Gå til innhold

Katrin sin prøvedagbok 💕

Katrin94

Anbefalte innlegg

Så bra den kom i det minste! Følte det akkurat som deg når jeg ikke ble gravid nå første mnd etter SA. ☹️ Man bygger seg jo opp et lite håp om at det skal gå "opp i opp" siden man har mista. Jeg pleier å ta testene på morgenen. Da vet jeg at urinen er konsentrert nok. Og så prøver jeg heller å ta en i 16-17 tiden med minst 3-4t urin når jeg ser at det skjer noe på morgentesten. Ofte må jeg ofre å ikke drikke noe på formiddagen for jeg har også en håpløs blære 😂😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mallisa skrev (På 1.2.2022 den 17.54):

Så bra den kom i det minste! Følte det akkurat som deg når jeg ikke ble gravid nå første mnd etter SA. ☹️ Man bygger seg jo opp et lite håp om at det skal gå "opp i opp" siden man har mista. Jeg pleier å ta testene på morgenen. Da vet jeg at urinen er konsentrert nok. Og så prøver jeg heller å ta en i 16-17 tiden med minst 3-4t urin når jeg ser at det skjer noe på morgentesten. Ofte må jeg ofre å ikke drikke noe på formiddagen for jeg har også en håpløs blære 😂😩

Takk for tips! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD4 PP2 
I går fikk jeg vaksinedose 3 🥳

Håper ikke det blir noe kluss med syklus. Noen som har opplevd det? Og i så fall; hvilke kluss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (2 timer siden):

CD4 PP2 

Håper ikke det blir noe kluss med syklus. Noen som har opplevd det? Og i så fall; hvilke kluss? 

Tok den selv for halvannen uke siden. Blødde litt mer enn vanlig under mensen men det forsinker ikke EL her 🥳 håper du ikke får noe kluss ☺️ tenker uansett at det er bedre å ta den før EL enn etterpå, føler at da kan den muligens forhindre en graviditet 🙈

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 CD8

..og der fikk jeg positiv test;

KORONAEN har meldt sin ankomst. 🦠

Har ikke så mye tro på denne runden lenger 😅 

Jeg er ikke så dårlig foreløpig. Bare litt småpjusk. Har faktisk hatt en hyggelig spastund i badekaret ❤️Håper det holder seg sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/4/2022 at 6:49 AM, Katrin94 said:

CD4 PP2 

Jeg fikk EL par dager senere enn anntatt ellers ikke noe. Håper det sitter denne PP selv ned koronaen i hus 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14-PP2

Har begynt å teste etter eggløsning for første gang. 
Ganske bedrøvelige resultater. 
Er jeg så langt unna tror dere at jeg bare kan la være å teste noen dager for å spare på testene? 🤔 Eller kan det stige veldig brått EL først kommer?

Om syklusen er sånn ca normal igjen forventer jeg EL en dag mellom mandag og torsdag denne uken. 
covid-vaksine og covid-sykdom kan kanskje ha tukla litt med syklusen da…

E703B5D0-8CD6-45DB-BD92-7CFD34336936.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvis syklusen din pleier å være slik at du får eggløsning i perioden mandag til torsdag denne uken, ville jeg fortsatt. Min opplevelse er at testen plutselig blir positiv. Det skjer ofte på ettermiddag/kveld for min del 😊 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det samme som over her! Min også pleier å være ganske svak med en ør liten stigning bare fra dagen før når jeg tar på morgenen for å så være full positiv samme dag på ettermiddag! Så test morgen å ettermiddagen 👌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, @Prøver2021og @Love90 ❤️

Venter fortsatt uten å se noe stigning. Fikk en del av det jeg tror er eggløsningsslim i løpet av dagen i går og trodde at test i går ettermiddag eller i dag tidlig skulle vise en stigning. Men nei…

Når pleier eggløsningsslim å inntreffe ift. eggløsning? 🤔

Egentlig gjør det ikke så mye at eggløsning ikke kommer. Mannen er fremdeles dårlig av covid, så det hadde ikke blitt noe sengekos om eggløsning hadde kommet. I tillegg har jeg lyst til å kose meg ekstra på noen festligheter jeg skal på i helgen om EL ikke inntreffer ☺️🥳💃🏼

435A5D1E-3611-4FCB-BD9E-5C6343E3BA22.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggløsningsslim kan komme opptil 5 dager før (tror jeg). Høres ut som eggløsningen er på vei!! Vi kan jo håpe at den lar vente på seg til over helgen slik at kjæresten din er klar for aksjer. Kose deg i helgen kan du gjøre uansett ❤️ Mener jeg har hørt at det ikke er farlig å drikke alkohol før man har fått positiv test. Har lest det samme på nettsidene til en av fertilitetsklinikkene. God helg!! ❤️ Kos deg masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg🙋🏻‍♀️ Spennende å følge med i prøverdagbøkene igjen. Har nesten ikke vært her inne siden jeg ble gravid i november. Prøvde selv aktivt i 6 mnd. kjenner aboslutt igjen både tanker og følelser i flere av dagbøkene her. 

ang slim så kan det komme en del dager før selve EL. Selv fikk jeg alltid slim en uke før EL faktisk inntraff. Og som de andre sier så kan testene plutselig gå fra supersvake til helt positive. Den syklusen jeg ble gravid så kødda testene skikkelig. Fikk aldri en helt positiv test men mange sterke i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 18.2.2022 den 9.11):

Eggløsningsslim kan komme opptil 5 dager før (tror jeg). Høres ut som eggløsningen er på vei!! Vi kan jo håpe at den lar vente på seg til over helgen slik at kjæresten din er klar for aksjer. Kose deg i helgen kan du gjøre uansett ❤️ Mener jeg har hørt at det ikke er farlig å drikke alkohol før man har fått positiv test. Har lest det samme på nettsidene til en av fertilitetsklinikkene. God helg!! ❤️ Kos deg masse

Takk for svar!! Troendes er viktig å kose seg når man kan og ikke bli for rigid (se lenge det ikke skader et eventuelt forstår selvfølgelig)!🥰

tørkestativ skrev (På 18.2.2022 den 12.06):

Snikleser melder seg🙋🏻‍♀️ Spennende å følge med i prøverdagbøkene igjen. Har nesten ikke vært her inne siden jeg ble gravid i november. Prøvde selv aktivt i 6 mnd. kjenner aboslutt igjen både tanker og følelser i flere av dagbøkene her. 

ang slim så kan det komme en del dager før selve EL. Selv fikk jeg alltid slim en uke før EL faktisk inntraff. Og som de andre sier så kan testene plutselig gå fra supersvake til helt positive. Den syklusen jeg ble gravid så kødda testene skikkelig. Fikk aldri en helt positiv test men mange sterke i flere dager.

Hei! Velkommen ❤️ Tusen takk for svar! 
Gratulerer så mye med graviditet ❤️ Ble også gravid i november, men mistet.. 

NÅ ser det mer lovende ut; plutselig mye sterkere! Positiv eller? Eller skal det være  1 eller over i ratio? 
Fikk lagt inn aksjer natt til lørdag. I dag er svigers på besøk helt til i kveld. Men forhåpentlig blir det noen aksjer i i kveld. Uansett veldig fint å vite at det skjer noe, selv med vaksine og covid. 6552DAE6-20A6-4408-A5C2-31F122246A01.thumb.png.a9183dc2f6f981bef8ac370edfb3f08d.png

Endret av Katrin94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katrin94 skrev (1 time siden):

Takk for svar!! Troendes er viktig å kose seg når man kan og ikke bli for rigid (se lenge det ikke skader et eventuelt forstår selvfølgelig)!🥰

Hei! Velkommen ❤️ Tusen takk for svar! 
Gratulerer så mye med graviditet ❤️ Ble også gravid i november, men mistet.. 

NÅ ser det mer lovende ut; plutselig mye sterkere! Positiv eller? Eller skal det være  1 eller over i ratio? 
Fikk lagt inn aksjer natt til lørdag. I dag er svigers på besøk helt til i kveld. Men forhåpentlig blir det noen aksjer i i kveld. Uansett veldig fint å vite at det skjer noe, selv med vaksine og covid. 6552DAE6-20A6-4408-A5C2-31F122246A01.thumb.png.a9183dc2f6f981bef8ac370edfb3f08d.png

Trist å høre at du mistet☹️
syns den set gaanske positiv ut, om ikke så er det ikke langt i fra! Det sies vel egentlig at den skal være over 1. men som sagt; i oktober kom ingen av mine seg over 1, men hadde jo tydeligvis EL likevel. Hadde tatt en i ettermiddag og😄 her er min fra den rare syklusen i oktober. Testene pleide alltid å bli veldig negative etter EL, men her holdt de seg realtivt sterke. Måtte bare slutte å teste for å ikke bli sprø😅

CF97836D-F124-4D0E-AAB8-4BA76B53BDBC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper eggløsningen din er like rundt hjørnet😄 mine positive eggløsningstester pleier ofte ikke å bli sterkere enn den du la ut der, før de blir svakere igjen og eggløsningen skjer, så jeg ville regnet den der som positiv, kan jo bli enda sterkere i ettermiddag 😄 krysser fingrene for gullegget 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 2DPO 🥳

Fikk til slutt en tydelig peak. Fornøyd med det. Har aldri før klart å tidfeste EL. Skulle vel egentlig lagt inn aksjer EL-dag. Men det ble ikke noe av. Fikk lagt inn litt på forhånd så tror kanskje ikke løpet er helt kjørt? 🤔

Jeg har hatt litt vanskelige tanker i det siste angående det å få barn. Etter jeg ble gravid i desember og mistet hadde jeg et ekstremt behov for å bli fort gravid igjen for å lege det såret jeg hadde i mitt hjerte og vi bestemte oss for å prøve igjen. 

Nå føles det ut som såret er leget og lysten på barn er ikke så altoppslukende lenger. Mange tanker melder seg.. Vil jeg bli en god mor? Vil jeg få tid til å slappe litt av en gang i blant? Vil vi kunne ha kjærestetid? Vil jeg miste spennende muligheter på jobb? Føles vanskelig å bo så langt fra familie. Har ikke lyst til å flytte «hjem». Ingen i omgangskretsen har barn eller tenker på å få barn. Vil vi bli utestengt fra vennegjengen? Hvordan skal vi kunne bli med på gøye ting når vi har ingen til å passe barn? Blir det krig i Europa? Blir verden et fælt sted å være for mine eventuelle barn? Da jeg ble uplanlagt gravid i desember føltes det ut som alt skulle ordne seg. Da måtte vi bare gjøre det beste ut av situasjonen. Nå når det mer er en valgt situasjon blir jeg stresset. 

Det er flere gøye etter-korona fester de neste par ukene, og jeg tar meg selv i angre på at jeg har hatt ubeskyttet sex i fruktbart vindu, ønsker bare å slå ut håret litt 💃🏼 men tør ikke drikke alkohol når det er en mikrosjanse for at det er noen der inne. Det skal vel bli gøy likevel tenker jeg ☺️ Jeg har også fremdeles ettervirkninger fra covid. Uendelig sliten og trøtt. Håper det går over snart. 

Jeg må ta et skritt tilbake fra de intense tankene mine. Dette vet jeg: 

-Vi ønsker oss barn

-jeg tror vi sammen hadde vært gode og kjærlige foreldre

-vi vil klare oss økonomisk

-vi har gode mennesker i livet vårt

-det er naturlig å være redd for noe så omveltende 

-vi er 27 og 29 år. Vi bør ikke vente mye lenger. 

Beklager langt innlegg. Trengte å lufte tankene mine litt. Vet ikke helt hva jeg vil frem til.  Selv etter alle disse tankene håper jeg liksom likevel at det går denne gangen.

CC296186-D793-45A3-8571-3D80122D6778.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med prøvingen.

Kjenner igjen disse tankene du sitte med. Vil nok påstå at det er noe ALLE tenker på når de prøver å få barn eller blir gravide. På en måte tror jeg det er bra at man ikke vet hva man går til som førstegangs.

Men en ting har jeg lært. Det skal ikke så voldsomt mye til for å bli gode foreldre. Det viktigste er å gi barnet masse kjærlighet, forståelse, grenser og respekt for at barnet er den det er. Så kommer man ganske langt med det. Og de fleste av oss aner fortsatt ikke hva man driver med :ler: Heldigvis er disse små robuste for våre foreldre-feil..

Høres smart ut å ha et avslappet forhold til det. Jeg har blitt gravid de gangene jeg har hatt det, og gjerne når jeg har lagt type festplaner eller endringer i livsstil :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...