Gå til innhold

Hvordan takle personer med slike trekke som dette.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bagateller og dere begge to er barnslig. God natt!

Anonymkode: 91f85...a5d

Ok, god natt? 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg så mye om hva han gjør/ikke gjør? Drit nå bare i det

Anonymkode: 4dce5...344

Fordi jeg må foholdet meg til han og vi pleide faktisk å være gode venner, men under coronaen med den oppførsel jeg skrev om i hi og i tråden, har jeg rett og slett fått nok (har ikke nevnt alt, f eks lage bråk for å slippe å feire 17 mai i 2021).

Av hans egoistiske oppførsel og føler at han driver å straffer meg, jeg prøver så godt jeg kan for å overse det og ikke ta opp, da jeg vet det blir vondt verre, og trenger rett og slett råd til hvordan å takle han de få gangene vi må ha kontakt.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dermed syns jeg du skal drite i det og, og dermed slutte å ta kontakt med han først. For det er jo det du gjør, når du sender god jul melding først. 

Anonymkode: 31e6d...910

Men eller synes jeg dette er et god råd, kun kontakt når det er nøvendig.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ok, god natt? 

Fordi jeg må foholdet meg til han og vi pleide faktisk å være gode venner, men under coronaen med den oppførsel jeg skrev om i hi og i tråden, har jeg rett og slett fått nok (har ikke nevnt alt, f eks lage bråk for å slippe å feire 17 mai fordi han ble invitert et annet sted i 2021).

Av hans egoistiske oppførsel og føler at han driver å straffer meg, jeg prøver så godt jeg kan for å overse det og ikke ta opp, da jeg vet det blir vondt verre, og trenger rett og slett råd til hvordan å takle han de få gangene vi må ha kontakt.

Men eller synes jeg dette er et god råd, kun kontakt når det er nøvendig.

Anonymkode: 1a00c...bbd

.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg så mye om hva han gjør/ikke gjør? Drit nå bare i det

Anonymkode: 4dce5...344

Fordi jeg må forholde meg til meg, Det er heldigvis ikke så ofte lengre.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bagateller og dere begge to er barnslig. God natt!

Anonymkode: 91f85...a5d

Ja, kanskje det.

Legger du deg å sove nå?

Uansett god natt.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du TS må lære deg at det eneste du kan kontrollere er hvordan du behandler og reagerer på andre mennesker. Thats it. Det er det eneste du kan kontrollere.

Jeg skulle ønske noen fortalte meg dette når jeg var ung. For jo tidligere en innser og aksepterer dette jo mindre stress blir det i voksen alder.

Ønsker han å sende deg uønskede bilder? Du kan fortelle han at de er ønsket, men ut over det, gitt det er lovlige bilder, så kan du ikke gjøre annet enn å blokkere.

Er det følelser involvert og du kjenner et sterkt savn på at han burde involvere seg mer så kan du fortelle han dette, men du kan ikke endre han. Vil han ikke så kan du ikke tvinge han.

Så kan han naturligvis lage "bråk" ved neste familiesammenkomst. Og så? Ikke ditt valg. Hans valg. Det eneste du kan kontrollere er hvordan du reagerer på det han gjør. Og da kan du lett forholde deg rolig og informere øvrige fremmøtte om at "Per" ikke involverer seg noe i relasjonen til deg og at du føler at du må dra lasset for å i det hele tatt ha en relasjon, og den eneste marginale responsen du kanskje får fra "Per" er totalt uønskede bilder av han og fra han. Si at du har tatt dette opp med "Per" ved flere anledninger uten at det fører frem og du synes det er trist at han føler at han nå skal lage bråk om dette fremfor alle andre. Og så kan du avslutte med at enten så får han engasjere seg mer eller så får han holde seg unna. Sørg for at folk får det med seg.

Det er alternativet du har.

Ut over det blir all irritasjon og tidspunk på temaet bortkastet energi. Du må gjerne gjøre det, men du kommer tvilsomt noen vei. Det eneste du kan kontrollere er din egen måte å behandle folk på og reaksjonen din på andre mennesker.

Thats it.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (7 minutter siden):

Du TS må lære deg at det eneste du kan kontrollere er hvordan du behandler og reagerer på andre mennesker. Thats it. Det er det eneste du kan kontrollere.

Jeg skulle ønske noen fortalte meg dette når jeg var ung. For jo tidligere en innser og aksepterer dette jo mindre stress blir det i voksen alder.

