Gå til innhold

Katrin sin prøvedagbok 💕


Katrin94

Anbefalte innlegg

Kjenner igjen tankene dine. Det oppleves plutselig som et stort valg og endring. Tror det er naturlig å tenke sånn ❤️ Når det er sagt, tror jeg man får tilført mye nytt som man ikke kan se for seg før man sitter med baby i armene 🥰 Mange sier at livet forandres totalt på en positiv måte. Lykke til de neste dagene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende tider i vente! 🤞 Jeg er helt sikker på at alt du lurer på vil falle til rette når dere får en liten en gang i fremtiden! Jeg har venner som bor uten familie i nærheten som klarer seg helt fint uten den ekstra barnepassen. Det betyr jo at man ikke kan være så spontan som tidligere, men det ordner seg, og hvor mye spontanitet kan man egentlig forvente når man får barn? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat de samme tankene. Følelsen av at det vi gjør et veldig uansvarlig og at vi ikke er egnet, at vi ikke er "voksen" nok. Har måtte si til meg selv mange ganger at selvfølgelig er vi egnet til å gi et barn et godt liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kakaoen @Prøver2021 @Mallisa @Ruskemor

Tusen takk for svar og støttende ord! Dere er gode ❤️ 
 

De vonde tankene er litt borte nå. Mye annet som skjer i liver og i verden nå, og jeg synes det er deilig at det er over en uke til jeg må ta inn over meg at jeg er gravid eller ikke. Jeg kjenner heldigvis at begge resultater hadde vært helt strålende ☺️ ❤️

Jeg hørte en gang at man heller burde være bekymret om man ikke synes det er skummelt å sette et barn til verden og og setter spørsmålstegn til egen egnethet. Det er nok et sunnhetstegn at man gjør disse vurderingene tenker jeg. 

Nå er jeg altså 4DPO og har de siste dagene følt mye på rare smerter og stikkinger nederst i magen. Jeg klarer ikke å huske om det pleier å være sånn etter EL????

EL og dagen etter: smerte høyre del av nederste del mage (eggstokk/eggleder?). Deretter en slags stikkende smerte nederst på venstre side. Og i dag og i går: murring «rett over tissen», som om det er et ekstra trykk der. 
 

Ikke lett å bli klok på, denne kroppen. Jeg synes det er spennende å følge med og notere litt hva som skjer. I forrige prøveperiode følte jeg at jeg hadde alle graviditetssymptomer da jeg hadde PMS. Jeg er glad jeg gjorde grundige notater den runden jeg kan sammenligne med nå.

I går var jeg helt crazy: drakk et glass vin og spiste «forbudte» oster! 🍷Det gjorde godt! I forrige syklus levde jeg som om jeg var gravid. Men nå tenker jeg å ha et mer avslappet forhold til det. Ikke ta helt av, men ikke være så rigid. Det føles godt. Gi meg gjerne beskjed om det er totalt uansvarlig å drikke et glass vin her og der mellom el og ikm! Min tolkning av det jeg har lest er at det ikke er det.

takk til dere som gidder å lese dagboken min og kommentere ❤️ Det varmer mye ❤️

Endret av Katrin94
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke lett å bli klok på kroppen, føler den lever sitt eget liv og vi bare må henge med.

Syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å drikke vin og spise ost. Jeg tenker det er bedre for den mentale helsen å leve naturlig til testen er positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vin og kos deg! Denne graviditeten drakk jeg mellom EL og IKM. Var ute med noen venner og tenkte ikke tanken at jeg kaaaaanskje kunne være. Var vel en god uke etter EL. Men det gikk helt fint.

Høres sunt ut å senke skuldrene å leve som normalt. Et glass vin går fint. Grisefylla dagen før IKM hadde jeg kanskje droppet 😂 Var sånn jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann. Jeg skulle på en skikkelig jobbfest. Hadde vært prøvere leeeeenge og gitt opp egentlig. Men den dagen føltes noe litt annerledes. Og jeg måtte bare teste for å være sikker på at jeg kunne drikke meg shitings. Vel.. overraskende kom det jaggu opp to streker, og det ble edru fest på meg :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du store alpakka. I sjokk. DPO 9 tidligtest. For det er vel flere som kan se to streker? 
absolutt ingen symptomer siden litt stikking/kribling etter el. Svake mensenslignende murringer i dag. Har ikke vært sunn, hatt corona + coronavaksine denne syklusen +drukket noe alkohol mellom el og i dag. Håper den sitter likevel 🤭🤞

C3BC6F7B-BD26-4628-8064-5B30504B7F42.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var jo veldig synlig til å være 9 DPO! Umulig å ikke se to streker der! 
Kanskje du har to inni der siden den er så sterk :lur:

Neida.. Men gratulerer :strix: Det hjalp å leve livet som normalt :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå hurra 🥳🥳 Gratulerer så mye! Det er jo tidenes tydeligste strek på 9DPO, ingen tvil om at det er en liten spire inni der! 🥰 Da var det bare å la der synke inn, og prøve å ikke la bekymringene ta deg de neste ukene (selv om det nok er lettere sagt og gjort, spesielt etter å ha mistet) 🤗 Helt fantastisk, nå ble jeg oppriktig veldig glad 😄 Har fulgt med deg hele veien selv om jeg ikke er så god på å legge igjen spor 🥰 Gratulerer 🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå gøy😄😄 gratulerer såå mye! Og for en strek til å være bare 9 dpo da😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10dpo

Tusen takk alle sammen ❤️ Det gjør så godt med så fine lykkeønskninger! 
 

@Kakaoen, tvillinger? 😱 hjelpemeg. Min bror har tvillinger.. 

Sterkere test i dag og positiv på digital 🥳 Tenker veldig LITE på det. Tror ikke helt på det enda. Tror kanskje jeg tror mer på det om jeg får mer symptomer og får 2-3 på digital. 

I dag har jeg hatt litt mensmurringer og bitte litt brun utflod. Blir med en gang veldig bekymret. Hadde brun utflod en stund før jeg mistet sist. Dog, ganske mye brunt og sterke murringer i flere dager. 
Har som sagt lite symptomer. Det mest påfallende er vel fravær av PMS-plager.

Ellers synes jeg min elskede pepsi max smaker dårlig, kalde pærer er veldig godt, et slags «spenn» i magen. Vondt å ha buksen igjen. Sitter med buksesmekken åpen på jobb 😅

Jeg synes alt som skjer i verden er skummelt. Distanserer meg veldig fra det. Tenker mye på de stakkars i Ukraina. Håper verden er et bedre sted om denne lille spiren kommer til verden ❤️ 
 

Jeg kommer nok til å være veldig bekymret frem til jeg mistet sist 6+6. litt mindre bekymret etter det kanskje om spiren holder. Prøver å sitte rolig i båten. ❤️

09114A89-3386-4CDA-9239-F09ABCCE0CCE.jpeg

62147278-C0DA-4CAD-B1C7-6C3694425667.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gøy at testene stiger og at du merker endringer i smak!! 🥰 Det er utrolig hva en graviditet gjør med en kropp. Så glad på dine vegne 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 11 - 4+2

Fremdeles litt brun utflod. Virker ganske utvannet med litt brunlig farge. Bekymrer meg litt, men må vel bare se hvordan det går. 

Merkelig å være så tidlig gravid… Føles ikke helt trygt ut. Virker sååå lenge til ikm på onsdag. Kanskje jeg føler meg litt tryggere etter det. Forrige gang jeg var gravid oppdaget jeg det ikke før 5 dager etter ikm. 

Må bare legge til at samme dag vi fant ut at jeg er gravid måtte vi ut med 20 000 kr på bilverkstedet!!! Passet såååå dårlig. Heldigvis har jo vi en buffer, men kjipt med et så betydelig inngrep i bufferen når vi vet det kan bli mye utgifter fremover 😅🥵🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katrin94 skrev (31 minutter siden):

DPO 11 - 4+2

Fremdeles litt brun utflod. Virker ganske utvannet med litt brunlig farge. Bekymrer meg litt, men må vel bare se hvordan det går. 

Merkelig å være så tidlig gravid… Føles ikke helt trygt ut. Virker sååå lenge til ikm på onsdag. Kanskje jeg føler meg litt tryggere etter det. Forrige gang jeg var gravid oppdaget jeg det ikke før 5 dager etter ikm. 

Må bare legge til at samme dag vi fant ut at jeg er gravid måtte vi ut med 20 000 kr på bilverkstedet!!! Passet såååå dårlig. Heldigvis har jo vi en buffer, men kjipt med et så betydelig inngrep i bufferen når vi vet det kan bli mye utgifter fremover 😅🥵🥵

Kan det være rester av festeblødning? Det tyder jo på gammelt blod. Krysser fingrene for deg fremover 🤞🏻 Kjipt med utgifter… Bil er dyrt 😅🚗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, gratulerer så mye 🥰❤️ så fantastisk! Og veldig sterk strek så dette lover godt 🙏❤️ skjønner at du er bekymret for brun utflod, håper ikke det betyr noe 😊 er jo mange som har det i starten av graviditeten 💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo- enda sterkere test! Skal slutte å teste nå. Skal teste fredag for å se om ukeindikator har økt på digital. Ved forrige graviditet (endte med SA) opplevde jeg svake streker og lite stigning. 
Føler meg litt tryggere nå med så sterke streker, men det er jo enda VELDIG tidlig. 
lite symptomer. Litt kvalme og og et veldig press nederst i magen. Ellers føler jeg meg veldig bra. ☺️ Krysser fingrene 🤞🤞

64E91F42-D6ED-4F8C-AACD-3D1D6618D5EE.jpeg

Endret av Katrin94
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...