AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Etter bruddet med eksen gikk han raskt videre og ble sammen med meg. Han forteller at han prøvde å forlate henne i veldig mange år, men hun har spilt på samvittigheten hans og alltid hatt en unnskyldning til at de må holde sammen. Hun lurte han til og med ved å bli gravid 2 ganger for at han ikke skulle få muligheten til å bryte ut. Hun har vært veldig verbal stygg mot han og styrt alt. Når han endelig klarte å bryte ut truet hun han med å ta selvmord og frata han barna. Han sier at han ikke har hatt følelser for henne på mange år og var ferdig bearbeidet følelsesmessig lenge før det endelige bruddet. Etter vi ble sammen så har hun gjort alt for å ødelegge. Hun har gått videre selv og funnet noen 4 mnd etter bruddet, men virker ikke som hun er særlig lykkelig. Hun skal bestemme alt som har med barna å gjøre. Hun mener hun skal vite hva de gjør og hvem de er sammen med til enhver tid når de er hos han. Og bestemme om han i det hele tatt får lov til å se de. Som at i hans helger skal hun plutselig ha de selv og hun setter seg bare opp på vakter når han ikke har samvær og forlanger at han skal komme å passe. Til og med krave at han tar seg fri fra sin jobb. Hun ringer eller melder han hele tida om tull. Virker som det bare er for å få en respons og fortsatt føle seg relevant. Hun har meldt han til barnevernet for mishandling fordi hun er så bitter. Han ble klarert av barnevernet. Når hun ikke fikk det som hun ville med å frata han ungene snudde hun bare på hælen og spant avgårde med bilen mens barnevernet så på. Hun har kalt han inn til 20 meklingsmøter kun for å sitte å klage og søke sympati fra mekleren. Hver gang hun ikke har fått det som hun vil har hun kalt inn til møte og møtt opp med krokodilletårer og inntatt offerrollen. Veldig barneskolestadie. Hver gang de har truffet hverandre i forbindelse når de bytter unger i samværshelgen skriker og hyler hun til han foran ungene. Hun prøver å sette ungene opp mot han. Sier stygge ting om han til barna og skal ha de til å velge hennes side. Viser de meldingene mellom han og henne. Hun har også gått til barnehage og skole og klagd på han for å få sympati? Hun mener hun skal ha alle verdiene etter bruddet fordi han må ta konsekvensene av å ha flyttet ut. I tillegg mener hun han skal pusse opp huset hennes. Hun møter heller ikke opp når det er hennes tur til å hente etter samvær og han må både kjøre og hente dem 1,5 time hver vei og sitte å vente til hun omsider kommer hjem. Han blir da skjelt ut i tillegg. Hva tror dere er problemet? Det er langt fra normal oppførsel. Tenk å la ungene se noe sånn og føle seg tvungen til å velge mellom foreldrene sine. Tror hun er psykopat? Kjæresten min har prøvd å gjøre det han kan for at ungene skal få det best mulig og unngå konflikter, men ingen av oss kan ha det på denne måten. Anonymkode: b8c21...f2d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Her er det iallfall personlighetspqroblematikk ute og går.... hun vil hevne seg på han og så går det ut over ungene,... Eneste jeg kan råde til er p kontakte advokat, ta vare på alle bevis og gå rettens vei. Har dere 50-50? Levd med en mann som hadde en lignende eks- det er ikke enkelt!! Anonymkode: b5829...a47 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Hvorfor var han sammen med henne? Hun ble vel ikke slik over natten? For syk er hun, sliter psykisk, og lar det gå ut over barna. Det beste hadde nok vært at de bodde hos far, slik at mor kan ta tak i problemene sine, og barna slipper å stå i midten av galskapen. Spring så fort du kan en annen vei, dette blir nok ikke bedre med det første.. Vil gjette årevis med drama og he**vete...! Anonymkode: e031b...02a 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor var han sammen med henne? Hun ble vel ikke slik over natten? For syk er hun, sliter psykisk, og lar det gå ut over barna. Det beste hadde nok vært at de bodde hos far, slik at mor kan ta tak i problemene sine, og barna slipper å stå i midten av galskapen. Spring så fort du kan en annen vei, dette blir nok ikke bedre med det første.. Vil gjette årevis med drama og he**vete...! Anonymkode: e031b...02a Han var gjennom en vanskelig periode i livet sitt og var veldig ung når han ble sammen med henne. Hun kom bare inn å tok styringa sier han. Han har aldri vært forelsket i henne. Men kanskje vanskelig å forstå hva som er rett og ikke rett for deg når du er ung og har hatt det vanskelig i oppveksten med mye mobbing blant annet. Så har han ikke innsett dette før det har gått en stund. Og man er nok et lettere offer for slike personer når han har blitt mobbet og hatt så lav selvtillit. Man har jo blitt vant til å bli behandlet dårlig. Anonymkode: b8c21...f2d 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Ta det han forteller deg for det det er: hans side av en konflikt. Og om du kan, kom deg ut. Dette virker slitsomt. Anonymkode: 78661...4bd 15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det han forteller deg for det det er: hans side av en konflikt. Og om du kan, kom deg ut. Dette virker slitsomt. Anonymkode: 78661...4bd Jeg har sett og vitnet alt etter at vi ble sammen selv så det er ingen tvil om at det er slik det er. Anonymkode: b8c21...f2d 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Her hadde jeg trådt forsiktig. Denne mannen høres ikke frisk ut. Og historien høres ekstremt ensidig ut. Du er naiv hvis du tror alt slik han ønsker å fremstille det. Du må nok lære på den harde måten så jeg orker ikke å skrive mer her. Lykke til. Anonymkode: bc341...cb5 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her hadde jeg trådt forsiktig. Denne mannen høres ikke frisk ut. Og historien høres ekstremt ensidig ut. Du er naiv hvis du tror alt slik han ønsker å fremstille det. Du må nok lære på den harde måten så jeg orker ikke å skrive mer her. Lykke til. Anonymkode: bc341...cb5 Har skrevet veldig lite om han annet enn hans bakgrunn i oppveksten så at du kommer til den konklusjonen tar jeg ikke så veldig seriøst. Det er eksens syke oppførsel jeg skriver om. Anonymkode: b8c21...f2d 9
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har sett og vitnet alt etter at vi ble sammen selv så det er ingen tvil om at det er slik det er. Anonymkode: b8c21...f2d Hvis dette er sant ville jeg meldt henne selv til barnevernet. En så ustabil person er uten tvil ikke i stand til å gi barna en god oppvekst. 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har sett og vitnet alt etter at vi ble sammen selv så det er ingen tvil om at det er slik det er. Anonymkode: b8c21...f2d Jeg er selv sammen med en mann med en "syk eks". Jeg har også sett hennes "galskap" selv. Men siden det er barn her må du bestemme deg for følgende: 1 - det hjelper ikke å demonisere barnas mor. Du skal aldri snakke stygt om henne foran barna. 2 - du må svelge kameler mothårs uten å klage. Mange ganger. For du får ikke endret henne. Du får kun endret hvor mye du hryr deg. Og uansett hvordan du vrir og vender på det, er det ikke sort hvitt. Selv om jeg er sammen med en mann med en brysom eks, er det ikke slik at han er perfekt og hun en djevel. De er begge mennesker med sine sider. Jeg anbefaler deg helt innstendig om å komme deg unna. Dette kommer til å bli helt inni helvette slitsomt. Anonymkode: 78661...4bd 10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Jeg ble med en gang skeptisk til hele situasjonen. Jeg hadde ikke tatt alle hans ord for god fisk, virker som han skal skylde på moren til barna, at alt er hennes feil. Det er et stort rødt flagg. Anonymkode: 3b88f...11e 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ble med en gang skeptisk til hele situasjonen. Jeg hadde ikke tatt alle hans ord for god fisk, virker som han skal skylde på moren til barna, at alt er hennes feil. Det er et stort rødt flagg. Anonymkode: 3b88f...11e Altså hvorfor skal dere gå utifra at det ikke stemmer? Det stemmer fordi jeg har vært vitne til dette selv. Barna har sittet å fortalt til barnevernet at mora snakker stygt om faren, men ikke motsatt. Advokaten har vitnet oppførselen, barnevernet har anbefalt henne psykolog og lurt på hva hun prøvde å oppnå ved å melde han inn da de ikke finner noe feil og at det er mange som bruker barnevernet til å hevne seg. Mekleren gidder heller ikke flere møter lenger. Jeg har lest alle meldingene mellom dem. Anonymkode: b8c21...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Gjenferdet skrev (23 minutter siden): Hvis dette er sant ville jeg meldt henne selv til barnevernet. En så ustabil person er uten tvil ikke i stand til å gi barna en god oppvekst. Jeg og han har fortalt dem alt. De holder på å sjekke opp i henne nå etter de har skrevet han ut. Anonymkode: b8c21...f2d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter bruddet med eksen gikk han raskt videre og ble sammen med meg. Han forteller at han prøvde å forlate henne i veldig mange år, men hun har spilt på samvittigheten hans og alltid hatt en unnskyldning til at de må holde sammen. Hun lurte han til og med ved å bli gravid 2 ganger for at han ikke skulle få muligheten til å bryte ut. Hun har vært veldig verbal stygg mot han og styrt alt. Når han endelig klarte å bryte ut truet hun han med å ta selvmord og frata han barna. Han sier at han ikke har hatt følelser for henne på mange år og var ferdig bearbeidet følelsesmessig lenge før det endelige bruddet. Etter vi ble sammen så har hun gjort alt for å ødelegge. Hun har gått videre selv og funnet noen 4 mnd etter bruddet, men virker ikke som hun er særlig lykkelig. Hun skal bestemme alt som har med barna å gjøre. Hun mener hun skal vite hva de gjør og hvem de er sammen med til enhver tid når de er hos han. Og bestemme om han i det hele tatt får lov til å se de. Som at i hans helger skal hun plutselig ha de selv og hun setter seg bare opp på vakter når han ikke har samvær og forlanger at han skal komme å passe. Til og med krave at han tar seg fri fra sin jobb. Hun ringer eller melder han hele tida om tull. Virker som det bare er for å få en respons og fortsatt føle seg relevant. Hun har meldt han til barnevernet for mishandling fordi hun er så bitter. Han ble klarert av barnevernet. Når hun ikke fikk det som hun ville med å frata han ungene snudde hun bare på hælen og spant avgårde med bilen mens barnevernet så på. Hun har kalt han inn til 20 meklingsmøter kun for å sitte å klage og søke sympati fra mekleren. Hver gang hun ikke har fått det som hun vil har hun kalt inn til møte og møtt opp med krokodilletårer og inntatt offerrollen. Veldig barneskolestadie. Hver gang de har truffet hverandre i forbindelse når de bytter unger i samværshelgen skriker og hyler hun til han foran ungene. Hun prøver å sette ungene opp mot han. Sier stygge ting om han til barna og skal ha de til å velge hennes side. Viser de meldingene mellom han og henne. Hun har også gått til barnehage og skole og klagd på han for å få sympati? Hun mener hun skal ha alle verdiene etter bruddet fordi han må ta konsekvensene av å ha flyttet ut. I tillegg mener hun han skal pusse opp huset hennes. Hun møter heller ikke opp når det er hennes tur til å hente etter samvær og han må både kjøre og hente dem 1,5 time hver vei og sitte å vente til hun omsider kommer hjem. Han blir da skjelt ut i tillegg. Hva tror dere er problemet? Det er langt fra normal oppførsel. Tenk å la ungene se noe sånn og føle seg tvungen til å velge mellom foreldrene sine. Tror hun er psykopat? Kjæresten min har prøvd å gjøre det han kan for at ungene skal få det best mulig og unngå konflikter, men ingen av oss kan ha det på denne måten. Anonymkode: b8c21...f2d Dere kan gå til sak mot henne, med alle meldinger og alt så viser hun seg svært lite stabil. Vis til at dere holder samarbeid mens hun motarbeider. Dere får hovedomsorgen og hun må forholde seg til reglene satt av en dommer. Anonymkode: 031f6...d94 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har skrevet veldig lite om han annet enn hans bakgrunn i oppveksten så at du kommer til den konklusjonen tar jeg ikke så veldig seriøst. Det er eksens syke oppførsel jeg skriver om. Anonymkode: b8c21...f2d Noen tror alltid at mannen er problemet. Anonymkode: 031f6...d94 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Dette hadde jeg ikke giddet å involvere meg i. Du ts, har faktiske et valg her. Du kan snu ryggen til alt dette tullete dramaet og slippe å ha noe med kjerringa å gjøre. Anonymkode: 2109c...3cd 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ble med en gang skeptisk til hele situasjonen. Jeg hadde ikke tatt alle hans ord for god fisk, virker som han skal skylde på moren til barna, at alt er hennes feil. Det er et stort rødt flagg. Anonymkode: 3b88f...11e Uansett hvordan bakrunnshistorien egentlig er, om den er hans versjon eller ikke, så handler det om her og nå for barna. Ts ser jo meldingene, hører samtalene og er tilstedet ved levering. Så det som skjer her og nå for ts og mannen er jo ikke til å komme unna. En mor som ikke evner å legge egne meninger om far tilside. En mor som ikke klarer å la fortiden ligge. En mor som ikke klarer å skjerme barna for egne følelser. Det er jo det som skjer nå. Anonymkode: 031f6...d94 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 Hun høres borderline-ish ut, og han som en tafatt og unnvikende fjott som sikkert syns det var digg med en dame som tok styringa for en god stund. Anonymkode: 7155a...df4 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 Hadde ikke stolt på alt hva en mann sa om eksen sin! Anonymkode: b544a...fee 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 Jeg liker den: " han ble lurt til a bli far to ganger".! Vet mannen hva som skal skje for a fa ett barn? Ville han ikke ha barn med henne... Kondom? Anonymkode: 0e493...308 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå