AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #61 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han forteller at han prøvde å forlate henne i veldig mange år, men hun har spilt på samvittigheten hans og alltid hatt en unnskyldning til at de må holde sammen. Hun lurte han til og med ved å bli gravid 2 ganger for at han ikke skulle få muligheten til å bryte ut. Anonymkode: b8c21...f2d AnonymBruker skrev (16 timer siden): Altså hvorfor skal dere gå utifra at det ikke stemmer? Det stemmer fordi jeg har vært vitne til dette selv. Anonymkode: b8c21...f2d Har du selv vært vitne til at hun lurte ham så hun ble gravid, to ganger faktisk (etter første gangen skjønte han fortsatt ikke hvordan barn blir til…?) Anonymkode: 0246e...06e 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #62 Skrevet 10. januar 2022 Skjønner ikke hvorfor folk har så sterkt behov for å insistere på at det ikke stemmer og påstå at han er monsteret? Har gitt masse eksempler på syk oppførsel, hvorfor i alle dager skulle det være løgn? Kvinneguiden på sitt beste. Uansett hva enn tråden handler om så er det om å gjøre å få arrestert trådstarter for noe. Hadde jeg lagt det frem motsatt så hadde dere også gått til angrep. Vet ikke helt hvorfor jeg skal sitte å forsvare gang på gang at jeg stoler på det han sier. Jeg kjenner trossalt han og har vitnet og sett hennes oppførsel mange ganger, det har ikke dere. Anonymkode: b8c21...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #63 Skrevet 10. januar 2022 Du har min største medfølelse. Hun er nok ikke ferdig med han. Det var likt her også, men det gav seg etter noen år når hun fant seg en ny mann som hun var stolt av og ville etablere seg med. Div kjærester før dette virket mer som spill. Men når hun møtte en ny hun fortsatt er med så begynte hun heller å bruke tiden sin og tankene der og samarbeidet og å møte henne for oss gikk også bedre. Når jeg ser tilbake så ville jeg ha gått om jeg hadde visst hvor lenge hun skulle holde på. Anonymkode: 1550c...396 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #64 Skrevet 10. januar 2022 Og det er i grunnen veldig trist, for det er en bekreftelse på at psykisk vold og trakkasering mot menn bare blir avfeid og latterliggjort. Jeg vet selv hvor ille det er å bli utsatt for dette og man forstår det ikke før lenge etterpå som regel. Mishandlingen blir den nye hverdagen og man tror man lever i et normalt forhold og at det er man selv det er noe galt med hvis man likevel føler noe ikke stemmer. Selvtilliten forsvinner bare mer og mer, evnen til å handle blir svakere og man mister helt troa på seg selv, det er lettere å gjøre som mishandleren vil enn å stå imot og få masse bråk. Hvis man i utgangspunktet er sårbar og ikke har klart å stå opp for seg selv og vet hvor grensa går for hva man skal godta fra andre så havner man lett inn i slike forhold. Man er et lett bytte for psykopater som trenger en svak person de kan ta for seg. De bryter deg ned dag for dag ved å komme med kritikk og stikk til deg for utseende, måten du gjør ting på eller måten du snakker på. De isolerer deg mer og mer fra venner og omverden og du får ingen input fra andre mennesker. De bruker samvittigheten din til å oppnå det de ønsker. Har du barn sammen med dem bruker de dem for alt de er verdt, men kun for egen vinning. En psykopat kommer alltid til å sette seg selv først uansett. Om man klarer å komme seg unna en psykopat så er det gjerne fordi man endelig har fått snakket med andre mennesker om hva man opplever og de klarer å hjelpe deg med å bryte ut. Psykopaten vil først trygle og be om ny sjanse og love gull og grønne skoger. Dette er bare løgn. Man gir det gjerne mange sjanser til før man endelig bestemmer seg for å gå. Da kommer Psykopaten til å først gå på deg som person. Prøve å vinne deg tilbake. Går ikke det går Psykopaten etter barna og prøver å ta dem fra deg. Går ikke det går de på pengene dine og skal ta de fra deg. Går ikke det så skal de ødelegge alt rundt deg. Snakke deg ned til familien din og vennene dine, omgangskrets og instanser. Gjøre seg selv til offeret. Anonymkode: b8c21...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #65 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså hvorfor skal dere gå utifra at det ikke stemmer? Det stemmer fordi jeg har vært vitne til dette selv. Barna har sittet å fortalt til barnevernet at mora snakker stygt om faren, men ikke motsatt. Advokaten har vitnet oppførselen, barnevernet har anbefalt henne psykolog og lurt på hva hun prøvde å oppnå ved å melde han inn da de ikke finner noe feil og at det er mange som bruker barnevernet til å hevne seg. Mekleren gidder heller ikke flere møter lenger. Jeg har lest alle meldingene mellom dem. Anonymkode: b8c21...f2d Jeg tror deg- men folk som ikke har opplevd det på kroppen vil aldri skjønne hvor galt det faktisk kan bli.,,, Anonymkode: b5829...a47 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #66 Skrevet 10. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor folk har så sterkt behov for å insistere på at det ikke stemmer og påstå at han er monsteret? Har gitt masse eksempler på syk oppførsel, hvorfor i alle dager skulle det være løgn? Kvinneguiden på sitt beste. Uansett hva enn tråden handler om så er det om å gjøre å få arrestert trådstarter for noe. Hadde jeg lagt det frem motsatt så hadde dere også gått til angrep. Vet ikke helt hvorfor jeg skal sitte å forsvare gang på gang at jeg stoler på det han sier. Jeg kjenner trossalt han og har vitnet og sett hennes oppførsel mange ganger, det har ikke dere. Anonymkode: b8c21...f2d Jeg har svart deg litt kritisk i tråden. Jeg er enig i at det er en uting at folk ofte er ute etter å ta ts. Jeg er i en noe lignende situasjon. Hans eks er så manipulerende og voldsom at det går ut over hverdagen. Det er vanskelig å forklare for andre, for det finnes ikke én konkret hendelse man kjapt kan forklare. Det er tusenvis av små stikk, som jeg har opplevd, selv og sett mot andre. Jeg er oppriktig redd for henne. Ikke fordi jeg tror hun skal slå meg ned, men fordi jeg vet ethvert møte med henne fører til en kommentar som kommer til å få meg til å gråte. Det er strevsomt og utmattende. Mitt råd er likevel dette: kom deg unna før du sitter for dypt i det. Og selv om hun manipulerer og er et helvete, så må du bestemme deg for følgende. Du vet kun hans side av saken. Han er ikke perfekt og hun er ikke kun ond. Du vil aldri få endret henne, dette må du bare leve med uten å noensinne klage slik at barna kommer i midten. Det er UHYRE slitsomt. Er du virkelig klar for det? Jeg skulle ønske noen hadde spurt meg om det før jeg satt midt i det. Anonymkode: 78661...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #67 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Etter bruddet med eksen gikk han raskt videre og ble sammen med meg. Han forteller at han prøvde å forlate henne i veldig mange år, men hun har spilt på samvittigheten hans og alltid hatt en unnskyldning til at de må holde sammen. Hun lurte han til og med ved å bli gravid 2 ganger for at han ikke skulle få muligheten til å bryte ut. Hun har vært veldig verbal stygg mot han og styrt alt. Når han endelig klarte å bryte ut truet hun han med å ta selvmord og frata han barna. Han sier at han ikke har hatt følelser for henne på mange år og var ferdig bearbeidet følelsesmessig lenge før det endelige bruddet. Etter vi ble sammen så har hun gjort alt for å ødelegge. Hun har gått videre selv og funnet noen 4 mnd etter bruddet, men virker ikke som hun er særlig lykkelig. Hun skal bestemme alt som har med barna å gjøre. Hun mener hun skal vite hva de gjør og hvem de er sammen med til enhver tid når de er hos han. Og bestemme om han i det hele tatt får lov til å se de. Som at i hans helger skal hun plutselig ha de selv og hun setter seg bare opp på vakter når han ikke har samvær og forlanger at han skal komme å passe. Til og med krave at han tar seg fri fra sin jobb. Hun ringer eller melder han hele tida om tull. Virker som det bare er for å få en respons og fortsatt føle seg relevant. Hun har meldt han til barnevernet for mishandling fordi hun er så bitter. Han ble klarert av barnevernet. Når hun ikke fikk det som hun ville med å frata han ungene snudde hun bare på hælen og spant avgårde med bilen mens barnevernet så på. Hun har kalt han inn til 20 meklingsmøter kun for å sitte å klage og søke sympati fra mekleren. Hver gang hun ikke har fått det som hun vil har hun kalt inn til møte og møtt opp med krokodilletårer og inntatt offerrollen. Veldig barneskolestadie. Hver gang de har truffet hverandre i forbindelse når de bytter unger i samværshelgen skriker og hyler hun til han foran ungene. Hun prøver å sette ungene opp mot han. Sier stygge ting om han til barna og skal ha de til å velge hennes side. Viser de meldingene mellom han og henne. Hun har også gått til barnehage og skole og klagd på han for å få sympati? Hun mener hun skal ha alle verdiene etter bruddet fordi han må ta konsekvensene av å ha flyttet ut. I tillegg mener hun han skal pusse opp huset hennes. Hun møter heller ikke opp når det er hennes tur til å hente etter samvær og han må både kjøre og hente dem 1,5 time hver vei og sitte å vente til hun omsider kommer hjem. Han blir da skjelt ut i tillegg. Hva tror dere er problemet? Det er langt fra normal oppførsel. Tenk å la ungene se noe sånn og føle seg tvungen til å velge mellom foreldrene sine. Tror hun er psykopat? Kjæresten min har prøvd å gjøre det han kan for at ungene skal få det best mulig og unngå konflikter, men ingen av oss kan ha det på denne måten. Anonymkode: b8c21...f2d det beste her hadde tok vert hvis far hadde hele omsorgen, ikke sunt for barn og vokse opp hos henne hvis alt dette stemmer Anonymkode: b74bc...fda
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #68 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): det beste her hadde tok vert hvis far hadde hele omsorgen, ikke sunt for barn og vokse opp hos henne hvis alt dette stemmer Anonymkode: b74bc...fda Tenker også det, men hun har hatt dem mest så han stiller nok ikke så sterkt. Hvertfall det advokaten sa. Anonymkode: b8c21...f2d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #69 Skrevet 11. januar 2022 Er selv i slekt med en slik type kvinne. Hun har unger med 2 menn, og drev på akkurat slikt med begge...ene fyren måtte slite med henne i 10 år, så måtte neste slite med henne i sine 10 år. Jeg er ikke sikker på om hun noen gang fikk noen diagnose, men hun har veldig typiske narsissistiske trekk, kombinert med en ekstrem frykt om å være alene. Hun blir sykelig sjalu, ekstremt kontrollerende, og krever 100% oppmerksomhet. Når barnefedrene omsider forlot henne, så brøt helvete løs. Ungene ble avlastet av mine besteforeldre, fordi hun ikke klarte å fungere, samt benyttet all energi på å forfølge barnefar. Fant navnet på alle som prøvde seg på han, trakasserte dem, oppsøkte arbeidsplasser, lagde falske rykter, meldte til barnevernet, osv. Hadde hun vært narkoman, arbeidsledig, eller lignende, så hadde barna blitt tatt fra henne tvert. Men hun har høyere utdanning, sitter i en respektert stilling, og kan virke svært sjarmerende ovenfor folk som ikke har sett henne på privaten. Anonymkode: 3a677...a29
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #70 Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker også det, men hun har hatt dem mest så han stiller nok ikke så sterkt. Hvertfall det advokaten sa. Anonymkode: b8c21...f2d hadde nok prøvd, advokaten sa det samme til eksen,men han vant og har den daglige omsorgen for sønnene, moren har de hver 3 helg og i ferier Anonymkode: b74bc...fda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå