AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Er så bekymret for min sønn som ikke sier et eneste ord med betydning. Han kan «synge» mange sanger og forstår en del av det vi sier men ikke alt. Han kan bevegelsene på riktig tid i nesten alle typiske barnesangene. Han peker ikke, men drar oss i hånden for å kommunisere. hørsel er blitt sjekka og vi skal tilbake å få dren nå snart hvis han fremdeles har væske i øret. Er det flere med barn som ikke snakker noe på den alderen? Anonymkode: 29ae4...2e2
kvinne35+ Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er så bekymret for min sønn som ikke sier et eneste ord med betydning. Han kan «synge» mange sanger og forstår en del av det vi sier men ikke alt. Han kan bevegelsene på riktig tid i nesten alle typiske barnesangene. Han peker ikke, men drar oss i hånden for å kommunisere. hørsel er blitt sjekka og vi skal tilbake å få dren nå snart hvis han fremdeles har væske i øret. Er det flere med barn som ikke snakker noe på den alderen? Anonymkode: 29ae4...2e2 jeg ville bedt om PPT sin observasjon. Det kan du gjøre selv søk på ppt i din kommune og meld bekymring så ser de på ham og da finner de ut om det er grunn til å ta tak i dette. 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 kvinne35+ skrev (16 minutter siden): jeg ville bedt om PPT sin observasjon. Det kan du gjøre selv søk på ppt i din kommune og meld bekymring så ser de på ham og da finner de ut om det er grunn til å ta tak i dette. Takk, det holder vi på med nå for tiden ja. Skulle nevnt det kanskje Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Jeg hadde nok sørget for en ordentlig utredning. Synger han ord i sangene eller bare melodien? Det er selvfølgelig variasjoner, men alle mine barn har hatt ganske godt ordforråd i den alderen og begynt å sette sammen et par-tre ord til setninger. Anonymkode: cba0a...9e3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, det holder vi på med nå for tiden ja. Skulle nevnt det kanskje Anonymkode: 29ae4...2e2 kan høres litt autistisk ut for min del da.. Anonymkode: ac474...05f 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Hadde vært mest bekymret for manglende peking i den alderen. Min er 19 mnd og sier kanskje 10 ord og mye babling i lange uforståelige setninger 🙈 Anonymkode: e9dbb...929 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde nok sørget for en ordentlig utredning. Synger han ord i sangene eller bare melodien? Det er selvfølgelig variasjoner, men alle mine barn har hatt ganske godt ordforråd i den alderen og begynt å sette sammen et par-tre ord til setninger. Anonymkode: cba0a...9e3 Nei det eneste han synger ord på er «hysj hysj hysj» på hjulene på bussen. Ellers er det eh eh eh til melodien. Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Er barnehagen bekymret? I så fall kan de få inn ppt for å se om de også tenker det er noe barnet trenger hjelp med. Har en som akkurat er fylt 2 år og er ganske lik din, hun skal utredes av bup for autisme 🙂 Anonymkode: ffd35...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Ja vi Har dialog med barnehagen men de syns han har hatt god fremgang de siste månedene. Det synes vi også, men ppt skal kontantes nå veldig straks. Venter på møte med barnehagen. hvordan har prosessen med å få utredning vært, og hvilke tegn har sønnen dknv Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er barnehagen bekymret? I så fall kan de få inn ppt for å se om de også tenker det er noe barnet trenger hjelp med. Har en som akkurat er fylt 2 år og er ganske lik din, hun skal utredes av bup for autisme 🙂 Anonymkode: ffd35...4c5 Ja vi Har dialog med barnehagen men de syns han har hatt god fremgang de siste månedene. Det synes vi også, men ppt skal kontantes nå veldig straks. Venter på møte med barnehagen. hvordan har prosessen med å få utredning vært, og hvilke tegn har sønnen din? Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja vi Har dialog med barnehagen men de syns han har hatt god fremgang de siste månedene. Det synes vi også, men ppt skal kontantes nå veldig straks. Venter på møte med barnehagen. hvordan har prosessen med å få utredning vært, og hvilke tegn har sønnen din? Anonymkode: 29ae4...2e2 ppt observerte 3-4 ganger, satt inn tiltak men ønsket å henvise til bup for å se om disse forsinkelsene i utviklingen skylles en diagnose eller at barnet bare er sent ute. Tegnene hos min er mangel på språk, Peking, litt unnvikende blikkontakt (kan være pga hen har ganske dårlig syn) og at barnet ikke er like interessert i andre barn og felles oppmerksomhet som andre gjevgamle. Min har også hatt stor utvikling siste månedene, men unnviker likevel fra normalen. Anonymkode: ffd35...4c5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det eneste han synger ord på er «hysj hysj hysj» på hjulene på bussen. Ellers er det eh eh eh til melodien. Anonymkode: 29ae4...2e2 Har han noen andre tegn på at ting ikke er som de skal? Gjentagende bevegelser, tvang, emosjonelle utbrudd, mangel på forståelse, mangel på blikkontakt? Anonymkode: cba0a...9e3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): ppt observerte 3-4 ganger, satt inn tiltak men ønsket å henvise til bup for å se om disse forsinkelsene i utviklingen skylles en diagnose eller at barnet bare er sent ute. Tegnene hos min er mangel på språk, Peking, litt unnvikende blikkontakt (kan være pga hen har ganske dårlig syn) og at barnet ikke er like interessert i andre barn og felles oppmerksomhet som andre gjevgamle. Min har også hatt stor utvikling siste månedene, men unnviker likevel fra normalen. Anonymkode: ffd35...4c5 Jepp er ca akkurat sånn min sønn er også 🙂 Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har han noen andre tegn på at ting ikke er som de skal? Gjentagende bevegelser, tvang, emosjonelle utbrudd, mangel på forståelse, mangel på blikkontakt? Anonymkode: cba0a...9e3 I grunn ikke mye annet som peker utover normalen. Han har litt repeterende atferd, men ingenting som ikke lar seg korrigere uten at det blir krise. Vi har god blikkontakt med han, og han reagerer på navnet sitt (han begynte sent med det), han henger litt bak på forståelse men det kommer seg velsig for tiden. Blir stadig overasket over hvor mye han forstår. Og han er dyktig, kan synge hjulene op bussen på både norsk og engelsk og han vet nøyaktig hvilken bevegelse som er til hva vers selvom jeg bytter om på rekkefølgen. Så han forstår. Men nekter å prate. Ofte føler jeg han prøver å si noe men det bare kommer ikke ut, liksom. Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja vi Har dialog med barnehagen men de syns han har hatt god fremgang de siste månedene. Det synes vi også, men ppt skal kontantes nå veldig straks. Venter på møte med barnehagen. hvordan har prosessen med å få utredning vært, og hvilke tegn har sønnen dknv Anonymkode: 29ae4...2e2 Vårt barn har også hatt forsinkelser i språkutviklingen og dette med peking og barnet er enda under utredning 23mnd etter at de henviste for utredning av utviklingsavvik. Fått påvist en genfeil da, autisme utredning kunne ikke gjennomføres pga utviklingen lå under 12mnd og ny utredning har de funnet ut at skal utsettes til før skolestart. Barnet har jo også mange flere utfordringer (alt er relatert til genfeilen). Anonymkode: ac474...05f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vårt barn har også hatt forsinkelser i språkutviklingen og dette med peking og barnet er enda under utredning 23mnd etter at de henviste for utredning av utviklingsavvik. Fått påvist en genfeil da, autisme utredning kunne ikke gjennomføres pga utviklingen lå under 12mnd og ny utredning har de funnet ut at skal utsettes til før skolestart. Barnet har jo også mange flere utfordringer (alt er relatert til genfeilen). Anonymkode: ac474...05f Åå skjønner! Hvordan har dere fått påvist genfeil? Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 Manglende peking og repeterte sanger, rim etc men manglende funksjonelt språk gjør at jeg ville bedt om autismeutredning. Anonymkode: 30074...a1e 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Manglende peking og repeterte sanger, rim etc men manglende funksjonelt språk gjør at jeg ville bedt om autismeutredning. Anonymkode: 30074...a1e Ja vi er i prosessen. Anonymkode: 29ae4...2e2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Manglende peking og repeterte sanger, rim etc men manglende funksjonelt språk gjør at jeg ville bedt om autismeutredning. Anonymkode: 30074...a1e Men ting tar tid i systemet 🙃🙃 Anonymkode: 29ae4...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå