Gå til innhold

Vanskelig bosituasjon, langt innlegg!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/6/2022 den 16.38):

Er det sånn å forstå at dere fikk huset gratis? I så fall er det mest redelig å gi huset tilbake til moren, gratis. Vel er hun en heks, men hun har neppe lyst til at huset hun ga til dere skal leies ut til fremmedfolk, og hun skal forvises til kjelleren i det som engang var hennes eget hus.

Anonymkode: 2d57e...4ec

Dette 

Anonymkode: 7bd0d...b78

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fru.Silje skrev (6 timer siden):Sikkert lurt dette med å finne 3 prospekt hun kan velge mellom. Men hvis hun da sier at ingen er bra nok, bør vi da lete videre (hun kan jo potensielt dra det ut lenge for å være vanskelig). Eller si at det er de 3 hun kan velge i og vist ikke så .. ja hva kan vi svare der? Vist ikke så må hun leie en plass? Vi har jo da prøvd å hjelpe henne? Og fulgt de «krav» hun har satt om feks område, 2 roms og god standard. Det står i kontrakten at hun VIST MULIG skal være delaktig i en slik prosess/valg av leil. Men kan man da si at hun ikke er delaktig, vist hun bare setter seg på bakbeina? Nei ikke lett det her. 

Nei, jeg synes ikke dere kan være så strenge. Jeg mente mer gi henne 3 prospekt for å få gang på prosessen, tydeliggjøre at dere mener alvor, og at hun faktisk må flytte. Og litt for å vise at dere har gjort et forarbeid, funnet fine leiligheter, dere tror hun kan trivest i. Men jeg synes jo hun selv burde få velge område hun vil bo i, og selv få se hva som ligger på Finn. Men synes dere kan sette en tidsfrist, på hvor lang tid prosessen kan ta. 

Men, sånn egentlig så tror jeg at jeg selv ville foretrukket og gi arven tilbake. Selge huset, ta 1 mill selv, som er det dere brukte på oppussing og så gi henne resten. Siden dere ikke har lån fra før, kan vel dere som andre par ta et vanlig lån? Dere har jo 1 mill. i egenkapital. 

Anonymkode: 732b1...f43

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 16.17):

Dette 

Anonymkode: 7bd0d..

Endret av Fru.Silje
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 19.46):

Endret av Fru.Silje
AnonymBruker
Skrevet
Fru.Silje skrev (1 time siden):

Skjønner bare ikke helt hvorfor han skal gi arven tilbake? 

Nei, det er jo greit å ha penger. Jeg skrev hva jeg hadde ønsket. Jeg hadde nok følt at jeg levde på hennes almisser. Jeg har nok et stort behov for å være selvstendig. Trives ikke med å ta i mot noe fra noen jeg da føler jeg alltid vil skylde noe. Hadde følt jeg sto i evig ubehagelig takknemlighetsgjeld til henne om jeg hadde tatt i mot arv på 6 mill. når jeg ikke en gang ønsket at hun skulle ha noe særlig med barna mine å gjøre. Det hadde kanskje blitt vanskeligere å sette grenser for henne når hun samtidig hadde beriket meg så ekstremt. Gis arven tilbake, hadde jeg følt meg mer fri. Arv er jo uansett ikke noe man vanligvis får før personen har gått bort. 

Men sier ikke at det er det riktige å gjøre for dere. 

Anonymkode: 732b1...f43

• Liker 3
Skrevet

Kan moderator stenge tråden (eller slette, men det går vel ikke?). Siden ts har fått de svar hun ønsker 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...