Fru.Silje Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #41 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Smeltemann skrev (På 6.1.2022 den 21.16): Endret 10. januar 2022 av Fru.Silje 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #42 Skrevet 6. januar 2022 Jeg ville satt i gang prosessen nå, slik at jeg slapp å gå oppå svigermor i permisjonen. Trivsel er alfa omega. Dere skal overleve som par og familie. Og sønnen din vil få mange fine tilbud på et større sted. Fokuser på det positive. Anonymkode: 5765c...41f 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #43 Skrevet 6. januar 2022 Dette påvirker hele familien negativt, svigermor bidrar til en enorm psykisk belastning. Dere bruker dere opp på dette, og det går nok ut over sønnen deres. Du fortjener bedre❤️ Dere har forsøkt, men det får være måte på. Nå må du først og fremst tenke på den lille i magen og guttungen. Ville kommet meg bort så fort som mulig, tror faktisk en god løsning her er å kjøpe hus i byen raskt uten å fortelle det til noen. Bruk så tiden fram mot overtakelse godt på å få oversikt over det juridiske. Hun kan nok sette seg på bakbeina her med hussalg, trenere det osv. Når dere smeller bomba, så står huset i byen klart. Flyttebil er bestilt, dere har skrevet sønnen deres inn på skole osv. Da har dere en plan, et mål, og dere kan puste. Anonymkode: 732b1...f43 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #44 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette påvirker hele familien negativt, svigermor bidrar til en enorm psykisk belastning. Dere bruker dere opp på dette, og det går nok ut over sønnen deres. Du fortjener bedre❤️ Dere har forsøkt, men det får være måte på. Nå må du først og fremst tenke på den lille i magen og guttungen. Ville kommet meg bort så fort som mulig, tror faktisk en god løsning her er å kjøpe hus i byen raskt uten å fortelle det til noen. Bruk så tiden fram mot overtakelse godt på å få oversikt over det juridiske. Hun kan nok sette seg på bakbeina her med hussalg, trenere det osv. Når dere smeller bomba, så står huset i byen klart. Flyttebil er bestilt, dere har skrevet sønnen deres inn på skole osv. Da har dere en plan, et mål, og dere kan puste. Anonymkode: 732b1...f43 Dette var godt skrevet. Start nå med å få ting på plass. Skriv lister og flytt fokus mot målet. Anonymkode: 1d912...997 5
AprilLudgate Skrevet 6. januar 2022 #45 Skrevet 6. januar 2022 Ingenting å fundere på 🤷♀️ Flytt. Eneste er at dere må finne ut av det praktiske rundt at hun er i kjelleren..... Altså, hvordan få det økonomiske ordnet. 5
AprilLudgate Skrevet 6. januar 2022 #46 Skrevet 6. januar 2022 Fru.Silje skrev (22 minutter siden): Nei, i avtalen står det at borett bortfaller vist vi velger å selge huset. Så hun må da flytte Superdupert 😅 Flytt så raskt dere kan Det spiller ingen rolle om eldste bytter skole i mai eller august. Han skal jo gå på den samme skolen uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #47 Skrevet 6. januar 2022 Vil anbefale å flytte rett etter sommerferiestart, vi har gjort det de to gangene vi flyttet med barn og det var veldig lett for barna å bli kjent med ungene i nabolaget. Barna leker ute og gatene er fulle av liv, er noe helt annet enn høsten og vinteren, i hvert fall her vi bor. Anonymkode: aa7ea...4bb 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #48 Skrevet 6. januar 2022 Jeg har jobbet som lærer og vil si at det å bytte skole i mars/april kan være helt perfekt. Fordi da kjenner læreren klassen godt. Gutten vil være den eneste nye på det tidspunktet ja, men det kan være positivt. Læren vet hvilke elever hun kan spille på for å få gutten inkludert. Hun vet hvilke fritidsaktiviteter som står høyt i kurs blant gutta i den klassen. Gutten kan få en rolig og trygg start- samtidig så blir han godt nok kjent til at når skoleferien begynner så har han antakelig noen å være med på fritida. Da kan dere gjøre slik du skrev, være veldig på og tilrettelegge for utvikling av vennskap. Begynner han ved nytt skoleår i august kan det være at klassen akkurat har fått ny lærer. De bytter jo gjerne i 3/4 klasse. Da vil han ikke for læreren være "den nye" hun lett kan gi ekstra omsorg. Han forsvinner lettere i mengden, og blir ikke nødvendigvis matchet med de rette medelevene. Selvsagt ingen fasit på dette. Men, hiver det inn som ett innspill. Anonymkode: 732b1...f43 15
Gjest Smeltemann Skrevet 6. januar 2022 #49 Skrevet 6. januar 2022 Fru.Silje skrev (46 minutter siden): Nei, i avtalen står det at borett bortfaller vist vi velger å selge huset. Så hun må da flytte Da må dere kjøpe eller leie ny leilighet., om ikke så må det være en merkelig avtale.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #50 Skrevet 6. januar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Flytt så snart som mulig! Du har gjort et ærlig forsøk over en viss tid, og ikke nok med at du ikke trives med jobben, så fungere det ikke å bo der heller. Veldig bra at han ikke setter seg på bakbeina, men skjønner jo at han trenger litt tid på å prosessere det. Anonymkode: 148ae...d8f Støtter dette. Og det er ikke sånn at flytting MÅ skje i sommerferien for barnets del, ta det så fort dere har mulighet. Min familie flyttet i vinterferien da jeg gikk i 3. klasse, og det gikk veldig bra for min del. Anonymkode: 92eb1...59f 3
Fru.Silje Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #51 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Smeltemann skrev (På 6.1.2022 den 22.06): Endret 10. januar 2022 av Fru.Silje 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #52 Skrevet 6. januar 2022 Dette høres unødvendig komplisert ut. Den enkleste løsningen er å rett og slett gi huset tilbake; arv er uansett ikke noe man eventuelt kan regne med før foreldre er døde. Skal dere ut og kjøpe leilighet til henne, er det duket for konflikter der også. Anonymkode: 2d57e...4ec 2
Gjest Smeltemann Skrevet 6. januar 2022 #53 Skrevet 6. januar 2022 Fru.Silje skrev (46 minutter siden): Du har dessverre ikke lest skikkelig. Det står nemlig at vist vi selger huset og hun må ut, så skal vi kjøpe en leil. til henne. Slik at hun ikke sitter med lån på sine eldre dager. Alt dette er tatt hånd om. Økonomisk er ikke dett et problem for oss. Økonomisk vil ingen komme kjipt ut av dette. Vi har selvsagt tenkt sikkerhet for henne oppi alt også. Akkurat som jeg skrev 😏 Dere er ansvarlige for husrom til din kjæreste's mor.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #54 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altfor langt innlegg. Du kunne fått frem poenget ditt med å skrive halvparten av det du skriver. Anonymkode: 297bc...e93 https://images.app.goo.gl/GywLdvaAXpR6xpPn6 Anonymkode: 3a2e9...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #55 Skrevet 7. januar 2022 Fru.Silje skrev (6 timer siden): Han har arvet huset, gratis ja. Det er tinglyst at hun har vederlagsfri borett i kjellerleil. Men dette opphører vist vi velger å selge bolig eller at det oppstår veldig samarbeidsvansker. Sikkerhet for hennes del er at vist hun må flytte ut, så skal vi kjøpe en liten leil til henne, slik at hun ikke må ut med lån (huset vi har arvet er jo nedbetalt så det er jo fair). Hun hadde «uansett» flyttet ut om vi ikke overtok, da huset blir for stort. Økonomisk er det ingen problem for oss å kjøpe leil til henne (det blir jo en investering på sikt for oss/han). Så økonomisk kommer verken han eller henne negativt ut av dette. Det er jo arv til sønnen. Og hun er ikke forvist til kjeller, hun valgte det selv kontra å flytte i egen leil. Men skjønner hva du mener Njjaaa, jeg ville ikke stolt på det. Er hun bitter nok så gir hun det bort om det står i hennes eie. Anonymkode: 3a2e9...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #56 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 'Hvis', heter det. H-V-I-S. Sorry men jeg blir sprø av å se samme feil 17 000 ganger i samme tråd. Støtter deg fortsatt i å flytte så fort så mulig. Anonymkode: cf78a...f0d Er det deg frøken Bollestad? 🤣 Anonymkode: 3a2e9...f3e 1
Fru.Silje Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #57 Skrevet 7. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 1.08): Endret 10. januar 2022 av Fru.Silje 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #58 Skrevet 7. januar 2022 Fru.Silje skrev (10 timer siden): Burde vi nevnt noe om besremor (i barnevennlig og modifiserer versjon) til sønnen når man forteller om flytting eller kun andre årsaker? Altså ikke farmor som eneste grunn, men nevne noe om at det ikke fungerer helt sånn det er nå? Han forstår utrolig masse og vi har et svært godt og tett forhold. Men vi er opptatt av å ikke fortelle voksenting/ting som ikke gjør noe nytte til han. Holde han utenom. Ja det syntes jeg, fordi hennes oppførsel får han til å føle seg feil. Så da er det lov å si at bestemor har det ikke helt greit, og da kan hun si ting som ikke er riktig eller sant. Og at det viktig at han sier fra til dere om han syntes noe er leit. Det er faktisk veldig viktig å ha en dialog med ungen om at dette ikke er hans skyld og at oppførselen ikke er normal. Fordi det er lettere å håndtere for et barn mentalt. Ang flyttingen, så kan dere fortelle han at dere savner det andre stedet dere bodde så mye at dere ønsker å flytte tilbake. Men dere må også huske på at alt ikke nødvendigvis blir akkurat slik det var når dere dro. Og det er viktig å si til barnet også. Eller at dere bare ønsker å få bedre jobb muligheter igjen. Uansett å bo med barn i en bygd med unger å ikke være endel av miljøet er sjukt vanskelig, og kommer også til å bli et problem for sønnen deres, jo eldre gan blir. Dumme meg flytta ikke selv, og med 8 jenter i klassen og 3 av dem ble utestengt og satt opp mot hverandre, sitter jeg med en datter som sliter med nye vennskap og er dønn alene hele ungdomstiden sin. Så kom deg bort. At svigermor i tillegg setter ut rykter om dere, gjør ikke saken noe bedre med tiden. Anonymkode: 84442...276 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #59 Skrevet 7. januar 2022 Flytt nå! Finn en leilighet til leie og stikk. Så kan dere deretter - med en nødvendig og skjermende avstand til svigermor - finne ut mer nøyaktig hvor dere ønsker å bo. Tømming av hus kan dere ta til sommeren. Lurt tips fra en lærer over at å bytte skole på våren ikke er så dumt. Og jeg ville helt klart kuttet alt av bånd på papiret til henne. Med det mener jeg dette med bolig. Overfør skjøtet tilbake om det er enklest. Anonymkode: 27fcf...739 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #60 Skrevet 7. januar 2022 Vi har vært i en lignende situasjon ned mistrivsel på nytt sted son også var hjemstedet til en av oss, men vi hadde ikke konflikt med svigerforeldre, da (selv om det var krevende å bo så nær). Vi valgte å flytte tilbake til det gamle stedet selv om det medførte et skolebytte for barna. Hovedbegrunnelsen var vel at et skolebytte er bedre enn at hele familien går i oppløsning. Jeg ville nok ikke drøyd prosessen så mye. Å leve «på vent» fører nok ikke så mye godt med seg. Når alle vet at man skal bort fra stedet, risikerer dere at andre ikke orker å investere så mye i å f.x inkludere barnet heller fordi de vet at dere forsvinner fra stedet snart. Og for dere selv også, vil dere kanskje koble dere mentalt litt av der dere er nå. Jeg kjenner forresten igjen dine årsaker til mistrivsel. Alt som ofte skrives om det gode livet på bygda, blir helt fremmed for meg. Jeg opplevde miljøet som ekstremt lukket, det var tungvint med store avstander, lite fritidstilbud og folk som var veldig annerledes enn meg. Veldig annerledes enn det livet jeg er vant til fra byen med masse fikk rundt meg, ubegrenset kulturtilbud og kort avstand til alt. Anonymkode: 2c59c...1bd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå