Gå til innhold

Hva sliter DU psykisk med?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriv inn hva som helst. Hva er din ‘’greie’’ i hverdagen/livet som du sliter såpass mye med at du føler deg psykisk syk av det ? Smått og stort på alvorsgraden spiller ingen rolle så glad for alle svar.

jeg personlig sliter med hysteri for å bli gammel selv om jeg er altfor ung til å bekymre meg. Dette har gått helt til hjernen min samtidig som jeg aldri kommer til å legge meg under kniven eller sprøyta for å si det. 
og jeg har skikkelige komplekser for tærne mine på beina 😂 så det blir mani på å studere dem hele tiden,irritere meg,ikke gå i sandaler,misunne alle med pene bein +++

Anonymkode: 50d88...e1a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kviser, vurderer sykemelding. 

Anonymkode: 2d6ed...bff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eksem (?), blir redd for at det aldri skal gå bort, da det bare blir verre og verre, og sprer seg nye veier hver dag. Lite kjekt

Anonymkode: 43a40...a31

AnonymBruker
Skrevet

Har så lang nese. Sliter veldig psykisk pga den og er sykemeldt. 

Anonymkode: dc108...78e

AnonymBruker
Skrevet

Koronatiltakene på jobben min. Er lærer. Vasser i smitte. Utslitt av manglende respekt og anerkjennelse av yrket mitt.

Anonymkode: 7a1b5...b46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kviser, vurderer sykemelding. 

Så rart. Jeg som ts hadde kviser i mange år (ikke bare i ungdomstiden) og sleit veldig. Jeg måtte endre hele kostholdet mitt fordi det var der hele problemet lå. Hadde melkeallergi og levde av melke produkter uten å vite om det. Håper du blir bedre<3 å håper du får en sykemelding for å koble av. Godt nyttår.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eksem (?), blir redd for at det aldri skal gå bort, da det bare blir verre og verre, og sprer seg nye veier hver dag. Lite kjekt

Hvor har du eksemen ? 
så fælt. Håper du ikke har det i familien og at du er arvelig disponert for det. Mannen min sliter med eksem og det er så kjipt med kremer og salver men ingenting funker egentlig helt 100%. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ptsd etter en barndom med vold og misbruk. Har vært suicidal i mange år, depresjon og angst. Har levd som sexarbeider i 3 år, vært hekta på heroin men sluttet med det, sliter med alkoholisme men er fungerende alkoholiker i en normal jobb nå. Men jeg har verken eksem eller lang nese da..

Anonymkode: 97f0d...5ab

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De fleste her svarer vel på hva de er misfornøyde med eller bekymra for, ikke psykiske vansker... 

Det er ikke psykiske vansker å være misfornøyd med huden eller være sliten av jobben.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du eksemen ? 
så fælt. Håper du ikke har det i familien og at du er arvelig disponert for det. Mannen min sliter med eksem og det er så kjipt med kremer og salver men ingenting funker egentlig helt 100%. 

Har hatt eksem siden jeg var liten, og det har kommet og gått på forskjellige plasser opp gjennom (rundt munn, kinn, hender), hydrokortison har hjulpet da. Men nå fikk jeg noe rart, begynte for sikkert 6 uker siden, først med noen prikker som klødde på ryggen, så har det spredd seg gradvis, og nå er det på ryggen mye mer ille, har på hoftene, leggene, armene, ørene (jadda), tilfeldige prikker rundt om. Skal bestille legetime for å høre, men fy som jeg føler meg fortvila om jeg må starte å smøre inn 90% av kroppsdelene mine hver dag i en lenger periode.

• Liker 1
Skrevet

Skikkelig perfeksjonist og redd for å ikke være bra nok. Redd for at mine traumer og bagasje skal påvirke barna mine så jobber ekstremt hardt for å prøve å skåne de mest mulig. 

Men så er jeg psykisk syk også da, med bipolar lidelse.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Redd for å bli alvorlig syk eller dø sånn at ungene mine må vokse opp hos sin voldelige far. 

Anonymkode: f587f...eb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Særlig. Så dum går det faktisk ikke an å være. 

Anonymkode: 3e987...e87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

De fleste her svarer vel på hva de er misfornøyde med eller bekymra for, ikke psykiske vansker... 

Det er ikke psykiske vansker å være misfornøyd med huden eller være sliten av jobben.

Tuller ikke når jeg sier at eksemen bringer meg 100x mer psykiske vansker i hverdagen enn de to personlighetsforstyrrelsene jeg har 😣 takler ikke å gå rundt og konstant være stressa for at jeg aldri skal bli bra igjen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Nå skal ikke du leke Gud bare fordi du selv ikke sliter. La folk få ut sin frustrasjon eller lidelse eller hva det enn måtte være. Er det så forferdelig at mennesker kan se at andre mennesker åsså sliter? 

heldigvis at samfunnet har begynt å få litt øynene opp for psykiske lidelser og hvor viktig det er å dele følelser med andre for og ikke minst få ned selvmords statistikken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som ts er helt sjokka over de som er så syke å skriver at hud lidelser og lang nese ikke kommer under denne kategorien . Hva vet man om andre sine problemer og hvor dypt de ligger? 
skamme dere !!! Skikkelig ..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg som ts er helt sjokka over de som er så syke å skriver at hud lidelser og lang nese ikke kommer under denne kategorien . Hva vet man om andre sine problemer og hvor dypt de ligger? 
skamme dere !!! Skikkelig ..

Gjaldt forsovet ikke bare hud og nese men uansett hva det måtte handle om. Ikke bagatelliser andres problemer. 
please😇

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter mye med angst etter å ha vært sosial, med venner eller familie. Føler jeg sier mye dumt og at jeg kanskje har virket overivrig, snakket for mye o.l. Det er så slitsomt, varer en til to dager etter sånne sammenkomster, det har ikke vært alkohol i bildet under samværet. Tenker automatisk at folk blir lei meg, at jeg er for mye og lignende. Kan analysere i evigheter etterpå, er vel sosial angst 😞

Anonymkode: f4f09...225

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Særlig. Så dum går det faktisk ikke an å være. 

Anonymkode: 3e987...e87

Vurderer også sykemelding pga to kviser. Dette går innmari utover selvfølelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er kanskje ikke lengden på nesa som gjør at du er sykemeldt, men selvtilliten? Det er alvorlig å bli sykemeldt pga at du føler deg så ille. Du har vel fått tilbud om hjelp?

Har du hørt om Dysmorfofobi? Da jeg var tenåring hatet jeg nesen min, og ønsket faktisk å være i en ulykke for å knekke den, slik at jeg måtte operere. Ble så misunnelig på venninna mi som måtte operere pga pustevansker. 

Men moren min sa at hvis jeg hadde samme problem når jeg ble 25, så skulle hun hjelpe økonomisk med operasjon for at jeg skulle få det bedre, selv om det gjorde henne trist (hun har samme nese). Jeg er 30 år nå, og ville aldri tatt sjansen på å endre noe så sentralt i ansiktet mitt, og nå er håret mitt det jeg ikke liker, men sliter ikke psykisk med det. Det er alltid noe, når man er ferdig med noe annet. Men blir mindre viktig når man har det godt med seg selv, og bedre selvtillit. Utseende skal ikke være en grunn til å slutte å leve livet!  

Men for å svare på tråden, jeg sliter med sorg etter noen som døde for et halvt år siden. 

Anonymkode: 14a62...e25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...