AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #61 Skrevet 9. januar 2022 Moren virker jo helt sprø og ingen unger får spille i stuen her🤪. Her har alle hver sitt tv på rommene sine. Hadde blitt fullstendig sprø om de skulle sittet i stuen og spilt 🙈. Anonymkode: 3cceb...bc5 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #62 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å kjøpe en TV til de eldste som de kan ha på rommet løser jo ingen ting, det er jo bare å belønne de for dårlig oppførsel samt å bidra til at de stenger yngste ut fra spillingen. 🤷♀️ Og i et felles hjem er det faktisk ikke slik at en kan ha en fantastisk spennende ny leke eller duppeditt uten å dele. Anonymkode: 15f65...f44 Det var min tanke og. Elendig forslag med veldig kortsiktig tankegang å "bare kjøpe de en TV". Jeezuz. Anonymkode: f3f58...640 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #63 Skrevet 9. januar 2022 Om mannen nekter å sette begrensinger på kodelåsen, så får du insistere på å sette opp sikkerhetslenke du kan sette på når du er alene hjemme. Ingen skal måtte gå og være utrygg i eget hjem. Den dama virker jo splitter pine gal - eller i hvert fall ute etter å skape mest mulig konflikt og splid i deres familielykke. For et fælt menneske, som bevisst legger opp til å skape krangel, misunnelse og ufred mellom søsken 😕 En del ting jeg er i stuss på her likevel - f.eks at en på 8 ikke har egen PlayStation alt? Jeg ville kjøpt PlayStation 5 til eget hjem, og latt ungene dele den. Nektet den mor har kjøpt å settes opp. En PlayStation kan ha flere profiler, og de kan ha tilgang til sine egne profiler, spill og spillfiler vis skylagring. Altså spille videre på spill i det ene hjemmet i det andre. 8 åringen er på ingen måte for liten til å spille PlayStation! Bare velg passende spill. Her i nabolaget hadde de fleste tilgang (enten egen, eller via eldre søsken) fra 5-6 års alderen. Når de var 8 var de proffe på minecraft. Å la de eldste barna spille PlayStation på eget rom/kjellerstue fikser jo på ingen måte problemet. Det må dere virkelig ikke finne på, i hvert fall ikke uten å gi 8 åringen egen. Lukker de seg inne på egne rom for å ha det gøy, vil jo yngste søsken bli totalt holdt utenfor. Anonymkode: 53bf7...083 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #64 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg insiunerer ingenting og har ikke kalt noen onde. Så nå projekterer du litt. Jeg spurte om du har reflektert over om du kanskje har bidratt til at de ikke har et godt søskenforhold og fortalte deg hvordan det påvirket meg som barn av at min stemor var veldig partisk. Det er kun du som vet det svaret, men jeg tenkte å ta det opp så du kanskje ser deres side av saken også. Jeg tenker vel at det at de ikke ønsker å dele er et symptom på et større problem, og da burde dere ta tak i problemet (forskjellbehandling) så ordner symptomet seg også. Du sier selv at du er partisk, og mitt spørsmål er om du alltid er partisk, i såfall er det ikke rart at de oppfører seg slik. Igjen, sørger du for at denne delingen går andre veien, når minste ikke vil dele/hjelpe til? Og når du kjøper gaver til minste sørger du for at stebarn også får tilsvarende gaver? Eller er det slik at stebarn får armbånd til 50kr til jul og ditt barn får nintendo switch? For da er det jo ikke rart at de oppfører seg slik nå. Jeg tror ikke grunnen til at de ikke lar minste spille er pga alder. Om de foreks. Spiller Fortnite på rundgang så har det ikke mye å si på alder, spiller er det samme. Anonymkode: 9cc67...12f Slik jeg oppfatter det er det du som projektere dine negative erfaringer med din stemor over på ts. Jeg skjønner hvor du vil hen med ditt budskap, og jeg syns det er trist at du har denne erfaringen i ryggsekken. Men nå må du ikke glemme at alle stemødre ikke er slik som din stemor. Og personlig syns jeg du sporer litt av fra temaet. Saken er at det er et lite barn på 8 år som blir ekskludert av sine storesøsken. Ikke bare nekter de barnet å prøve playstation, men de okkuperer tv'n i timesvis. Dette er sårt for et lite barn. Med tanke på dine erfaringer kan du sikkert relatere? Slik jeg leser innlegget er det en frustert mor/stemor som ønsker at alle skal føle seg inkluderte. Hun har et bilde på hvordan deres normer og regler skal være i deres hjem, men dette blir ikke mottat av mor til hennes stebarn. I tillegg er det et stort overtramp at mor til stebarn låser seg inn i deres hjem for å verbalt angripe stemor. Dette skaper bare mer konflikter og større avstand både for alle 3 søsken, stemor og stebarn samt samarbeidet med far og mor til stebarna. Det finnes mange andre måter å håndtere slike uenigheter på enn den metoden denne moren valgte å bruke. Denne damen skal være et godt forbilde for sine 2 barn og gå fram som et godt eksempel, men i denne sammenhengen var hun langt ifra noe godt forbilde. Konflikthåndteringen var ikke-eksisterende. Hun ønsker ikke at hennes 2 barn skal dele med det 8 år gamle barnet . Og helt ærlig mener jeg det er her problemet og ansvaret ligger. Ikke hos stemor. Anonymkode: 0a6d1...5ca 13
