Gå til innhold

Regner dere Guess som et billigmerke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De fleste såkalte eksklusive merker har vesker med slike detaljer.

Vil du ha en veske som er mer stilren, finner du det også:

https://www.zalando.no/guess-downtown-chic-shoppingveske-black-gu151h34z-q11.html

Anonymkode: e79b6...a94

Den vesken er en dønn kopi av Prada sine veldig populære vesker. Nei takk.

Anonymkode: baedb...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (På 10.1.2022 den 9.22):

Stilen er fullstendig forskjellig fra Jean Paul så syntes ikke disse kan sammenlignes :)  Jean Paul er vel omtrent så klassisk du kan få det.

Tenkte prismessig jeg da. 

Anonymkode: 30c0e...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Den vesken er en dønn kopi av Prada sine veldig populære vesker. Nei takk.

Anonymkode: baedb...6d4

:hoho::hoho::hoho:

Anonymkode: a357c...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Det er ikke mobbing å si at kan ikke liker et merke, det er en personlig preferanse. Er du usikker på forskjellen, så er Google din venn.

Jeg liker heller ikke Dolce&Gabbana og mye av klærne til Gucci, fordi jeg syns at de også er flashy og trashy. Jeg har enda ikke sagt ett negativt ord om mennesker som kjøper disse klærne.

Dette er en avsporing, men jeg ville bare si at Dolce & Gabbana av og til har noen klassiske plagg med fin passform. Uten logoer, leopardskinnsmønster, skrikende farger eller bling.

Men jeg er enig i poenget ditt, det er forskjell på mobbing og personlige preferanser.

Tror aldri at jeg har sett noe jeg liker fra Guess, men det er mye annet jeg heller ikke liker, til tross for at det er en høyere prisklasse. De siste årene synes jeg at Gucci har hatt mye som er grelt og flashy. Det samme gjelder tidvis BluMarine og Dolce and Gabbana. Versace er vel det designermerket jeg liker minst, selv om jeg synes at noen enkeltplagg er fine.

Guess har jo vært en representant for den litt flashy italienske stilen. Tenker at målgruppen er voksne damer som helst ville kjøpt Versace eller Dolce and Gabbana, men velger Guess på grunn av prisen.

Tenker ikke at det er et billigmerke, men en merkevare med en hyggelig prislapp. Litt som Michael Kors.

Anonymkode: 8aabc...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenkte prismessig jeg da. 

Anonymkode: 30c0e...44b

Da misforsto jeg deg bare :) Prisessig ligger de vel i samme liga om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 9.32):

Klassisk stil er Chanel, Prada, Versace, Gucci. Ikke Jean Paul. Det var poenget. 

Anonymkode: b4981...6a6

Det er ikke hvor dyrt noe er som avgjør om det er en «klassisk stil». Man kan jo absolutt ha en flott, klassisk stil med plagg fra HM eller Cubus. Det betyr ikke at alt fra de butikkene kvalifiserer til det mange ville tenke på som klassisk, men det er faktisk ikke prisen som avgjør. Man må selvsagt jobbe litt for å finne de rette plaggene til den stilen man vil ha, men det er ikke umulig å gjøre det rimelig! 

Jeg synes det er «harry» og «trashy» å tro at god stil kommer automatisk med å ha dyre ting. Jeg synes også det er «harry» å dømme noen på bakgrunn av så dumme ting som hvilket merke vesken deres har. 

Selv kombinerer jeg billige plagg fra feks Cubus og HM, med litt dyrere ting fra feks Jean Paul, Polo Ralph Lauren, Gant osv. Jeg har til og med en MK-veske, som i følge mange er omtrent det verste du kan ha i skapet. Men jeg kommer jo ikke til å kaste den eller slutte å bruke den bare fordi noen på Internett bestemte at den plutselig var «ut». Jeg har også en del «luksusting» (i kategorien YSL, Givenchy, Celine, Dior osv) fordi det er noe jeg interesserer meg, men jeg føler ikke at det er det som definerer stilen min. Og jeg føler meg ikke kulere enn andre fordi jeg har de tingene. Det er bare en interesse. 

God stil handler mye mer om å lage den perfekte garderoben med de rette plaggene som du liker og som passer deg og din livsstil. Det handler ikke om spesifikke merker. Jeg synes man kan ha knallbra stil med billige klær - og man kan ha dårlig stil med Chanel. Det er helheten som avgjør. 

Anonymkode: b8750...1cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 21.45):

Regnes der som glorete? Harry? Ungdommelig? 
Hva slags folk forbinder dere med det? 

Anonymkode: 5fd6f...897

Synes de veskene er både harry, gammel dame og stygge. De er ofte nedlesset med gulldetaljer.

Ikke en veske jeg ville hatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det viktigste med å ha «god stil» synes jeg er at man er et ordentlig, åpent og raust menneske. Det hjelper så lite hvor «fancy» ting man har og hvor flott man ser ut på overflaten, hvis man er en dømmende, arrogant og kjip person. Det er dårlig stil uansett! 

Hvis man vil være en stilig dame (eller mann for den del), bør bruke mye mer energi på å være et fint menneske mot de rundt seg, enn man bruker på å velge hvilket veskemerke man skal kjøpe. 

Anonymkode: b8750...1cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 0.12):

Det er billig så ja. Tacky er det også. 
 

Ser jeg en dame med det på så vet jeg at hun enten ikke har vært ute av huset siden 2007 eller så er hun fra bygda. Hun viser hvertfall null interesse for å ta seg bra ut så det er no go.

Anonymkode: 4cf0e...8f5

Hun går vel med det hun har lyst til, det gjorde man vel både i 2007 og nå i 2022.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guess er ett merke jeg aldri kunne brukt. 

Anonymkode: 68457...494

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noe av det viktigste med å ha «god stil» synes jeg er at man er et ordentlig, åpent og raust menneske. Det hjelper så lite hvor «fancy» ting man har og hvor flott man ser ut på overflaten, hvis man er en dømmende, arrogant og kjip person. Det er dårlig stil uansett! 

Hvis man vil være en stilig dame (eller mann for den del), bør bruke mye mer energi på å være et fint menneske mot de rundt seg, enn man bruker på å velge hvilket veskemerke man skal kjøpe. 

Anonymkode: b8750...1cd

Akuratt. Jeg kjenner en rik kvinne, fra en rik familie, type privatfly osv, snillere og godere dame skal du lete lenge etter. Kjenner flere fra middelmådige familier, som har giftet seg «rikt»,med menn med inntekt på ca 1,5-2 millioner og som vil være bedre enn alle andre. Du merker fort forskjell. Det er sistnevnte som kritiserer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to Guessgensere på 90-tallet, den gang syntes jeg de var så kule at jeg kun brukte dem under en Umbro eller Adidasgenser. Og de ble brukt undr til de ble slitt ut. Aldri eid noe derfra siden. I alle fall ikke et merke for meg kan man vel si... 

Anonymkode: 138d0...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Jeg elsker Guess-stilen og bruker det uavhengig av hva andre synes. Var bare nysgjerrig 😃 nå har jeg skjønt at jeg er en harrytass 🤣

Anonymkode: 5fd6f...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 10.02):

Vet du, de veskene er ganske ettertraktet blant de som følger y2k i dag. 

Du skulle sluttet å snakke med det mennesket som hadde så lite kunnskap om verden at hun valgte venner etter veskemerke. 

Anonymkode: cae9c...c4b

Guess-vesker er vel ikke helt y2k vil jeg si. Mer McBling, perioden etter. En periode jeg virkelig ikke savner 😬 Der snakker vi trashy og glorete. Mon tro om de veskene fra Friis company kommer tilbake snart da 💀 De slet jeg godt ut på videregående 🤭

Anonymkode: 9f4e3...b2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Guess-vesker er vel ikke helt y2k vil jeg si. Mer McBling, perioden etter. En periode jeg virkelig ikke savner 😬 Der snakker vi trashy og glorete. Mon tro om de veskene fra Friis company kommer tilbake snart da 💀 De slet jeg godt ut på videregående 🤭

Anonymkode: 9f4e3...b2f

Håhåhå, friiis company, ja, de hadde jeg glemt! Jeg elsket dem i mine yngre dager og slet ut flere stykker. Var rimelig glorete og blingete de også. Hadde ikke likt dem idag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jukkapalme skrev (1 time siden):

Håhåhå, friiis company, ja, de hadde jeg glemt! Jeg elsket dem i mine yngre dager og slet ut flere stykker. Var rimelig glorete og blingete de også. Hadde ikke likt dem idag. 

Jeg liker dem også! Har søkt etter dem på Finn. Ts. 

Anonymkode: 5fd6f...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 15.37):

Jeg liker dem også! Har søkt etter dem på Finn. Ts. 

Anonymkode: 5fd6f...897

Jeg har faktisk solgt Friis vesker på Finn i det siste. 

Anonymkode: baabe...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...