Gå til innhold

Jeg jobber som telefonselger, det er sikkert jeg som ringer DEG!. Spør meg hva som helst!:)


maverick22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

maverick22 skrev (14 minutter siden):

Telefonabonnement

og der fikk jeg svaret på det haha for vi jobber kun for ideelle organisasjoner, ikke med direktesalg på kalde lister :) 

Håper du får en fin dag med gode samtaler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig prosedyre å tilby familiemedlemmer nye produkter når de etterlatte tar kontakt for å få ordnet formaliteter slik som å få flyttet over et tlf som den døde har hatt på sitt navn men som et annet familie medlem har brukt, verifisert med familiemedlemmets vipps, bankid osv? 

Dette gjelder forresten Telia. 

Nei, det er ikke vanlig prosedyre.  Jeg vet ikke hvordan Telia takler slike forespørsmål.

Selskaper består av flere avdelinger, kundeservice, mobil, brebånd. Slike henvendelser skal kundeservice ordne relativt raskt slik jeg har oppfattet det. Kundeservice sin jobb er å løse eventuelle problemstillinger har. Mobil avdelingen er dem som skal hovedsakelig tilby mobb abbo eller flere produktet.

I dette tilfelle, hadde jeg først å fremst sendt deg videre til kundeservice siden det er de som tar seg av dette. Hadde jeg jobbet i kundeservice hadde jeg fokusert med å løse dette, det siste jeg hadde gjort var å tilby nye produkter, spesielt når det gjelder et slikt delikat tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firtina skrev (2 minutter siden):

og der fikk jeg svaret på det haha for vi jobber kun for ideelle organisasjoner, ikke med direktesalg på kalde lister :) 

Håper du får en fin dag med gode samtaler :) 

Jobber ikke med kalde lister :) gjorde det tidligere for mange år siden :)

Hva definerer du som ideelle organisasjoner ? mener du veldedighet, redd barna og non profit organisasjoner? isåfall hvis du gjør det, hvordan er det ikke cold calling da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firtina skrev (7 minutter siden):

Eneste jeg lurer på er om vi jobber for samme firma :P

 

ah! haha du fikk det svare ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firtina skrev (5 minutter siden):

og der fikk jeg svaret på det haha for vi jobber kun for ideelle organisasjoner, ikke med direktesalg på kalde lister :) 

Håper du får en fin dag med gode samtaler :) 

I like måte! håper du får en fin dag med gode produktive samtaler :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

maverick22 skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke vanlig prosedyre.  Jeg vet ikke hvordan Telia takler slike forespørsmål.

Selskaper består av flere avdelinger, kundeservice, mobil, brebånd. Slike henvendelser skal kundeservice ordne relativt raskt slik jeg har oppfattet det. Kundeservice sin jobb er å løse eventuelle problemstillinger har. Mobil avdelingen er dem som skal hovedsakelig tilby mobb abbo eller flere produktet.

I dette tilfelle, hadde jeg først å fremst sendt deg videre til kundeservice siden det er de som tar seg av dette. Hadde jeg jobbet i kundeservice hadde jeg fokusert med å løse dette, det siste jeg hadde gjort var å tilby nye produkter, spesielt når det gjelder et slikt delikat tema.

Ja, det er det jeg ville tro at er normalt å gjøre i en slik situasjon. 

Istedet for å se hvilken sårbar situasjon innringer var i, og å forsøke å ordne opp, henvise videre så forsøkte mannen å tilby nytt abonnement og tilleggsprodukter. 

Slik jeg forstår så er det ennå ikke kommet i orden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er det som takker ja til det du tilbyr med en gang?

Hvor mange ombestemmer seg og takker ja etter å ha sagt nei 3-4 ganger og du fortsatt prøver å overbevise dem?

Hvorfor blir jeg ringt opp igjen etter en stund når jeg ber om å bli strøket fra listene deres fordi jeg ikke er interessert?

Presser dere mennesker dere hører ikke er helt der, som eldre eller mennesker med utviklingshemning for å få ekstra salg selv om dere vet at de kanskje ikke forstår hva de takker ja til ?

 

Anonymkode: fc25c...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mottaker av samtalen blir stille en stund, i hvor lang tid fortsetter du å prate før du skjønner at mottakeren har gått for å vaske kopper, lufte bikkja eller noe annet? :hoho:

Anonymkode: 3b21f...6bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsetter dere en samtale, når man sier klart ifra at man ikke er interessert med en gang?

Anonymkode: 7a224...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det jeg ville tro at er normalt å gjøre i en slik situasjon. 

Istedet for å se hvilken sårbar situasjon innringer var i, og å forsøke å ordne opp, henvise videre så forsøkte mannen å tilby nytt abonnement og tilleggsprodukter. 

Slik jeg forstår så er det ennå ikke kommet i orden. 

 

Enig. Igjen da, det er utrolig mange som jobber som forskjellige måter. Det er mye personlighet i en selger på forskjellige måter, noen av dem takler jobben bedre enn andre.... Er ikke en fasit på det. 

Slitsomt at selskaper ikke har en bedre måte å takle slike ting på, kjedelig å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor fortsetter dere en samtale, når man sier klart ifra at man ikke er interessert med en gang?

Anonymkode: 7a224...0cc

Se på side nr 1 for svar der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis mottaker av samtalen blir stille en stund, i hvor lang tid fortsetter du å prate før du skjønner at mottakeren har gått for å vaske kopper, lufte bikkja eller noe annet? :hoho:

Anonymkode: 3b21f...6bf

Har aldri skjedd så lenge som jeg har jobbet, Kunstpauser derimot er en teknikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er direkte frekt å kalle det å mase på folk om å kjøpe noe de ikke en gang har vist interesse for å kjøpe for "en jobb". Det er - etter min vurdering og forståelse - mest nærliggende å kalle det terrorisme.

Den eneste grunnen til at telefonsalg virker er at det finnes folk som ikke evner å si nei og slenge på røret - noe som er en helt adekvat reaksjon av å bli plaget på denne måten. Helst fulgt av en tirade - høyst fortjente - ukvemsord.

"Telefonselgere er også mennesker" sies det - men ikke faen - mennesker ville aldri akseptert å bruke åtte timer om dagen på å plage andre folk. 

Jeg respekterer narkokarteller og leiemordere i mye større grad. De tilbyr bare tjenester det er etterspørsel etter. Det har aldri skjedd - noensinne - at noen har ønsket seg at en telefonselger ringer.

Og nei, jeg driver en rekke foretak og kan ikke reservere meg mot disse idiotene som står aller nederst på rangstigen. Altså trinnet før det nederste kloakkhelvetet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

 

Og nei, jeg driver en rekke foretak og kan ikke reservere meg mot disse idiotene som står aller nederst på rangstigen. Altså trinnet før det nederste kloakkhelvetet.

Det samme gjør min samboer. Han driver også eget foretak og kan ikke reservere seg mot telefonselgere og han ber om å bli satt på sperreliste hver eneste gang fordi han ikke er interessert. Alikevel ringer de han opp ca annenhver måned ( samme firmaer, særlig Ice holdt på i over et år). Jævlig slitsomt.

Anonymkode: fc25c...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det samme gjør min samboer. Han driver også eget foretak og kan ikke reservere seg mot telefonselgere og han ber om å bli satt på sperreliste hver eneste gang fordi han ikke er interessert. Alikevel ringer de han opp ca annenhver måned ( samme firmaer, særlig Ice holdt på i over et år). Jævlig slitsomt.

Anonymkode: fc25c...cf9

Jeg ringes opp daglig og som regel minst to, ofte tre ganger, og har blitt det de siste 25 årene. Jeg er altså så møkk lei.

Det er strøm, telefonabonnement, aviser, bøker, blader, forsikringer, annonsering og en hel masse skrammel jeg ikke vil ha og ihvertfall ikke kommer til å kjøpe av en telefonselger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

maverick22 skrev (30 minutter siden):

Jobber ikke med kalde lister :) gjorde det tidligere for mange år siden :)

Hva definerer du som ideelle organisasjoner ? mener du veldedighet, redd barna og non profit organisasjoner? isåfall hvis du gjør det, hvordan er det ikke cold calling da ? :)

Vi ringer kun medlemmer og de som allerede støtter  :)  Si ifra om du trenger mer jobb. vi søker folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (2 timer siden):

Telefonabonnement

Ok. Da er jeg en av de som blir irritert når du spør hvilken leverandør jeg har i dag. 
Du skal få vore det nå; jeg har OneCall 🤪

 

Anonymkode: 34f98...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange er det som takker ja til det du tilbyr med en gang?

Hvor mange ombestemmer seg og takker ja etter å ha sagt nei 3-4 ganger og du fortsatt prøver å overbevise dem?

Hvorfor blir jeg ringt opp igjen etter en stund når jeg ber om å bli strøket fra listene deres fordi jeg ikke er interessert?

Presser dere mennesker dere hører ikke er helt der, som eldre eller mennesker med utviklingshemning for å få ekstra salg selv om dere vet at de kanskje ikke forstår hva de takker ja til ?

 

Anonymkode: fc25c...cf9

1. Liten andel takker ja med en eneste gang, fleste ganger må du informere og argumentere så kommer salget etterhvert om det i hele tatt kommer :)

2. Større andel, som takker ja etter å ha sakt nei par ganger, ettersom det er argumentering frem å tilbake

3. Vi krysser for at du ikke er interessert, da vil du ikke blir ringt opp igjen om en stund, hvor lenge? er usikker på deg.

4. Kan kun snakke for meg selv, har ikke innsyn i hvordan andre gjør jobben sin. Hvis jeg merker at jeg snakkes med en funksjonshemmet, en som har afasi eller lignenes, så selger jeg ikke, selv om jeg kunne ha sikkert fått det til. Du hadde vært SVÆR overasket hvis du visste hvor mange eldre som har et høy telefonforbruk i sin hverdag. 95% er oppegående nok til å ta egne avgjørelser, man får ikke et synd stempel hvis du er en forbruker men er på 73 år. Dem velger helt selv, jeg behandler dem som andre prospect. Er det uvanlig som skurrer er jeg oppegående til å skjønne at her er det noe som ikke stemmer, da selger jeg ikke.

Noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firtina skrev (1 time siden):

Vi ringer kun medlemmer og de som allerede støtter  :)  Si ifra om du trenger mer jobb. vi søker folk :)

skjønner :)

Takk, men ellers takk. Har det meget komfortabelt her :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...