Gå til innhold

Katrin sin prøvedagbok 💕

Katrin94

Anbefalte innlegg

Hei! ❤️😊

Tenkte jeg kunne starte en prøvedagbok nå når jeg kind of er en prøver. Veldig fint å ha et sted å lufte tankene litt. 

Litt om oss:

Jeg er 27 år og min mann er straks 29 år. Giftet oss 2021. Har vært sammen siden 2012 og har det veldig bra sammen. Vi har begge trygge, faste jobber og en hyggelig og sentral leilighet. 

Vi bor i en by 30 min fra Oslo og foreldrene våre bor på Vestlandet. Vi har søsken og gode venner i nærheten. Vi har begge god helse. 

Vi er enig om at vi ønsker barn i livet vårt, og jeg sluttet med p-piller for to år siden,men jeg har hele tiden utsatt det. Vi har brukt annen prevensjon i påvente av at jeg skulle bli klar. Oppgaven som mamma har føltes så utrolig overveldende ut. I tillegg er jeg ganske ambisiøs og har vært redd for at en eventuell graviditet ville ødelagt for mine muligheter på jobb… 

20.desember 2021 fant jeg overraskende ut at jeg var gravid i uke 6. Ble veldig overrasket ettersom vi ikke hadde prøvd. 

Dette høres nok rart ut, men all bekymring for morsrollen forsvant og jeg ble fylt med en indre ro. Min kjære ble overlykkelig og vi begynte å glede oss. Ettersom vi bodde hos foreldrene våre i julen endte vi opp med å fortelle dem det. De ble veldig glade.

2.juledag startet spontanaborten… Det var vondt både psykisk og fysisk. Men det var godt å ha støtte fra familien og jeg vil si vi nå er tilbake til normalen. 

Jeg hadde mye skyldfølelse og tenkte spontanaborten skjedde grunne at jeg drakk alkohol og drakk mye kaffe før jeg visste at jeg var gravid… 

Etter denne hendelsen har jeg fått veldig lyst på barn og jeg er klar for å prøve på ekte! 

Jeg har kuttet alkoholen og redusert kaffeinntaket kraftig. Tar folsyre og prøver generelt å ta godt vare på meg selv. 

Så nå er jeg på 2DPO. Ta det med en klype salt, for jeg har ikke testet etter eggløsning. Beregningen for eggløsning baserer seg bare på hva flo-appen sier. Har hatt eggløsningsslim, så det er mulig den stemmer ganske greit. Har lest at det er varierende hvor lang tid det tar før syklusen er tilbake til normalen etter SA. 

Tenkte at om jeg blir gravid denne syklusen er det fantastisk, men jeg stresser ikke med det. Tenker å kjøpe eggløsningstester til neste syklus. Har lest og lært mye om prøving her på forumet i det siste.

Håper dere vil følge meg på denne spennende og skumle reisen 💕

Endret av Katrin94
Endret kjip tittel.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mallisa skrev (9 timer siden):

Så spennende! Jeg vil gjerne følge med! 🤩

Takk, så hyggelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Etter appen min er jeg nå 5dpo. Har ellers ganske regelmessig syklus, men er ikke helt sikker på at det stemmer nå som det er første syklus etter SA. 
Tenker å kjøpe noen eggløsningstester til neste syklus eventuelt. 
Nå bare koser vi oss og «legger inn aksjer annenhver dag ca. eller mer 😘 Livet er fint om dagen.

Jeg er ellers unormalt trøtt på kvelden og det har idag og i går murret litt helt nederst magen. Interessant. Vet ikke helt hva det skal bety ☺️

Tenker jeg tar en graviditetstest på IKM, estimert 26.01 eller før om jeg skulle få noen symptomer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (6 timer siden):

Gøy med mulige symptomer, selv om det er tidlig! :laugh:

Hehe ja, sikkert bare hjernen som lirer meg litt 😅😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne følge deg på veien videre🌸 

Så trist å lese om spontanaborten 😔 det er så vondt. Jeg håper du blir gravid igjen fort!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 timer siden):

Jeg vil gjerne følge deg på veien videre🌸 

Så trist å lese om spontanaborten 😔 det er så vondt. Jeg håper du blir gravid igjen fort!! ❤️ 

Takk! Så hyggelig at du vil følge meg videre ❤️ Det håper jeg også 🤞 Men, prøver å tenke at det går fint om det tar litt tid også. Det å bli gravid igjen fort føles på en måte ut som en slags besettelse. Som at det vil gjøre SAen mindre vond… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Klarte ikke holde meg og tok en graviditetstest i dag! Heeeeeeelt blendahvit 😂 
Er kanskje 8 DPO, men har ikke testet etter EL så vet ikke helt sikkert om jeg har hatt EL eller når det var. 
Synes det var greit å ta en test i dag, var så spent 😅

Kjenner at jeg nærmer PMS/hormonendring. Jeg blir ganske tung til sins (PMS-tåke som jeg kaller det) uken før mensen. Da jeg var gravid opplevde jeg det jeg trodde en sinnsykt hard PMS. Gren og var sint på alt og alle 😅😅 

Spennende dager fremover! Tenker ikke så mye på graviditet, baby osv, men tenker masse på testing og hvor spent jeg er på om jeg blir gravid eller ikke denne syklusen 😅 Litt redd for å bli besatt av denne prøvingen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til dette, akkurat som meg igår det🙈🙈 det at du kjenner på pms-symptomer er hvertfall et tegn på at du har hatt EL 😊👍 hadde jo vært veldig gøy om du ble gravid igjen første syklus etter SA 😍 det blir en slags besettelse ja, kan skrive under på det. Var alt jeg tenkte på og fortsatt tenker på 😅 viktig å prøve å koble litt av med alt dette tankekjøret, men er neimen ikke lett 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å la seg rive med når det er noe man gjerne vil! Det blir spennende de neste dagene! Ikke gi opp håpet før du får mensen, for du kan jo ha bomma med el 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge deg 🥰 

trist å høre om SA du hadde! Jeg hadde selv en MA i uke 10 så vet hvor kjipt det er😕 håper su blir gravid raskt igjen, har hørt at man som regel bli ganske raskt gravid igjen etter en SA om det er noe trøst🥰 spennende dager i vente å ser jeg😄🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (16 timer siden):

Kjenner til dette, akkurat som meg igår det🙈🙈 det at du kjenner på pms-symptomer er hvertfall et tegn på at du har hatt EL 😊👍 hadde jo vært veldig gøy om du ble gravid igjen første syklus etter SA 😍 det blir en slags besettelse ja, kan skrive under på det. Var alt jeg tenkte på og fortsatt tenker på 😅 viktig å prøve å koble litt av med alt dette tankekjøret, men er neimen ikke lett 🙈

Lett å bli ivrig!! Men gidder ikke bruke en formue på graviditetstester, så skal prøve å holde meg i skinnet 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallisa skrev (15 timer siden):

Det er fort gjort å la seg rive med når det er noe man gjerne vil! Det blir spennende de neste dagene! Ikke gi opp håpet før du får mensen, for du kan jo ha bomma med el 😀

Ja, det er det absolutt!! Gir ikke opp håpet 😊 Skal reise vekk i helgen, så skal se om jeg klarer å vente med å teste til jeg er tilbake på mandag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (12 timer siden):

Jeg vil gjerne følge deg 🥰 

trist å høre om SA du hadde! Jeg hadde selv en MA i uke 10 så vet hvor kjipt det er😕 håper su blir gravid raskt igjen, har hørt at man som regel bli ganske raskt gravid igjen etter en SA om det er noe trøst🥰 spennende dager i vente å ser jeg😄🤞🏻

Så hyggelig at du vil følge meg 💕💕

Fælt å høre om din MA😓

Spennende dager ja! Tror jeg venter med å teste igjen noen dager. Om det går 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 20.1.2022 den 9.02):

Så hyggelig at du vil følge meg 💕💕

Fælt å høre om din MA😓

Spennende dager ja! Tror jeg venter med å teste igjen noen dager. Om det går 😂

Så spennende å følge med! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veldig gjerne lyst å følge deg videre, og krysser fingrene for at det sitter fast en liten spire🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 22.1.2022 den 10.38):

Så spennende å følge med! 🥰

Så hyggelig at du vil følge med 😊🤞

Ruskemor skrev (22 timer siden):

Har veldig gjerne lyst å følge deg videre, og krysser fingrene for at det sitter fast en liten spire🤞

Så hyggelig 💕 Jeg også 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger deg gjerne videre, så spennende dager du har nå! Krysser fingrene for en liten spire, og at den sitter denne gangen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...