Gå til innhold

Jeg jobber som telefonselger, det er sikkert jeg som ringer DEG!. Spør meg hva som helst!:)


maverick22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Usj for en arrogant holdning du har. 

Å sette merkelapp på andre mennesker og si de mangler selvinnsikt fordi de ikke ønsker å bli "kartlagt" av deg og dine produkter er ikke greit.

Hva får deg til å tro at jeg og andre ønsker å få kartlagt et behov? Og nei jeg forventer slett ikke at du eller andre i din bransje er tilgjengelig på sekundet når jeg trenger dere. 
Men jeg har til dags dato ikke hatt noe problem med verken bank eller forsikring selv om jeg har tatt den kontakten selv når jeg har behov for det. 




 

Anonymkode: ac370...7ce

Jeg sier du mangler selvinnsikt hvis du stadig krysser jatakk i alle personvern erkleringer for så å bli fly forbanna over at noen ringer deg akkurat i hht det du takket ja til 😂😂 hvis meg gjerne hvor jeg sier det du påstår?

Det jeg synes er gøy er at det finnes folk som gidder å bli sure, bruke energi på noe de fint kunne unngått bare de hadde brukt øya in the first place.

Blir du like sur over at dagligvare butikken setter sjokoladen med kassa? 

Og hva som får lister/systemer/bedrifter til å tro at kunder/ potensielle kunder ønsker kontakt? Nettopp fordi de har takket ja til det. 

Forøvrig er det fortsatt bare å si neitakk. Og jeg er den arrogante? Høhøh ja jøss du, utvises jo kjempe fine menneskesyn i denne tråden generelt.

Anonymkode: 6a71b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var da veldig som du forsvarte telefonsalg?

Jeg har ingenting i mot oppringningen i seg selv, det er som du sier bare å si nei takk, eller å gjøre andre tiltak.

Det jeg misliker er at selgeren ikke aksepterer et høflig "nei takk!".
Det jeg misliker er at selgeren kommer med et tilbud mottaker absolutt ikke kan benytte seg av, og likevel presser på for å få et salg*
Det jeg misliker er når selgere utnytter mennesker med merkbar kogntiv svikt for egen gevinst.*

 

* Dette er en av de mange negative erfaringene jeg har hatt med telefonselgere:

en telefonselger ringte til en eldre person for å selge et strømabonnement.   Den eldres telefon var reservert for telefonsalg gjennom Brønnøysundregisteret, men siden den eldre hadde et tidligere kundeforhold til selskapet ble h*n oppringt likevel.

Det måtte være tydelig for selgeren at den eldre hadde kognitiv svikt, var svært forvirret, og at h*n ikke forsto et ord av det som ble sagt, for det eneste den eldre sa var: "hvem er du?  Hva vil du?" flere ganger, men selgeren fortsatte likevel.
Telefonen ble raskt gitt til meg, og så fikk jeg hele salgstalen.
Jeg prøvde å avbryte flere ganger, men det var nytteløst, selgeren måtte få sagt hele sin innøvde tale.
Til slutt sa selgeren: "så da skal jeg sette opp at *navn* ønsker å bytte strømselskap da?"

Mitt svar var enkelt: "som jeg har prøvd å si hele tiden, da må du snakke med det kommunale eiendomsselskapet, for dette er en kommunal omsorgsleilighet, der strøm er inkludert i husleien".

Selgeren ble målløs før han begynte å kjefte på meg for at jeg kastet bort tiden hans.

Synes du dette er greit?

Anonymkode: b1675...053

Jeg forsvarer verken det ene eller andre, men er jo ganske vilt at folk har såååå stort problem med noe ute å tenke igjennom hva de selv bidrar med. 

Jeg vet for eksempel at jeg blir nedringt i fra div når jeg bestiller fra en spesifikk nettside - så jeg bestiller ikke derfra. Verken mindre eller større problem enn som så.

Snekkeren som var her sist uke gjorde ikke jobben ferdig, fakturerte for mye å forlot huset opp ned. Er det greit? 

Nei selvfølgelig ikke, de finnes råtten epler i alle bransjer. Og lovbrudd/avtalesvikt/o.l vil ikke være greit uansett om det kommer fra snekkeren eller telefonselgeren.

Anonymkode: 6a71b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sier du mangler selvinnsikt hvis du stadig krysser jatakk i alle personvern erkleringer for så å bli fly forbanna over at noen ringer deg akkurat i hht det du takket ja til 😂😂 hvis meg gjerne hvor jeg sier det du påstår?

Det jeg synes er gøy er at det finnes folk som gidder å bli sure, bruke energi på noe de fint kunne unngått bare de hadde brukt øya in the first place.

Blir du like sur over at dagligvare butikken setter sjokoladen med kassa? 

Og hva som får lister/systemer/bedrifter til å tro at kunder/ potensielle kunder ønsker kontakt? Nettopp fordi de har takket ja til det. 

Forøvrig er det fortsatt bare å si neitakk. Og jeg er den arrogante? Høhøh ja jøss du, utvises jo kjempe fine menneskesyn i denne tråden generelt.

Anonymkode: 6a71b...4ca

Krysser ikke av for dette nei. Nå har jeg stort sett fått fred de senere årene fordi jeg konsekvent sier nei. Men det er mange useriøse aktører der ute som ikke bryr seg verken om Brønnøysund eller andre ting man gjør for å holdere dere unna telefonen.

Bortsett fra en bank som terroriserte meg i flere uker, så har jeg etter mange år med slikt tull fått stopp på telefonsalg. 
Det som skjedde med banken var at en kunde hadde lagt inn mitt telefon nummer, antagelig ved en feil når han undersøkte om han fikk lån. Han hadde lagt inn dette i en åpen søknad, og fått lån i en av bankene. 
Jeg fikk sms hver bidige dag opp til flere ganger. Jeg brukte tid og krefter på å sitte i telefonkø for å informere banken om at en feil hadde skjedd og at vedkommende som ønsket lån ikke fikk sin sms med beskjed om å gå inn og godta låne med bank.id. Tror du, de klarte å ordne opp? 
Nei, dette gjentok seg daglig i to uker, så etter 3 henvendelser blokkerte jeg nummeret og har ikke hørt fra dem siden. 

Men han som skulle ha lånet er vel lykkelig eller ulykkelig uvitende om at han hadde fått innvilget et lån. 

Jeg forstår for øvrig ikke hvorfor du mener at kundene trenger å bli fortalt hva de trenger. De ringer ikke fra butikken og tilbyr meg mat. Jeg oppsøker butikken og kjøper det jeg trenger. 
Det samme gjelder om jeg trenger advokat, lege osv. Men dere mener at jeg trenger å bli fortalt om et behov. før jeg har det. 
Nei, la kunden komme til dere, ikke omvendt.
 

Anonymkode: ac370...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Krysser ikke av for dette nei. Nå har jeg stort sett fått fred de senere årene fordi jeg konsekvent sier nei. Men det er mange useriøse aktører der ute som ikke bryr seg verken om Brønnøysund eller andre ting man gjør for å holdere dere unna telefonen.

Bortsett fra en bank som terroriserte meg i flere uker, så har jeg etter mange år med slikt tull fått stopp på telefonsalg. 
Det som skjedde med banken var at en kunde hadde lagt inn mitt telefon nummer, antagelig ved en feil når han undersøkte om han fikk lån. Han hadde lagt inn dette i en åpen søknad, og fått lån i en av bankene. 
Jeg fikk sms hver bidige dag opp til flere ganger. Jeg brukte tid og krefter på å sitte i telefonkø for å informere banken om at en feil hadde skjedd og at vedkommende som ønsket lån ikke fikk sin sms med beskjed om å gå inn og godta låne med bank.id. Tror du, de klarte å ordne opp? 
Nei, dette gjentok seg daglig i to uker, så etter 3 henvendelser blokkerte jeg nummeret og har ikke hørt fra dem siden. 

Men han som skulle ha lånet er vel lykkelig eller ulykkelig uvitende om at han hadde fått innvilget et lån. 

Jeg forstår for øvrig ikke hvorfor du mener at kundene trenger å bli fortalt hva de trenger. De ringer ikke fra butikken og tilbyr meg mat. Jeg oppsøker butikken og kjøper det jeg trenger. 
Det samme gjelder om jeg trenger advokat, lege osv. Men dere mener at jeg trenger å bli fortalt om et behov. før jeg har det. 
Nei, la kunden komme til dere, ikke omvendt.
 

Anonymkode: ac370...7ce

Hvordan kan du si det og i samme tilfelle sitte på kg? 

Anonymkode: 6a71b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Krysser ikke av for dette nei. Nå har jeg stort sett fått fred de senere årene fordi jeg konsekvent sier nei. Men det er mange useriøse aktører der ute som ikke bryr seg verken om Brønnøysund eller andre ting man gjør for å holdere dere unna telefonen.

Bortsett fra en bank som terroriserte meg i flere uker, så har jeg etter mange år med slikt tull fått stopp på telefonsalg. 
Det som skjedde med banken var at en kunde hadde lagt inn mitt telefon nummer, antagelig ved en feil når han undersøkte om han fikk lån. Han hadde lagt inn dette i en åpen søknad, og fått lån i en av bankene. 
Jeg fikk sms hver bidige dag opp til flere ganger. Jeg brukte tid og krefter på å sitte i telefonkø for å informere banken om at en feil hadde skjedd og at vedkommende som ønsket lån ikke fikk sin sms med beskjed om å gå inn og godta låne med bank.id. Tror du, de klarte å ordne opp? 
Nei, dette gjentok seg daglig i to uker, så etter 3 henvendelser blokkerte jeg nummeret og har ikke hørt fra dem siden. 

Men han som skulle ha lånet er vel lykkelig eller ulykkelig uvitende om at han hadde fått innvilget et lån. 

Jeg forstår for øvrig ikke hvorfor du mener at kundene trenger å bli fortalt hva de trenger. De ringer ikke fra butikken og tilbyr meg mat. Jeg oppsøker butikken og kjøper det jeg trenger. 
Det samme gjelder om jeg trenger advokat, lege osv. Men dere mener at jeg trenger å bli fortalt om et behov. før jeg har det. 
Nei, la kunden komme til dere, ikke omvendt.
 

Anonymkode: ac370...7ce

Hvordan mener du han fikk innvilget et lån om ikke banken fikk tak i han? 

Høres vell heller ut som de gikk glipp av en kunde fordi han hadde lagt inn feil tlf? 

Vet du hva markedsføring er? Du blir sykt fortalt hva du trenger hver gang du går inn i en dagligvare butikk for eksempel.

Og hvordan finner du en advokat? Jo høyt sannsynlig igjennom noe form for markedsføring. Være seg Google eller rykte.

Når jeg ringer sier jeg " hei det er navn navnesen fra xxxx, snakker jeg med dittogdatt. Så forteller jeg om hvor jeg har kontakten fra, tidligre kunde, tidligre tilbud, interesse meldt gjennom den og den kanalen eller annen kunde som har sagt at jeg bør kontakte den personen. 

Så spør jeg ganske enkelt og høflig om de er interessert i det jeg kan tilby.

Er svaret nei, takker jeg for meg og legger på.

Er svaret ja, da kan vi kartlegge behov"

Nå opplever ikke jeg mye av den her sinnsyke holdingen man ser i denne tråden, ca 60% sier ja og 40% er en mix av dårlig tidspunkt der et par prosent sier ja men annet tidspunkt og vi blir enige om nytt tidspunkt for kontakt, dårlig unnskyldinger og ikke interessant. Den lille prosenten det er som blir ill sint er mest av alt fascinerende.

Anonymkode: 6a71b...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...