Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

nordnorsk skrev (4 minutter siden):

Din tanke førte til en tanke hos meg:

Putin sa at hvis noen blander seg i Ukraina, så blir det konsekvenser vi aldri har sett før. 

NATO og USA har blandet seg med sanksjoner og diverse.

Kan dette være konsekvensen han snakket om?

Respekten til Russland er vekke. Når russere i politiske miljø snakker da slår man av lyden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nordnorsk skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor skulle Putin ønske å dekke Ukraina med radioaktivt materiale? Da blir jo landet helt ubrukelig. 

Det vil ikke bare ramme Ukraina, men hele Europa! Radioaktivt materiale følger vinden og nedbør... Grøsser av tanken! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (13 minutter siden):

Så på YouTube at de prøver å gripe Chernobyl. Jeg tviler på at de gjør det for da skades vel de selv også og hele kloden? Men hva skjer om de faktisk gjør det? 

Gudene vet... Vil NATO rykke til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, askefast said:

Det vil ikke bare ramme Ukraina, men hele Europa! Radioaktivt materiale følger vinden og nedbør... Grøsser av tanken! 

Norge var vel blant de landene som ble mest forurenset etter Chernobyl. Nedfallet besto av en rekke forskjellige radioaktive stoffer, blant annet jod-131, strontium-90, cesium-134 og cesium-137. Av disse er det stoffene med lengst halveringstid, spesielt cesium-137, som bidrar mest til stråledoser til mennesker i Norge i dag. Det er jo ikke borte på langt nær, så enda mer?!? F65D31AF-1399-424A-B52D-BAC42DB6B3A6.gif.d6edc1b192f5eb599c542b2ec6cfa1ec.gif Ikke nok med at man har en pandemi, men så dette på toppen?A3A52A00-F543-40C1-BD5A-9ADF0E1704F4.gif.97446c32d5ebd4b18ea558562e7973b4.gif4CB69851-ACDA-4BAC-A90C-F01162304E18.gif.ac9ffbfd629278377f81d99beed86fa4.gif

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver antakelig "bare" å få kontroll over kraftproduksjonen i Ukraina, for å sette infrastruktur osv ut av spill. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Xstrella said:

Media liker å skremme. Sitter folk foran tv nå og er livredde. Mitt råd er å skru av tv. 

Du råder folk til å slå av når verdenshistorien skapes? 
herregud. Dette skal man selvsagt få med seg. 

Endret av Rullerusk
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland har egentlig ingen grunn til å angripe Ukraina overhodet, men hovedstaden, et annet sted i landet? For noen klovner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
norw skrev (1 minutt siden):

Russland har egentlig ingen grunn til å angripe Ukraina overhodet, men hovedstaden, et annet sted i landet? For noen klovner. 

Planen er å avsette regjeringen der og å opprette en som er pro-russisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære folk, nå må dere roe dere ned :) At Putin i all sin galskap skulle ha til hensikt å ramme atomreaktoren i Tjernobyl gir da ingen mening. Reaktoren ligger ikke lange biten fra Russland, hvilket betyr at utslippet også vil ramme dem selv. 

Jeg ser noen leke med tanken om at dette kan være for å fremprovosere en krig mot NATO, men hvorfor ta en slik omvei og risiko? Ønsker Putin en krig mot NATO, noe han ikke vil mtp Russlands underlegne militære og økonomiske situasjon, finnes det andre måter å ordne det på som er langt mer strategisk gunstig for Russland. Det gir ingen mening at Putin med vilje skal utløse en ny atomkatastrofe i sitt eget nærområde. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rødt på veiene på kartet er trafikk og stillestående kø…. Masse sivile. De står fast der, og ser sikkert røyken fra flyplassen som er både bombet og tatt over av Russland. Tenk så mange vettskremte folk 😫 Sykt å følge med på kart hvor det er trafikk ift hvor Russland er ifølge media

53B31A57-210E-4FBC-8ED6-9D45D42D1ACD.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (5 minutter siden):

Kjære folk, nå må dere roe dere ned :) At Putin i all sin galskap skulle ha til hensikt å ramme atomreaktoren i Tjernobyl gir da ingen mening. Reaktoren ligger ikke lange biten fra Russland, hvilket betyr at utslippet også vil ramme dem selv. 

Jeg ser noen leke med tanken om at dette kan være for å fremprovosere en krig mot NATO, men hvorfor ta en slik omvei og risiko? Ønsker Putin en krig mot NATO, noe han ikke vil mtp Russlands underlegne militære og økonomiske situasjon, finnes det andre måter å ordne det på som er langt mer strategisk gunstig for Russland. Det gir ingen mening at Putin med vilje skal utløse en ny atomkatastrofe i sitt eget nærområde. 

Men hvorfor vil han i det hele tatt erobre atomkraftverket? Hva er din teori? : ) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becky skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor vil han i det hele tatt erobre atomkraftverket? Hva er din teori? : ) 

Det er et symbolsk mål av nasjonal betydning. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Becky said:

Det kan hende at han kun vil erobre Tsjernobyl for en enklere passasje inn mot Kiev.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (Akkurat nå):

Det er et symbolsk mål av nasjonal betydning. 

Men hvorfor sier presidenten til Ukraina at Russland truer hele europa ved å erobre denne?
Min venn fra Ukraina fortalte på sine medier at soldatene har kjempet så hardt om å verne om dette atomkraftverket pga av sikkerhet, at de er villig til å dø for det... Jeg har vanskeligheter med å tro at det kun er symbolsk. Men jeg håper selvsagt at du har veldig rett! :)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HalldirV2 skrev (10 minutter siden):

Tja, stoler du egentlig på mannen? Jeg gjør ikke! Han så i sin sinna tale at om noen land prøvde å stoppe han ville det komme reaksjoner vi ikke har sett før. 

Jeg tenker det må være noe ekstremt noe! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boomshakalaka skrev (2 minutter siden):

Det kan hende at han kun vil erobre Tsjernobyl for en enklere passasje inn mot Kiev.

Og der har vi en vinner! 

Selv Putin ønsker ikke behandle kjernekraftverk uforsiktig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (10 minutter siden):

Håper du har rett. Og et poeng det du sier om at Reaktoren ikke ligger langt fra Russland. Men presidenten i Ukraina sier at dette er en trussel mot hele Europa, derfor de tankene.

Når det er sagt, så kommer ikke Russland til å kjempe alene, de har blant annet Kina på sin side. Men igjen, håper du har rett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...