Gå til innhold

Katrin sin prøvedagbok 💕


Katrin94

Anbefalte innlegg

Kakaoen skrev (8 timer siden):

Yay så gøy med 3+.

Men du er jo ikke syk, så for legen må jo dette bare bli gøy. Hva tenker du å si til legen? Måle hcg? Min erfaring er at de gjerne gjør det uten å sutre 😂
Krysser fingrene for at du ikke trenger å føle deg som en byrde 🤞🏼

Uff, jeg var veldig negativ her ser jeg 😅😅 hormonene har tatt meg 😅

Jeg skal be om blodprøver. Har bestilt time på helsestasjon og de sa jeg måtte ta blodprøver hos fastlegen på forhånd og få et «helsekort for gravide» eller noe sånt. Håper legen vet hvilke blodprøver han skal ta. Har også tenkt å si til legen at ettersom jeg nylig har hatt en spontanabort er jeg litt bekymret… Skal spørre om det finnes noe vi kan sjekke for eksempel hcg-stigning.  

Har aldri møtt denne fastlegen.håper han er flink og snill 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 3+ 🥳❤️ håper ikke det betyr noe at du har hatt brun utflod, er jo veldig bra at du ikke har hatt smerter hvertfall ☺️ kanskje legen kan ta hcg som du sier, håper det kan hjelpe med å trygge litt! ❤️ Er uansett ingen tvil om at den stiger siden du får sterkere tester 😊 Lykke til hos legen 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (1 time siden):

Uff, jeg var veldig negativ her ser jeg 😅😅 hormonene har tatt meg 😅

Jeg skal be om blodprøver. Har bestilt time på helsestasjon og de sa jeg måtte ta blodprøver hos fastlegen på forhånd og få et «helsekort for gravide» eller noe sånt. Håper legen vet hvilke blodprøver han skal ta. Har også tenkt å si til legen at ettersom jeg nylig har hatt en spontanabort er jeg litt bekymret… Skal spørre om det finnes noe vi kan sjekke for eksempel hcg-stigning.  

Har aldri møtt denne fastlegen.håper han er flink og snill 😊

Aha.. spørs om de vil ta disse standar blodprøvene så tidlig. Så vær forberedt på at du kanskje må tilbake og ta de. 
Det de sjekker hvis jeg husker rett er blodtypen din, om du er rhesus positiv eller negativ, om du har antistoffer etter røde hunder vaksine, syfillis og hepatitt.. 

Usikker hvorfor, men ofte vil de ikke ta disse før uke 8, og noen ikke før uke 12 🤷🏼‍♀️
Men hcg burde de kunne ordne, og helsekort 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+😄 

skjønner du ikke liker brun utflod, jeg har hatt det nå bittelitt hver dag i over en uke, og alt var jo bra på ultralyd nå! Og hun legen jeg snakket med på ultralyden sa det er stort sett helt uskyldig med brunt og at det i fleste tilfeller der det går dårlig bygger seg raskt opp til å bli blod, så lenge det bare er brunt så er det mest sannsynlig helt uskyldig🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 16.3.2022 den 7.57):

Aha.. spørs om de vil ta disse standar blodprøvene så tidlig. Så vær forberedt på at du kanskje må tilbake og ta de. 
Det de sjekker hvis jeg husker rett er blodtypen din, om du er rhesus positiv eller negativ, om du har antistoffer etter røde hunder vaksine, syfillis og hepatitt.. 

Usikker hvorfor, men ofte vil de ikke ta disse før uke 8, og noen ikke før uke 12 🤷🏼‍♀️
Men hcg burde de kunne ordne, og helsekort 🙂

Jeg avbestilte legetimen i morgen! Prøver å få en time i slutten av neste uke i stedet 😅 merkelig at noen ikke vil ta prøvene tidligere? Jaja, takk for at du svarer 💗 Jeg vet så lite om alt mulig føler jeg 😅

 

@Love90takk for beroligende ord. Den brune utfloden har gitt seg nå. Regner med det kom i som en konsekvens en en kosestund på mandag ;) 

Så bra det har gått fint med dere på UL!! 
Jeg hadde også brun utflod sist da jeg mistet, men da var det mye mer. Mørkere og klumper/slim samt smerter. Så jeg krysser fingrene for at dette bare var uskyldig ☺️
 

Så, jeg lurer på hvilken uke jeg er i… Starten av sist mens var 1 februar så i følge den beregningen er jeg i uke 7, 6+3. Men jeg hadde eggløsning CD22. Da er jeg kanskje egentlig i uke 6? 😅 Har lyst til å finne ut av dette for å bestille TUL. De sier der at jeg må være minst i 7. uke for at de skal kunne se noe. Noen som vet?

 

Ellers er jeg veldig kvalm.. Kvalmen har økt drastisk de siste dagene. Er verst når jeg våkner om morgenen og rundt middagstid. Sliter med å få i meg middag. Kan ikke komme på en eneste middagsrett jeg kan tenke meg… Noen som har noen tips til middagsretter som er noen lunde næringsrik samt kvalmevennlig? Hittil har jeg bare klart å få ned tomatsuppe (Toro) og makaroni og nudler uten noe på. Ikke sp næringsrikt akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger er jo så sykt forskjellige. Fastlegen min tok disse prøvene i uke 8. Men har hørt om flere som er teite og skal vente.. selv liker jeg å heller forberede meg på det værste :sjenert: 

Ang UL så tror jeg at jeg hadde tatt utgangspunktet i siste mens og bestilt meg UL i uke 8. Da ser man gjerne en liten bamsemoms der inne. Så leste jeg en plass at det er 98% eller noe sånt sjanse for at det går bra om man har sett hjerteslag i uke 8.

Min erfaring fra leger, gyn og Jm er at de ikke bryr seg en døyt om når du hadde EL. De går kun ut fra siste mens eller CRL mål på UL. 
Jeg vet nøyaktig når min lille må ha blitt unnfanget, men har ikke giddet å nevne det en gang. Jeg får så voldsomme EL smerter at det er ikke å ta feil av :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helsevesenet kaller de vel 6+0-6+6 for uke 6, 7+0-7+6 for uke 7, etc. så når det står at det anbefales å vente med TUL til uke 7 er det 7+0-7+6 som menes. Dette skriver de nettopp fordi det kan være vanskelig å vite akkurat hvor langt man er kommet, og hjertet begynner vel å slå 5+5 elns, så ved å ta TUL tidligst 7+0 er man mye sikrere å få et pålitelig resultat heller enn unødvendig bekymring i tilfelle man er litt kortere på vei enn man tror og dermed ikke ser hjertet enda ☺️ 

Selv tok jeg TUL 6+3, 10+2 og 12+5 tror jeg det var. 6+3 kunne vi se en liten klump hvor halve klumpen var et lite hjerte som slo, men for meg var det helt nødvendig å se at det faktisk var noe der inne 🥰 

Angående mat har jeg ingen gode råd annet enn å spise det som frister, og passe på at du får i deg nok væske 💖 For meg var farris veldig godt, og spiste vel litt oppkuttet frukt og grønnsaker for å få meg noe med litt næring. Jo! Smoothie fikk jeg i meg! Det synes jeg var både kaldt og godt, og puttet oppi masse frukt og grønt for å få meg litt husker jeg.  Kvalmen er jo en unntaksperiode for de fleste, og for meg ga det seg allerede da jeg rundet 10 uker cirka, så krysser fingrene for at du får det likedan 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte litt godt å høre at kvalmen har dukket opp. Har hørt at det øker sjansene for at det går bra 🥰🥰 Jeg ville tatt utgangspunkt i eggløsning hvis du skal på TUL for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 17.3.2022 den 21.28):

Leger er jo så sykt forskjellige. Fastlegen min tok disse prøvene i uke 8. Men har hørt om flere som er teite og skal vente.. selv liker jeg å heller forberede meg på det værste :sjenert: 

Ang UL så tror jeg at jeg hadde tatt utgangspunktet i siste mens og bestilt meg UL i uke 8. Da ser man gjerne en liten bamsemoms der inne. Så leste jeg en plass at det er 98% eller noe sånt sjanse for at det går bra om man har sett hjerteslag i uke 8.

Min erfaring fra leger, gyn og Jm er at de ikke bryr seg en døyt om når du hadde EL. De går kun ut fra siste mens eller CRL mål på UL. 
Jeg vet nøyaktig når min lille må ha blitt unnfanget, men har ikke giddet å nevne det en gang. Jeg får så voldsomme EL smerter at det er ikke å ta feil av :fnise: 

 

Takk for svar ❤️ Har bestilt TUL 28.03, det er siste dag i uke 8 basert på sist mens. Jeg har et stort behov for å bare sjekke om det er noe der inne? Er så uvirkelig 😅

 

Yrno skrev (På 18.3.2022 den 13.49):

I helsevesenet kaller de vel 6+0-6+6 for uke 6, 7+0-7+6 for uke 7, etc. så når det står at det anbefales å vente med TUL til uke 7 er det 7+0-7+6 som menes. Dette skriver de nettopp fordi det kan være vanskelig å vite akkurat hvor langt man er kommet, og hjertet begynner vel å slå 5+5 elns, så ved å ta TUL tidligst 7+0 er man mye sikrere å få et pålitelig resultat heller enn unødvendig bekymring i tilfelle man er litt kortere på vei enn man tror og dermed ikke ser hjertet enda ☺️ 

Selv tok jeg TUL 6+3, 10+2 og 12+5 tror jeg det var. 6+3 kunne vi se en liten klump hvor halve klumpen var et lite hjerte som slo, men for meg var det helt nødvendig å se at det faktisk var noe der inne 🥰 

Angående mat har jeg ingen gode råd annet enn å spise det som frister, og passe på at du får i deg nok væske 💖 For meg var farris veldig godt, og spiste vel litt oppkuttet frukt og grønnsaker for å få meg noe med litt næring. Jo! Smoothie fikk jeg i meg! Det synes jeg var både kaldt og godt, og puttet oppi masse frukt og grønt for å få meg litt husker jeg.  Kvalmen er jo en unntaksperiode for de fleste, og for meg ga det seg allerede da jeg rundet 10 uker cirka, så krysser fingrene for at du får det likedan 🤞🥰

Tusen takk for svar 💗Det er kompliserte greier dette her 😅Har bestilt time til TUL 28.03. Har et stort behov som du nevner for å se om det er noe der? Er også veldig nervøs. Det kan jo være 28.03 hjertene våres knuses igjen 😞💔

Takk for tips angående mat! Drikker smoothie med frukt,bær, grønnsaker og cottage cheese hver dag! Det går ned! Ellers synes jeg syrlige drikker hjelper ( for eksempler fanta lemon zero og ingefærbrus samt pærer. Spesielt kalde og harde pærer ❤️ Ellers funker brødskive med ost greit og ❤️ Kvalmen har vært litt mildere de siste fagene, håper ikle det betyr noe negativt. 
 

Prøver2021 skrev (16 timer siden):

På en måte litt godt å høre at kvalmen har dukket opp. Har hørt at det øker sjansene for at det går bra 🥰🥰 Jeg ville tatt utgangspunkt i eggløsning hvis du skal på TUL for å være på den sikre siden. 

takk ❤️ Har bestilt time TUL som jeg tror tar hensyn til sen EL. Håper jeg har beregnet riktig! Det er som du sier litt betryggende med kvalmen, men den kommer og går litt og er nå svakere nå enn tidligere i uken. Så da blir jeg jo bekymret igjen 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Masse lykke til på TUL 😍❤️ er sikker på at det kommer til å gå kjempebra 🥰 det med kvalmen tror jeg er helt normalt, det er vanlig at den kan komme og gå litt☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 20.3.2022 den 9.52):

Så spennende! Masse lykke til på TUL 😍❤️ er sikker på at det kommer til å gå kjempebra 🥰 det med kvalmen tror jeg er helt normalt, det er vanlig at den kan komme og gå litt☺️ 

Takk for betryggende ord ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

Tiden snegler seg av gårde.. 
Har vært hos fastlegen og tatt blodprøver. Han ville først ikke ettersom han mente det var alt for tidlig å ta prøver før uke 12, men han gikk med på det ettersom jeg trenger blodprøvesvarene til helsestasjon på tirsdag. Alle prøver var fine 🤞❤️ 
Fikk også helsekort for gravide. Jeg så etterpå at han hadde skrevet  «asymptomatisk. God almenntilstand» uten å noen gang ha spurt meg om hvordan jeg hadde det 😅

Symptomer: veldig ømme og såre pupper, kvalme og noen ganger brekninger. Mest på ettermiddagen. Veldig trøtt. Spesielt på kvelden. Ellers er formen ganske fin. 
 

Skal på TUL i morgen!! Er sååå spent. Det hadde vært så ubeskrivelig nydelig om vi får se et bankende hjerte ❤️😭 Jeg har likevel en dårlig følelse. Vanskelig å tro at dette liksom skal gå bra. Gruer meg til i morgen. Er redd for at denne fine «lykkeballongen» jeg er i skal sprekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (3 timer siden):

7+5

Tiden snegler seg av gårde.. 
Har vært hos fastlegen og tatt blodprøver. Han ville først ikke ettersom han mente det var alt for tidlig å ta prøver før uke 12, men han gikk med på det ettersom jeg trenger blodprøvesvarene til helsestasjon på tirsdag. Alle prøver var fine 🤞❤️ 
Fikk også helsekort for gravide. Jeg så etterpå at han hadde skrevet  «asymptomatisk. God almenntilstand» uten å noen gang ha spurt meg om hvordan jeg hadde det 😅

Symptomer: veldig ømme og såre pupper, kvalme og noen ganger brekninger. Mest på ettermiddagen. Veldig trøtt. Spesielt på kvelden. Ellers er formen ganske fin. 
 

Skal på TUL i morgen!! Er sååå spent. Det hadde vært så ubeskrivelig nydelig om vi får se et bankende hjerte ❤️😭 Jeg har likevel en dårlig følelse. Vanskelig å tro at dette liksom skal gå bra. Gruer meg til i morgen. Er redd for at denne fine «lykkeballongen» jeg er i skal sprekke. 

Masse lykke til på TUL imorgen. Skal ha ultralyd selv imorgen på akkurat samme tidspunkt 10+3 som sist da den var død på skjermen, så veldig nervøs selv😬 

men veldig positivt at du har symptomer, det lover veldig godt altså! Jeg hadde jo vært symptomfri i en uke sist før ultralyden da det gikk galt. Så jeg beroliger meg selv med at denne gangen er jeg kvalm hvertfall🙈 kommer til å gå kjempe bra❤️❤️ Hvilken tid har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love90 skrev (6 minutter siden):

Masse lykke til på TUL imorgen. Skal ha ultralyd selv imorgen på akkurat samme tidspunkt 10+3 som sist da den var død på skjermen, så veldig nervøs selv😬 

men veldig positivt at du har symptomer, det lover veldig godt altså! Jeg hadde jo vært symptomfri i en uke sist før ultralyden da det gikk galt. Så jeg beroliger meg selv med at denne gangen er jeg kvalm hvertfall🙈 kommer til å gå kjempe bra❤️❤️ Hvilken tid har du? 

Takk 💗 Skjønner godt at du er spent 💗 Høres jo positivt ut at du har symptomer 💕

Jeg har klokken 17. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (16 minutter siden):

 

Takk 💗 Skjønner godt at du er spent 💗 Høres jo positivt ut at du har symptomer 💕

Jeg har klokken 17. Hva med deg?

Håper dagen din går raskt til du skal se lille bønna🥰

jeg har 11.30 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Love90 skrev (4 minutter siden):

Håper dagen din går raskt til du skal se lille bønna🥰

jeg har 11.30 😊

Masse lykke til 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen. Krysser fingrene for et (eller to :fnise:) bankende hjerte ❤️
Helt normalt å holde på å dø av nervøsitet. Jeg gjør alltid det. Selv på OUL 🙈

Håper virkelig på positive nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen!! 🥰🥰 Krysser alt jeg har for at alt er i skjønneste orden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...