Silva Pluvialis Skrevet 28. februar 2022 #2921 Del Skrevet 28. februar 2022 Salikatten skrev (25 minutter siden): Hvis dem ikke gir puten viljen sin om han truer med atomvåpen eller å angripe et natoland syns jeg dem er sinnsykt egoistiske som ikke kan ofre seg for resten av verden! Får håpe det ikke går så langt da. Ville du ofret deg for resten av verden?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigyn Skrevet 28. februar 2022 #2922 Del Skrevet 28. februar 2022 Druid skrev (3 timer siden): Jeg hopper til konklusjonen at "blir rammet" mener du store mennesklige tap. I utgangspunktet, svært liten. Jeg tror jeg har telt 5 strategiske viktige mål, og så har vi et område som er nærme Russiske strategiske områder som kan bli solbrent. Vi har et relativt ubetydelig strategisk forsvar; er de 5 punktene uskadeliggjort, handler resten om heimevernsforsvar, og Norge har ingenting å okkupere lenger. Så totalt sett, selv ved atomkrig, er vi relativt skjermet. Så spørsmålet er faktisk bare hvor total krigen blir, og hvem som i praksis geopolitisk seirer. Nysgjerrig og har ikke peiling på det her, hvilke fem viktige mål er det vi har mener du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. februar 2022 #2923 Del Skrevet 28. februar 2022 Joni123 skrev (Akkurat nå): Jeg tror også krigen vil bli mer langvarig ved å sende våpen, true de og erte opp Putin. Russerne tenker ikke som oss i vesten. Ved å trenge Putin opp i et hjørne sender han vel bare en atombombe. Tror vi indirekte er årsaken til hele Europa kommer til å bli trukket inn i den krigen. Vi er allerede trukket inn i denne krigen. Vi ble trukket inn i denne krigen i det øyeblikket Putin satte militære styrker utenfor seperatist- kontrollerte områder. Fra det eksakte øyeblikket, ble dette en verdenskrig. Eneste spesielle er at vi foreløpig først og fremst bruker økonomiske virkemidler. Men husk at verktøy som å stenge dem ute fra SWIFT, tilsvarer teppebombing av alle individer i Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. februar 2022 #2924 Del Skrevet 28. februar 2022 Sigyn skrev (2 minutter siden): Nysgjerrig og har ikke peiling på det her, hvilke fem viktige mål er det vi har mener du? Det er typisk militære mål som gir NATO operativ kapasitet. Det er mere enn 5 slike steder, men de andre er mindre viktig. Ørlandet er for eksempel i utgangspunktet viktig for jagerfly kapasiteten vår, men disse er ikke egentlig funskjonelle mot Russland fra denne basen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigyn Skrevet 28. februar 2022 #2925 Del Skrevet 28. februar 2022 Druid skrev (2 minutter siden): Det er typisk militære mål som gir NATO operativ kapasitet. Det er mere enn 5 slike steder, men de andre er mindre viktig. Ørlandet er for eksempel i utgangspunktet viktig for jagerfly kapasiteten vår, men disse er ikke egentlig funskjonelle mot Russland fra denne basen. Ja, tenkte det var noe sånt, men lurte litt på hva det er/hvor de ligger. Har ikke oversikt over sånt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joni123 Skrevet 28. februar 2022 #2926 Del Skrevet 28. februar 2022 Druid skrev (6 minutter siden): Vi er allerede trukket inn i denne krigen. Vi ble trukket inn i denne krigen i det øyeblikket Putin satte militære styrker utenfor seperatist- kontrollerte områder. Fra det eksakte øyeblikket, ble dette en verdenskrig. Eneste spesielle er at vi foreløpig først og fremst bruker økonomiske virkemidler. Men husk at verktøy som å stenge dem ute fra SWIFT, tilsvarer teppebombing av alle individer i Russland. Som jeg har nevnt tidligere i tråden, synes jeg vi burde kommet til enighet før denne krigen begynte. Og det blir ikke bedre med alle sanksjonene og våpnene og tanksene vi sender. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. februar 2022 #2927 Del Skrevet 28. februar 2022 Tvillingsjel skrev (11 minutter siden): Ville du ofret deg for resten av verden?? Jeg tror russere vil ofre seg for å stoppe Putin. Han er en trussel mot hele landet og folket. Jeg kan lett forestille meg at bestefedre i FSB gjør det som trengs med fare for og til og med tap av eget liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. februar 2022 #2928 Del Skrevet 28. februar 2022 Joni123 skrev (Akkurat nå): Som jeg har nevnt tidligere i tråden, synes jeg vi burde kommet til enighet før denne krigen begynte. Og det blir ikke bedre med alle sanksjonene og våpnene og tanksene vi sender. Jepp, men det kan alle være enig om. Poenget er at man da må ha en formening om hvor handlingsrommet egentlig lå. Alle regnet med at Putin forsto sånn cirka hva han kunne får til , og hva som var umulig. Så alle hadde en formening om hvordan det skulle spille ut. Alle ble tatt på senga når Putin avdekket at han ikke forsto noe om hvordan geopolitisk politikk virket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. mars 2022 #2929 Del Skrevet 1. mars 2022 Druid skrev (19 minutter siden): Vi er allerede trukket inn i denne krigen. Vi ble trukket inn i denne krigen i det øyeblikket Putin satte militære styrker utenfor seperatist- kontrollerte områder. Fra det eksakte øyeblikket, ble dette en verdenskrig. Eneste spesielle er at vi foreløpig først og fremst bruker økonomiske virkemidler. Men husk at verktøy som å stenge dem ute fra SWIFT, tilsvarer teppebombing av alle individer i Russland. Sanksjonene vil også ta liv, først blant de fattige i Russland. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. mars 2022 #2930 Del Skrevet 1. mars 2022 Trampstamped skrev (1 time siden): Dagbladet har lagt ut en lang artikkel om Putins bakgrunn. Trist historie.. Egentlig ikke. Synd foreldrene ikke døde da de ble skadet/syke, er alt jeg tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knalleballe Skrevet 1. mars 2022 #2931 Del Skrevet 1. mars 2022 Starten på 3dje verdenskrig? Kunnskapsløs tilnærming...Denne krigen kommer aldri til å komme utenfor Ukraina..og trolig blir den ikke gammel heller. Putin har ikke ressurser til å annektere Ukraina over tid, dette ender med en eller annen form for avtale om at Ukraina ikke blir Natomedlem på x antall år..og at russerne drar hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #2932 Del Skrevet 1. mars 2022 Druid skrev (40 minutter siden): Vi er allerede trukket inn i denne krigen. Vi ble trukket inn i denne krigen i det øyeblikket Putin satte militære styrker utenfor seperatist- kontrollerte områder. Fra det eksakte øyeblikket, ble dette en verdenskrig. Eneste spesielle er at vi foreløpig først og fremst bruker økonomiske virkemidler. Men husk at verktøy som å stenge dem ute fra SWIFT, tilsvarer teppebombing av alle individer i Russland. jeg er ganske så irritert og bekymret i kveld, fordi Norge har sendt våpen til Ukraina. Dette betyr i mitt hode at regjeringen setter sikkerheten til Norge på prøve, og at vi erter på oss en ustabil og farlig mann. Egoistisk sagt, men jeg er ikke villig til å ofre sikkerheten til Norske innbyggere for Ukraina, selv om jeg synes synd på dem. Jeg vil ikke ha noen krig til Norge, og i alle fall ikke atombomber. Jeg har ikke lyst til at jeg, min familie eller mine venner skal måtte dø. Jeg vil ikke at min sønn skal vokse opp i frykt. Jeg vil ikke at omtrent hele Norges befolkning skal bli utslettet, eller at det blir umulig å bo her. Jeg vil ikke at Millioner/milliarder av uskyldige mennesker skal dø fordi Norge/vesten blandet seg inn.. Ja det er grufult det som skjer I Ukraina, og jeg får vondt av dem, men nå settes Norges sikkerhet ute av spill. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 1. mars 2022 #2933 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg vet jeg er i et mindretall her, men vil gjerne bruke min ytringsfrihet til å innrømme noe. Jeg anser Russland som et midlertidig verdensherredømme som et bedre alternativ enn at alle mennesker på jorda dør. Jeg tror Putin sine trusler om bruk av atomvåpen er høyst reelle. Og jeg vil ikke dø. Jeg vil ikke at kusina mi på 9 år skal dø. Menneskeheten har reist seg igjen før. Men det skjer ikke nødvendigvis hvis vi får atomkrig. Jeg ofrer gjerne mitt privilegerte liv for et mye mer begrenset liv, hvis det kan redde menneskeheten. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 1. mars 2022 #2934 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg er så redd. For barna mine som ikke får noen fremtid dersom det blir atomkrig. Jonas støre trengte ikke sende våpen fra Norge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #2935 Del Skrevet 1. mars 2022 nordnorsk skrev (2 minutter siden): Jeg vet jeg er i et mindretall her, men vil gjerne bruke min ytringsfrihet til å innrømme noe. Jeg anser Russland som et midlertidig verdensherredømme som et bedre alternativ enn at alle mennesker på jorda dør. Jeg tror Putin sine trusler om bruk av atomvåpen er høyst reelle. Og jeg vil ikke dø. Jeg vil ikke at kusina mi på 9 år skal dø. Menneskeheten har reist seg igjen før. Men det skjer ikke nødvendigvis hvis vi får atomkrig. Jeg ofrer gjerne mitt privilegerte liv for et mye mer begrenset liv, hvis det kan redde menneskeheten. jeg vil også leve. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGEROST Skrevet 1. mars 2022 #2936 Del Skrevet 1. mars 2022 Lunarstone skrev (2 minutter siden): Jeg er så redd. For barna mine som ikke får noen fremtid dersom det blir atomkrig. Jonas støre trengte ikke sende våpen fra Norge. Det gjorde han absolutt, Tror du å sitte på ræva å se Russland invadere frie demokratier hadde gitt barna dine en bedre fremtid? Vi skal være jævlig glade for at vi er i NATO og viser at vi ikke er pushover. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 1. mars 2022 #2937 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg postet innlegget mitt som er svar på et innlegg fra i går på side 104 eller noe og glemte å sitere, og ser jo nå at mye har blitt skrevet siden da😅 Men det var altså et svar på noen som mente de heller ville dø enn å leve under Putins regime. For min del vil jeg heller leve en stund under Putin, for å sikre at menneskeheten overlever. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 1. mars 2022 #2938 Del Skrevet 1. mars 2022 Lunarstone skrev (13 minutter siden): Jeg er så redd. For barna mine som ikke får noen fremtid dersom det blir atomkrig. Jonas støre trengte ikke sende våpen fra Norge. tussi84 skrev (11 minutter siden): jeg vil også leve. Anbefaler dere å lese denne artikkelen hvor Litauens president uttaler seg om konsekvensen hvis Putin vinner og hans trusler om atomvåpen https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/eEBEkR/litauens-president-til-vg-ingen-i-europa-kan-foele-seg-trygge?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row26_pos1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #2939 Del Skrevet 1. mars 2022 Tutte skrev (57 minutter siden): Anbefaler dere å lese denne artikkelen hvor Litauens president uttaler seg om konsekvensen hvis Putin vinner og hans trusler om atomvåpen https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/eEBEkR/litauens-president-til-vg-ingen-i-europa-kan-foele-seg-trygge?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row26_pos1 jeg håper jo at det bare er en form for skremselspropaganda, og at det aldri blir sendt opp noen atomvåpen. Hverken fra russisk eller vestens side. Jeg ønsker at færrest mulige sivile blir angrepet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #2940 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Jeg regner med massemorderen blir henrettet, sammen med hans stab når tiden er der. Det er vel eneste riktige. Endret 1. mars 2022 av Egenskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå