Gå til innhold

Voldsom reaksjon fra fremmed for å ikke plukke opp diareen til hunden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Var ute med hunden min idag og den hadde diare og bæsjet flere ganger. Var umulig å plukke opp så jeg gikk bare videre og hører da noen roper hallo flere ganger. En mann kom nærmest løpende mot meg og begynte å rope høylytt om at jeg måtte plukke opp bæsjen. Han var vel i 40-50 årene og gikk med briller så jeg antok at han hadde dårlig syn så jeg sa at hunden har diare og jeg har ingen vannflaske med meg jeg kan bruke for å spyle vekk driten. Da kommer det en forbipasserende forbi oss og han mannen med briller står da å peker på diareen mens han roper høylytt til den fremmede «Se! Se hva hun etterlater seg uten å gjøre rent!» mens han peker på meg også driten igjen. Den fremmede så bare rart bort på oss og gikk videre. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte av reaksjonen hans så jeg ristet bare på hodet og gikk videre. Da fortsetter han å rope hallo etter meg flere ganger🤷🏻‍♀️ Jeg ble nesten litt redd men fortsatte bare å gå.. Syns oppførselen hans var skremmende. Er det noen som har opplevd lignende situasjoner? Var meget spesiell oppførsel syns jeg.

Kvinne 25 år

Anonymkode: 0fce9...bb3

Har opplevd noe liknende så overrasker meg ikke. Er uansett ingenting å bry seg om, han må jo slite skikkelig med seg selv når han oppfører seg sånn tenker jeg. Syns ikke folk skal bry seg med andre sånn som det heller. Hunder pleier ofte å sette seg ned flere ganger på tur uten at det kommer noe ut hver gang eller at det kun kommer ut tyntflytende. Å det kan man jo ikke plukke opp! Så derfor burde folk passe sine egne saker.

Hadde hunden derimot driti skikkelig å det lå en svær dritt der og vedkommende hadde sett det med sine egne øyne så KAN jeg forsvare at det går an å si i fra. Men ikke at man skal bli ufyselig og pågående sånn som han her ble. Er dessverre mange duster med lav iQ ute å går. 

Anonymkode: 3c000...6a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KrXs skrev (32 minutter siden):

men hvordan skal man liksom ta det opp da? med sugerør?

Når man har hund så må man tenke på at av og til kan det komme ut i flytende form. Det er overhodet ikke greit å bare forlate hunde-diareen på gata! Ta med deg tørkepapir neste gang! Så bruker du det til å tørke opp på samme måte som om det var vanlig avføring. Ville du likt det om barnet ditt kom hjem fra skolen med flytende hundedritt under skoene? Som de deretter tråkker i med sokkene før de kommer seg inn, deretter går de i seng og sofa? 
Skjønner godt at mannen ropte. Ville gjort det samme selv. Dere som ikke plukker opp dritten ødelegger og bidrar til mistenkeliggjøring av alle oss som faktisk plukker opp etter hundene våre, enten det er i fast eller flytende form!
 

Hilsen hundeeier.

Anonymkode: 42fec...832

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så mange Karens her 😂 

Diaréen har regna bort ila noen dager nå. 

Gidder ikke å plukke opp kablene etter bikkja engang når den går langt inn over brøytekanter for å drite! 

Slapp av litt, det går fint! Det er biologisk avfall som brytes raskt ned, og glemt 😉

Anonymkode: db788...350

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Haha så mange Karens her 😂 

Diaréen har regna bort ila noen dager nå. 

Gidder ikke å plukke opp kablene etter bikkja engang når den går langt inn over brøytekanter for å drite! 

Slapp av litt, det går fint! Det er biologisk avfall som brytes raskt ned, og glemt 😉

Anonymkode: db788...350

Glemt ja helt til det blir mildvær og rugene til bikkja de på "magisk" vis dukker opp igjen 🙄. På våren blir man virkelig minnet på "hvor fint det går" når hundeeiere som deg ikke gidder å ta ansvar. Du er en av de hundeeierne som, som en annen beskriver over, ødelegger for alle dem som er hensynsfulle. 

Anonymkode: 3a8e0...59f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er uansett ingenting å bry seg om, han må jo slite skikkelig med seg selv når han oppfører seg sånn tenker jeg.

Anonymkode: 3c000...6a2

Det er komisk at du tror at han sliter med seg selv når det er krystallklart at han sliter med at hundeeiere griser ned fortau og parker. 

Anonymkode: 798eb...059

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor tror dere katter og rotter og andre dyr driter? pent i et hjørne?

Anonymkode: 99f03...638

Vis meg den rotta som driter like store ladninger som en hund.

Katter graver over dritten sin.

Anonymkode: 6ea21...584

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vis meg den rotta som driter like store ladninger som en hund.

Katter graver over dritten sin.

Anonymkode: 6ea21...584

ehh si det til hele plenen min... kattene i nabolaget vårt driter ned samtlige plener, og de graver det ikke ned. de med barn sliter med at ungene blir fulle av bæsj når de leker i egne hager fordi det ligger dritt overalt. 

Anonymkode: e6fb3...43a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis barnet ditt har diaré på terrassen til naboen, ville du fremdeles bare gått og sagt «jeg har ikke noe å skyllle eller vaske med» 😅🤷‍♀️ 
 

syns det er meget rart med de som har hund og ikke plukker opp bæsjen! Håper du ikke har barn, for regner med å bytte bleie er like utfordrende for deg… 

hvorfor har folk hund egebtlig når de ikke tar hensyn til hundens behov og andres «hygiene» 🤯 

Anonymkode: 7b93b...6cd

Hvis det skjer på noens terrasse er det svært sannsynlig at tilgangen på vann er god, noe den sjelden er på en gangvei eller et fortau. Jeg er stor tilhenger av å plukke opp etter hunden, men er det flytende er det faktisk ikke mulig, og det hører til sjeldenhetene at jeg har med mopp og bøtte på tur.

Anonymkode: e0fbc...b1b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid fra diareen, og har aldri tenkt at det ikke er greit! Min bæsjer aldri på gata, men godt uti grøfta. Hadde det vært et sted hvor noen kan tråkke i det, hadde jeg lagt over en stein om det fantes i nærheten. Ellers hadde jeg satset på regnet.

Anonymkode: 970de...a8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lar all irritasjonen fra andre opplevelser med dette gå utover andre. Husker jeg ble stoppa av en mann da jeg var på ridetur med en tirade av kjeft for all hestedritten på veiene. Min hest var litt rar, hun bæsja aldri på tur. På de 20 årene jeg hadde henne gjorde hun det 1 gang, og da gikk hun plutselig langt uti grøfta. Det var altså ikke hun som dreit på veiene. Jeg prøvde å si "eh, det er ikke min hest som..." og "beklager at det skjer, men jeg kan ikke noe for hva andre gjør..", men neida, kjeft og kjeft.

Når det er sagt har jo ikke ryttere med seg pose, og hestemøkk tørker utrolig mye fortere og blir til jord, men da jeg lånte hest før dette pleide jeg å gå av og dytte det ut i grøfta med foten. 

Når hunden min har diaré prøver jeg å ta det med pose så godt det lar seg gjøre, og evt ta noe blader og mose og sånt og gni på med pose på hånda. Men helt borte blir det jo ikke.

Anonymkode: fbe18...660

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor var bæsjen da? Er den midt på fortauet er det mer forståelig enn om den var litt i veikanten liksom. Mener uansett man skal være bra sjuk for å kjefte på voksne mennesker man ikke kjenner på den måten altså 😅

når jeg møter sånne fremmede tullinger som lager bråk med fremmede for ingenting ignorerer jeg forøvrig dem alltid konsekvent - ingenting irriterer dem mer 😈

Anonymkode: e6fb3...43a

Noen mennesker (ofte litt eldre) er bare ekstremt bitre og sure og like å spre galle hvor de kan. Kanskje de er ensomme, hatt et vondt liv, har kroniske smerter etc og bare trenger å ta ut alt hat og frustrasjon på den første de treffer på.

Jeg har selv en liten hund som jeg tar ut hver dag. Samme rutine hver dag, det er en liten parkeringsplass fra blokken min som går bort til noen busker. Hun eeelsker å løpe den lille strekningen full guffe, og rett inn i busken. Da får hun tatt ut litt av energien hun har bygd opp ved å sitte hjemme når jeg er på jobb. 
Men en dag i sommer var det en sur gammel nabodame som satt på en benk i nærheten som begynte å syte at hunden måtte være på bånd. Jeg bare ignorerte henne, var det eneste som virket logisk. Jeg forstår ikke hvordan hun kan se en søt liten hund som er så lykkelig for å få lov til å strekke på beina, og spre galle rundt det. Hunden går ikke bort til folk, og plager absolutt ingen, hun bare går å snuser for seg selv.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg nesten blir like overrasket over enkelte tilbakemeldinger i denne tråden som oppførselen til Herr Brille. 

Det var ingen verdens ting du kunne gjort i den situasjonen. Hunden var dårlig, det er sånt som skjer. Skal man gå rundt og skrike til folk som spyr på gata i fylla også? Ting skjer.

Med det sagt, det finnes nok av folk som bruker hundeeiere som målskive for agget sitt. Jeg har to hunder, tar alltid med et lass poser på tur, men det hender at gutta har mer på lager enn hva jeg har poser til. Da hender det en sjelden gang jeg må gå ifra en liten lort - kan ikke akkurat plukke det opp med hendene heller. Hjelpes om noen er i nærheten, da får man høre det.

Får også mye kjeft for å kaste disse hundeposene i søppelkasser langs veien. Da spør jeg om folk er mer interessert i at jeg skal la være å plukke opp, da holder de munn. Og nei, jeg bærer ikke ørten poser fra to hunder hele turen til jeg kommer hjem igjen, da måtte jeg vært blekksprut 😂

Folk må roe seg ned ass.

Anonymkode: 88005...f5a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig diare er det ikke mulig å plukke opp, og hvem i huleste går rundt med fullt vaskeutstyr på tur? Helt idiotisk, uhell skjer og diare forsvinner fort i bløtt vær.

Hunden min satte seg ned og tissa (JA TISSA!) i grøfta utenfor her, og ide jeg går videre så begynner naboen å rope fra verandaen sin "du glemte noe!" hvorpå jeg svarer "huh? neida, hun bare tissa" med et smil... Og kjerringa svarer krast "likevel, jeg synes ikke noe om at hunder tisser rundt overalt, det er masse barn som leker her" og DA KLIKKA JEG. Da fikk hun høre noen gloser som forkortet livet hennes med noen måneder. Makan til møkkakjerring fra helvete, katt har hun og. Og nabokattene her graver ikke ned møkka si, men hvem får skylda? Jo - oss hundeeiere.

Anonymkode: 585f4...514

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skikkelig diare er det ikke mulig å plukke opp, og hvem i huleste går rundt med fullt vaskeutstyr på tur? Helt idiotisk, uhell skjer og diare forsvinner fort i bløtt vær.

Hunden min satte seg ned og tissa (JA TISSA!) i grøfta utenfor her, og ide jeg går videre så begynner naboen å rope fra verandaen sin "du glemte noe!" hvorpå jeg svarer "huh? neida, hun bare tissa" med et smil... Og kjerringa svarer krast "likevel, jeg synes ikke noe om at hunder tisser rundt overalt, det er masse barn som leker her" og DA KLIKKA JEG. Da fikk hun høre noen gloser som forkortet livet hennes med noen måneder. Makan til møkkakjerring fra helvete, katt har hun og. Og nabokattene her graver ikke ned møkka si, men hvem får skylda? Jo - oss hundeeiere.

