Gå til innhold

36 år,singel med 2 barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du noen bryr seg om den åpenbare sannheten her? Kvinner som gir "råd" til hverandre prøver bare å løfte hverandre opp. "You go girl! Klart du kan få den du vil ha selv om du har psykisk baggasje og et par unger og har bikket 35!"

Man må spørre menn (som bare får svare anonymt) om man vil ha sannheten.

Barn trekker veldig ned. Det betyr ikke at det er umulig, men det er neppe lett. Du kan finne noen som vil ligge med deg, men som partner sier det seg selv at det blir en stor ekstra byrde for en mann som må forholde seg og ta vare på barn som ikke er sine, og som selv kommer i andre rekke

Det er så utrolig mye "cope" her, og klapping på skulder og typiske jenteråd. Det er mulig men du kan nok trekke fra en del poeng på denne "markedsverdien" her.

Er det virkelig ikke mulig å tenke seg frem til dette selv?

Anonymkode: 2186d...abb

Klart det..:) Jeg setter pris på ærligheten :) selv om det også er godt med en boost fra jentene... det har en også behov for vet du...

Anonymkode: da3e5...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss,kommer det folk bort til deg på cafe sånn? Det høres jo ut som en film :) trodde ikke folk gjorde sånn på ekte.

Det er ikke sosialt akseptert i Norge å gjøre slik. En dame kan nok gjøre det til en mann uten negative reaksjoner, eventuelt kan en veldig attraktiv mann kan holde på slik. Men vanlig er det vel ikke.

Ts - det er da ikke vanskelig 36 år gammel dame å få kjæreste! Herregud det er da bare å lage en profil på en datingapp 🙂 Ja du må jo snakke med og møte mange, men mangel på tilbud er det minste problemet.

Anonymkode: 252ce...7d3

Skrevet

Sannheten er nok litt i mellom, du kan sikkert finne en snill mann, men du har nok mistet muligheten til å velge på øverste hylle av menn med bra utseende, høy utdanning og god økonomi. Ikke bare er det færre single av disse i din alder, men de har gjerne gode muligheter til å få partnere som er både yngre og barnløse, enten vil de selv ha barn og da er dine barn i veien eller så vil de leve barnløst, da er også dine barn i veien.

Så trekker det nok litt ned at du kommer med bagasje også da, men altså, er du pen nok så kan du komme over alle disse ulempene, eller om kravene dine til "overfladiske egenskaper" (typ lønn, utseende, utdanning) kan fires litt på så går det nok helt greit.

Anonymkode: ad7e0...d1b

• Liker 1
Skrevet

Klart du finner kjærligheten igjen! 

Jeg var 34 når jeg kom ut av et voldelig forhold; men ptsd og skakkjørt selvtillit i bagasjen. Tre barn. 

tok to år med hard jobbing med meg selv, så møtte jeg kjæresten min. Vi har vært sammen i 6 år nå. 

Anonymkode: c854e...073

• Liker 1
Skrevet
Hero1 skrev (20 timer siden):

Menn liker ikke å betale for eller oppdra andre sine barn. Sorry, men det er sannheten.

Noen menn lever gjerne i denne misforståelsen. Da jeg var alene med to barn, var det jeg og far som hadde det økonomiske ansvaret, og det var også vår oppgave å oppdra barna, selv om vi var skilt. Da jeg fant meg en ny mann, var han til meg. Barna hadde allerede to foreldre.

Må si jeg synes det er rart å lese sånne utsagn. Jeg hadde overhodet ikke noe problem med å finne meg ny kjæreste da jeg var alene med to barn. Snarere tvert i mot, så hadde jeg flere interessenter. 

Anonymkode: d3bf3...6e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Klart du finner kjærligheten igjen! 

Jeg var 34 når jeg kom ut av et voldelig forhold; men ptsd og skakkjørt selvtillit i bagasjen. Tre barn. 

tok to år med hard jobbing med meg selv, så møtte jeg kjæresten min. Vi har vært sammen i 6 år nå. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Noen menn lever gjerne i denne misforståelsen. Da jeg var alene med to barn, var det jeg og far som hadde det økonomiske ansvaret, og det var også vår oppgave å oppdra barna, selv om vi var skilt. Da jeg fant meg en ny mann, var han til meg. Barna hadde allerede to foreldre.

Må si jeg synes det er rart å lese sånne utsagn. Jeg hadde overhodet ikke noe problem med å finne meg ny kjæreste da jeg var alene med to barn. Snarere tvert i mot, så hadde jeg flere interessenter. 

Tusen takk for oppløftende ord :) 

Jeg må nok bare jobbe litt med meg selv og selvtilliten så håper jeg trua kommer etterhvert… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

tok to år med hard jobbing med meg selv, så møtte jeg kjæresten min. Vi har vært sammen i 6 år 

😊 Kan du utdype hva du gjorde? Gjerne konkret hvilke grep du tok.

Hvordan har det funka å samarbeide med eksen om barna? Redd for at han er voldelig mot dem og? Eller har du dem 100% selv?

Anonymkode: 70d9b...d92

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

👏

Mitt inntrykk er at mange tenker at de ville styrt unna ei som har barn fra før. Men blir de kjent med ei som har det, liker henne, så tenker de annerledes. Finnes mange bra menn som oppriktig bryr seg om damas barn og funker flott som stefar.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at det er umulig, men vanskelig. Jeg tror det er lettere at en som har barn fra før blir sammen med en alenemor. 

Skrevet
Hero1 skrev (55 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er umulig, men vanskelig. Jeg tror det er lettere at en som har barn fra før blir sammen med en alenemor. 

Du sa at "menn liker ikke betale for og oppdra andre menns barn". Enten snakker du for deg selv, eller så dikter du opp ting, og presenterer det som fakta. Og du legger til grunn at når en kvinne ønsker seg ny kjæreste, så er det for pengene hans og for å finne en ny far til barna. Da påpeker jeg at premisset er feil i utgangspunktet.

De fleste kvinner jobber og forsørger seg og barna. Disse barna har også en far, og det er mer enn nok. At begge parter har barn fra før, kan absolutt være et pluss! Da har man større forståelse for hverandres situasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 18.20):

Har akkurat kommet ut av et voldelig forhold,og selvtilliten har fått seg en knekk.

Er det sånn at fordi man er såpass gammel og har to barn så er det over og ut for håp om å finne en skikkelig mann å dele livet med? en som faktisk er snill og god og behandler en slik en fortjener?

Selvfølgelig ikke. 

Jeg har flere bekjente som var enslige alenemødre i den alderen og de fleste har truffet nye bra menn.

Men alle de mannfolka har egne barn fra tidligere forhold, så i den grad man bare ønsker en prins uten barn fra før, så blir det kanskje vanskeligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 18.20):

Har akkurat kommet ut av et voldelig forhold,og selvtilliten har fått seg en knekk.

Er det sånn at fordi man er såpass gammel og har to barn så er det over og ut for håp om å finne en skikkelig mann å dele livet med? en som faktisk er snill og god og behandler en slik en fortjener?

Mamma ble singel som 46-åring. Da hadde hun meg på 15 og min lillesøster som var 3 år. Var mange som var interessert i henne, så den nye mannen flytta inn 6 mnd etter pappa flytta ut av huset. Jeg hatet han, da, så det ble mye konflikter. 

Du skjønner det. Det har ingenting med alder å gjøre. Det handler om du er åpen og interessert i å slippe inn en ny mann i livet ditt.

Er mange menn som er veldig interessert i meg som er 40 og singel. De er 40-åra er som lam for mennene, så du er bare barnet som er 36.

Jeg var ikke barn, så det kan være både positivt og negativt. 

Anonymkode: 31d30...521

Gjest Anonymdame@
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mamma ble singel som 46-åring. Da hadde hun meg på 15 og min lillesøster som var 3 år. Var mange som var interessert i henne, så den nye mannen flytta inn 6 mnd etter pappa flytta ut av huset. Jeg hatet han, da, så det ble mye konflikter. 

Du skjønner det. Det har ingenting med alder å gjøre. Det handler om du er åpen og interessert i å slippe inn en ny mann i livet ditt.

Er mange menn som er veldig interessert i meg som er 40 og singel. De er 40-åra er som lam for mennene, så du er bare barnet som er 36.

Jeg var ikke barn, så det kan være både positivt og negativt. 

Anonymkode: 31d30...521

Damer i 40-åra er som lam? Og bare barnet som 36-åring 😅 Jeg er 37 og føler meg verken som lam eller barn 😂 Skjønte ikke helt.. 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😊 Kan du utdype hva du gjorde? Gjerne konkret hvilke grep du tok.

Hvordan har det funka å samarbeide med eksen om barna? Redd for at han er voldelig mot dem og? Eller har du dem 100% selv?

Jeg har barna 100%. Han har ikke vært fysisk mot dem, men mye psykisk vold. Like ille i mine øyne. 
Jeg jobbet aktivt med å bryte dårlige mønster og vaner. Brukt mye meditasjon og brukt mye tid på å bli glad i meg Selv. Er en tøff prosess. Fikk mye drahjelp etter helgekurs hos unique Minds. Virkelig verdt å sjekke ut. Lykke til, en dag av gangen også stabler du livet ditt på bena igjen 💪

Skrevet

Where's my beta male provider hero that will provide for my future child ??  - 9GAG

Anonymkode: fa279...04d

Skrevet

Alenemødre er dealbreaker for meg og vet mange tenker det samme. 🤷

Anonymkode: ed698...a35

• Liker 1
Skrevet

I en alder av 36 er det vel mer vanlig å ha barn enn det å ikke ha barn? 

Som mann eller kvinne. Kjæreste kan man få i alle aldre.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var singel og på markedet i 30årene tenkte jeg at det ville være en fordel for meg at jeg var barnløs. Men det er jeg ikke så sikker på. Jeg er fremdeles singel og mistenker at jeg av den grunn tiltrekker meg flere useriøse menn. Så jeg tror egentlig ikke at det har ødelagt så mye at ts har barn, spesielt dersom hun har et ryddig og fungerende forhold til barnefar. 

Nå skal det sies at jeg selv styrer unna menn med barn da, så mynten har definitivt to sider. 

Anonymkode: 00ff4...aa8

Skrevet

Jeg opplevde i alle fall ikke mangel på interesse i mine måneder som singel i 30-årene. Både barnløse og menn med barn var veldig på. Men det er noe i utsagnet om at «like barn leker best», så jeg gikk for en skilt mann med barn fra før. Vi hadde mest til felles, og han forsto mine prioriteringer og min hverdag med små barn. 

Men TS: Bearbeid bruddet og det vonde skikkelig før du starter noe nytt. Det gir mye større sannsynlighet for at et nytt forhold faktisk varer. 

Anonymkode: 1d6ca...95f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg opplevde i alle fall ikke mangel på interesse i mine måneder som singel i 30-årene. Både barnløse og menn med barn var veldig på. Men det er noe i utsagnet om at «like barn leker best», så jeg gikk for en skilt mann med barn fra før. Vi hadde mest til felles, og han forsto mine prioriteringer og min hverdag med små barn. 

Men TS: Bearbeid bruddet og det vonde skikkelig før du starter noe nytt. Det gir mye større sannsynlighet for at et nytt forhold faktisk varer. 

Anonymkode: 1d6ca...95f

Ja jeg skal så absolutt bearbeide ting nå og bruke tid på meg selv. Jeg har på ingen måte lyst eller mulighet til å finne noen nå…. ❤️ Nå skal jeg fokusere på meg selv …

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...