Gå til innhold

Voldsom reaksjon fra fremmed for å ikke plukke opp diareen til hunden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ute med hunden min idag og den hadde diare og bæsjet flere ganger. Var umulig å plukke opp så jeg gikk bare videre og hører da noen roper hallo flere ganger. En mann kom nærmest løpende mot meg og begynte å rope høylytt om at jeg måtte plukke opp bæsjen. Han var vel i 40-50 årene og gikk med briller så jeg antok at han hadde dårlig syn så jeg sa at hunden har diare og jeg har ingen vannflaske med meg jeg kan bruke for å spyle vekk driten. Da kommer det en forbipasserende forbi oss og han mannen med briller står da å peker på diareen mens han roper høylytt til den fremmede «Se! Se hva hun etterlater seg uten å gjøre rent!» mens han peker på meg også driten igjen. Den fremmede så bare rart bort på oss og gikk videre. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte av reaksjonen hans så jeg ristet bare på hodet og gikk videre. Da fortsetter han å rope hallo etter meg flere ganger🤷🏻‍♀️ Jeg ble nesten litt redd men fortsatte bare å gå.. Syns oppførselen hans var skremmende. Er det noen som har opplevd lignende situasjoner? Var meget spesiell oppførsel syns jeg.

Kvinne 25 år

Anonymkode: 0fce9...bb3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hadde du selv likt å tråkke plask i hundediare??

Hunden min har ikke diare til vanlig. Hadde ikke vannflaske med meg denne gangen og kunne ikke vite at hunden hadde diare før jeg kom ut.

Ts

Anonymkode: 0fce9...bb3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrXs skrev (2 minutter siden):

men hvordan skal man liksom ta det opp da? med sugerør?

Ja lurer liksom på hvordan slike mennesker tenker. Synes ikke det er normalt å reagere slik.

Anonymkode: 0fce9...bb3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde svart ham du kommer tilbake med det nødvendig utstyr til å fjerne dritten. Og så faktisk gjøre det! Din hund - ditt ansvar, også når det er ekkelt. 

Anonymkode: 3a8e0...59f

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tror dere katter og rotter og andre dyr driter? pent i et hjørne?

Anonymkode: 99f03...638

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tenker du at burde fjerne det da, noen andre enn deg?

Anonymkode: ffbc8...a55

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ditt har diaré på terrassen til naboen, ville du fremdeles bare gått og sagt «jeg har ikke noe å skyllle eller vaske med» 😅🤷‍♀️ 
 

syns det er meget rart med de som har hund og ikke plukker opp bæsjen! Håper du ikke har barn, for regner med å bytte bleie er like utfordrende for deg… 

hvorfor har folk hund egebtlig når de ikke tar hensyn til hundens behov og andres «hygiene» 🤯 

Anonymkode: 7b93b...6cd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg

Så pinlig. Det er ikke stort å gjøre hvis du er i sentrum med null løv, gress eller jord. Er heldig som har hund som kun klarer å gjøre fra seg i grøfta. 

Slikt skjer. Han mannen var spesiell. Drit i det. Håper du har ZooLac eller Canikur hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte gærninger elsker å kjefte på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja. Da ser de sitt snitt til å spy ut alt faenskapet de går og bærer på, for det er jo opplest og vedtatt at det er lov å bli sint på hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin. Sinna, skadede mennesker kommer løpende ut fra hus og hytter for å skrike og bære seg "plukk opp møkka etter bikkja diiiii!!!". Kunne like gjerne tro at man hadde drept noen. Men så var en bare en bæsj som ble liggende. Men dette trigger faenskapet i enkelte. Har en dårlig dag, en dårlig time, et dårlig liv, så skal de denge løs på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja si.

 

Anonymkode: b08d2...344

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enkelte gærninger elsker å kjefte på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja. Da ser de sitt snitt til å spy ut alt faenskapet de går og bærer på, for det er jo opplest og vedtatt at det er lov å bli sint på hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin. Sinna, skadede mennesker kommer løpende ut fra hus og hytter for å skrike og bære seg "plukk opp møkka etter bikkja diiiii!!!". Kunne like gjerne tro at man hadde drept noen. Men så var en bare en bæsj som ble liggende. Men dette trigger faenskapet i enkelte. Har en dårlig dag, en dårlig time, et dårlig liv, så skal de denge løs på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja si.

 

Anonymkode: b08d2...344

Enig!

Anonymkode: 0fce9...bb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enkelte gærninger elsker å kjefte på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja. Da ser de sitt snitt til å spy ut alt faenskapet de går og bærer på, for det er jo opplest og vedtatt at det er lov å bli sint på hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin. Sinna, skadede mennesker kommer løpende ut fra hus og hytter for å skrike og bære seg "plukk opp møkka etter bikkja diiiii!!!". Kunne like gjerne tro at man hadde drept noen. Men så var en bare en bæsj som ble liggende. Men dette trigger faenskapet i enkelte. Har en dårlig dag, en dårlig time, et dårlig liv, så skal de denge løs på hundeeiere som ikke plukker opp etter bikkja si.

 

Anonymkode: b08d2...344

Det er jo bare å rydde opp etter bikkja si, så slipper man disse gærningene…

Anonymkode: c661a...9df

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med naboen har tilgang til bøtte og vann om han sitter hjemme på terrassen, så ser liksom ikke helt sammenhengen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke noe gress, papirservietter, snø etc å vaske bort med?

Anonymkode: 85f55...443

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor tror dere katter og rotter og andre dyr driter? pent i et hjørne?

Anonymkode: 99f03...638

Har hatt tamrotter i mange år, og ja, de gjør faktisk fra seg pent i et hjørne av buret, lengst mulig vekk fra matstasjonen. Svært renslige dyr.

Hadde katt i oppveksten som brukte kattekasse og var nøye med å grave alt ned.

Andre dyr har jeg ikke erfaring med.

Anonymkode: 4ad70...df1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde du ikke noe gress, papirservietter, snø etc å vaske bort med?

Anonymkode: 85f55...443

Nei desverre.

Ts

Anonymkode: 0fce9...bb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var bæsjen da? Er den midt på fortauet er det mer forståelig enn om den var litt i veikanten liksom. Mener uansett man skal være bra sjuk for å kjefte på voksne mennesker man ikke kjenner på den måten altså 😅

når jeg møter sånne fremmede tullinger som lager bråk med fremmede for ingenting ignorerer jeg forøvrig dem alltid konsekvent - ingenting irriterer dem mer 😈

Anonymkode: e6fb3...43a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre Mr. Brille om han har noen gode løsninger på ditta om du møter han igjen, da :fnise: 

Det hele kommer jo litt an på hvor man er, selvsagt... 

Egentlig så synes jeg det er verre å kaste hundedritt i søppla enn å la den ligge om det ikke er til sjenanse for noen  (naturen trenger litt shiiit)...  Jaffal tusen gangÆrn bedre enn å plukke opp dritten i plast for så å kaste den ett "lurt sted" når ingen ser på - som overaskende mange tydeligvis gjør :sprettoy:

 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙈 Spesiell opplevelse. Det finnes verre ting og uhell skjer ute. Barn som kaster opp og ingen foreldre noe med det. Jeg ville dog kommet tilbake og skylt det bort.

Samtidig er jeg en av de som pakker ned tisseflekkene til hunden i snø om den tisser hvor det er veldig synlig midt i gangstien hvor folk går. Har en hund som ikke eier sperrer og tisser hvor den må. Syns det er fælt andre skal måtte se på det gule i omgivelsene sine. Så bare skyver over litt snø og tråkker over det :) 

Anonymkode: e14ba...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...