Anonymkode: 585f4...514

Herregud...det er det mest tragiske jeg har hørt, lurer på om hu dama der var stolt av seg selv etterpå. Sånne folk er Toxic, og mistenker de hater hunder/dyr fordi de alltid er glad og sprer glede(ingen andre må ha glede når de er miserable)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skikkelig diare er det ikke mulig å plukke opp, og hvem i huleste går rundt med fullt vaskeutstyr på tur? Helt idiotisk, uhell skjer og diare forsvinner fort i bløtt vær.

Hunden min satte seg ned og tissa (JA TISSA!) i grøfta utenfor her, og ide jeg går videre så begynner naboen å rope fra verandaen sin "du glemte noe!" hvorpå jeg svarer "huh? neida, hun bare tissa" med et smil... Og kjerringa svarer krast "likevel, jeg synes ikke noe om at hunder tisser rundt overalt, det er masse barn som leker her" og DA KLIKKA JEG. Da fikk hun høre noen gloser som forkortet livet hennes med noen måneder. Makan til møkkakjerring fra helvete, katt har hun og. Og nabokattene her graver ikke ned møkka si, men hvem får skylda? Jo - oss hundeeiere.

Anonymkode: 585f4...514

Hadde du ikke med et bekken til hunden din? 😂

Nei, noen mennesker, altså…

Anonymkode: 7815a...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du ikke hadde noe å spyle vekk med der og da. Men du kan gå hjem å hente et par flasker vann, spørre en kafé om å låne med ut en mugge, flaske eller noe med vann hvis du er i sentrum eller gå innom nærmeste butikk å kjøpe en vannflaske. Hadde du allerede hatt dette i deg ville du jo svart «jeg er klar over sølet og er faktisk på vei hjem for å hente vann tik å spyle bort». Du kunne til og med ringt på til nærmeste hus og spurt. For virker jo som dette har vært et sted hvor folk beveger seg normalt sett og ikke en øde sti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (8 minutter siden):

Greit nok at du ikke hadde noe å spyle vekk med der og da. Men du kan gå hjem å hente et par flasker vann, spørre en kafé om å låne med ut en mugge, flaske eller noe med vann hvis du er i sentrum eller gå innom nærmeste butikk å kjøpe en vannflaske. Hadde du allerede hatt dette i deg ville du jo svart «jeg er klar over sølet og er faktisk på vei hjem for å hente vann tik å spyle bort». Du kunne til og med ringt på til nærmeste hus og spurt. For virker jo som dette har vært et sted hvor folk beveger seg normalt sett og ikke en øde sti.

Hundediare regner bort ganske så kjapt. Det blir ikke liggende. Personlig ville jeg aldri satt igjen hunden utenfor en butikk for å løpe inn og kjøpe enn flaske vann for å spyle bort noe som forsvinner i løpet av et par dager i været vi har nå. 

Selvfølgelig er det ikke trivelig med en flekk hundediare på siden av veien, men det forsvinner raskt, og lever man i et samfunn hvor hunder er vanlig og akseptabelt, så må man forvente at alt ikke er som man liker. 

Jeg liker ikke barn, men jeg blir ikke sint hver gang nabobarna herjer og skriker og legger fra seg leker på veien. Jeg aksepterer at barn er en del av samfunnet. 

Anonymkode: 46d76...188

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det godt at folk reagerer når folk ikke ordner opp i dritten. Det er utrolig synd for de som alltid passer på, de som alltid plukker opp ikke bare etter sin egen hund men plukker etter andre sine hunder og rett og slett for de er så lei det dårlig ryktet mange hundeeiere har fordi de ikke evner å gjøre jobben som følger det å ha en hund.

 

Anonymkode: 164c0...c8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...