AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Mannen har to barn og vi har ett felles. Særkullsbarnas mor har kjøpt en PlayStation til dem. Den driver de nå og bærer med seg mellom hjemmene (bor 50/50), og installerer den i stua her. De har i samråd med sin mor utviklet et system for å bytte på å velge spill. Den har to kontroller. (13 og 14) Fellesæsbarnet får ikke lov til å prøve spill (åtte år, ingen baby). Jeg har sagt at de kan ikke okkupere stua med noe vi andre ikke får lov til å røre. Enten må minste få lov å prøve om så er et kvarter, eller så kan den ikke være i stua og på tre timer hver ettermiddag. Dette endte opp med at særkullsbarna og mor låste seg inn hjemme hos oss fredag for å ta opp med meg hvor slem jeg var. Hun har tross alt kjøpt dette til sine barn, jeg har ingenting med å nekte dem å bruke gaver, og hun gidder ikke å sponse spill til fellesbarnet. De kom inn i hjemmet på fredag når de egentlig var hos mor, skulle ha vært på skole, mindre var på skole, jeg hadde hjemmekontor. Mannen var på jobben, og pga arbeidets natur kunne han heller ikke svare på tlf akkurat på dette tidspunktet. De kom altså tre stykker for ta meg. Jeg var helt uforberedt i eget hjem. Da mannen kom hjem gråt jeg bare og spurte om vi kan ha tidsbestemt tilgang på kodelåsen. Det mener han vi ikke kan. Jeg føler meg fremdeles fullstendig invadert. Sitter og gruer meg til stebarna kommer hit tirsdag. Mannen er selvsagt rasende på sin eks, men vi har ikke klart å få en god løsning. Trass forsøk på klare beskjeder via sms, sender hun tilbake "PS blir med, den tilhører x og y". Vi kan selvsagt velge regler i vårt hus, jeg bare gruer meg til diskusjoner og kamp med store barn som kommer til å ringe sin mor når de ikke får viljen sin. Eller ER jeg fullstendig blåst? Skal to av tre barn få spille flere timer hver dag, og tredje ikke engang få lov til å forsøke eller få tilgang til TVen? Anonymkode: 8369c...483 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Overlat til mannen å sette denne grensen for ungene sine. Mora deres får kjøpe TV de kan ha på rommet hos dere, da... Det er helt rimelig at de ikke kan låse seg inn hos dere uten avtale når de egentlig er hos mor, når det innebærer at hun også låser seg inn. Anonymkode: 7fb88...5cf 41
Populært innlegg Nelja Skrevet 9. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 9. januar 2022 Nei, her er det mor som er fullstendig uten bakkekontakt. Ja, den er x og y sin, men hun bestemmer absolutt ikke hvilke regler dere har i deres hus. Enten deler de, ellers får de ikke spille. Jeg hadde også gitt klar beskjed om at hun ikke kan komme uanmeldt på besøk til deg. Besøke guttene eller far er en annen diskusjon, men hun kan ikke oppføre seg sånn ovenfor deg. Helt uhørt. 57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Herregud, for et hespetre av ei kjerring!! Uhørt å låse seg inn i noen andres hjem for å kjefte, kjenner jeg blir skikkelig provosert og lei meg på dine vegne, ts. Går det an å låse døren på en måte så det ikke går an å låse den opp fra utsiden? Så må dere bare forsette ned deres regler. Selvsagt skal alle barna få prøve, hvis ikke får de fint vente til minste er lagt. Så går all kommunikasjon mellom samboeren din og hans eks heretter. Igjen, for et hespetre! Anonymkode: 5b64c...d32 22
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Selv om det er barnas playstation er det jo ikke barnas tv. Og felles tv bestemmer dere over. Så enkelt hadde jeg sagt det til mor. Mor har ingenting hun skulle sagt når det gjelder deres tv. Da får hun kjøpe en tv de eldste kan ha på rommet, så får de sitte der å spille. Her må far ta den kampen, det er ikke noe du skal måtte gjøre. Anonymkode: 9b1fc...c02 42
Anonym90059005 Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Er vel bare å si at dersom de ikke lar minste få prøve også, så får de ikke lov å spille i hele tatt. Dette må da far klare å si til tenåringene sine? Kanskje også på tide at han tar en samtale med de om egoisme og det å lære seg å dele... 35
10ur Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Hun bestemmer ingenting av hva slags regler dere har hjemme hos dere. Hadde nekta de å ta med den Play station om de ikke kan låne den bort. og her er forresten all spilling forbudt i fellesstue, barna får spille på egne rom eller loftstue. 24
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Du og mannen bestemmer da i deres eget hjem. Hjemme hos oss er regelen at det som ikke kan deles skal ikke være fremme i fellesrom (som stua). Dette gjelder uavhengig av om det er egne eller andres barn, og uavhengig av hvem som har betalt for tingene. Både spiselige ting (godteri), leker og annet. Det eneste unntaket er mobil, som er privat, men de får ikke bruke den hvis det er barn her som ikke har egen, med mindre de likevel vil dele. Anonymkode: e6638...5ed 15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #9 Skrevet 9. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du og mannen bestemmer da i deres eget hjem. Hjemme hos oss er regelen at det som ikke kan deles skal ikke være fremme i fellesrom (som stua). Dette gjelder uavhengig av om det er egne eller andres barn, og uavhengig av hvem som har betalt for tingene. Både spiselige ting (godteri), leker og annet. Det eneste unntaket er mobil, som er privat, men de får ikke bruke den hvis det er barn her som ikke har egen, med mindre de likevel vil dele. Anonymkode: e6638...5ed Dette var en fin regel Anonymkode: 8369c...483 19
Million Skrevet 9. januar 2022 #10 Skrevet 9. januar 2022 Ta strømkabelen til tv-en og gjem den godt før de kommer. Nederst i skittentøyskurven eller noe. Spill overrasket over at tv ikke funker når de begynner å klage. 18
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #11 Skrevet 9. januar 2022 Da får de kun ha playstationen hjemme hos morra si. Anonymkode: 31aa0...93f 21
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #12 Skrevet 9. januar 2022 Takk. Jeg kjenner jeg har litt stebarn opp i halsen. Ikke pga stebarna, men hele situasjonen. Dette hadde ikke vært noe problem dersom stebarn ikke kom i pakke med et annet menneske som vil være herre i mitt hjem Anonymkode: 8369c...483 14
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Skrevet 9. januar 2022 Kan skjønne at eldre vil ha playstation borte fra småsøsken enten de er hel, halv eller stesøsken, men ikke ok at de da skal få okkupere tven stua til det. Enten finn egnet sted de kan spille, la playstation være igjen hos mor eller godta at de yngre får være med å spille (ikke nødvendigvis fri bruk) Her får ingen spille i stua, enten på eget rom eller kjellerstua. Ungene har valgt eget rom. Anonymkode: 7d5a7...d8b 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 9. januar 2022 #14 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk. Jeg kjenner jeg har litt stebarn opp i halsen. Ikke pga stebarna, men hele situasjonen. Dette hadde ikke vært noe problem dersom stebarn ikke kom i pakke med et annet menneske som vil være herre i mitt hjem Anonymkode: 8369c...483 Det er far som lar eksen bestemme hos dere. Han må sette ned foten for barna sine og eksen sin, og ikke la deg få skylden. Og støtter det andre skriver; deres PS, men ikke deres TV
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #15 Skrevet 9. januar 2022 Det som er fint er jo at mannen din ikke er en dott som alltid er enig med eksen. Dere (kun du og han) får bli enige om hvordan dette skal løses i deres hjem og så overlater du til han å gi den beskjeden til barna når de kommer til tirsdag. Anonymkode: 7af74...0cd 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #16 Skrevet 9. januar 2022 Her har særkullsbarn også playstation hos mor. Den står hele tiden hos mor. Hvis stue er fellesrom og TV er felles, så er det ingen som kan "okkupere" den. Her må du stå på ditt. De kan legge igjen PS hos mor, eller spille på egne rom. Anonymkode: 98f57...bfe 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #17 Skrevet 9. januar 2022 3 minutter siden, kruspersilletaco said: Det er far som lar eksen bestemme hos dere. Han må sette ned foten for barna sine og eksen sin, og ikke la deg få skylden. Og støtter det andre skriver; deres PS, men ikke deres TV Han lar henne ikke det. Han gjør svært mye for å sette grenser. Jeg tror ikke jeg kan forklare hvor mye arbeid det er å sette grenser for et menneske som hele tiden bruker barna for å trå over dem. Denne gangen kom hun fysisk inn i hjemmet, på et tidspunkt barna visste han ville være utilgjengelig på tlf grunnet arbeidet. Anonymkode: 8369c...483 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Skrevet 9. januar 2022 Kan dere ikke dele opp TV-tiden? Så kan minsten få TV for seg selv, mens de større kan ha PS-tid for seg selv? Det er helt naturlig et ungdommer ikke vil ha med en åtteåring på playstation-spilling. En åtteåring har normalt sett ikke evne til å spille på den måten de større ønsker, og ikke er det sunt for den lille heller. Si at de større kan få en time før klokken 18, og to timer mellom 20 og 22. Tiden ellers går til at minsten skal få bestemme hva som er på TV. Anonymkode: c33ed...49a
Myml1 Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mannen har to barn og vi har ett felles. Særkullsbarnas mor har kjøpt en PlayStation til dem. Den driver de nå og bærer med seg mellom hjemmene (bor 50/50), og installerer den i stua her. De har i samråd med sin mor utviklet et system for å bytte på å velge spill. Den har to kontroller. (13 og 14) Fellesæsbarnet får ikke lov til å prøve spill (åtte år, ingen baby). Jeg har sagt at de kan ikke okkupere stua med noe vi andre ikke får lov til å røre. Enten må minste få lov å prøve om så er et kvarter, eller så kan den ikke være i stua og på tre timer hver ettermiddag. Dette endte opp med at særkullsbarna og mor låste seg inn hjemme hos oss fredag for å ta opp med meg hvor slem jeg var. Hun har tross alt kjøpt dette til sine barn, jeg har ingenting med å nekte dem å bruke gaver, og hun gidder ikke å sponse spill til fellesbarnet. De kom inn i hjemmet på fredag når de egentlig var hos mor, skulle ha vært på skole, mindre var på skole, jeg hadde hjemmekontor. Mannen var på jobben, og pga arbeidets natur kunne han heller ikke svare på tlf akkurat på dette tidspunktet. De kom altså tre stykker for ta meg. Jeg var helt uforberedt i eget hjem. Da mannen kom hjem gråt jeg bare og spurte om vi kan ha tidsbestemt tilgang på kodelåsen. Det mener han vi ikke kan. Jeg føler meg fremdeles fullstendig invadert. Sitter og gruer meg til stebarna kommer hit tirsdag. Mannen er selvsagt rasende på sin eks, men vi har ikke klart å få en god løsning. Trass forsøk på klare beskjeder via sms, sender hun tilbake "PS blir med, den tilhører x og y". Vi kan selvsagt velge regler i vårt hus, jeg bare gruer meg til diskusjoner og kamp med store barn som kommer til å ringe sin mor når de ikke får viljen sin. Eller ER jeg fullstendig blåst? Skal to av tre barn få spille flere timer hver dag, og tredje ikke engang få lov til å forsøke eller få tilgang til TVen? Anonymkode: 8369c...483 Hadde fratatt de nøkkel, om det var det de brukte for å komme seg inn. Om de skal ha noe i fellesareal så må de dele. Om ikke, så får de skaffe seg egen tv, eller vente til 8åringen er i seng med å spille.. helt hårreisende at mor er med på dette fullstendig idiotiske opplegget 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Skrevet 9. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Han lar henne ikke det. Han gjør svært mye for å sette grenser. Jeg tror ikke jeg kan forklare hvor mye arbeid det er å sette grenser for et menneske som hele tiden bruker barna for å trå over dem. Denne gangen kom hun fysisk inn i hjemmet, på et tidspunkt barna visste han ville være utilgjengelig på tlf grunnet arbeidet. Anonymkode: 8369c...483 Men.. ba du henne gå igjen? Det er da vel ditt hjem også, så du lot deg vel ikke bare overkjøre av samboers eks, i ditt eget hjem?! Anonymkode: c33ed...49a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå