Gå til innhold

Katrin sin prøvedagbok 💕


Katrin94

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig fin stigning. Den siste der er sterkere enn min test var på IKM dato :fnise: 

Tenker du måle hcg stigning også for å få litt ro i sjela? Det har i hvertfall hjulpet her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Angeleyeog @Prøver2021, tusen takk for hyggelige ord 💕💕

 

@Kakaoenhmm, ja.. testene mine er veldig sterke… 😅Først var jeg glad for det. Tenkte det var et godt tegn, men så leste jeg noe på nettet om at det ikke nødvendigvis var så bra heller… 

Vet du når det er vanlig å måle hcg-stigning hos legen? Føler det er litt vel tidlig å dra til legen nå? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (1 time siden):

@Angeleyeog @Prøver2021, tusen takk for hyggelige ord 💕💕

 

@Kakaoenhmm, ja.. testene mine er veldig sterke… 😅Først var jeg glad for det. Tenkte det var et godt tegn, men så leste jeg noe på nettet om at det ikke nødvendigvis var så bra heller… 

Vet du når det er vanlig å måle hcg-stigning hos legen? Føler det er litt vel tidlig å dra til legen nå? 😅

Hva leste du på nettet som ikke var bra?

Jeg tenker jo bare tvillinger :ler: 

Jeg har målt hcg rundt uke 5 de gangene jeg har gjort det. Løp ikke ned dit umiddelbart, bare sånn i tilfelle det gikk i dass med en gang og mensen egentlig bare var litt forsinket. Som man hadde tenkt i gamle dager :fnise: 

Merker du noe symptomer da? Ømme bryster, tisse ofte, mer trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (16 timer siden):

Hva leste du på nettet som ikke var bra?

Jeg tenker jo bare tvillinger :ler: 

Jeg har målt hcg rundt uke 5 de gangene jeg har gjort det. Løp ikke ned dit umiddelbart, bare sånn i tilfelle det gikk i dass med en gang og mensen egentlig bare var litt forsinket. Som man hadde tenkt i gamle dager :fnise: 

Merker du noe symptomer da? Ømme bryster, tisse ofte, mer trøtt?

Hei! 
Jeg leste en tråd om en som var redd grunnet sterke tester. Hub hadde lest at det kunne tyde på down syndrom og/eller blæremola (ikke at jeg vet hva det betyr, men det høres jo ikke bra ut?). Jeg leste litt til og ser at det også kan tyde på tvillinger, jentefoster, to jentefoster, eller ha ingen betydning… 🙈

Jeg har bestemt meg for å ikke tenke noe mer på det og bare være glad for positive tester foreløpig. Finner vel tidsnok ut om noe ikke er som det skal. 
 

Jeg vil si at jeg har hatt lite symptomer. Det er vel ikke uvanlig siden det er så pass tidlig? 
I starten var et bare murringer og et veldig press nederst i magen. Det var vondt å ha på bukse. Det har avtatt litt. Litt såre bryster, føles litt større og tyngre. Litt småkvalm her og der og veldig trøtt. I går sluknet jeg 20.30 😋

Tenker jeg i hvertfall skal la det går 1-2 uker til før jeg drar til legen 🙈 

Jeg føler meg ganske nummen. Tør på en måte ikke være glad enda. I tillegg er jeg så trøtt/sliten at det føles ikke ut som jeg har kapasitet til å være glad? Orker ikke sette meg inn i alt jeg må vite om graviditet osv. kanskje jeg har litt mer symptomer enn jeg tror? 😬🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 6.3.2022 den 20.10):

12 dpo- enda sterkere test! Skal slutte å teste nå. Skal teste fredag for å se om ukeindikator har økt på digital. Ved forrige graviditet (endte med SA) opplevde jeg svake streker og lite stigning. 
Føler meg litt tryggere nå med så sterke streker, men det er jo enda VELDIG tidlig. 
lite symptomer. Litt kvalme og og et veldig press nederst i magen. Ellers føler jeg meg veldig bra. ☺️ Krysser fingrene 🤞🤞

64E91F42-D6ED-4F8C-AACD-3D1D6618D5EE.jpeg

Wow så fin stigning! Kan ikke tro noe annet enn at dette kommer til å gå bra hvertfall 😍 det med blæremola vet jeg ikke nok om til å si noe, men har lest at det er veeeldig liten sjanse for at det skjer - typ et par tilfeller i året bare i Norge. Så statistikken er på din side❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (17 timer siden):

Wow så fin stigning! Kan ikke tro noe annet enn at dette kommer til å gå bra hvertfall 😍 det med blæremola vet jeg ikke nok om til å si noe, men har lest at det er veeeldig liten sjanse for at det skjer - typ et par tilfeller i året bare i Norge. Så statistikken er på din side❤️