Ønsker han å sende deg uønskede bilder? Du kan fortelle han at de er ønsket, men ut over det, gitt det er lovlige bilder, så kan du ikke gjøre annet enn å blokkere.

Er det følelser involvert og du kjenner et sterkt savn på at han burde involvere seg mer så kan du fortelle han dette, men du kan ikke endre han. Vil han ikke så kan du ikke tvinge han.

Så kan han naturligvis lage "bråk" ved neste familiesammenkomst. Og så? Ikke ditt valg. Hans valg. Det eneste du kan kontrollere er hvordan du reagerer på det han gjør. Og da kan du lett forholde deg rolig og informere øvrige fremmøtte om at "Per" ikke involverer seg noe i relasjonen til deg og at du føler at du må dra lasset for å i det hele tatt ha en relasjon, og den eneste marginale responsen du kanskje får fra "Per" er totalt uønskede bilder av han og fra han. Si at du har tatt dette opp med "Per" ved flere anledninger uten at det fører frem og du synes det er trist at han føler at han nå skal lage bråk om dette fremfor alle andre. Og så kan du avslutte med at enten så får han engasjere seg mer eller så får han holde seg unna. Sørg for at folk får det med seg.

Det er alternativet du har.

Ut over det blir all irritasjon og tidspunk på temaet bortkastet energi. Du må gjerne gjøre det, men du kommer tvilsomt noen vei. Det eneste du kan kontrollere er din egen måte å behandle folk på og reaksjonen din på andre mennesker.

Thats it.

Det er ikke "bråk".

Men du har et poeng.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (8 minutter siden):

Du TS må lære deg at det eneste du kan kontrollere er hvordan du behandler og reagerer på andre mennesker. Thats it. Det er det eneste du kan kontrollere.

Jeg skulle ønske noen fortalte meg dette når jeg var ung. For jo tidligere en innser og aksepterer dette jo mindre stress blir det i voksen alder.

Ønsker han å sende deg uønskede bilder? Du kan fortelle han at de er ønsket, men ut over det, gitt det er lovlige bilder, så kan du ikke gjøre annet enn å blokkere.

Er det følelser involvert og du kjenner et sterkt savn på at han burde involvere seg mer så kan du fortelle han dette, men du kan ikke endre han. Vil han ikke så kan du ikke tvinge han.

Så kan han naturligvis lage "bråk" ved neste familiesammenkomst. Og så? Ikke ditt valg. Hans valg. Det eneste du kan kontrollere er hvordan du reagerer på det han gjør. Og da kan du lett forholde deg rolig og informere øvrige fremmøtte om at "Per" ikke involverer seg noe i relasjonen til deg og at du føler at du må dra lasset for å i det hele tatt ha en relasjon, og den eneste marginale responsen du kanskje får fra "Per" er totalt uønskede bilder av han og fra han. Si at du har tatt dette opp med "Per" ved flere anledninger uten at det fører frem og du synes det er trist at han føler at han nå skal lage bråk om dette fremfor alle andre. Og så kan du avslutte med at enten så får han engasjere seg mer eller så får han holde seg unna. Sørg for at folk får det med seg.

Det er alternativet du har.

Ut over det blir all irritasjon og tidspunk på temaet bortkastet energi. Du må gjerne gjøre det, men du kommer tvilsomt noen vei. Det eneste du kan kontrollere er din egen måte å behandle folk på og reaksjonen din på andre mennesker.

Thats it.

Det er ikke bare bråk.

Men du har et poeng.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er noe å lage drama over. Spiller det noen rolle hvem som sier "godt nytt år" først? Han sier det jo når du minner ham på det ved å si det først. I alle vennskap og relasjoner kan man veie det positive man får ut av det opp mot det negative hvis man lurer på om det er verd å fortsette. Jeg synes ikke eksemplene  du tar med bør veie tungt nok til å avslutte med mindre han har svært lite positivt å bidra med. Det er bagateller, men hvis det ligger mer bak som du ikke forteller om her er det en annen sak. 

Anonymkode: 284c7...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og da må jeg faktisk ha en god tone med han, kan ikke sitte å krangle med han på middager. Fordi det kommer han garantert gjøre. 

Anonymkode: 1a00c...bbd

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La han surmule og lage bråk?

Anonymkode: 1a00c...bbd

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bare bråk.

