Gå til innhold

Hvordan takle personer med slike trekke som dette.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat, jeg har lagt merke til en del oppover årene.

Men værtfall han til tider skal med vilje vente flere timer med å svare.

Han sier ikke god jul eller godt nyttår før jeg sier det f eks. Spør ikke hvordan jula mi er eller 17 mai bursdag ov(når jeg vært alene og når jeg har vært på tur) før jeg spør.

Jeg merker jeg begynner å bli lei med 3-4 år med slik oppførsel, I år har jeg ikke giddi i sagt godt nyttår eller spurt hvordan jula og nyttår hav vært, og han har ikke spurt, selvom jeg har nevnt at det var deilig å komme hjem etter noen ukers reise, men det ble flere vask over to dager.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en kamerat, jeg har lagt merke til en del oppover årene.

Men værtfall han til tider skal med vilje vente flere timer med å svare.

Han sier ikke god jul eller godt nyttår før jeg sier det f eks. Spør ikke hvordan jula mi er eller 17 mai bursdag ov(når jeg vært alene og når jeg har vært på tur) før jeg spør.

Jeg merker jeg begynner å bli lei med 3-4 år med slik oppførsel, I år har jeg ikke giddi i sagt godt nyttår eller spurt hvordan jula og nyttår hav vært, og han har ikke spurt, selvom jeg har nevnt at det var deilig å komme hjem etter noen ukers reise, men det ble flere vask over to dager.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Og han har ikke sagt godt nyttår, men har sagt God jul men det var ETTER jeg sa det.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (58 minutter siden):

Hvordan takle?

Move on...

Det er et familiemedlem som også en kamerat, så jeg kan ikke bare kutte han ut helt selv om jeg har tatt så mye avstand jeg kan.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et

Familiemedlem som også er kamerat,så jeg kan ikke bare kutte han ut helt selvom jeg har tatt så mye avstand jeg kan.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Jeg sa ikke nødvendigvis avstand. Men du kan ta avstand fra familie og om det er nødvendig.

Men det jeg sa var "move on". Som i "get over it and move on".

So what om du må si god jul først? Det er faktisk ikke noe å henge deg opp i. Og i alle fall ikke noe du kan endre på. Så hva er igjen? Get over it and move on...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Jeg sa ikke nødvendigvis avstand. Men du kan ta avstand fra familie og om det er nødvendig.

Men det jeg sa var "move on". Som i "get over it and move on".

So what om du må si god jul først? Det er faktisk ikke noe å henge deg opp i. Og i alle fall ikke noe du kan endre på. Så hva er igjen? Get over it and move on...

Poenget er ikke at han ikke sier god jul eller ikke spør hvordan jeg har hatt det i jula eller hvordan jeg har hatt det på tur.

Dette er da karakter trekk som du sikker skjønner går gjennom veldig mye av det han gjør.

Jeg har listet opp ett par ting for å få fram hva slags personlighet han er.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er ikke at han ikke sier god jul eller ikke spør hvordan jeg har hatt det i jula eller hvordan jeg har hatt det på tur.

Dette er da karakter trekk som du sikker skjønner går gjennom veldig mye av det han gjør.

Jeg har listet opp ett par ting for å få fram hva slags personlighet han er.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Joda. Men so what?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (57 minutter siden):

Jeg sa ikke nødvendigvis avstand. Men du kan ta avstand fra familie og om det er nødvendig.

Men det jeg sa var "move on". Som i "get over it and move on".

So what om du må si god jul først? Det er faktisk ikke noe å henge deg opp i. Og i alle fall ikke noe du kan endre på. Så hva er igjen? Get over it and move on...

Jeg kan blant annet nevnte at under corona sende han en del bilder med han og folk, når han visste jeg satt alene, jeg slettet den some kanal, da begynte han å sende på fb. Han har sluttet med det, men det var periode på 1 år hvor jeg følte han sende disse bildene hvor vise hvor gøy han hadde det på ting jeg IKKE fikk lov å være på.

Bare for vise hans karakter trekk igjen.

nomore82 skrev (54 minutter siden):

Joda. Men so what?

Fordi jeg må ha kontakt med han vel.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kan bl annet nevnte 

At under corona sende han endel bilder med han og folk, når hab visste jeg satt alene, jeg slettet den some kanal, da begynte han å sende på fb. Han har sluttet med det, men det var periode på 1 år hvor jeg følte han sende disse bildene hvor vise hvor gøy han hadde det på ting jeg IKKE fikk lov å være på.

Bare for vise hans karakter trekk igjen.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Nå kommer rådet om å ta avstand. Blokker. Ignorer.

En person du ikke går overens med som du ikke vil ha den typen kontakt med som personen gir.... løsning? Blokker og ta avstand. Du kan ikke lære opp andre. Not your problem.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fordi jeg må ha kontakt med han vel.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Du er kryptisk. Du sitter jo her og slipper ut millimeter etter millimeter at tauet. Si alt som er relevant om du vil ha gode råd og anbefalinger. Ellers blir det som nå at du får konkrete svar på enkeltting.

Hvorfor må du ha kontakt med han?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (51 minutter siden):

Nå kommer rådet om å ta avstand. Blokker. Ignorer.

En person du ikke går overens med som du ikke vil ha den typen kontakt med som personen gir.... løsning? Blokker og ta avstand. Du kan ikke lære opp andre. Not your problem.

Hallo leser du? Jeg sier jeg må ha kontakt med han siden han er familie.

nomore82 skrev (51 minutter siden):

Nå kommer rådet om å ta avstand. Blokker. Ignorer.

En person du ikke går overens med som du ikke vil ha den typen kontakt med som personen gir.... løsning? Blokker og ta avstand. Du kan ikke lære opp andre. Not your problem.

Og da må jeg faktisk ha en god tone med han, kan ikke sitte å krangle med han på middager. Fordi det kommer han garantert gjøre. 

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo leser du? Jeg sier jeg må ha kontakt med han siden han er familie.

Anonymkode: 1a00c...bbd

At man er i familie er ikke i seg selv grunn god nok.

Bor dere i samme hus? Er det faren din? Onkelen din? Sønnen din? Bestefaren din? Olderfaren din? Broren din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (51 minutter siden):

Du er kryptisk. Du sitter jo her og slipper ut millimeter etter millimeter at tauet. Si alt som er relevant om du vil ha gode råd og anbefalinger. Ellers blir det som nå at du får konkrete svar på enkeltting.

Hvorfor må du ha kontakt med han?

Hallo! Jeg har allerede sagt at han er en kamerat som også er i familie,hva mer trenger du?

nomore82 skrev (50 minutter siden):

At man er i familie er ikke i seg selv grunn god nok.

Bor dere i samme hus? Er det faren din? Onkelen din? Sønnen din? Bestefaren din? Olderfaren din? Broren din?

Så du mener at jeg skal fryse han ut under familiemiddager?

La han surmule og lage bråk?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du mener at jeg skal fryse han ut under familiemiddager?

La han surmule og lage bråk?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Ja?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at jeg skal fryse han ut under familiemiddager?

La han surmule og lage bråk?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Det fins en mellomting, man kan omgås høflig uten å ha så mye kontakt. 

Anonymkode: 88f79...2e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at jeg skal fryse han ut under familiemiddager?

La han surmule og lage bråk?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Med mindre dere bor under samme tak, så er det ingenting som sier at du må ha kontakt med han. 

Har du i det hele tatt konfrontert han når han sender deg bilder? 

At han ikke sier god jul og godt nyttår osv, ikke spør hvordan du har det og sånn, indikerer vel greit nok at han innerst inne driter i det. Dermed syns jeg du skal drite i det og, og dermed slutte å ta kontakt med han først. For det er jo det du gjør, når du sender god jul melding først. 

Anonymkode: 31e6d...910

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (51 minutter siden):

Ja?

Men det ønsker jeg ikke.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det fins en mellomting, man kan omgås høflig uten å ha så mye kontakt. 

Anonymkode: 88f79...2e3

Ja, det er det jeg prøver på, men noe kontakt må vi ha selvsagt, vi ses ikke noe særlig lengre bare oss 2.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Med mindre dere bor under samme tak, så er det ingenting som sier at du må ha kontakt med han. 

Har du i det hele tatt konfrontert han når han sender deg bilder? 

At han ikke sier god jul og godt nyttår osv, ikke spør hvordan du har det og sånn, indikerer vel greit nok at han innerst inne driter i det. Dermed syns jeg du skal drite i det og, og dermed slutte å ta kontakt med han først. For det er jo det du gjør, når du sender god jul melding først. 

Anonymkode: 31e6d...910

Jeg har bare oversett det med bildene, ikke nevnt det med ord og eller spurt om å hvor om å få være med og etter laaang stund med det sluttet han å melde meg bilder.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Med mindre dere bor under samme tak, så er det ingenting som sier at du må ha kontakt med han. 

Har du i det hele tatt konfrontert han når han sender deg bilder? 

At han ikke sier god jul og godt nyttår osv, ikke spør hvordan du har det og sånn, indikerer vel greit nok at han innerst inne driter i det. Dermed syns jeg du skal drite i det og, og dermed slutte å ta kontakt med han først. For det er jo det du gjør, når du sender god jul melding først. 

Anonymkode: 31e6d...910

Det sant, men det er ikke hyggelig å sitte i familieselskap og ikke si god jul, jeg gjorde det i jula, fikk god jul tilbake men nå er familieselskap ikke godt nyttår, ingen spørsmål om hvor og hvordan turene har vært.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det sant, men det er ikke hyggelig å sitte i familieselskap og ikke si god jul, jeg gjorde det i jula, fikk god jul tilbake.

men nå i familieselskap ikke godt nyttår, ingen spørsmål om hvor og hvordan turene har vært.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Siden jeg ikke sa godt nyttår og ikke spurte om hans jul og nyttår.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Med mindre dere bor under samme tak, så er det ingenting som sier at du må ha kontakt med han. 

 

Anonymkode: 31e6d...910

Jeg kommer ikke til kutte ut min familie.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kommer ikke til kutte ut min familie.

Anonymkode: 1a00c...bbd

Neivel. Da må du lære deg å leve med dette.

Anonymkode: 91f85...a5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neivel. Da må du lære deg å leve med dette.

Anonymkode: 91f85...a5d

Ja.. Hva tror du poenget med denne tråden er..?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.. Hva tror du poenget med denne tråden er..?

Anonymkode: 1a00c...bbd

Bagateller og dere begge to er barnslig. God natt!

Anonymkode: 91f85...a5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg så mye om hva han gjør/ikke gjør? Drit nå bare i det

Anonymkode: 4dce5...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...