Luckiness Skrevet 9. januar 2022 #65 Skrevet 9. januar 2022 Vet ikke om det er den beste løsningen. Men hvis dere kan ta dere råd så hadde jeg kjøpt en Play station til deres hus som gave til alle 3 barna. Da kan alle bruke den i deres hus og de slipper å ta med den de har hos mor. Hvis mor likevel mener at sine barn skal ha første rett eller skal få koble på sin slik bare de to kan bruke den så får dere be henne kjøpe en tv de kan drasse med seg hver gang for å ha på rommet sitt med egen PS. Utenom dette så er det deres hus og deres regler. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #66 Skrevet 9. januar 2022 Hun har ingen rett til å brase inn sånn, makan til frekkhet!!!! ingen av mine unger får spille mange tiner hver dag, ikke en gang på rommet sitt, og spesielt ikke i stua! For en drittmor, som oppdrar fremtididige drittmenn som deres fremtidige kjærester ikke kommer til å holde ute, single for life!!! Anonymkode: 66393...f62 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #67 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen er redd for at barna ikke skal føle seg velkommen i sitt eget hjem. Anonymkode: 8369c...483 Ja. Som sagt. Mannen er problemet. Anonymkode: 227e2...321 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #68 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så tak i en billig tv, de gis jo bort i mot bort på finn. Så kan de store ha den hersens playstation for seg selv på rommet sitt. Jeg hadde ikke orket å ha dem sittende å spille på stua uansett. Det var bedretent gjort av mor, men dere er litt lite løsningsorientert alle sammen. Anonymkode: 56146...c89 Ja en 12 tommers så det svir litt Anonymkode: 66393...f62
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #69 Skrevet 9. januar 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg oppfatter det er det du som projektere dine negative erfaringer med din stemor over på ts. Jeg skjønner hvor du vil hen med ditt budskap, og jeg syns det er trist at du har denne erfaringen i ryggsekken. Men nå må du ikke glemme at alle stemødre ikke er slik som din stemor. Og personlig syns jeg du sporer litt av fra temaet. Saken er at det er et lite barn på 8 år som blir ekskludert av sine storesøsken. Ikke bare nekter de barnet å prøve playstation, men de okkuperer tv'n i timesvis. Dette er sårt for et lite barn. Med tanke på dine erfaringer kan du sikkert relatere? Slik jeg leser innlegget er det en frustert mor/stemor som ønsker at alle skal føle seg inkluderte. Hun har et bilde på hvordan deres normer og regler skal være i deres hjem, men dette blir ikke mottat av mor til hennes stebarn. I tillegg er det et stort overtramp at mor til stebarn låser seg inn i deres hjem for å verbalt angripe stemor. Dette skaper bare mer konflikter og større avstand både for alle 3 søsken, stemor og stebarn samt samarbeidet med far og mor til stebarna. Det finnes mange andre måter å håndtere slike uenigheter på enn den metoden denne moren valgte å bruke. Denne damen skal være et godt forbilde for sine 2 barn og gå fram som et godt eksempel, men i denne sammenhengen var hun langt ifra noe godt forbilde. Konflikthåndteringen var ikke-eksisterende. Hun ønsker ikke at hennes 2 barn skal dele med det 8 år gamle barnet . Og helt ærlig mener jeg det er her problemet og ansvaret ligger. Ikke hos stemor. Anonymkode: 0a6d1...5ca Tusen takk! Anonymkode: 8369c...483 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #70 Skrevet 9. januar 2022 Enda en problemstilling som hadde vært såre enkel å løse hvis far hadde opptrådt som en FAR, men neida, som vanlig er han «konfliktsky» så da må det bare bli sånn da, liksom. Jeg synes ikke synd på dere som ikke klarer å bestemme i eget hjem. Anonymkode: 227e2...321 2