Men du har et poeng.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Det var du som tok opp dette med bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke dette er noe å lage drama over. Spiller det noen rolle hvem som sier "godt nytt år" først? Han sier det jo når du minner ham på det ved å si det først. I alle vennskap og relasjoner kan man veie det positive man får ut av det opp mot det negative hvis man lurer på om det er verd å fortsette. Jeg synes ikke eksemplene  du tar med bør veie tungt nok til å avslutte med mindre han har svært lite positivt å bidra med. Det er bagateller, men hvis det ligger mer bak som du ikke forteller om her er det en annen sak. 

Anonymkode: 284c7...78e

Enig, er veier det negative mot det positive tyngre.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

 

 

Det var du som tok opp dette med bråk.

Du skrev i gåsetegn, poenget mitt er at han lager bråk, ikke lager "bråk".

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri forandre andre, kun seg selv i møte med andre. 

Er ham egentlig en venn? Eller mest familie?

Det er fint mulig å redusere mengde kontakt og kontantpunkter med familie. Hadde jeg ikke hatt det hyggelig med mine søsken kunne jeg fint redusert kontakten til obligatoriske bursdags-grstulasjoner og selskap. Søskenbarn snakker jeg ikke med årlig en gang. Det er ikke splid eller krangel, men vi lever ulike liv. 

Ved å bruke meg selv som eksempel forsøker jeg å vise at det er mulig å redusere kontakt hvis du ønsker det

Anonymkode: b05af...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan aldri forandre andre, kun seg selv i møte med andre. 

Er ham egentlig en venn? Eller mest familie?

Det er fint mulig å redusere mengde kontakt og kontantpunkter med familie. Hadde jeg ikke hatt det hyggelig med mine søsken kunne jeg fint redusert kontakten til obligatoriske bursdags-grstulasjoner og selskap. Søskenbarn snakker jeg ikke med årlig en gang. Det er ikke splid eller krangel, men vi lever ulike liv. 

Ved å bruke meg selv som eksempel forsøker jeg å vise at det er mulig å redusere kontakt hvis du ønsker det

Anonymkode: b05af...a17

Takk.

Han er ikke venn lengre, men kun familie, og jeg skal prøve så godt jeg kan å ha en god tone i familieselskap, men ikke utenfor det.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk.

Han er ikke venn lengre, men kun familie, og jeg skal prøve så godt jeg kan å ha en god tone i familieselskap, men ikke utenfor det.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Må jeg insee.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk.

Han er ikke venn lengre, men kun familie, og jeg skal prøve så godt jeg kan å ha en god tone i familieselskap, men ikke utenfor det.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Veldig mange av oss har det slik. Det er hyggelig nok å treffes i konfirmasjoner, bursdager og et og annet juleselskap hvis noen inviterer. Men det betyr ikke at man krampeaktig må holde kontakten utenom disse naturlige arenaene. 

Anonymkode: b05af...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mange av oss har det slik. Det er hyggelig nok å treffes i konfirmasjoner, bursdager og et og annet juleselskap hvis noen inviterer. Men det betyr ikke at man krampeaktig må holde kontakten utenom disse naturlige arenaene. 

Anonymkode: b05af...a17

Det er det ingen som gjør,men når man må få svar på noe, er det irriterrende og venter timer.

Og det er trist når man var close, men pluteslig ikke er det lengre. og det synes jeg at jeg kan være lei meg over, og jeg synes jeg kunne være lei meg over å plutselig ut av det blå bli behandlet som jeg er ingenting.

Anonymkode: 1a00c...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er et familiemedlem som også en kamerat, så jeg kan ikke bare kutte han ut helt selv om jeg har tatt så mye avstand jeg kan.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Jo, det kan du. Man må ikke ha kontakt selv om det er familie, kamerat osv. 

Anonymkode: 19edf...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det kan du. Man må ikke ha kontakt selv om det er familie, kamerat osv. 

Anonymkode: 19edf...611

Vi er på familieselskap så nei det kan jeg ikke.  Jeg må forholde meg til han.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å si god jul og godt nyttår. Det er rett og slett fordi det betyr så utrolig lite for meg, altså jul- og nyttårsfeiringen. Det er ikke vondt ment at jeg ikke sier det, jeg tenker rett og slett ikke i de baner. Men sier noen det til meg, så sier jeg det tilbake.

Anonymkode: a82f2...610

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert de som lurer på hvordan de skal takle deg også etter å ha lest hvordan du tenker OG at det FAKTISK er et problem for deg.

Anonymkode: 45b56...071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...