Gå til innhold

MasterChef Australia

Wenda

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Er det ingen som følger med på Masterchef Australia?  Det ligger ute 8 episoder nå. Går på D+ mandag-fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Innmari kjedelig det er så tidlig, har ikke mulighet og se det da :( de største er våken fortsatt og midt i leggetiden til minsten og jeg har ikke opptaker eller ukeakriv siden det må betales ekstra for, så går dessverre glipp av det i år, utrolig bra :) Men vet det bruker og gå reprise på sommer og høst, så får prøve da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet var godt når Trent røyk ut. Herreminskaper sier bare jeg. Liker derimot Brent veldig godt - håper han kommer langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piffi skrev (10 timer siden):

Livet var godt når Trent røyk ut. Herreminskaper sier bare jeg. Liker derimot Brent veldig godt - håper han kommer langt! 

Haha; Trent var et skikkelig surrehue! Har tenkt det samme, at Brent gir et godt inntrykk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun Kishwar kommer alltid til å ha en rørende historie å fortelle om maten 😅

Kjipt med Brent som er syk 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Hun Kishwar kommer alltid til å ha en rørende historie å fortelle om maten 😅

Kjipt med Brent som er syk 😕

Hahaha! Har ikke du rørende historier om maten din? Personlig feller jeg alltid en liten tåre og tenker på hvordan forfedrene mine har jobba og slitt mens jeg varmer risgrøt i mikron 😆😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Det er mange jeg liker i denne sesongen. Synes både Brent, Tom, Linda, Depinder, Pete, Therese og sikkert flere. Vet ikke hvem som er favoritt enda, men det kommer sikkert senere. 

Edit: Retten Depinder lagde i dag så utrolig god ut forresten. 

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (28 minutter siden):

Altså, dagens episode! Jeg er helt kjørt av å se på 😅 

Enig! 

Men hvordan i allverden kunne det ende slik? Hun må ha vært paralysert? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Enig! 

Men hvordan i allverden kunne det ende slik? Hun må ha vært paralysert? :klo:

Hun hadde vel for mye stolthet for det? Var så sikker på selve smaken… Veldig, veldig dumt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Sally-Go-Round skrev (12 timer siden):

Hun hadde vel for mye stolthet for det? Var så sikker på selve smaken… Veldig, veldig dumt!

Jeg tror at hun var så inne i sin egen boble at hun ikke fikk med seg at to av konkurrentene hadde fantastiske resultater. Så misset hun også totalt på det viktigste budskapet: oppgaven handlet om sjokoladearbeidet. I det hun så at hun feilet på sjokoladearbeidet burde hun ha kastet inn håndkleet - ca 30 minutter før slutt. På tross av at hun de 10 siste sekundene fikk klar veiledning fra alle rundt som så hele bildet klarte hun ikke å forstå det hun burde forstått: hun var ute.

I alle sesonger har det å misse på det som er oppgavens formål - enten det er et konsept eller i dette tilfellet en metode - så har dette satt deltakeren i fare. Det burde hun visst, og av denne grunn burde hun ha brukt imunitetsnålen. Jeg anser henne som en fantastisk kokk, men her bommet hun totalt under press og var alt for arrogant til å ta i mot råd fra de rundt. Hun fortjente å gå ut.

I tidligere sesonger har man måttet bestemme seg før konkurransen begynte om man skulle bruke nålen. Det er langt verre å ta en slik avgjørelse enn det hun hadde å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blondie65 skrev (18 minutter siden):

Jeg tror at hun var så inne i sin egen boble at hun ikke fikk med seg at to av konkurrentene hadde fantastiske resultater. Så misset hun også totalt på det viktigste budskapet: oppgaven handlet om sjokoladearbeidet. I det hun så at hun feilet på sjokoladearbeidet burde hun ha kastet inn håndkleet - ca 30 minutter før slutt. På tross av at hun de 10 siste sekundene fikk klar veiledning fra alle rundt som så hele bildet klarte hun ikke å forstå det hun burde forstått: hun var ute.

:enig:

Hun sa det jo selv i etterintervjuet, hun trodde hun ville gå videre på smak.
Dette var en rar tanke i utgangspunktet siden alle hadde samme oppskrift, og smaken vil være tilnærmet lik hos alle så fremt noen ikke bommet totalt,.

Jeg vet ikke om hun ble for overmodig/selvsikker, eller om hun ble så stresset at hun ikke tenkte klart, men dommerne hintet jo flere ganger til henne om at hun burde bruke immunitetsnålen, det samme gjorde de andre deltakerne.
Hun unnlot jo også å følge dommernes råd om å gjøre sjokoladerullen på nytt, så det å lytte til andre er nok ikke hennes fremste egenskap.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Den følelsen når hun fikk beskjed om at hun gikk ut må ha vært veldig kjipt, men det virket som hun egentlig visste at det ikke var særlig bra da de skulle smake. Hun begynte nesten å gråte da hun kom inn med maten og innrømte at hun hadde vært overmodig. Allikevel så håpte hun vel at det skulle være nok, men alle de andre hadde jo gjort det mye bedre enn henne på flere områder.

Kanskje hun har lært noe av det, men hun er utrolig flink så jeg trodde ikke at hun ville gå ut såpass tidlig. Men virker som når en ting går feil så blir det fort at flere ting også blir feil. Det må være kjipt når dessert var hennes greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok overmodig ja, og stolte for mye på dessertegenskapene sine. Men da den ene delen gikk galt etter den andre, så burde det jo ringt ei klokke eller tre. Og å tro at smak skal redde henne når det er såpass store feil på alle tre rettene er vel smått naivt, spesielt når alle fire hadde eksakt samme oppskrift de fulgte. Skal noe til at man bommer stort på smaken da... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (På 20.1.2022 den 22.21):

Pete ❤️ 

Enig, jeg er litt småforelsket 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...