Takk for beroligende ord ❤️ Turde ikke Google det 😅😅 

2-3 uker på digital i dag! 15 dpo og ingen antydning til mensen. 🥳 Har de siste dagene bekymret meg over lite symptomer. Men har besluttet å slutte å bekymre meg, også får vi se hvordan det går 🤣🤣

E412ADD4-4AE5-4669-BB2C-779113A006E8.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 2-3 🥰🥰 Forstår at du tenker på det med symptomer siden det ofte virker som mange har så mange av dem tidlig. I følge de fleste kilder kommer de vanligvis ikke før i uke 5-6. Ei venninne av meg hadde nesten ingen symptomer. Hun var bare mer sulten og trøtt rundt uke 7-10. Hun er gravid i uke 25 nå og alt står bra til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (20 timer siden):

Grattis med 2-3 🥰🥰 Forstår at du tenker på det med symptomer siden det ofte virker som mange har så mange av dem tidlig. I følge de fleste kilder kommer de vanligvis ikke før i uke 5-6. Ei venninne av meg hadde nesten ingen symptomer. Hun var bare mer sulten og trøtt rundt uke 7-10. Hun er gravid i uke 25 nå og alt står bra til ❤️

Takk. Det var betryggende. ❤️ Jeg har nok litt symptomer altså, men ganske svake. Jeg tenker at jeg ikke skal lese så mye inn i det og heller ta det som noe positivt foreløpig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (5 timer siden):

Takk. Det var betryggende. ❤️ Jeg har nok litt symptomer altså, men ganske svake. Jeg tenker at jeg ikke skal lese så mye inn i det og heller ta det som noe positivt foreløpig ❤️

Høres veldig lurt ut ❤️ Sunt å glede seg til det motsatte er bevist. Sannsynligheten for at dette går bra er langt større enn at det ikke gjør det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg at jeg måtte snike meg innom og bli litt bedre kjent med deg, også kommer jeg inn og leser så herlig lesning at hormonella selvfølgelig måtte tørke en tåre! Gratulerer så masse masse med spire, måtte den klore seg fast! :hjerter:❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 8.3.2022 den 7.17):

Hei! 
Jeg leste en tråd om en som var redd grunnet sterke tester. Hub hadde lest at det kunne tyde på down syndrom og/eller blæremola (ikke at jeg vet hva det betyr, men det høres jo ikke bra ut?). Jeg leste litt til og ser at det også kan tyde på tvillinger, jentefoster, to jentefoster, eller ha ingen betydning… 🙈

Jeg har bestemt meg for å ikke tenke noe mer på det og bare være glad for positive tester foreløpig. Finner vel tidsnok ut om noe ikke er som det skal. 
 

Jeg vil si at jeg har hatt lite symptomer. Det er vel ikke uvanlig siden det er så pass tidlig? 
I starten var et bare murringer og et veldig press nederst i magen. Det var vondt å ha på bukse. Det har avtatt litt. Litt såre bryster, føles litt større og tyngre. Litt småkvalm her og der og veldig trøtt. I går sluknet jeg 20.30 😋

Tenker jeg i hvertfall skal la det går 1-2 uker til før jeg drar til legen 🙈 

Jeg føler meg ganske nummen. Tør på en måte ikke være glad enda. I tillegg er jeg så trøtt/sliten at det føles ikke ut som jeg har kapasitet til å være glad? Orker ikke sette meg inn i alt jeg må vite om graviditet osv. kanskje jeg har litt mer symptomer enn jeg tror? 😬🙄 

Nei kjære du må ikke lese slikt om sterke tester. Er jo mye rart folk opplever som de skylder på ditten og datten!!

Ikke uvanlig med lite symptomer. De fleste tror jeg får seg en smell rundt uke 6. Var i hvertfall da ting endret seg for min del.

All ære til de som føler MASSE glede ved positiv test. Jeg synes det har vært kjempeskummelt.. Alle gangene jeg har vært gravid. Er ikke før etter uke 12 at jeg har klart å glede meg mer. Så ikke stress på fravær av glede. Det er helt normalt!!

Og veldig gøy at testen viser 2-3 :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fioratakk! Håper på det 🤞😍

@Kakaoentakk for beroligende ord! Det føles liksom ikke ekte ut. Vanskelig å glede seg da synes jeg. 
Tenker jeg foreløpig bare skal være glad for lite symptomer og ikke tenke at det er negativt. 
 

5+2 🥳
I går bestilte jeg time både hos fastlegen og på helsestasjon. Jeg følte det var litt crazy siden der er så tidlig. Sist gang måtte jeg avbestille time hos lege og helsestasjon etter SA. Husker jeg syntes det var en ekstra påkjenning. MEN alle appene mine sier jeg bør bestille time tidlig, så da får jeg gjøre det. 😅
Om dette går veien ønsker jeg primært oppfølging på helsestasjon. Fikk beskjed der om at jeg først måtte til legen for blodprøver. 
 

Plan fremover:

Onsdag 16.03: Forhåpentligvis 3+ på clearblue ukeindikator 🤞🤞🤞

Fredag 18.03: Legetime for blodprøver

(19.03: hjertet begynner å slå i følge babyverden) 💕💕💕

28.03: kanskje TUL om ting virker lovende (ikke bestilt time) er da 7+4 🤞

29.03: Time på helsestasjonen 

 

Føles bra ut å ha en plan!! ☺️
Nå er bare planen å holde ut helgen. Har flere i familien boende hos meg ettersom vi skal feire 90-årsdag. Mannen er vekkreist. Jeg føler meg så sliten og trøtt og vil egentlig bare krølle meg opp i en krok ALENE, men kan jo ikke det med så mange på besøk som må vartes opp. Hyggelig med besøk altså, jeg bare er litt sliten etter en lang arbeidsuke. 
 

uansett. Rar greie: Jeg er blitt helt VILL etter pistasjis med sjokoladebiter!! Tenker på det hele tiden 🤤🤤 Det rare er at jeg før ikke likte det. Har egentlig aldri spist det før 😅😅 Mannen løp ut og kjøpte til meg på torsdag og FY SØREN så tilfredsstillende det var!! 
 

Nå blir det mye babling fra meg.. Så deilig å ha et sted å lufte tankene litt. Føler meg veldig alene egentlig. Vi har blitt enig om å ikke fortelle noen før uke 12 denne gangen. Gleder meg veldig til å snakke med noen på helsestasjonen 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å ha ulike datoer å se frem til!! Høres ut som en fin plan for tiden fremover 🥰 Gleder meg på dine vegne. Vet du om moren din var plaget av symptomer under graviditet? Det viser seg at man ofte kan få lignende plager. Venninnene mine som har mødre som hadde lite symptomer har hatt det selv og omvendt. Det trenger jo ikke ha betydning, men kan jo kanskje roe deg ned om du vet at moren din ikke hadde det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha sånne konkrete delmål å se frem til! :jepp: Jeg bestilte også diverse timer omtrent på samme uke som deg, som du sier - appene sier jo at man skal det! Også er det jo greit å ha det på plass!

Hva er det med is i svangerskapet? Jeg er også blitt helt vill etter is, men solo-is er blitt min greie da :fnise: Syns du skal nyte pistasjisen med god samvittighet!

Håper du snart er i mål med den travle helgen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå pistasjis!! NAM.. Jeg spiste det for "første gang" på lenge før jul. Den veganske 🤤

Jeg tåler ikke laktose så veldig bra, så vanlig pistasjis har jeg ikke spist siden jeg var 17 år. Det var såååå godt! Bra du gir etter for cravings. Kanskje kroppen trenger en mineral som finnes i pistasjnøtter? Det er i hvertfall en god unnskyldning å bruke til seg selv :Nikke:

Håper du har overlevd besøkshelgen! Og gøy med litt planer å krysse av fremover. Det hjelper i hvertfall dagene til å gå liiiitt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Prøver2021, takk. Du er god ❤️ Hmm, jeg tror ikke hun var veldig plaget. Litt kvalme og dårlig matlyst mener jeg hun har snakket om. Interessant!

@Fioraja! Greit å ha planlagt litt! Åj, solo is 💗 Har nytt pistasjis, men nå er jeg litt lei. Nå går det i fiskepinner med avokado og fetaost på 🤪 Det gikk fint med besøk. Var mest koselig ❤️

@Kakaoentakk! Har vært koselig med besøk og pistasjis har jeg kost meg med 🥰

@Ruskemortusen takk for det ❤️❤️

3+ på test med ukesindikator i dag 🥳

Meeen har hatt noe brunt utflod idag… Har ikke smerter. Kan ikke gjøre noe annet enn å håpe det går bra 🤞💗 

Har litt symptomer (kvalme, trøtthet, ømme bryster), men ingenting som plager meg nevneverdig, heldigvis ❤️

Jeg gruer meg litt til legebesøk på fredag. Hater å gå til legen ettersom jeg føler aldri jeg er syk nok til å gå dit og at jeg bare er i veien. Er seriøst redd for at de skal bli sure på meg fordi jeg kommer til dem så tidlig i graviditeten… 

Ønsker dere som gidder å lese her en fin uke 😁

A0926157-BB71-4E10-9BCC-901842794A95.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gøy med 3+ 🥰 Krysser fingrene for at brun utflod bare er uskyldig. Tenker det er positivt at du begynner å merke litt symptomer 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay så gøy med 3+.

Men du er jo ikke syk, så for legen må jo dette bare bli gøy. Hva tenker du å si til legen? Måle hcg? Min erfaring er at de gjerne gjør det uten å sutre 😂
Krysser fingrene for at du ikke trenger å føle deg som en byrde 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...