Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kar90 skrev (6 timer siden):

Du påstår ingenting sier du, samtidig som du til stadighet hinter om vestlig propaganda og undergraver alvorligheten av det Russland driver med. Ja, det er bra merkelig at en nasjon som kjemper for sitt folks eksistens i øyeblikket blir ganske paranoide når fienden nå angriper atomverkene deres.

Selvfølgelig har vi propaganda i vesten også, man må være bra fjern for å ikke skjønne at vestlig media ikke er nøytrale heller. På mange måter er de mye mer drevne på "informasjonskrig"-delen. Jeg har ALDRI støttet krigen til Russland eller sagt at det ikke er alvorlig eller ille, men stilt spørsmålstegn ved en del historier i norsk media, og det bør flere gjøre. Jeg støttet aldri krigen i Irak, Libya eller Syria heller, så jeg er i det minste konsekvent

Ghost of Kiev som det ble rapportert om er ikke sant, propaganda.

De 13 heltene som sa "fuck you" er ikke sant

Raketten i Kiev (den første) er trolig ikke sant, men de vi har sett siste dagene har vært det

At Zelensky har tatt på seg skuddsikker vest og forsvarer landet fra frontlinjene er ikke sant, og bildene er nesten et år gamle.

Noen lar seg veldig lett påvirke av slikt og begynner å rope på start av WWIII, mer eller mindre direkte. Det skremmer meg, for det vil virkelig føre til massedød og lidelse. Det er også mye ønsketenkning som "han er gal" og "ingen støtter ham" og "ingenting går etter planen og Ukraina vinner". Slik ønsketenkning er også farlig og gjør at folk ikke forstår hvor alvorlig situasjonen er.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AprilRyan said:

Kan ikke se at det er noen pressekonferanse eller utenom den Nato har hatt.

Endret av Carrie_S
Noen svarte på det samme før meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og overgrepene fortsetter å øke også på den russiske befolkningen. Jeg kan ikke engang begynne å forstå hvordan russerne har klart å sette seg i en sånn situasjon i 2022, der ikke bare deres egne forhold er fullstendig uakseptale og umenneskelig med null rettsvern mot statsledelse og der landet i seg selv er en verdenstrussel og trussel mot menneskehetens eksistens. Dette burde de sett komme når Putin ble gjeninnsatt og de burde ikke gitt seg før han trakk seg, den gang. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/godkjenner-kontroversielt-lovforslag/75522429

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (31 minutter siden):

Jeg tror vi kommer til å merke dette VELDIG selv ,om dette trekker ut. Uansett om det blir eskalering eller ikke.. Vi var før denne krigen i følge mange eksperter på vei inn i en finans krise (jeg vet det er alltid slik, men denne gangen(slik er det også alltid😅)er det en del tungvektere som forutser ting). Det er også en tillitskrise, med god grunn, men som er lifsfarlig,  internt mot egne styresmakter i vestlige land.

Vet folk er redde nok, på en annen side tror ikke mine ord har særlig vekt😉, men jeg  tror hele  sivilisasjon sitter på en MEGA BOMBE....!

Det kommer til å bli en økonomisk krise for landet vårt ja, dessverre… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig har vi propaganda i vesten også, man må være bra fjern for å ikke skjønne at vestlig media ikke er nøytrale heller. På mange måter er de mye mer drevne på "informasjonskrig"-delen. Jeg har ALDRI støttet krigen til Russland eller

Det at tror du må påpeke at det også er propaganda og hvite sannheter på vestlig side er poenget mitt. Du setter ikke fingeren på noe interessant, men henger deg oppi ting for å male verdenspressen til å være like konspiratorisk som kreml, også henger du deg oppi ting som ikke engang er interessant. Er det merkelig at en angrepet part blir helt hysterisk over at atomkraftverkene deres blir beskutt? Du er ikke den eneste som ikke tror ordrett på alt som kommer fra vestlige medier.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (12 minutter siden):

Kan ikke se at det er noen pressekonferanse eller utenom den Nato har hatt.

Kl 18 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Det at tror du må påpeke at det også er propaganda og hvite sannheter på vestlig side er poenget mitt. Du setter ikke fingeren på noe interessant, men henger deg oppi ting for å male verdenspressen til å være like konspiratorisk som kreml, også henger du deg oppi ting som ikke engang er interessant. Er det merkelig at en angrepet part blir helt hysterisk over at atomkraftverkene deres blir beskutt? Du er ikke den eneste som ikke tror ordrett på alt som kommer fra vestlige medier.

Jeg for min del finner innleggene til likestilling både informative og interessante. At du ikke gjør det, får så være. Virker som du er mer opptatt av å kvervulere med enkelte enn å diskutere saken saklig. 
klart det er krise at atomkraftverk blir beskutt, men det er også slik at det er to parter som skyter/kriger der. At det brant nå ble lagt frem som at de bombet selve atomkraftverket, og så var det «vanlige» bygg som brant. Filmen fra i går på nyhetene/vg viste sivile som stod å kastet brannbomber mot både biler og bildekk i nærheten av kraftverket. Man synser nå i om at det var sabotører som startet brannen i bygget. Vi vet altså ikke så mye mer enn dette pr nå, og likevel får vi se svart røyk med store overskrifter som vil skremme livet av en hver. 

Alt er ikke svart/hvitt og jeg er glad det finnes flere som setter spørsmålstegn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (17 minutter siden):

Selvfølgelig har vi propaganda i vesten også, man må være bra fjern for å ikke skjønne at vestlig media ikke er nøytrale heller. På mange måter er de mye mer drevne på "informasjonskrig"-delen. Jeg har ALDRI støttet krigen til Russland eller sagt at det ikke er alvorlig eller ille, men stilt spørsmålstegn ved en del historier i norsk media, og det bør flere gjøre. Jeg støttet aldri krigen i Irak, Libya eller Syria heller, så jeg er i det minste konsekvent

Ghost of Kiev som det ble rapportert om er ikke sant, propaganda.

De 13 heltene som sa "fuck you" er ikke sant

Raketten i Kiev (den første) er trolig ikke sant, men de vi har sett siste dagene har vært det

At Zelensky har tatt på seg skuddsikker vest og forsvarer landet fra frontlinjene er ikke sant, og bildene er nesten et år gamle.

Noen lar seg veldig lett påvirke av slikt og begynner å rope på start av WWIII, mer eller mindre direkte. Det skremmer meg, for det vil virkelig føre til massedød og lidelse. Det er også mye ønsketenkning som "han er gal" og "ingen støtter ham" og "ingenting går etter planen og Ukraina vinner". Slik ønsketenkning er også farlig og gjør at folk ikke forstår hvor alvorlig situasjonen er.

Tror de fleste her inne skjønner alvoret. Selvsagt har vesten også propaganda, men det kan ikke på noe vis sammenliknes med propagandaen som skjer i Russland nå. Så enkelt er det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er Anniken H ute og sier at det er viktig at NATO nå ikke bidrar til mer spenning  i tiden fremover. Og at nå må vi unngå misforståelser... 

Tenk om hun hadde hatt dette i mente da hun snakket med den russiske ambassadøren. Da hadde hun bare sagt hva hun mente, for så å forlate møterommet. Ingen vet hva den russiske dipolomaten så, fordi hun bare gikk. 

Men nå har hun innsett at situasjonen begynner å bli farlig! 

De vet nok mer i disse møtene, enn hva de forteller oss. Det de kommer med nå, vil jo åpenbart gjøre at flere blir bekymret. Så, jeg lurer på hva de nå har sett? 

Vi vet det har vært bevegelse i nord.. Har vi kommer til steg 3 mon tro? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (3 timer siden):

Jeg håper tredje verdenskrig aldri blir nevnt. Det blir er totalt meningsløst. 

Så hva skjer når fredsavtale har skjedd? alle forstår at regimet går til fall. 

Det kan jo umulig bli noe diplomati med det regimet, jeg vil iallfall ta anstøt om presidenter i andre land skal fortsette arbeid med det russiske regimet uten konsekvenser.

Hvis NATO blander seg inn militært i Ukraina er USA og Europa i krig med Russland. Da blir det verdenskrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, askefast said:

Tenk om hun hadde hatt dette i mente da hun snakket med den russiske ambassadøren. Da hadde hun bare sagt hva hun mente, for så å forlate møterommet. Ingen vet hva den russiske dipolomaten så, fordi hun bare gikk. 

Vet ikke hvor mye vi skal legge i slikt, men det høres veldig ugreit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knalleballe skrev (4 timer siden):

3. Opptøyer og sosial uro i Russland..Putin avsettes av generalene sine

Ja, det kan nok bli opptøyer og sosial uro i Russland hvis de økonomiske sanksjonene blir langvarige. Både russere og europeere kan komme til å oppleve fattigdom som følge av økonomiske sanksjoner. Hvis konflikten eskalerer tror jeg Russland slutter å selge gass og olje til Europa. Jeg tror ikke folk flest er klar over hvor alvorlige konsekvenser det kan få for oss. Fattigdom kan føre til opptøyer og sosial uro her også. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frykter-krise-stromprisene-kan-skyte-i-vaeret/75490215

Endret av *luna*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *luna* said:

Ja, det kan nok bli opptøyer og sosial uro i Russland hvis de økonomiske sanksjonene blir langvarige. Både russere og europeere kan komme til å oppleve fattigdom som følge av økonomiske sanksjoner. Hvis konflikten eskalerer tror jeg Russland slutter å selge gass og olje til Europa. Jeg tror ikke folk flest er klar over hvor alvorlige konsekvenser det kan få for oss. Fattigdom kan føre til opptøyer og sosial uro her også. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frykter-krise-stromprisene-kan-skyte-i-vaeret/75490215

Flere unge russere, særlig menn, forlater nå landet. De frykter martial law, og at dette er eneste mulighet til å forlate landet. Det er ikke lenger mulig å oppdrive plass på toget som går fra St Petersburg til Helsinki, skrev flere medier for noen timer siden. En togbillett ut av landet koster nå svimlende 65 000 kroner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (57 minutter siden):

Hvis NATO blander seg inn militært i Ukraina er USA og Europa i krig med Russland. Da blir det verdenskrig. 

Det er trist at NATO må trene militær, eller leke militær, også skal dem invitere Russland som observatør. Jeg skjønner ikke hva er meningen med det. Selvsagt framprovoserer man jo ved det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carrie_S skrev (14 minutter siden):

Flere unge russere, særlig menn, forlater nå landet. De frykter martial law, og at dette er eneste mulighet til å forlate landet. Det er ikke lenger mulig å oppdrive plass på toget som går fra St Petersburg til Helsinki, skrev flere medier for noen timer siden. En togbillett ut av landet koster nå svimlende 65 000 kroner. 

Seriøst 65 000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (6 minutter siden):

Det er trist at NATO må trene militær, eller leke militær, også skal dem invitere Russland som observatør. Jeg skjønner ikke hva er meningen med det. Selvsagt framprovoserer man jo ved det. 

Alle OSSE land er invitert som observatør som følge av Wiendokumentet fra 2011. Det er altså ikke noe nytt men standard prosedyre. 

Det er lite lek på øvelsene men fokus på samhandling og logistikk blant nato landene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...