Chiyo Skrevet 9. januar 2022 #71 Skrevet 9. januar 2022 Far kan ta fra barna ting når de er hos han. Hvis de to eldste okkuperer stuen med Playstation og nekter minsten å være med, så syns jeg det er på sin plass at han tar bort Playstation. Dere kan også begrense tid barna får bruke den. Dere må ikke tillate at de bruker den i DERES stue. Det er et fellesareal for alle. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #72 Skrevet 9. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Enda en problemstilling som hadde vært såre enkel å løse hvis far hadde opptrådt som en FAR, men neida, som vanlig er han «konfliktsky» så da må det bare bli sånn da, liksom. Jeg synes ikke synd på dere som ikke klarer å bestemme i eget hjem. Anonymkode: 227e2...321 Hvordan er han konfliktsky her? Han har sagt til sin eks og til barna at dette ikke er ok. Hvordan klarer jeg ikke å bestemme i eget hjem? Jeg har satt regel. Problemet er at de låser seg inn for kjefte når han er utilgjengelig. Jeg har ikke behov for at du skal synes synd på meg. Men kom gjerne med en løsning Anonymkode: 8369c...483 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #73 Skrevet 9. januar 2022 Hadde overhodet ikke funnet meg i dette, hadde kastet eksen hannes ut av huset sporenstreks. Nøkkelen er for at barna skal kunne gå inn, ikke for at hun skal kunne gå inn. Angående PS er også dette helt uhørt, hadde blitt enig med far om at det ble ingen spilling hos dere uansett om den var med. Det er dere som er voksen og bestemmer i deres hjem. Anonymkode: 4cc63...379 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #74 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan er han konfliktsky her? Han har sagt til sin eks og til barna at dette ikke er ok. Hvordan klarer jeg ikke å bestemme i eget hjem? Jeg har satt regel. Problemet er at de låser seg inn for kjefte når han er utilgjengelig. Jeg har ikke behov for at du skal synes synd på meg. Men kom gjerne med en løsning Anonymkode: 8369c...483 Hvis det er det eneste problemet er løsningen sikkerhetslenke når mannen din ikke er hjemme. Anonymkode: 7af74...0cd 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #75 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja. Som sagt. Mannen er problemet. Anonymkode: 227e2...321 Hvordan da? Mannen er jo enig med TS, bare ikke på det med å endre kodelås. Du misser jo hele poenget med tråden. Anonymkode: f3f58...640 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #76 Skrevet 9. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det er det eneste problemet er løsningen sikkerhetslenke når mannen din ikke er hjemme. Anonymkode: 7af74...0cd Problemet er at det over lang tid har vært slike forsøk på å trå over alle våre grenser med å bestemme ting i vårt hjem. Tro meg, det er noe mannen jobber med hele tiden å holde grensene. Men nå kom hun altså fysisk inn i boligen med nøkkel når han var utilgjengelig. Jeg synes dette er et stort problem. Større enn det praktiske man løser ved lenke. Anonymkode: 8369c...483 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #77 Skrevet 9. januar 2022 Si at det egentlig er sånn her da: Tenåringene til mamma: «vi vil ikke være hos pappa, stemor bestemmer over pappa og oss hele tiden, og pappa gjør alt hun sier, vi synes ikke det var noe fint at pappa startet ny familie og vi føler oss utenfor. Dessuten må vi være med lillebror hele tiden og det er så kjedelig der» Fortvilet mamma: «ok, ta med den nye PlayStation da, jeg hjelper dere og fikse det» Mens det hun tenker er: (**#^%%^# nå er jeg så dritt lei. Hvorfor kan ikke pappan kjøpe PlayStation og tv til unga og alt annet de trenger så vi slipper og drasse alt fram og tilbake) Anonymkode: b361a...8b0 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #78 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet er at det over lang tid har vært slike forsøk på å trå over alle våre grenser med å bestemme ting i vårt hjem. Tro meg, det er noe mannen jobber med hele tiden å holde grensene. Men nå kom hun altså fysisk inn i boligen med nøkkel når han var utilgjengelig. Jeg synes dette er et stort problem. Større enn det praktiske man løser ved lenke. Anonymkode: 8369c...483 Kodelås på døra. Anonymkode: 227e2...321 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. januar 2022 #79 Skrevet 9. januar 2022 Hun virker jo helt sinnssyk. Låse seg inn hos dere 😮 Jeg ville bytta kode (hvorfor har hun den i det hele tatt??) Det er dere som bestemmer hjemme hos dere. Hun kan bare sette regler i sitt eget hjem. Hvis hun ikke tåler at dere bestemmer over playstation'en i deres hjem, får hun la være å sende den med ungene. Men så lenge den blir med, er det dere som bestemmer bruken i deres hus.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #80 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å kjøpe en TV til de eldste som de kan ha på rommet løser jo ingen ting, det er jo bare å belønne de for dårlig oppførsel samt å bidra til at de stenger yngste ut fra spillingen. 🤷♀️ Og i et felles hjem er det faktisk ikke slik at en kan ha en fantastisk spennende ny leke eller duppeditt uten å dele. Anonymkode: 15f65...f44 Tenkte det samme. Typisk endel foreldre som «løser» problemene for barna på slike korttenkte måter. Anonymkode: e1760...7f1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå