en blodig biff (vi hadde ikke annonsert at jeg var gravid enda, siden jeg har 16 ukers grense på det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg får servert noe, istedenfor å forsyne meg selv, så er det sikkert noen som tolker min "nesten kremert biff takk!" som "...litt blodig i midten gjør ikke noe", så da legger jeg igjen de rosa og blodige delene av biffen.

Og så skreller jeg selv mini-poteter, for jeg takler ikke konsistensen av potetskrell.

Heldigvis er jeg utrolig sjelden på "finere" middager. Spiser aldri biff hjemme, er ingen biffelsker. 

Anonymkode: 8ba47...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid bare å spise til jeg er mett.

Om jeg får servert en altfor stor tallerken med mat, sier jeg at jeg sannsynligvis ikke kommer til å spise opp fordi jeg ikke klarer å spise så mye på en gang.

Det er helt uproblematisk, synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg pleier å spise med vet at jeg ikke klarer å spise store mengder, så de vet det ikke er en fornærmelse. Så jeg spiser til jeg er mett og takker veldig for maten etterpå!

Anonymkode: b0063...354

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser til jeg er mett. Om andre har lagt opp mat til meg tvinger jeg meg ikke til å spise opp nei, de vet jo ikke hvor mye jeg spiser. 

Bedre å stoppe i tide enn å sitte og klage fordi man er alt for mett. 

Anonymkode: e4c3e...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjeldent biff, men hvis jeg får servert mat på fatet så spiser jeg bare til jeg er mett. Hvis jeg forsyner meg. selv derimot, så spiser jeg opp det på tallerkenen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor mye mat det er 

Anonymkode: 588e1...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok spist opp grønnsakene. Men om det var veldig mye kjøtt hadde jeg ikke klart å spise opp. 

Anonymkode: 58dd9...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med biff bruker det som regel å være ganske tilpasset en porsjon for meg, så ja, jeg spiser opp alt. Hvis det ligger igjen noe så er det evt. en asparges eller noe. Synes biff og rødvin er veldig godt!

Anonymkode: 49d2a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes biffmåltider ofte er veldig små, og spiser jeg det ute blir jeg sjeldent mett. Skal jeg bli mett av det må jeg kjøpe en hel haug ekstragreier 😅 

Anonymkode: 21ed4...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på lavkarbo, så jeg spiser hele biffen og grønnsakene, men står over poteter. 👌

Anonymkode: 93023...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser til jeg er passe mett. Uansett hva som blir servert. 

Om restauranter eller vertskap har lagt mengder mat på tallerkenen så betyr det at noe blir liggende igjen. 

Ut over det er jeg altetende. Biffen kan gjerne være rå, til og med tartar. Men er den gjennomstekt så sliter jeg litt, og spiser mindre. 

Anonymkode: 6399a...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser som regel til jeg er mett. Tvinger ikke i meg noe. 

Anonymkode: 887c7...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar da at personen som serverer den ikke vet at jeg ikke spiser kjøtt så jeg ville nok spist tilbehøret minus saus og gitt biffen til mannen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre også har svart: Det kommer jo helt an på hvor mye mat det er snakk om. Hvor stor biff? 
Hva slags tilbehør og hvor mye av det? osv osv

Men ja, om det er en normal porsjon det er snakk om, hadde jeg spist opp alt om jeg orket.

Anonymkode: f91b7...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. Om jeg har hatt på mat til meg selv, ja da spiser jeg opp. Hvis noen kommer med en tallerken med mat (om verten har lagt på, eller restaurant feks) så spiser jeg til jeg er mett, og lar resten være. Jeg sliter med magen, å det å trykke i meg mer mat enn jeg kjenner er greit gjør at jeg får skikkelige smerter og blir dårlig. Dette vet heldigvis de fleste da. 

Anonymkode: f3288...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...