Gå til innhold

Min mann er en boms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har iallfal fullstendig misforstått hva ordet «boms» betyr. Denne fyren høres ut som det motsatte av en boms. At han bryr seg lite om fasaden, er forøvrig et prioriterings- og verdispørsmål, og der er dere tydeligvis for uenige til at et samliv kan gå bra i lengden.

Anonymkode: c9e9e...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har iallfal fullstendig misforstått hva ordet «boms» betyr. Denne fyren høres ut som det motsatte av en boms. At han bryr seg lite om fasaden, er forøvrig et prioriterings- og verdispørsmål, og der er dere tydeligvis for uenige til at et samliv kan gå bra i lengden.

Anonymkode: c9e9e...b72

Kan gå bra i lengden? 😅 Vi har klart oss i 20 år så langt. Trengte bare å ventilere litt frustrasjon før i dag. Lurer på om min mann kan være litt nedfor.

Anonymkode: c8c39...47b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alltid vært litt sluskete, men ikke så ekstremt. Lurer nesten på om han har en vinterdepresjon. Han er skikkelig irritabel, negativ mot alt og ufin mot andre. Lat og tiltaksløs.

Anonymkode: c8c39...47b

Da er det på tide å tvinge han til å gå til legen. Du skal i alle fall ikke akseptere at han er negativ og ufin mot deg, så noe må han gjøre.

Anonymkode: 52ee2...e22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men liker han å ha det slik selv? Hvorfor drar han ikke til legen og sjekker om det er depresjon eller alvorlig D-vitaminmangel, stoffskiftesykdom el. lign.? 

Anonymkode: a7201...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsk det, eller stikk. Du får neppe forandret han...

Anonymkode: 5713f...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Inntar man offerrollen om man ikke synes det er greit at mannen kler seg som en boms? 🤔

Anonymkode: f7d12...a3d

Når man siterer noen og vrir på alt de sier for å stille de i et dårlig lys, få de til å se ut som en skurk, så inntar man offerrollen ja.

Er man en sånn stakkarslig kvinne som det der, så kan man ikke akkurat velge og vrake blant de heteste mennene, det ser du vel?

Anonymkode: 5e904...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan gå bra i lengden? 😅 Vi har klart oss i 20 år så langt. Trengte bare å ventilere litt frustrasjon før i dag. Lurer på om min mann kan være litt nedfor.

Anonymkode: c8c39...47b

Godt å høre:) Hvis dette er ikke bare en en gradvis, aldersbetinget utvikling, men en markert endring av atferd, kan det selvsagt være depresjon. Det er en tilstand det generelt er gode prognoser for; iallfall hvis han får profesjonell hjelp.

Anonymkode: c9e9e...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

joggesko der tærne stakk ut

Hva slags lasaron er dette. :eeeh: sånn man ser på tegnefilm jo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame som er fin i tøyet. for det meste. Og har funnet meg en kjæreste som kjører helt egen stil, skinnjakke fra 90 tallet og laaangt skjegg. Men mannen er go og snill og glad i meg. Hadde han vært sur og avvisende hadde jeg ikke delt mitt liv med han. Han må være snill og god, ellers så er det ikke poeng å leve sammen. 

Men det er jo ikke lett når man er gift, har barn, osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man siterer noen og vrir på alt de sier for å stille de i et dårlig lys, få de til å se ut som en skurk, så inntar man offerrollen ja.

Er man en sånn stakkarslig kvinne som det der, så kan man ikke akkurat velge og vrake blant de heteste mennene, det ser du vel?

Anonymkode: 5e904...315

Ts har vel ikke sitert mannen sin på noe, men fortalt om hvordan han framstår (utseende). 

lillevill skrev (1 time siden):

Hva slags lasaron er dette. :eeeh: sånn man ser på tegnefilm jo. 

Han er ikke opptatt av klær og utseende. 

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts har vel ikke sitert mannen sin på noe, men fortalt om hvordan han framstår (utseende). 

Anonymkode: f7d12...a3d

Stemmer. Du, derimot, er til for andre gang. 

Anonymkode: 5e904...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Stemmer. Du, derimot, er til for andre gang. 

Anonymkode: 5e904...315

Er til for andre gang? Født på ny? 

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har han helt opp i halsen nå og må få ut litt frustrasjon. Han kjøper aldri nye klær eller sko. Nå går han rundt i de styggeste jobbebukser, nuppete og gammel. Barberer seg omtrent aldri, jeg må trygler om at han skal ta det etter to uker. Frisør er også utelukket, jeg får kanskje overtalt han til å gå én gang i året. Håret står bare til alle kanter, han ordner det ikke.

Er så forbanna lei. Føler meg fanget i et ekteskap med en mann som er negativ, sur og har gitt opp alt av utseende og hygiene.

Anonymkode: c8c39...47b

Til syvende og sist så er du ikke fanget. Du velger hver eneste dag selv å stå opp og tilbringe tid med denne mannen. Kanskje et ultimatum må til for at han tar seg sammen? Uansett så har du et valg. Det er én kort setning som potensielt kan gjøre deg fri fra "elendigheten": "Jeg vil skilles."

Anonymkode: 1d61f...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan gå bra i lengden? 😅 Vi har klart oss i 20 år så langt. Trengte bare å ventilere litt frustrasjon før i dag. Lurer på om min mann kan være litt nedfor.

Anonymkode: c8c39...47b

Spør?

Jeg sier rett ut til mannen min om det er noe åpenbart med utseendet som bare er teit å ikke ordne. 
Jeg sier det mer i retning hva jeg liker - men også åpenbare ting jeg ikke liker. Ting man kan velge som ikke går på utseende/kropp. 
 

Som for eksempel med din mann som nekter besøke en frisør eller kle seg i noe helt ordinært. 
 

Men istedetfor å si «du er en lat sluske» så kan du si «jeg bestiller time til frisør fordi nå er det nok - og du er fin i vanlige klær så nå kjøper jeg noe til deg med mindre du vil finne noe selv til helga». 
 

Om dere får barnevakt drar du ham med ut i skauen eller på cafe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er til for andre gang? Født på ny? 

Anonymkode: f7d12...a3d

Du vet at det bare er deg selv dette går ut over. Ville du selv valgt noen som holdt på slik?

Anonymkode: 5e904...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks holdt på sånn i sjuskemodus da han hadde en skjult depresjon og ville ut av forholdet. Jeg lot ham gå, og skaffa terapi til ham.

Anonymkode: 60287...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...