Becky Skrevet 24. februar 2022 #981 Del Skrevet 24. februar 2022 FunnyBoy123 skrev (6 minutter siden): Russland vil aldri angripe Norge. Da hadde Russland blitt slaktet av alle NATO-land. Kort fortalt. Lese dere opp, før dere blir "redde"! Er ingen grunn til å være bekymret.. Det er selvfølgelig ikke bra å gå rundt å være redd før ting har skjedd. Men man bør i det minste ta innover seg seriøsiteten i dette, alt annet ville vært ekstremt naivt. Tror ikke så mange her som er direkte "redde" for at Russland angriper Norge direkte, det handler mer om en innblanding av NATO, som kan skje nesten ved et "uhell". Det er mange land som er rundt Ukraina som evt kan bli dratt inn i dette. Hvis et Nato land blir dratt inn, blir alle nato land dratt inn. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 24. februar 2022 #982 Del Skrevet 24. februar 2022 I Grosny skrev (15 minutter siden): Finnene kan slappe av, jeg tror ikke det har blitt kjørt noen krigsbyggende propagandakampanje mot Finland. Finnene er i følge mine finske venner ikke medlem av NATO fordi at de har blitt truet av Putin med krig hvis de melder seg inn. Så de føler seg vel bare trygge så lenge de danser etter Putins pipe. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #983 Del Skrevet 24. februar 2022 tig skrev (27 minutter siden): Min tolleranse for støtte til Russland er nå, etter nattens handlinger, lik null. Personer av denne oppfattelsen regner jeg som fiender av Norge og de verdiene vi holder hellige. Samme her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #984 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Fakta? skrev (16 minutter siden): Grunnen til at de velger å bruke så mye mer ressurser på kriselagre og andre forberedelser enn f.eks. Norge er jo nettopp at de ikke føler seg like trygge. Nei. Det er fordi de har lært av historien. Vi nordmenn er jo idiotier som ikke har prioritert større summer til å øke den militære styrken. NAIVT!! Akkurat som med pandemien. Varslede kriser kommer alltid så overraskende på oss. Snakk om å være etterpåklok. Endret 24. februar 2022 av Ellemelle93 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #985 Del Skrevet 24. februar 2022 malifika skrev (5 minutter siden): Finnene er i følge mine finske venner ikke medlem av NATO fordi at de har blitt truet av Putin med krig hvis de melder seg inn. Så de føler seg vel bare trygge så lenge de danser etter Putins pipe. Det blir bare spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 24. februar 2022 #986 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (3 timer siden): Uansett hvor kontroversielt det er, så kan man ikke diktere andre land sin utenriks- og militærpolitikk uansett hvor mye man ønsker det. At NATO kanskje mener det er for kontroversielt er nå så, men poenget er at det da skal være NATO selv som kommer til den konklusjonen, ikke Russland. Land og regioner inngår avtaler som bryter idealistiske prinsipper - det er ikke noe nytt.. Man gir og tar. Når Ukraina ikke har søkt medlemskap og NATO ser utfordringer med å ha dem som medlem, så ville det i praksis ikke utgjort noen forskjell om man lagde en avtale som sa at Ukraina ikke ville bli medlem på x antall år. Det hadde vært noe helt annet hvis Ukraina hadde søkt medlemskap og NATO ønsket dem som medlem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 24. februar 2022 #987 Del Skrevet 24. februar 2022 For å si det sånn, i går trodde vi ikke Russland kom til å invadere Ukraina.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 24. februar 2022 #988 Del Skrevet 24. februar 2022 Jaja, i det minste fikk vi åpnet samfunnet for det «ufarlige» viruset som herjer i 50-60% av befolkningen akkurat nå..slik at vi har nok beredskap. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemoglobin Skrevet 24. februar 2022 #989 Del Skrevet 24. februar 2022 Grandidosa83 skrev (4 timer siden): Problemet til oss i Norge og vesten (mest europa) er at resten av verden ikke deler synet ovenfor, som jeg også deler. Likevel tar vi det som en selvfølge at vi skal bygge ned forsvaret og at krig er noe man egentlig bare ser i bakspeilet. I en slik kontekst er det også skremmende at vi gir fra oss stadig mer makt til Russland og Kina gjennom måten "det grønne skiftet" skjer på .. Altså at det meste av produksjon i verden etter hvert er flyttet til disse landene, da vi er for "gode" til å ha det i egne land. Jeg håper dette blir en oppvekker for mange og at vi nå kan se mer handlekraftige politikere som ikke bruker uker på å diskutere ordbruk, medieskapte "metoo"-situasjoner og følelser knyttet til dette hvert eneste år.. Hvis resten av verden ikke klarer å se at krig med vold er fullstendig meningsløst, så har resten av verden gjort noe fundementalt galt hele tiden. Da må vi som deler dette synet klare å formidle dette videre - i hvert fall til land som bør forstå at det Russland holder på med nå, er galskap. Hvilke land det gjelder er i hvert fall de fleste I-land. Dette bør få alvorlige følger for Russland, uten bruk av vold. Det bør følge økonomiske sanksjoner, forbud mot innflytelse i verdenspolitikk, idrett og andre "friheter" Russland har hatt til nå. Dette er bare tragisk. Det er så trist som det er mulig å få det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #990 Del Skrevet 24. februar 2022 kan stor samfunnet føre kgb agenten til riksrett, eller er det et annet ord på det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 24. februar 2022 #991 Del Skrevet 24. februar 2022 12 minutter siden, Ellemelle93 said: Nei. Det er fordi de har lært av historien. Ja, de har lært at de aldri bør føle seg helt trygge. Hvis de gjorde det ville jo alle forberedelsene deres være bortkastede penger. Jeg tror du legger en annen betydning i å føle seg trygg enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 24. februar 2022 #992 Del Skrevet 24. februar 2022 5 minutter siden, Vera said: Jaja, i det minste fikk vi åpnet samfunnet for det «ufarlige» viruset som herjer i 50-60% av befolkningen akkurat nå..slik at vi har nok beredskap. Putin vil nok aldri komme hit, han har ikke råd til våre dyre bompenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #993 Del Skrevet 24. februar 2022 Hører på nyhetene at det er straffbart for russere å si seg i mot handlingene kgb agenten gjør nå. Få mannen fjernet fra posten hans. Han er ikke skikket til å være en president. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #994 Del Skrevet 24. februar 2022 Fakta? skrev (1 minutt siden): Ja, de har lært at de aldri bør føle seg helt trygge. Hvis de gjorde det ville jo alle forberedelsene deres være bortkastede penger. Jeg tror du legger en annen betydning i å føle seg trygg enn meg. Mulig! Ser hva du mener. Jeg vil kanskje heller si at de ikke stoler på russerne og derfor alltid er beredt. Men ja - vi deler nok samme synspunkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 24. februar 2022 #995 Del Skrevet 24. februar 2022 16 minutter siden, Ellemelle93 said: Nei. Det er fordi de har lært av historien. Vi nordmenn er jo idiotier som ikke har prioritert større summer til å øke den militære styrken. NAIVT!! Akkurat som med pandemien. Varslede kriser kommer alltid så overraskende på oss. Snakk om å være etterpåklok. Det er vel bare å bestille våpen fra Kina etterhvert som vi trenger de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 24. februar 2022 #996 Del Skrevet 24. februar 2022 42 minutter siden, Fakta? said: Finnene har aldri følt seg trygge, i motsetning til naive nordmenn har de alltid forstått hvor landet ligger: I Finland vet vi dette: Fienden kommer alltid fra øst. I Finland har de et stort artilleri. Dessuten tror jeg ikke på fake news om at skarpskytteren Simo Häyhä døde i 2002. Han holdes nok dypfryst og skal tines opp igjen hvis det blir nødvendig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. februar 2022 #997 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg er dessverre redd for at ting kan eskalere ganske raskt nå. I alle mulige retninger. Skulle ikke forundre meg om Kina snart rykker inn i Taiwan heller. Kanskje lurt å være litt forberedt på at prisene på ulike varer og tjenester vil skyte i været fremover, og at tilgangen til visse varer forsvinner. Krigstider er usikkerhet. For å sette det litt på spissen er det kanskje "bra" vi fikk oppleve en pandemi og nedstengning før dette her. Så vi ikke tar ting helt for gitt, og er oppmerksomme på at uforutsette hendelser kan ramme oss ganske dramatisk også. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 24. februar 2022 #998 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Trump gjekk offentlig ut å støttet Putin sin aggresjon overfor Ukrania. Enda godt ein fekk denne "karen " fjærnet fra presidentembete i USA. Trump innvaderte senatet i USA, og fyren er "klin kokko", og er overhode ikkje skikket som president. Det er bekymringsverdig at ein stor del av USA sin befolkning ikkje skjønte hva slag person Trump var. Eit fleirtall av den russiske befolkning støtter "heilt sikkert ikkje denne invasjonen", og tar sterk avstand ifra den, men de russere som kritiserer Putin,og hans regime kan påregne å bli straffet hardt. Invasjonen i Ukraina er en og alene en gal manns verk, og håper det bidrar til at noen hoder etterhvert får rulle i kreml etter denne innvasjonen. Endret 24. februar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #999 Del Skrevet 24. februar 2022 lille pille skrev (23 minutter siden): Land og regioner inngår avtaler som bryter idealistiske prinsipper - det er ikke noe nytt.. Man gir og tar. Når Ukraina ikke har søkt medlemskap og NATO ser utfordringer med å ha dem som medlem, så ville det i praksis ikke utgjort noen forskjell om man lagde en avtale som sa at Ukraina ikke ville bli medlem på x antall år. Det hadde vært noe helt annet hvis Ukraina hadde søkt medlemskap og NATO ønsket dem som medlem. Igjen, da skulle det i så fall vært Ukraina og NATO som hadde laget en slik avtale seg i mellom. Russland har ikke noe å gjøre med Ukrainsk natomedlemskap å gjøre. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #1000 Del Skrevet 24. februar 2022 Hemoglobin skrev (17 minutter siden): Hvis resten av verden ikke klarer å se at krig med vold er fullstendig meningsløst, så har resten av verden gjort noe fundementalt galt hele tiden. Da må vi som deler dette synet klare å formidle dette videre - i hvert fall til land som bør forstå at det Russland holder på med nå, er galskap. Hvilke land det gjelder er i hvert fall de fleste I-land. Dette bør få alvorlige følger for Russland, uten bruk av vold. Det bør følge økonomiske sanksjoner, forbud mot innflytelse i verdenspolitikk, idrett og andre "friheter" Russland har hatt til nå. Dette er bare tragisk. Det er så trist som det er mulig å få det. Problemet er bare at en slik fredelig formidling forutsetter en potensiell motpart som heller ikke ønsker å bruke vold. Noen land vil alltid være villig til å benytte vold, derfor må man også ha et forsvar til å takle et verstefallsscenario. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå