Gå til innhold

Jeg er 24. Begge foreldrene mine har fått kreft.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig viktig å beholde læreplassen din. Selv om dette er en svært vond situasjon er det viktig at du ikke gir opp ditt liv. Du må tenke på deg selv opp i alt dette også.

Anonymkode: f0076...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er grunnen til at jeg ikke får barn. Tenk å oppleve noe så fælt!! All kjærlighet til deg ts!

Anonymkode: ba8f7...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er grunnen til at jeg ikke får barn. Tenk å oppleve noe så fælt!! All kjærlighet til deg ts!

Anonymkode: ba8f7...768

Du velger å ikke få barn fordi etter 24 år med all den gleden det barnet har gitt deg så kan du ende om med kreft og barnet ditt som pårørende? Altså all den gleden og kjærligheten i alle de årene er verdt alt.

Anonymkode: 25830...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var trist å høre! Men du bør ikke si opp lærlingplassen. Snakk med sjefen, og søk permisjon. Og be om hjelp fra slekt og venner! Ikke stå alene i dette. Klem ❤

Anonymkode: d0390...f49

Dette👆❤️ Utsett , forleng lærlingetid. Sender deg styrke & gode tanker . Min mor fikk kreft og overlevde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler med deg!

Ikke si opp lærlingplassen, men be heller om permisjon dersom det blir vanskelig å gjennomføre i denne situasjonen. 

Anbefaler å ta kontakt med pårørendesenter ev med Kreftforeningen (som også er til for pårørende) eller kreftkoordinator i kommunen.

Husk at veldig mange blir friske fra kreft....

Klem fra meg som selv er kreftoverlever

Anonymkode: 7bf43...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Så utrolig uflaks! Har ingen råd dessverre men sender varme tanker og håper begge foreldrene dine blir friske❤️ Klem

Anonymkode: 7008b...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 11.12):

Mamma har fått ondartet kreft i livmoren og pappa har fått ondartet kreft i tarmen. 

Flere som har opplevd begge på en gang? Føler dette er så tungt. Jeg må bidra mye til kjøring nå og må derfor si opp min lærlingstid, så jeg kommer til å tenke alt for mye. Noen tips på hva man kan finne på eller hvordan man skal komme på andre tanker. 

Dere som har opplevd dette.. gikk det greit med begge eller en av de? 

Anonymkode: 5a32c...e69

Ikke si opp lærekontrakten! Ta kontakt med opplæringskontoret ditt og hør om det er mulig å få permisjon eller redusert stilling i en periode. 

Anonymkode: 0c896...c5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 21.05):

Dette er grunnen til at jeg ikke får barn. Tenk å oppleve noe så fælt!! All kjærlighet til deg ts!

Anonymkode: ba8f7...768

Jeg har opplevd det. Inkludert all tid det praktiske tok, og all smerten med å sortere eiendeler, og papirer jeg helst ikke skulle sett. 

Men jeg har da likevel et veldig godt og innholdsrikt liv, og er glad jeg ble født, og at mitt søsken og min nevø finnes. 

Anonymkode: 2a031...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 11.12):

Mamma har fått ondartet kreft i livmoren og pappa har fått ondartet kreft i tarmen. 

Flere som har opplevd begge på en gang? Føler dette er så tungt. Jeg må bidra mye til kjøring nå og må derfor si opp min lærlingstid, så jeg kommer til å tenke alt for mye. Noen tips på hva man kan finne på eller hvordan man skal komme på andre tanker. 

Dere som har opplevd dette.. gikk det greit med begge eller en av de? 

Anonymkode: 5a32c...e69

Snakk med opplæringskontoret, du kan kanskje pause læretiden din i stede for å si den opp?

Anonymkode: 868b9...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 11.12):

Mamma har fått ondartet kreft i livmoren og pappa har fått ondartet kreft i tarmen. 

Flere som har opplevd begge på en gang? Føler dette er så tungt. Jeg må bidra mye til kjøring nå og må derfor si opp min lærlingstid, så jeg kommer til å tenke alt for mye. Noen tips på hva man kan finne på eller hvordan man skal komme på andre tanker. 

Dere som har opplevd dette.. gikk det greit med begge eller en av de? 

Anonymkode: 5a32c...e69

Mamma var syk i mange år og døde rett etter at jeg ble 17 år. Jeg er egentlig glad hun ikke var så lenge på sykehuset og sykehjem før hun døde,fordi det også er en stor påkjenning. Det er ti år siden nå. Eneste jeg kan trøste deg med at det føles rett og slett uvirkelig når de nærmeste dør,og jeg føler det som om hun bare er på ferie/ikke sett henne på lenge. Selv om jeg så henne død to ganger så klarer jeg ikke å forstå at jeg aldri skal se eller snakke med henne igjen.

 

Dersom du har noen spørsmål eller noe du lurer på burde du spørre dem nå. Det er en bok som heter 'min mamma' min pappa' hvor man fyller ut spørsmål om livet dems. Det er fint minne

Anonymkode: c7c94...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...