Hemoglobin Skrevet 24. februar 2022 #1061 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (2 timer siden): Problemet er bare at en slik fredelig formidling forutsetter en potensiell motpart som heller ikke ønsker å bruke vold. Noen land vil alltid være villig til å benytte vold, derfor må man også ha et forsvar til å takle et verstefallsscenario. Utfordringen er å få alle til å innse at vold ikke en en god løsning. Jeg sier ikke at vi ikke skal ha et forsvar, men det er den angripende parten som har det største ansvaret her. Uansett, Russland er den store taperen er, og bør også forbli det. Nå må NATO vise seg frem og vise Russland hvilke konsekvenser dette angrepet har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 24. februar 2022 #1062 Del Skrevet 24. februar 2022 Norge bør gjøre som England, forby Airoflot landing i England, og overflyving til USA. USA kommer utvilsamt til å innføre strenge tiltak overfor alle reisende fra Russland, og faren for terrorhandlinger er overhengende. Putin, og hans menn er utilregneleg, og Hitler nr. 2, og ingen vet hva som er Putins neste trekk. Nå har verden stått overfor en pandemie i 2 år, og folk er blitt slitne, og dette krigsutbruddet var det verst tenkeleg som kunne skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #1063 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Hemoglobin skrev (10 minutter siden): Utfordringen er å få alle til å innse at vold ikke en en god løsning. Jeg sier ikke at vi ikke skal ha et forsvar, men det er den angripende parten som har det største ansvaret her. Uansett, Russland er den store taperen er, og bør også forbli det. Nå må NATO vise seg frem og vise Russland hvilke konsekvenser dette angrepet har. Ja, men volden har allerede skjedd. Det eneste NATO kan gjøre nå er å forberede seg på et mulig angrep på et NATO land. Skjer det er man dessverre nødt til å svare beinhardt. Endret 24. februar 2022 av Capt. Obvious 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #1064 Del Skrevet 24. februar 2022 Skybe skrev (6 minutter siden): Norge bør gjøre som England, forby Airoflot landing i England, og overflyving til USA. USA kommer utvilsamt til å innføre strenge tiltak overfor alle reisende fra Russland, og faren for terrorhandlinger er overhengende. Putin, og hans menn er utilregneleg, og Hitler nr. 2, og ingen vet hva som er Putins neste trekk. Nå har verden stått overfor en pandemie i 2 år, og folk er blitt slitne, og dette krigsutbruddet var det verst tenkeleg som kunne skje. Man kan vel si det som at pandemien har blitt godt benyttet til å legge planer for dette, når nesten alt fokuset har vært på Korona. Jeg tenkte meg at noe sånt kunne skje; at en eller annen leder kom til å benytte situasjonen til å legge militære planer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. februar 2022 #1065 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (25 minutter siden): Javisst, ser her ja: Ukraina: Russiske styrker er i nærheten av Tsjernobyl Russiske styrker har rykket inn i et område nær det tidligere atomkraftverket Tsjernobyl, ifølge ukrainske myndigheter. – Våre styrker ofrer livene sine for å hindre en gjentakelse av tragedien fra 1986, skriver Ukrainas president Volodymyr Zelenskyk på Twitter. Ifølge nyhetsbyrået AFP er kampene i området pågående med flere sammenstøt. – Hvis det radioaktive avfallslageret blir ødelagt som en følge av russiske rakettangrep, kan radioaktivt materiale komme til å dekke deler av Ukraina, Hviterussland og andre europeiske land, sier innenriksminister Anton Gershchenko. Tsjernobyl ligger rundt 130 kilometer fra Ukrainas hovedstad Kyiv. Men hvorfor skulle Putin ønske å dekke Ukraina med radioaktivt materiale? Da blir jo landet helt ubrukelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 24. februar 2022 #1066 Del Skrevet 24. februar 2022 Hemoglobin skrev (3 minutter siden): Utfordringen er å få alle til å innse at vold ikke en en god løsning. Jeg sier ikke at vi ikke skal ha et forsvar, men det er den angripende parten som har det største ansvaret her. Uansett, Russland er den store taperen er, og bør også forbli det. Nå må NATO vise seg frem og vise Russland hvilke konsekvenser dette angrepet har. Putin er nærbeslektet m/ Løvene, og det er nytteløst å overtale "villdyret Putin" til å slutte å drepe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #1067 Del Skrevet 24. februar 2022 Just now, nordnorsk said: Men hvorfor skulle Putin ønske å dekke Ukraina med radioaktivt materiale? Da blir jo landet helt ubrukelig. Nei, Gud vet <_< 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. februar 2022 #1068 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (2 minutter siden): Nei, Gud vet <_< Kanskje han skal bygge fangeleirer der. Woops, nei, feil diktator 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1069 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (57 minutter siden): Fordi denne gamle atomreaktoren i prinsippet kan brukes som en "skitten bombe" og forurense omkringliggende områder/land med radioaktivt nedfall. Det var jo derfor man bygde "sarkofagen" som er en betongkonstruksjon rundt reaktoren for å tette den til, men man kan jo i prinsippet tenke seg at man ønsker å utnytte denne i krigføring og åpne opp denne betongkonstruksjonen bevisst. I så fall vil nok ikke NATO ha så mye valg enn å svare, siden også det å bruke radioaktivt atombrensel som våpen også vil være en krigserklæring. Fikk en ekkel tanke. Tenk om det er derfor Russland har invadert Ukraina fra første stund, for å komme seg dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. februar 2022 #1070 Del Skrevet 24. februar 2022 Faen nå er jeg redd. «Russiske styrker har erobret atomkraftverket Tsjernobyl og atomavfallslagre, nord i Ukraina, ifølge en rådgiver til den ukrainske presidenten, melder Reuters ved 18.20-tiden torsdag. Rundt to timer tidligere meldte Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj at Russland forsøkte å ta kontroll på Tsjernobyl-reaktoren. – Våre forsvarere gir livet sitt for at tragedien i 1986 ikke skal skje igjen, skrev han. Russland har angrepet Ukraina fra flere fronter, deriblant tre hovedfronter - en av disse hovedfrontene var fra Hviterussland i nord. Zelenskyj skrev videre at han har opplyst Sveriges statsminister om dette. – Dette er en krigserklæring mot hele Europa» Kan dette gjøre at NATO reagerer militært? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #1071 Del Skrevet 24. februar 2022 nordnorsk skrev (Akkurat nå): Faen nå er jeg redd. «Russiske styrker har erobret atomkraftverket Tsjernobyl og atomavfallslagre, nord i Ukraina, ifølge en rådgiver til den ukrainske presidenten, melder Reuters ved 18.20-tiden torsdag. Rundt to timer tidligere meldte Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj at Russland forsøkte å ta kontroll på Tsjernobyl-reaktoren. – Våre forsvarere gir livet sitt for at tragedien i 1986 ikke skal skje igjen, skrev han. Russland har angrepet Ukraina fra flere fronter, deriblant tre hovedfronter - en av disse hovedfrontene var fra Hviterussland i nord. Zelenskyj skrev videre at han har opplyst Sveriges statsminister om dette. – Dette er en krigserklæring mot hele Europa» Kan dette gjøre at NATO reagerer militært? Det kan det, dersom NATO anser sannsynligheten for at Tsjernobyl blir benyttet som en skitten bombe som høy nok, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1072 Del Skrevet 24. februar 2022 nordnorsk skrev (10 minutter siden): Men hvorfor skulle Putin ønske å dekke Ukraina med radioaktivt materiale? Da blir jo landet helt ubrukelig. Kanskje med en krigserklæring slik at NATO må svare. Kanskje ikke Ukraina er det egentlige målet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #1073 Del Skrevet 24. februar 2022 Just now, nordnorsk said: Kanskje han skal bygge fangeleirer der. Woops, nei, feil diktator 🤭 Tja, reinkarnasjon kanskje? <_< 1 minutt siden, Tutte said: Fikk en ekkel tanke. Tenk om det er derfor Russland har invadert Ukraina fra første stund, for å komme seg dit? Skal ikke si aldri… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 24. februar 2022 #1074 Del Skrevet 24. februar 2022 Så på YouTube at de prøver å gripe Chernobyl. Jeg tviler på at de gjør det for da skades vel de selv også og hele kloden? Men hva skjer om de faktisk gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. februar 2022 #1075 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (3 minutter siden): Fikk en ekkel tanke. Tenk om det er derfor Russland har invadert Ukraina fra første stund, for å komme seg dit? Din tanke førte til en tanke hos meg: Putin sa at hvis noen blander seg i Ukraina, så blir det konsekvenser vi aldri har sett før. NATO og USA har blandet seg med sanksjoner og diverse. Kan dette være konsekvensen han snakket om? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 24. februar 2022 #1076 Del Skrevet 24. februar 2022 Gjest AnonymBrukerJa skrev (På 9.1.2022 den 19.25): Mtp situasjonen mellom Russland og Ukraina. Er sjansen stor for at 3. verdenskrig er rundt hjørnet? Sjansen har vel dessverre aldri vært større iallfall, så det ser jeg overhodet ikke bort fra. Hadde vi ikke hatt NATO så hadde vi nok allerede vært russiske. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #1077 Del Skrevet 24. februar 2022 1 minutt siden, nordnorsk said: Din tanke førte til en tanke hos meg: Putin sa at hvis noen blander seg i Ukraina, så blir det konsekvenser vi aldri har sett før. NATO og USA har blandet seg med sanksjoner og diverse. Kan dette være konsekvensen han snakket om? Hvis han virkelig har tenkt i de baner så må han fjernes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 24. februar 2022 #1078 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (11 minutter siden): Man kan vel si det som at pandemien har blitt godt benyttet til å legge planer for dette, når nesten alt fokuset har vært på Korona. Jeg tenkte meg at noe sånt kunne skje; at en eller annen leder kom til å benytte situasjonen til å legge militære planer. Ja, det har vært gode tider for diktatorer under pandemien. Masse tid til å planlegge maktovertakelse, utvikle våpen og legge strategier. Det er mange som tjener penger på krig. Vi får håpe NATO (USA) ikke kaster seg inn i denne konflikten med full styrke. Da snakker vi verdenskrig. PeaceS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #1079 Del Skrevet 24. februar 2022 Peanut skrev (1 minutt siden): Hvis han virkelig har tenkt i de baner så må han fjernes. Dette! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #1080 Del Skrevet 24. februar 2022 nordnorsk skrev (2 minutter siden): Din tanke førte til en tanke hos meg: Putin sa at hvis noen blander seg i Ukraina, så blir det konsekvenser vi aldri har sett før. NATO og USA har blandet seg med sanksjoner og diverse. Kan dette være konsekvensen han snakket om? Tror nok i så fall dette har vært planlagt lenge. Bare fikk en tanke nå om at de har brukt Ukraina for å nå frem til NATO. Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå