Gå til innhold

Noen andre som savner jula?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

19 hours ago, AntiBullshit said:

Ja, jeg savner jula! Jeg ble liksom ikke helt mett på jula i år/fjor. Pleier vanligvis å være veldig klar for et nytt år og hverdag, men tror kanskje tanken på nok et korona-år gjør det vanskelig å «glede seg til hverdagen» da jeg vet at det blir digital undervisning og lite å se fram til hvertfall ut januar. Vil heller bare leve i julebobla med julefilm, godis, gløgg og varmeteppe til korona er over kjenner jeg

Det er et poeng, tidligere var det mye mer å glede seg til. Påskeferie, 17. mai uten å tenke på hvem man fikk lov å invitere av Olga og Inga, sommerferien, høstferien. Altså, ferie blir det jo uansett, men for oss som var glade i å reise er mye glede borte. Man må bare håpe det blir mulig å i hvert fall bestille noe helt på sparket. Men da får man ikke den samme følelsen av å planlegge og glede seg på forhånd, i noenlunde visshet om at det blir noe av.

Anonymkode: 781c4...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele høytiden er egentlig bare irriterende å være med på!          

folk som bare sitter foran TV-skjermen og / eller data-skjermen, hele forbanna dagen. De gidder ALDRI å faktisk hjelpe til med noe som helst. Men dersom noen ber om de for eksempel kan hjelpe til med å dekke på bordet, eller what ever, så begynner de umiddelbart å sutre og klage over hvor vanvittig "udugelige" og "giddalause" alle andre er. Ikke gidder dem å faktisk hjelpe til heller.    

Anonymkode: 7f411...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er da tilgjengelig hele året, litt langt å kjøre riktignok men når de har nettbutikk løser jo det problemet seg. 
Jula

Anonymkode: 9d2e7...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glede seg til vår i januar er vel litt i tidligste laget…? eller er du en av dem som okker seg og sier de er lei av snø allerede. Januar er så midtvinters som man får det, så jeg stusser alltid når folk lirer av seg sånt no.

Anonymkode: 79502...569

Fordi at det er en regel satt av deg, eller? At jeg gleder meg betyr vel ikke at jeg okker og stønner over kuldegrader og snø. Solen snur og vi er på vei mot lysere tider igjen. La nå folk få lov å glede seg til våren uten at du må henge deg opp i det på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 21.58):

Det er det hos meg også. Jeg har vokst opp med jul til 20.dag jul, og har holdt på den tradisjonen inn i voksen alder 🎄

Anonymkode: 87c6d...6b6

Det er nitrist med julepynt langt ut i januar. Og jeg har og vokst opp med det. Rydd nå vekk jula første uka i januar.

Anonymkode: 39108...844

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er et poeng, tidligere var det mye mer å glede seg til. Påskeferie, 17. mai uten å tenke på hvem man fikk lov å invitere av Olga og Inga, sommerferien, høstferien. Altså, ferie blir det jo uansett, men for oss som var glade i å reise er mye glede borte. Man må bare håpe det blir mulig å i hvert fall bestille noe helt på sparket. Men da får man ikke den samme følelsen av å planlegge og glede seg på forhånd, i noenlunde visshet om at det blir noe av.

Anonymkode: 781c4...8ea

Det er jo fullt mulig å reise, har reist mye de siste to årene. 

Anonymkode: eba18...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner ikke nødvendigvis jula men jeg tenker hvert år når julelysene forsvinner at jeg kanskje skulle kjøpt flere lamper, for eksempel i vinduene - men så går det noen uker, det blir lysere og så glemmer jeg at det var "kos" med mer lys... 😄

Anonymkode: 4fe6c...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Synes jul er koselig, godt med roligere dager, pynt, kos og familietid. Er alltid kjipt når hverdagen kommer igjen. Januar og februar er treige kjedelig måneder, hverdagen er jo stort sett kjedelig, og unger er alltid sure for at juleferien er for kort og at skolen starter igjen. 🤣 Men snart kan ungene glede seg til vinterferie, så påskeferie og så er det jo ikke lenge til sommerferien! 😊Vi håper egentlig på en ny liten nedstengning med hjemmeskole, selv om det ikke er lov å si høyt. Bare et par uker hadde vært digg, gladere og mer harmoniske unger og roligere dager. 🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har julepynt og adventsstjerne oppe ennå, men får vel ta det ned snart. Jeg og savner julen for den er så lun og koselig. Men plutselig så går månedene også er det høst og jul igjen :)

Anonymkode: abc5b...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo fullt mulig å reise, har reist mye de siste to årene. 

Anonymkode: eba18...2f4

Hvis man har anledning til å bli kastet på karantenehotell eller det som verre er. 

Anonymkode: 781c4...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis man har anledning til å bli kastet på karantenehotell eller det som verre er. 

Anonymkode: 781c4...8ea

Det er ekstremt få land som opererer med karantenehotell.

Anonymkode: eba18...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg savner julen. Synes den gikk så fort i år. Rakk ikke å lese alle julebøker for ungene som jeg vanligvis gjør, heller ikke å se på julefilmene. Vet ikke helt hva som skjedde men det føltes så hektisk, alt sammen. Leser nå om rampenissen på sengekanten med eldstemann hver kveld (han vil det selv). 

Anonymkode: e0dfc...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (9 minutter siden):

Savner ?

Nei jeg var lei av jula lenge før den hadde begynt.

 

 

Hvis man har slike meninger kan man heller la være å feire jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sommer2464 skrev (5 minutter siden):

Hvis man har slike meninger kan man heller la være å feire jul.

 

573.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (På 11.1.2022 den 13.56):

 

573.jpg

alle har da lov å svare. Ts spurte om det var flere som savnet jula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...