Gå til innhold

Min mann er en boms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har han helt opp i halsen nå og må få ut litt frustrasjon. Han kjøper aldri nye klær eller sko. Nå går han rundt i de styggeste jobbebukser, nuppete og gammel. Barberer seg omtrent aldri, jeg må trygler om at han skal ta det etter to uker. Frisør er også utelukket, jeg får kanskje overtalt han til å gå én gang i året. Håret står bare til alle kanter, han ordner det ikke.

Er så forbanna lei. Føler meg fanget i et ekteskap med en mann som er negativ, sur og har gitt opp alt av utseende og hygiene.

Anonymkode: c8c39...47b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skjønner du blir lei av å måtte passe på en voksen mann. Er han deprimert, eller har han alltid vært litt sluskete?

Anonymkode: 1821d...9db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, skjønner du blir lei av å måtte passe på en voksen mann. Er han deprimert, eller har han alltid vært litt sluskete?

Anonymkode: 1821d...9db

Spesielt når han ikke trenger å passes på.

Anonymkode: 49679...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har han helt opp i halsen nå og må få ut litt frustrasjon. Han kjøper aldri nye klær eller sko. Nå går han rundt i de styggeste jobbebukser, nuppete og gammel. Barberer seg omtrent aldri, jeg må trygler om at han skal ta det etter to uker. Frisør er også utelukket, jeg får kanskje overtalt han til å gå én gang i året. Håret står bare til alle kanter, han ordner det ikke.

Er så forbanna lei. Føler meg fanget i et ekteskap med en mann som er negativ, sur og har gitt opp alt av utseende og hygiene.

Anonymkode: c8c39...47b

Kan du kjøpe klær til han og kaste de gamle?

Jeg forstår at han vil ha komfortable klær, men nye og pene joggebukser er like komfortable som utslitte og nuppete.

Gir du han komplimenter når han endelig har vært til frisøren, eller kommer du med en sur kommentar om at det var på tide, og han skulle gjort det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skjønner du blir lei av å måtte passe på en voksen mann. Er han deprimert, eller har han alltid vært litt sluskete?

Anonymkode: 1821d...9db

Alltid vært litt sluskete, men ikke så ekstremt. Lurer nesten på om han har en vinterdepresjon. Han er skikkelig irritabel, negativ mot alt og ufin mot andre. Lat og tiltaksløs.

Anonymkode: c8c39...47b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (Akkurat nå):

Kan du kjøpe klær til han og kaste de gamle?

Jeg forstår at han vil ha komfortable klær, men nye og pene joggebukser er like komfortable som utslitte og nuppete.

Gir du han komplimenter når han endelig har vært til frisøren, eller kommer du med en sur kommentar om at det var på tide, og han skulle gjort det før?

Prøver å kjøpe litt nye klær, men de må nesten prøves først.

Er virkelig positiv mot han og gir masse komplimenter. Kan selvsagt bli oppgitt og lei av og til, jeg også.

Anonymkode: c8c39...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eks var sånn. Det var flaut å gå ut sammen med han. Hullete skitne klær, joggesko der tærne stakk ut, håret til alle kanter, skjegg som verken ble vasket eller stelt. Man kan ikke forandre voksne folk, kun seg selv. Dessverre. 

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min eks var sånn. Det var flaut å gå ut sammen med han. Hullete skitne klær, joggesko der tærne stakk ut, håret til alle kanter, skjegg som verken ble vasket eller stelt. Man kan ikke forandre voksne folk, kun seg selv. Dessverre. 

Anonymkode: f7d12...a3d

😔

Anonymkode: c8c39...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alltid vært litt sluskete, men ikke så ekstremt. Lurer nesten på om han har en vinterdepresjon. Han er skikkelig irritabel, negativ mot alt og ufin mot andre. Lat og tiltaksløs.

Anonymkode: c8c39...47b

Da høres det jo ut som om han kan være det. Om du orker kan du pushe ham med på tur, spesielt når det er sol, det gjør godt for tungsinn. Trening og god søvnrytme gjør mye. Får han truffet venner og kommet seg ut ellers? Det er også viktig for å komme ut av dumpa. 

Anonymkode: 1821d...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min eks var sånn. Det var flaut å gå ut sammen med han. Hullete skitne klær, joggesko der tærne stakk ut, håret til alle kanter, skjegg som verken ble vasket eller stelt. Man kan ikke forandre voksne folk, kun seg selv. Dessverre. 

Anonymkode: f7d12...a3d

Hvorfor blir dere sammen med slike menn? For så å klage etterpå..

Anonymkode: 4c182...aa1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da høres det jo ut som om han kan være det. Om du orker kan du pushe ham med på tur, spesielt når det er sol, det gjør godt for tungsinn. Trening og god søvnrytme gjør mye. Får han truffet venner og kommet seg ut ellers? Det er også viktig for å komme ut av dumpa. 

Anonymkode: 1821d...9db

Han er aldri ute av huset lenger, sett bort ifra jobb. Vi er en del sammen med felles venner og barn (har selv en gutt på 3 år) i helgene, men han er aldri alene med venner.

Vi er en del ute, pga sønnen vår, og merker faktisk at det er bedre stemning i huset de dagene det har vært sol og vi har vært på tur.

Anonymkode: c8c39...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor blir dere sammen med slike menn? For så å klage etterpå..

Anonymkode: 4c182...aa1

Jeg ble sammen med min mann da vi var 17 år, han var ikke slik da 😉 Nå er det snart 20 år siden, og ting skjer gradvis.

Ts

Anonymkode: c8c39...47b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor blir dere sammen med slike menn? For så å klage etterpå..

Anonymkode: 4c182...aa1

Man kan som sagt ikke påvirke andre til å forandre seg, men man heller ikke hindre forandring. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble sammen med min mann da vi var 17 år, han var ikke slik da 😉 Nå er det snart 20 år siden, og ting skjer gradvis.

Ts

Anonymkode: c8c39...47b

Samme. Vi er uansett ikke sammen lenger. 

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er aldri ute av huset lenger, sett bort ifra jobb. Vi er en del sammen med felles venner og barn (har selv en gutt på 3 år) i helgene, men han er aldri alene med venner.

Vi er en del ute, pga sønnen vår, og merker faktisk at det er bedre stemning i huset de dagene det har vært sol og vi har vært på tur.

Anonymkode: c8c39...47b

Kanskje du skal oppmuntre ham til å treffe venner en kveld eller noe? Eller invitere hjem til dere? Man får virkelig påfyll av slikt. 
 

Skjønner som sagt veldig godt at du er lei, og at det kanskje ikke frister å ta ansvar for ham, men det høres ut som at han kan trenge noen dytt for å komme ut av dette.

Og til de som mener at vi velger feil menn, disse sidene klarer de å skjule godt ganske lenge. 

Anonymkode: 1821d...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og til de som mener at vi velger feil menn, disse sidene klarer de å skjule godt ganske lenge. 

Anonymkode: 1821d...9db

Men at dere inntar offerrollen - som her - det har dere vel også holdt på med nokså lenge. Det er ikke sånn at ansvarlige voksne kvinner plutselig våkner en dag og tenker at fra og med i dag skal jeg unnvike alt ansvar og dytte det over på omverden, er det vel. 

Anonymkode: 5e904...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da høres det jo ut som om han kan være det. Om du orker kan du pushe ham med på tur, spesielt når det er sol, det gjør godt for tungsinn. Trening og god søvnrytme gjør mye. Får han truffet venner og kommet seg ut ellers? Det er også viktig for å komme ut av dumpa. 

Anonymkode: 1821d...9db

Ja, og så må TS passe på at lille gutten ikke overanstrenger seg, faller ned en trapp og har på votter og skjerf når han går ut.

Anonymkode: ccad3...e72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men at dere inntar offerrollen - som her - det har dere vel også holdt på med nokså lenge. Det er ikke sånn at ansvarlige voksne kvinner plutselig våkner en dag og tenker at fra og med i dag skal jeg unnvike alt ansvar og dytte det over på omverden, er det vel. 

Anonymkode: 5e904...315

Inntar man offerrollen om man ikke synes det er greit at mannen kler seg som en boms? 🤔

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Har han helt opp i halsen nå og må få ut litt frustrasjon. Han kjøper aldri nye klær eller sko. Nå går han rundt i de styggeste jobbebukser, nuppete og gammel. Barberer seg omtrent aldri, jeg må trygler om at han skal ta det etter to uker. Frisør er også utelukket, jeg får kanskje overtalt han til å gå én gang i året. Håret står bare til alle kanter, han ordner det ikke.

Er så forbanna lei. Føler meg fanget i et ekteskap med en mann som er negativ, sur og har gitt opp alt av utseende og hygiene.

Anonymkode: c8c39...47b

Vel, det er jo sånn at man er sammen med mennesker på sitt eget nivå. Dette er jo den kvaliteten menn du kan få åpenbart. Hva gjør deg selv til en så mye bedre catch bare fordi du kjøper oftere klær og går til frisøren?

Anonymkode: 221fd...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, det er jo sånn at man er sammen med mennesker på sitt eget nivå. Dette er jo den kvaliteten menn du kan få åpenbart. Hva gjør deg selv til en så mye bedre catch bare fordi du kjøper oftere klær og går til frisøren?

Anonymkode: 221fd...754

Nei, det er aldeles ikke sant. Og de som sier sånt er kvalme, arrogante og nedlatende mennesker, som regel menn. 

Anonymkode: f7d12...a3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...