AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #21 Skrevet 7. januar 2022 At uansett hvor hardt jeg prøver, er det aldri bra nok. Jeg er aldri bra nok. Men hvis jeg tar meg sammen og prøver hardt, så kan jeg kanskje av og til nesten nå opp til standarden som kreves. Utrolig slitsomt. Anonymkode: 8d2d6...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #22 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har hatt eksem siden jeg var liten, og det har kommet og gått på forskjellige plasser opp gjennom (rundt munn, kinn, hender), hydrokortison har hjulpet da. Men nå fikk jeg noe rart, begynte for sikkert 6 uker siden, først med noen prikker som klødde på ryggen, så har det spredd seg gradvis, og nå er det på ryggen mye mer ille, har på hoftene, leggene, armene, ørene (jadda), tilfeldige prikker rundt om. Skal bestille legetime for å høre, men fy som jeg føler meg fortvila om jeg må starte å smøre inn 90% av kroppsdelene mine hver dag i en lenger periode. Anonymkode: 43a40...a31 Det sliter enormt på psyka å klø hele tiden! Det går på NERVENE å klø overalt og det må nesten oppleves og erfares før man kan skjønne hvor ille det er😬syntes synd på deg. Håper du en dag kan slippe❤️Du er garantert veldig sterk psykisk fordi eksem går utover så grusomt mye. Man føler seg stygg, vanskelig å kunne jobbe fordi man ikke tåler å være i kontakt med noe, ekstra følsom for kulde , ekstra følsom for stress for jo mer stress jo mere kløe og eksem og man vil ikke vise seg blant folk og langt mindre ha sex. Dette krever mye av deg man kan bli sjalu i forhold åsså hvis man er inne i en dårlig og sårbar periode. Du har sikkert lite lyst å gå i noe annet enn pyjamas/bomullsklær/naken fordi det er best med alle kremene og salvene og fuktigheta. Anonymkode: 50d88...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #25 Skrevet 7. januar 2022 Komplekser. Nekter å gå ut døra. Anonymkode: 10550...d0b
Gjest Elder Millennial Skrevet 7. januar 2022 #26 Skrevet 7. januar 2022 Sosial angst og at jeg aldri føler meg god nok.
Silva Pluvialis Skrevet 7. januar 2022 #27 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Sammensatt, Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #28 Skrevet 7. januar 2022 Hvis jeg blir utsatt for for mye stress i jobb og privat, sammen med lite og dårlig søvn samt lite mat over tid blir jeg høy og det kan ende i akutt psykose. Har skjedd meg 2 ganger i livet mitt med 25 års mellomrom. Anonymkode: 99198...e15
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #29 Skrevet 7. januar 2022 Sliter med ekstreme kroppskomplekser og lav følelse av selvverd fordi jeg er så misfornøyd med kroppen min. Sliter også med sykelig sjalusi - antakelig som et resultat av førstnevnte Anonymkode: 17d80...d1b 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #30 Skrevet 7. januar 2022 Angst for at livet går for fort og at jeg kommer til å dø ung eller bli fort gammel. Jeg har helseangst, og overtenker/katastrofetenker alt… Går til psykolog for hjelp men dette kan ta litt tid. Jeg er også konfliktsky så jeg går vel også under kategorien people pleaser. Dette og tar mye krefter og energi, og jeg blir rett og slett dårlig av det… Anonymkode: 140f7...198
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #31 Skrevet 7. januar 2022 Har en form for spiseforstyrrelse tror jeg, uten at jeg konsentrerer meg for mye om å finne ut hva det er for noe. Har aldri vært noe glad i mat. Har aldri handlet om kropp og vekt, men må ha kontroll på hva jeg spiser. Usunt forhold til mat fordi jeg hele tiden må konsentrere meg om at jeg må ha mat for å overleve. Det blir en så stor del av dagen. Kunne ønske man bare kunne ta en pille. Liker ikke å spise med fremmede eller ute heller. Jo mer man tenker over det, jo mer surrete blir man. Også har jeg jo Misofoni i tillegg. Tror det er der det ligger litt også. Skal ikke mer til enn at broren min puster, så går gaflene vegg i mellom. Det har skjedd én gang🤣 Mamma var ikke mye blid. Å spise med folk er et mareritt. Smattelyder er ikke det verste, men at bestikket treffer tallerkenen er uutholdelig. Anonymkode: 8c41b...651 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #32 Skrevet 7. januar 2022 meg over igjen (med mulig spiseforstyrrelse og misofoni)^ Har også en trang til å planlegge mye. Skal jeg kjøre bil et sted, så slår jeg opp kart og pugger veien. Livredd for å gjøre noe galt. Skal jeg hente noen og det bare tar 20 min, så krever det minst 2 timer med planlegging og stressing først. Mulig det er fordi jeg nettopp har fått førerkortet. Men gjelder egentlig alt. Jeg har alltid full kontroll på timeplaner og oppmøtested, men spør alltid en ekstra gang i gruppechatten, bare så jeg kan få det bekreftet nok en gang. Anonymkode: 8c41b...651
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #33 Skrevet 8. januar 2022 For øyeblikket sliter jeg jeg nok mest med å skjønne og å håndtere følelsesmessig hva jeg, og hva noen andre nær meg, har gjennomgått. Jeg har vært/er som gong gong'en som fikk smell (etter smell, etter smell..), og mange ganger har jeg bare stått å "dirret", med tankene, følelsene, kroppen, alt, hele meg. Håper bølgene roer seg nå. Desverre ble det både storm og forlis på veien, en storm som kunne vært en blå klar himmel, om alle ønsket hverandre vel. Anonymkode: 626f4...c89
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #34 Skrevet 8. januar 2022 Går hele tiden opp og ned i vekt, vektoppgangen kommer med sesongdepresjonen i vinterhalvåret. Går opp 10 kg, så går jeg ned 10 kg på vår/sommer for så gå de opp igjen over høst/vinter. Føler meg som en Bjørn... Tar d-vitamin og alt men sliter med å kontrollere matinntaket.. Anonymkode: fed94...031 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #35 Skrevet 8. januar 2022 Mat/kropp. Tenker på det konstant og det styrer dagene og livet. Nå er det overspising. Gått opp i vekt og er konstant sliten og har store problemer med å prøve å ha et normalt kosthold og ikke la det ødelegge livet. Dårlig selvfølelse og tanker omkring dette. Tanker på barn/fødsel/ønske om bare å få jente/ redsel for å være steril/tanker om fremtid++ selv om jeg ikke har planer om barn med det første da det ikke passer inn i livet mitt nå, tenker jeg på dette konstant. Anonymkode: 762dc...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #36 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå skal ikke du leke Gud bare fordi du selv ikke sliter. La folk få ut sin frustrasjon eller lidelse eller hva det enn måtte være. Er det så forferdelig at mennesker kan se at andre mennesker åsså sliter? heldigvis at samfunnet har begynt å få litt øynene opp for psykiske lidelser og hvor viktig det er å dele følelser med andre for og ikke minst få ned selvmords statistikken. Anonymkode: 50d88...e1a Veeel... Om det er sånne ting som folk har som psykiske plager,så er det neimen ikke rart det er mange av dem! 😏🙄 Er nok bare bagateller jeg plages med i perioder da...- sånn som depresjon og angst for mye bortsett fra utseendet!!😏 Sistnevnte ble jeg ferdig med da jeg ble eldre! Fikk nemlig bedre selvtillit! 😊 Huffff...Psykiske lidelser er ikke til spøke med, men herregud...- Vit litt foskjell på misfornøyd og skikkelig psykiske plager da!!! Skammes! Anonymkode: 021b8...855 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #37 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veeel... Om det er sånne ting som folk har som psykiske plager,så er det neimen ikke rart det er mange av dem! 😏🙄 Er nok bare bagateller jeg plages med i perioder da...- sånn som depresjon og angst for mye bortsett fra utseendet!!😏 Sistnevnte ble jeg ferdig med da jeg ble eldre! Fikk nemlig bedre selvtillit! 😊 Huffff...Psykiske lidelser er ikke til spøke med, men herregud...- Vit litt foskjell på misfornøyd og skikkelig psykiske plager da!!! Skammes! Anonymkode: 021b8...855 Kan være skikkelige psykiske plager selv om det ikke nødvendigvis er diagnotiserbart som en psykiatrisk lidelse, som sagt, jeg har større plager psykisk på grunn av ting som skjer med kroppen enn personlighetsforstyrrelsene jeg også har, og det viser jo bare poenget mitt. Anonymkode: 43a40...a31
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #38 Skrevet 8. januar 2022 Spiseforstyrrelse Anonymkode: bb530...cf1
Sheik Skrevet 8. januar 2022 #39 Skrevet 8. januar 2022 Går ikke inn på alt, da blir det fort mye. Men grov omsorgssvikt i barndommen, mobbing, totalt manglende selvbilde og selvtillit. Var utrolig søkende som barn, tok kontakt med andre barn og var veldig inkluderende, men så ble jeg mobbet så kraftig av de jeg trodde var venner at jeg mistet den selvtilliten og jeg fikk sosial angst av det. Det kan (på de verste dagene) være slik at jeg mister en gaffel i gulvet,så er hele dagen ødelagt. Alle mine psykiske problemer har ført til mengder med medisiner, og jeg har blitt overvektig (på grunn av medisiner og overspising). I tillegg gjør de psykiske problemene slik at jeg er totalt utmattet.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #40 Skrevet 8. januar 2022 Sheik skrev (4 minutter siden): Går ikke inn på alt, da blir det fort mye. Men grov omsorgssvikt i barndommen, mobbing, totalt manglende selvbilde og selvtillit. Var utrolig søkende som barn, tok kontakt med andre barn og var veldig inkluderende, men så ble jeg mobbet så kraftig av de jeg trodde var venner at jeg mistet den selvtilliten og jeg fikk sosial angst av det. Det kan (på de verste dagene) være slik at jeg mister en gaffel i gulvet,så er hele dagen ødelagt. Alle mine psykiske problemer har ført til mengder med medisiner, og jeg har blitt overvektig (på grunn av medisiner og overspising). I tillegg gjør de psykiske problemene slik at jeg er totalt utmattet. +1. Har det som deg. Et problem er at folk sier at fortid er fortid og at man må legge ting bak seg og slutte å være offer. Det er ikke det det handler om, men det handler om at man faktisk har fått skader av oppveksten. Hvis en mor heller kokende vann på barnet sitt vil det få varige brannskader og på akkurat samme måte kan dårlige foreldre ødelegge barna sine psykisk slik at barnet aldri blir helt bra igjen uansett hva barnet prøver å gjøre for å lindre symptomene. Handler ikke om å være offer. Anonymkode: ede2b...68a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå